Sorting
Source
Books
(8)
Form of Work
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(12)
only on-site
(8)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Author
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Karpuś Piotr
(1)
Kołosowska Bożena (1956- )
(1)
Krupski Rafał
(1)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Tokarski Andrzej
(1)
Tokarski Andrzej (nauki ekonomiczne)
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Węcławski Jerzy (1953- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
RYZYKO FINANSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Podręcznik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
strategia finansowa
(8)
przedsiębiorstwo
(7)
finansowanie
(2)
strategia marketingowa
(2)
Strategiczna Karta Wyników
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
faktoring
(1)
finanse
(1)
finanse przedsiębiorstw
(1)
franchising
(1)
fundusze europejskie
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
inwestycje
(1)
kapitał obcy
(1)
kapitał własny
(1)
klaster
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
korporacja międzynarodowa
(1)
organizacja
(1)
outsourcing
(1)
private banking
(1)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
rynek finansowy
(1)
ryzyko finansowe
(1)
strategia
(1)
strategia logistyczna
(1)
strategia personalna
(1)
struktura kapitałowa
(1)
zarządzanie kapitałem
(1)
zarządzanie ryzykiem
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Finansowanie strategii marketingowych / Wojciech Grzegorczyk. - Bydgoszcz, Łódź : Oficyna Wydawnicza Branta, 2003. - 134 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Książka przedstawia problematykę marketingu i finansowania strategii przedsiębiorstwa. Plan marketingowy zawierający najważniejsze cele firmy i środki ich realizacji bez konfrontacji z finansami przedsiębiorstwa oraz źródłami finansowania przedsięwzięć nie może być realizowany w praktyce. Wielkość zasobów, którymi dysponuje firma warunkuje zakres i intensywność działań marketingowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6916 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4450.VIII.4.4 [Czytelnia C], 7708.VIII.4.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach [177]-181. Indeks.
Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Jej opracowanie nie jest łatwe, gdyż wymaga od kadry zarządzającej dużych umiejętności analitycznych i wiedzy z zakresu zarządzania. Efektem procesu formułowania strategii finansowej jest średnio- i długookresowy plan finansowy przedsiębiorstwa. Planowanie strategii finansowania umożliwia określenie potrzeb kapitałowych, źródeł pokrycia tych potrzeb i struktury kapitałowej w powiązaniu ze strukturą majątkową przedsiębiorstwa. Książka składa się z części teoretycznej, w której zaprezentowano wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw związaną z formułowaniem strategii finansowania działalności, oraz praktycznej, zawierającej studia przypadków. Omówiono między innymi: podstawowe elementy strategii finansowania: cele, zasady, metody i determinanty, główne kryteria, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu rodzaju strategii finansowania działalności, charakterystyczne cechy najważniejszych rodzajów strategii finansowania: agresywnej, umiarkowanej i konserwatywnej, trudności związane z planowaniem strategii finansowania działalności przedsiębiorstw, sposób tworzenia strategii finansowania działalności na podstawie modeli wzrostu, metody sporządzania sprawozdań finansowych pro forma.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18246.VIII.4.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20327.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20326.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 151-[156].
Książka prezentuje zasady budżetowania kapitałowego niezbędnego do podejmowania decyzji w zakresie wyboru strategii finansowej przedsiębiorstwa i zaplanowania korzystnych inwestycji przy założonym poziomie ryzyka. Celem nadrzędnym jest uniknięcie lub minimalizacja zagrożenia wystąpienia sytuacji kryzysowych w firmie w przyszłości. Zawiera szczegółowe omówienie zasad szacowania wolnych przepływów pieniężnych, stóp kosztu kapitału i możliwej na podstawie tych szacunków oceny opłacalności projektowanych finansowych strategii przedsiębiorstwa.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11658 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11576.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C], P.11657.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12810.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 202-225.
Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Efektem procesu formułowania strategii finansowej jest średnio- i długookresowy plan finansowy przedsiębiorstwa. Książka składa się z części teoretycznej, prezentującej wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw związaną z formułowaniem strategii finansowania działalności, oraz praktycznej, zawierającej opis przypadków wybranych przedsiębiorstw. W książce omówiono m.in.: podstawowe elementy strategii finansowania, główne kryteria ustalania rodzaju strategii finansowania, cecy charakterystyczne najwazniejszych rodzajów strategii (agresywnej, umiarkowanej i konserwatywnej), trudności związane z planowaniem strategii finansowania działalności przedsiębiorstw.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13436 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13435.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14400.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka prezentuje "szerokie spektrum problemów związanych z funkcjonowaniem współczesnego rynku finansowego". Poszczególne części "dotyczą nowych aspektów funkcjonowanie rynku finansowego w Polsce, ukazują możliwości i potrzebę przeniesienia na nasz grunt rozwiązań i doświadczeń z wyżej rozwiniętych rynków finansowych, [...] przedstawiają wyniki badań rynku krajowego".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3469 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4253.VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-230
W okresie kryzysu, kiedy klasyczne ujęcia strategii organizacji - opracowane w bardziej spokojnych, przewidywalnych czasach - nie spełniają oczekiwań, należy poszukać innych rozwiązań. W monografii autorzy na tle różnych niekonwencjonalnych koncepcji strategii opisanych w polskiej i światowej literaturze przedmiotu prezentują własne, oryginalne propozycje. Dotyczą one organizacji funkcjonujących w turbulentnym otoczeniu, czyli w warunkach ryzyka i niepewności. Te nowe niekorzystne warunki stwarzane przez otoczenie sprawiają, że przedsiębiorstwa w swoich długofalowych planach powinny uwzględniać nie tylko produkty i rynki, ale przede wszystkim zasoby (m.in. wiedzę, postawy pracowników, uprzywilejowane sformalizowane i niesformalizowane relacje z otoczeniem) mające wpływ na wykorzystywanie okazji. Współczesny menedżer powinien znać różne ujęcia strategii, aby w zależności od kontekstu sytuacyjnego przedsiębiorstwa móc dokonać trafnego ich wyboru. Książka jest adresowana osób zainteresowanych tworzeniem i realizacją strategii organizacji i zmianami w sposobie myślenia o nich. Będzie zapewne ciekawą lekturą dla menedżerów oraz studentów kierunków biznesowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 9863.IX.6 [Magazyn 1], P.8464 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8463.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9862.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-180. Indeks.
Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie wszystkich istotnych czynników, wpływających na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie w zakresie wyboru źródeł finansowania w podziale na: źródła wewnętrzne i zewnętrzne ; finansowanie długoterminowe i krótkoterminowe ; finansowanie ze źródeł krajowych lub pochodzących z zagranicych; finansowanie kapitałem własnym, obcym lub hybrydowym. W efekcie tych decyzji kształtowana jest strategia finansowania przedsiębiorstwa. Istotą książki jest wszechstronna, pogłębiona analiza decyzji przedsiębiorstwa w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania, wyboru instrumentów finansowych oraz kstzałtowania struktury kapitału zainwestowanego w przedsiębiorstwie. W obecnym wydaniu książki wprowadzono wiele uzupełnień, uwzględniających wpływ procesów zachodzących na rynkach finansowych - pojawiania się nowych instrumentów finansowych, wzrostu znaczenia niektórych grup inwestorów - na warunki pozyskiwania źródeł finansowania przez przedsiębiorstwa.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11567.VIII.4.4 [Magazyn 1], 12807.VIII.4.4 [Magazyn 1], P.11569 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11568.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12400.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again