Sorting
Source
Books
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Status
only on-site
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(1)
Author
Dycht Marzena
(1)
Year
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
1 result Filter
Book
In basket
(Educatio)
Bibliogr. s. 302-[312], bibliogr. prac Z. Sękowskiej s. 283-302. Indeks.
Koncepcja kształcenia i wychowania w ujęciu Zofii Sękowskiej akcentuje znaczenie wartości w życiu człowieka także niepełnosprawnego, podkreśla rolę podmiotowości i wyzwalania jego potencjału rozwojowego. Teleologiczne założenia dotyczące głównych celów pedagogiki specjalnej kładą nacisk na odrębność i niepowtarzalność każdego niepełnosprawnego człowieka. Są podstawą systemu naukowego i dydaktycznego Zofii Sękowskiej. Teoria pedagogiki specjalnej w ujęciu Zofii Sękowskiej stwarza możliwość spojrzenia globalnego, całościowego, pomaga uchwycić zasięg wpływów naukowych pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej i jej związki z innymi naukami. Umożliwia właściwe zrozumienie sensu i celowości pedagogicznych oddziaływań na jednostkę niepełnosprawną i społecznie niedostosowaną lub zagrożoną niepełnosprawnością czy niedostosowaniem. Zofia Sękowska ujmowała zadania pedagogiki specjalnej w obszarze wzajemnie ze sobą sprzężonej diagnostyki, fenomenologii, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Niniejsza praca ma charakter rekonstrukcji jej myśli pedagogicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9839.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again