Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Kwiatkowska Grażyna Ewa (1957- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Senejko Alicja
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Wawro Franciszka Wanda
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
MŁODZIEŻ
(6)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
POSTAWY
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
DZIECKO
(1)
INTERNET
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MECHANIZMY OBRONNE (psychol.)
(1)
MOTYWACJA
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(4)
agresja
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
Internet
(1)
adolescencja
(1)
agresja elektroniczna
(1)
cyberbullying
(1)
cyberprzemoc
(1)
czyn karalny
(1)
dorastanie
(1)
dzieci
(1)
mechanizmy obronne
(1)
motywacja
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
nieletni
(1)
nieśmiałość
(1)
nowe media
(1)
obrona psychiczna
(1)
obrona psychologiczna
(1)
osobowość
(1)
prostytucja nieletnich
(1)
przemoc
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
psychologia
(1)
rozwój
(1)
samobójstwo
(1)
seksualność
(1)
socjologia
(1)
stres
(1)
subkultury młodzieżowe
(1)
tożsamość społeczna
(1)
uzależnienie
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
wartość
(1)
zachowania antyspołeczne
(1)
zachowania prospołeczne
(1)
zagrożenie młodzieży
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Charakterystyka najbardziej dominujących problemów młodzieży i społecznych ich uwarunkowań, stwierdzone trendy zachowań młodzieży, jej wybory i kierunki wartościowania – w tym także destrukcyjne – rozpatrywane są z wyraźnym akcentem troski o to, by rozpoznanie problemów mogło służyć konstruowaniu kompetentnej pomocy, głownie pedagogicznej, ale także działaniom pośrednio lub bezpośrednio wspierającym instytucje i środowiska wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6276 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6275.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7373.VI.12 [Czytelnia B], 7374.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-321. Indeksy.
Książka stanowi pierwszą na rynku polskim szeroką analizę zagadnienia obrony psychologicznej w kontekście prawidłowego rozwoju człowieka. Weryfikowane jest w niej założenie o istnieniu integralnych pozytywnych powiązań pomiędzy prawidłowym rozwojem podmiotu i jego reakcjami na zagrożenia. Na podstawie dotychczasowego dorobku naukowców w tej dziedzinie autorka wyprowadza własną koncepcję, zakładającą fundamentalne znaczenie obrony dla zabezpieczenia prawidłowego rozwoju człowieka. Zamieszcza też wyniki badań własnych wyjaśniające wzajemne powiązania pomiędzy procesami rozwojowymi i obronnymi w adolescencji, szczególnie ważnym, przełomowym okresie życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11733.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Problemy młodzieży należy rozpatrywać w kontekście zmian społecznych i kulturowych, jakie zachodzą we współczesnym świecie. Zmiany te z jednej strony otwierają przed młodzieżą niezwykłe szanse samorealizacji, ale z drugiej strony generują coraz większe wymagania, a także - zagrożenia. Zawartość tomu jest świadectwem różnorodności aspektów funkcjonowania młodzieży we współczesnej rzeczywistości, wskazując na wiele zjawisk, które mogą utrudniać młodemu człowiekowi wejście w nowe role społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10870.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-290.
"[...] to pozycja bardzo cenna co najmniej z dwóch powodów: po pierwsze dotyczy niezwykle aktualnego problemu, przed jakim stoi zarówno młode pokolenie, jak i jego wychowawcy, oraz po drugie, Autor przedstawia zjawisko agresji elektronicznej i cyberbullyingu z dużym znawstwem tematu, w szerokim kontekście teoretycznym oraz z wynikami obszernych badań własnych. [...] Jest to rzetelne kompendium wiedzy [...]. Wszystko to sprawia, że tekst czyta się z dużym zainteresowaniem." (dr hab. Barbara Szmigielska-Siuta, prof. UJ)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12071.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13182.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej