Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Niezgoda Dionizy
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Year
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
AGROBIZNES
(2)
ROLNICTWO
(2)
RYNEK
(2)
WIEŚ
(2)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Subject: place
CZĘSTOCHOWA (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
agrobiznes
(2)
rolnictwo
(2)
agroturystyka
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka żywnościowa
(1)
informacja rynkowa
(1)
konkurencyjność
(1)
konkurencyjność gospodarki
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
obszary wiejskie
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rynek
(1)
województwo lubelskie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2397 [Magazyn 1], 1063.XVII.7 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
Głównym celem pracy było zidentyfikowanie oraz próba określenia wpływu i znaczenia elementów otoczenia (makro- i mikrootoczenia) na powstawanie, funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw leżących na obszarach wiejskich. Wiązało się z tym zbadanie kierunków zmian tego otoczenia oraz analiza czynników, które na nie wpływały. Celem praktycznym pracy było zaproponowanie koniecznych zmian w otoczeniu w formie docelowego modelu makro- i mikrouwarunkowań sprzyjających rozwojowi sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5079.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W ksiażce zawarte są materiały pokonferencyjne dotyczące rozwoju sektora żywnościowego, rozwoju terenów wiejskich, organizacyjnych i prawnych form agrobiznesu, finansów w agrobiznesie, marketingu oraz problemów społecznych. Celem publikacji jest wskazanie sposobów zdynamizowania tempa rozwoju gospodarczego tych regionów, w których dominuje gospodarka żywnościowa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2374.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przez informację rynkową rozumie się wiadomość pochodzącą od nabywców lub konkurtentów oferty handlowej przedsiębiorstwa lub gospodarstwa występującego w roli sprzedawcy, która przyczynia się do zmniejszenia w nim nieokreśloności wyboru, działania lub oceny. Oznacza to zarazem, iż za podstawowy warunek osiągnięcia sukcesu oczekiwanego przez kierownictwo przedsiebiorstwa lub gospodarstwa uznaje się poprawny przekaz i adekwatne do potrzeb przetworzenie informacji rynkowej. W zaprezentowanych na konferencji referatach i wystąpieniach autorzy podjęli wiele wycinkowych zagadnień służacych lepszemu poznaniu rzeczywistości gospodarczej w oparciu o system informacji tworzonej przez posiadające osobowość prawną podmioty gospodarcze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2373.XVII.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again