Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Huk Tomasz
(1)
Jakubowicz Karol (1941- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nass Clifford
(1)
Olszański Leszek
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Reeves Byron (1949- )
(1)
Szczerkowska Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(4)
WYCHOWANIE
(2)
DZIENNIKARSTWO
(1)
DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
KONWERGENCJA MEDIÓW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Słowo kluczowe
media elektroniczne
(6)
media
(3)
wychowanie
(2)
Facebook
(1)
Internet
(1)
Twitter
(1)
blog
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyfryzacja
(1)
demokracja
(1)
dzieci
(1)
dziennikarstwo
(1)
dziennikarstwo internetowe
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
interakcja społeczna
(1)
konwergencja mediów
(1)
media masowe
(1)
media publiczne
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
pedagogika medialna
(1)
reklama
(1)
szkoła podstawowa
(1)
technologia informacyjna
(1)
uzależnienie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3515 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4271.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15479.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W książce zwrócono uwagę na wykorzystanie przez dzieci komputerów, różnych usług sieciowych funkcjonujących w Internecie jak również mediów prostych, np. układanek i klocków. Dokonano ponadto charakterystyki mediów i materiałów dydaktycznych chętnie wykorzystywanych w procesie kształcenia do prezentacji różnego typu treści obrazowych i dźwiękowych. Omówiono reklamę w mediach i różne typy mechanizmów wpływających na odbiór informacji przez dzieci i młodzież. W kontekście mediów autor książki przeanalizował proces wychowania, kładąc nacisk na jego cele oraz związane z tym najważniejsze problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5014.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6041.V.7 [Czytelnia B], 6042.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Media i dziennikarstwo internetowe / Leszek Olszański. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2012. - 328 s. : il. kolor. ; 24 cm.
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie.)
Bibliogr., netogr. s. 313-315. Indeks.
Internetowe środki przekazu, początkowo mało istotny dodatek do tradycyjnych mass mediów, w połowie pierwszej dekady XXI w. uzyskały status równorzędnego partnera, a na początku drugiej dekady XXI w. ich rozwój już znacznie je wyprzedził. Internet stworzył media totalne. Osaczają nas w przestrzeni, przewijają się na wyświetlaczach w tramwajach i autobusach, błyskają w hotelach, na lotniskach i przy sklepowych kasach, wibrują w smartfonach, wypełniają ekrany podłączonych do sieci telewizorów. O naszą uwagę walczą wszystkimi środkami naraz – tekstem, obrazem, dźwiękiem i animacją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14780.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15519.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Bibliogr. s. [275]-306. Indeks.
Wielu badaczy mediów uważa, że skoro tradycyjne media masowe jakoby schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, Internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają "internetyzacji", ale też "mediatyzują" Internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści "internetowych". Autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworząc "nową ekologię mediów". Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11943.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13113.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej