Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Chrzanowska Iwona
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Huk Tomasz
(1)
Wlaźnik Kazimiera
(1)
Złotkiewicz Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko zdolne
(1)
GRY I ZABAWY RUCHOWE
(1)
HIGIENA SZKOLNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Nauczanie
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
SZKOLNICTWO PODSTAWOWE
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Słowo kluczowe
szkoła podstawowa
(4)
nauczanie
(2)
cyberprzestrzeń
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko zdolne
(1)
gimnazjum
(1)
gry ruchowe
(1)
kształcenie
(1)
media elektroniczne
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedagogika specjalna
(1)
szkoła średnia
(1)
uzależnienie
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
zabawy ruchowe
(1)
zaburzenia słuchu
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia s. 94-96.
Opracowanie modelu pracy z uczniem zdolnym ma na celu przygotowanie grupy osób zaangażowanych w proces rozwoju zdolności dzieci i młodzieży do właściwego identyfikowania uzdolnień i tworzenia odpowiednich warunków do ich kształtowania. W stworzonym modelu czytelnik odnajdzie treści dotyczące dostosowywania metod i form pracy z uczniem zdolnym do indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb tej grupy uczniów. Propozycje zawarte w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla nauczycieli szkół podstawowych, poszukujących najbardziej efektywnych form wsparcia rozwoju uczniów zdolnych.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15479.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again