Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(3)
available
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Borsich Szymon
(1)
Deptuła Maria
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Potorska Alicja
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
DZIECKO
(1)
Dzieci
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Młodzież
(1)
ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE
(1)
Patologia społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapobieganie
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
rozwój psychospołeczny
(3)
dzieci
(2)
szkoły
(2)
komunikacja społeczna
(1)
młodzież
(1)
nauka
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
odrzucenie rówieśnicze
(1)
profilaktyka
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rówieśnicy
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania ryzykowne
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 421-439. Indeksy.
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie może podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14299.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18169.V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20073.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20072.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again