Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Nazaruk Stanisława
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Winter Matt
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Subject
Autyzm
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Genre/Form
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
umiejętności społeczne
(3)
autyzm
(1)
badania
(1)
dzieci
(1)
kompetencje społeczne
(1)
nauka
(1)
praca domowa
(1)
przedszkole
(1)
scenariusze zajęć
(1)
szkoły
(1)
umiejętności emocjonalne
(1)
umiejętności interpersonalne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zespół Aspergera
(1)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawidłowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezbędną umiejętnością, szczególnie w przypadku osób, których praca wymaga stałego obcowania z ludźmi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospołecznych to ważny wyznacznik efektywności w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje miękkie są tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji miękkich przykłada się coraz większą wagę i są one mocno doceniane na rynku pracy, a w niektórych zawodach należą wręcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospołecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w której członkowie grupy uczą się przede wszystkim dzięki swej aktywności wewnętrznej i zewnętrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztatów oraz wysoki stopień aktywności uczestników sprzyjają skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowościowych i społecznych. Dochodzi tu zarówno do nabywania przez nich wiedzy, przekonań, umiejętności i sprawności, jak i kształtowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialności za efekty pracy. Na zajęciach warsztatowych, za pomocą psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu ról oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywność emocjonalna, poznawcza i działaniowa. Warsztaty pozwalają na ujęcie uczenia się jako procesu dynamicznego, przebiegającego etapowo. Są najskuteczniejszą formą tzw. strumieniowania umiejętności. Niniejsze opracowanie stanowi bazę teoretyczną niezbędną do ugruntowania i dopełnienia wiadomości przekazywanych studentom podczas zajęć realizowanych w ramach przedmiotów: warsztaty rozwoju kompetencji psychospołecznych oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest także adresowane do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pragnących świadomie budować i ulepszać swoje kontakty z ludźmi. Książka składa się z sześciu rozdziałów, w których został zawarty przegląd literatury dotyczącej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie człowieka w relacjach interpersonalnych, zarówno w codziennych sytuacjach życiowych, jak i w odniesieniu do efektywności zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji składników kompetencji psychospołecznych (Romanowska-Tołłoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyjaśniam koncepcje różnych autorów dotyczące elementów tworzących strukturę kompetencji psychospołecznych. W kolejnych rozdziałach omawiam specyfikę oraz uwarunkowania umiejętności składowych tychże kompetencji. Wskazuję również narzędzia badawcze służące do pomiaru opisywanych właściwości. Ostatnia część dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji miękkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutków. Każdy rozdział zakończony jest zestawem zadań do wykonania mających na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie treści zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, życiowych doświadczeń uczestników prowadzone są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci rozwijają swoje umiejętności konstruktywnych zachowań w sytuacjach społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again