Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Kęsy Marcin
(3)
Bukłaha Emil
(1)
Karkowski Tomasz
(1)
Kwiatkowska Monika (radca prawny)
(1)
Marcinkowska Elżbieta
(1)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(1)
Urbaniak Monika (medycyna)
(1)
Witczak Izabela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Adwokaci
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
SZPITALE
(6)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Szpitale
(2)
Służba zdrowia
(2)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Błędy medyczne
(1)
COVID-19
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
OUTSOURCING
(1)
Outsourcing
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
SZPITALE- organizacja
(1)
Szpitale kliniczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie służbą zdrowia
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
szpital
(7)
zarządzanie
(6)
służba zdrowia
(3)
kompetencje menedżerskie
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
outsourcing
(2)
personel medyczny
(2)
restrukturyzacja
(2)
system opieki zdrowotnej
(2)
akredytacja
(1)
ekonomika
(1)
kontraktowanie
(1)
menedżer
(1)
normy
(1)
ochrona zdrowia
(1)
podstawowa opieka zdrowotna
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
struktura organizacyjna
(1)
system ochrony zdrowia
(1)
szpital kliniczny
(1)
szpital publiczny
(1)
usługi medyczne
(1)
wizerunek
(1)
zakład opieki zdrowotnej
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie szpitalem
(1)
zdarzenie niepożądane
(1)
świadczenia zdrowotne
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-253.
Książka stanowi nietuzinkowy przewodnik po meandrach ekonomiki współczesnego szpitala w gospodarce rynkowej. Wzmagająca się konkurencja na rynku usług ochrony zdrowia zmusza menedżerów szpitali do myślenia w kategoriach nowoczesnego zarządzania, zapewnienia przetrwania i rozwoju w warunkach wysokiej niepewności i ryzyka działania. Dotyczy to nie tylko menedżerów niepublicznych przedsiębiorstw medycznych. Także zarządzający publicznymi szpitalami coraz częściej zmuszani są do myślenia o swoich placówkach jako o przedsiębiorstwach medycznych, zmagających się z trudnościami finansowymi, z zapewnieniem ciągłości świadczeń szpitalnych, godzeniem celów społecznych i ekonomicznych. Pozycja ta jest przeznaczona przede wszystkim dla innowacyjnego menedżera szpitala w Polsce, zwłaszcza niepublicznego. Jednak z nowoczesnej wiedzy o ekonomice szpitala mogą i powinni czerpać również zarządzający placówkami publicznymi. Książka ta spełnia oczekiwania wielu innowatorów w przedsiębiorstwach medycznych, może być z powodzeniem wykorzystania przez praktyków oraz w dydaktyce przedmiotu ekonomika przedsiębiorstwa medycznego. Publikacja łączy teorię z praktyką polską, wykorzystuje dorobek teoretyczny tak z dziedzin zarządzania jak i mikroekonomii, pokazuje bogaty materiał faktograficzny ilustrujący sądy. Ukazuje także ogromny nacisk i wszechstronną analizę wpływu systemu kontraktowania świadczeń zdrowotnych w Polsce (i na świecie) na działania i strategie szpitali.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11617.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11616.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-244.
Książka ma pokazać rzeczywistą sytuację w szpitalach, prezentując funkcjonowanie pracowników medycznych na stanowiskach kierowniczych i ich zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską oraz zaproponować nowy kształt kompetencji menedżerskich kierowników medycznych. W strukturze książki mozna wyróznić trzy części. Pierwsze dwa rozdziały zawieraja przegląd literatury przedmiotu i stanowią częśc teoretyczną. Po nich następuje część empiryczna obejmująca pięć kolejnych rozdziałów, w których autor analizuje zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę menedżerską. Ostatni rozdział stanowi podsumowanie rozważań teoretyczno-empirycznych oraz zawiera propozycje innowacyjne w metodach szkoleniowych personelu medycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13162.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14280.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-306, wykaz aktów prawnych s. 307-317.
Przedmiotem publikacji jest charakterystyka procesu dostosowania szpitali, będących kluczowym elementem reformy systemu ochrony zdrowia, do nowych realiów gospodarczych poprzez podejmowanie działań restrukturyzacyjnych, usystematyzowanie wiedzy z zakresu etapów restrukturyzacji charakterystycznych dla sektora opieki zdrowotnej. Opracowanie zawiera opis rozwiazań systemowych dotyczących restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej oraz analizę programów restrukturyzacyjnych. Książka może stanowić pomoc dla studnetów na kierunkach zdrowie publiczne oraz zarządzanie i marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10034.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11660.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-226.
Książka podejmuje tematykę zarządzania w służbie zdrowia, w szczególności zaś postaw personelu medycznego wobec zarządzania szpitalem. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej autorzy opisują problematykę organizacji służby zdrowia i zarządzania oraz podnoszenia kwalifikacji menedżerskich. Druga część zawiera wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na ponad tysiącu pracowników reprezentujących kilka zawodów medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13161.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14279.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-174.
"Celem książki jest identyfikacja faktycznych relacji oraz poziomu komunikacji międzyludzkiej i między grupami zawodowymi w szpitalach oraz prezentacja sposobów i mozliwości udoskonalenia tych procesów z korzyścią dla pracownika i organizacji. Publikacja zawiera siedem rozdziałów, z czego dwa mają charakter teoretyczny, natomiast kolejnych pięć jest ukierunkowanych na analizę badawczą. Przedstawiają one rzeczywiste otoczenie, w którym przebiegają kontakty pracownicze oraz stan i jakość komunikowania się na poziomie indywidualnym i grupowym". (fragment Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12913.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14048.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 169-180, wykaz aktów prawnych s. 181-182.
Książk dotyczny nowej ustawy o działalności leczniczej oraz aktualnych informacji i danych dotyczących funkcjonowania szpitali w Polsce. Przedstawia pogłębioną analizę istoty outsourcingu, jego przebiegu oraz efektów wdrażania. Rozważania te zostały uzupełnione o praktyczne przykłady zastosowania outsourcingu, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w organizacjach niekomercyjnych. W publikacji wykorzystano wyniki badań nad outsourcingiem przeprowadzonych w publicznych szpitalach Małopolski. Na ich podstawie autorka przeanalizowała pozytywne i negatywne skutki implementacji outsourcingu w badanych placówkach medycznych, przeprowadziła również weryfikacje empiryczną autorskiego modelu oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu publicznym szpitalem specjalistycznym. Książka jest skierowana przede wszystkim do menedżerów służby zdrowia, ale może także być pomocna kierownikom organizacji publicznych innych niż placówki medyczne oraz studentom i słuchaczom studiów podyplomowych kierunków zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10060.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11672.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Outsourcing w opiece zdrowotnej / Emil Bukłaha. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 253-258.
Tematem wiodącym książki jest analiza wykorzystania outsourcingu jako narzędzia racjonalizacji działań w zakładach opieki zdrowotnej na przykładzie polskich szpitali publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów restrukturyzacyjnych dziejących się w opiece zdrowotnej. W publikacji: • dokonano porównania polskiego systemu opieki zdrowotnej z wybranymi modelami stosowanymi na świecie; • usystematyzowano i uporządkowano wiedzę z zakresu stosowania outsourcingu w polskim szpitalnictwie; • przeprowadzono analizę i krytyczną ocenę skali stosowania outsourcingu w szpitalach; • określono przydatność outsourcingu w funkcjonowaniu polskich szpitali publicznych. Ważną częścią książki jest prezentacja wyników badań w zakresie stosowania outsourcingu w polskich szpitalach publicznych w latach 2004-2013.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19963.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19962.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pt. Zarządzanie szpitalem klinicznym stanowi zbiór tekstów przygotowanych przez pracowników Katedry Prawa Medycznego, Organizacji i Zarządzania w Opiece Zdrowotnej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Warto podkreślić, że autorami są nie tylko teoretycy, ale również lekarze praktycy, prawnicy specjalizujący się w prawie medycznym, jak również osoby zarządzające szpitalami klinicznymi. Część z nich od wielu lat współpracuje ze szpitalami klinicznymi, co powoduje, że prezentowana w opracowaniu problematyka jest im bliska. Rozważania poparte są doświadczeniem zawodowym autorów, z których większość współpracowała z jednostkami jakimi są szpitale kliniczne, jak również opierają się na ich przygotowaniu teoretycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18128 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19967.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19961.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej / Monika Kwiatkowska. - Stan prawny na 20 maja 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 134, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Ochronie Zdrowia)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 131-134.
Właściwa analiza zdarzeń niepożądanych, które spowodowały lub mogły spowodować poważne skutki dla pacjenta to najlepsza gwarancja ciągłej poprawy bezpieczeństwa świadczenia usług medycznych. W książce omówiono m.in.: przykłady i kategoryzację zdarzeń niepożądanych, które mogą zaistnieć w szpitalu i innych podmiotach podstawowej opieki zdrowotnej, najczęstsze przyczyny ich występowania oraz podział na poszczególne kategorie, narzędzia mogące służyć zmniejszeniu ich liczby, a nawet eliminacji pewnych kategorii tych zdarzeń (np. standardy akredytacyjne, normy ISO, TQM), modelowy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych, poszczególne jego etapy, analiza wniosków na przyszłość, definicję i zakres pojęć, z którymi zdarzenia niepożądane są mylone. Autorka odnosi się także do aktualnej sytuacji służby zdrowia i problemów związanych z pandemią SARS-CoV-2 w obszarze występowania zdarzeń niepożądanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19924.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19923.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej