Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Matczak Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Knopp Katarzyna A
(1)
Konarska Joanna
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Trempała Janusz
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
DZIECKO
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
RODZINA NIEPEŁNA
(1)
ROZWÓD
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UCZUCIA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Domain
Biologia
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
rozwój emocjonalny
(9)
rozwój społeczny
(4)
dzieci
(3)
emocje
(3)
rozwój poznawczy
(3)
rozwój psychiczny
(3)
wychowanie
(3)
dorastanie
(2)
język
(2)
nauczanie
(2)
pamięć
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia dziecka
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
rodzina
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój prenatalny
(2)
rówieśnicy
(2)
teoria Piageta
(2)
wiek przedszkolny
(2)
agresja
(1)
autyzm
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dobrostan psychiczny
(1)
dorosłość
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niewidome
(1)
dziedziczenie
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
inteligencja
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
mobbing
(1)
mowa
(1)
nastrój
(1)
niemowlęctwo
(1)
opieka paliatywna
(1)
osobowość
(1)
pomiar
(1)
proces poznawczy
(1)
przyjaźń
(1)
psychologia
(1)
psychologia poznawcza
(1)
płeć
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozwód
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój osobowości
(1)
rozwój umysłowy
(1)
samoocena
(1)
samopoznanie
(1)
spostrzeganie
(1)
stres
(1)
temperament
(1)
teoria rozwoju Wygotskiego
(1)
teorie uczenia się
(1)
trudności szkolne
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
wiek poniemowlęcy
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wiek szkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wspomnienia
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania prospołeczne
(1)
zachowania społeczne
(1)
zapamiętywanie
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 116-146.
Podjęcie przez autorkę naukowych analiz dotyczących inteligencji emocjonalnej jest nie tylko odpowiedzią na rosnące zainteresowanie tą problematyką. Jest także bardzo potrzebną próbą systematyzacji i doprecyzowania zakresów pojęć wiążących się z omawianym zagadnieniem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11446.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka w sposób nowatorski ukazuje rozwój poszczególnych funkcji psychicznych. Autorzy dokonują w nim charakterystyki rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego, rozwoju osobowości i różnic indywidualnych, obejmujących całe życie człowieka.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. F.224.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.223.III.2 [Wypożyczalnia B], F.222.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.221.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 552)
Na s. red. błędny ISSN.
Bibliogr. s. 250-[267].
Autorka ukazuje cechy i prawidłowości rozwoju dzieci niewidzących głównie w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa oraz formułuje zadania dla rodziców i opiekunów, których realizacja stanowić będzie czynnik wspomagający, czyli dynamizujący i korygujący, przebieg tego rozwoju. Część pracy poświęcona została wczesnej interwencji oraz wychowaniu, które Autorka nazywa rehabilitującym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11528.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 278-289.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11589.VI.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. s. 408-489. Indeksy.
Trudno zaprzeczyć istnieniu znacznej zmienności stanów emocjonalnych człowieka w relacjach z otoczeniem społecznym. Okazuje się jednak, że problematyka ta jest rzadko podejmowana w literaturze psychologicznej. Książka jako jedna z nielicznych stanowi próbę opisu stanów emocjonalnych z perspektywy dynamicznej. Składa się z trzech części: w pierwszej opisano podstawowe kwestie teoretyczne, druga dotyczy podmiotowych i społecznych uwarunkowań dynamiki emocji, a w trzeciej przedstawiono problematykę zmienności stanów emocjonalnych w sytuacjach trudnych (mobbing, autyzm, stres, opieka paliatywna).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13086.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 377-394 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Autor, jeden z najbardziej uznanych psychologów rozwojowych na świecie, przedstawia, co dzieje się w okresie dzieciństwa i jakie to ma znaczenie dla funkcjonowania w dalszym życiu. W komplementarny sposób omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka oraz ich znaczenie dla funkcjonowania w ciągu cyklu życia. Dzięki bogatemu materiałowi empirycznemu podręcznik pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, pedagogiki i innych nauk społecznych. Stanowi źródło rzetelnej wiedzy dla nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, a także dla lekarzy, pielęgniarek oraz rodziców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4153.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4615.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Czym jest rozwój psychiczny człowieka? Jakie są czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na które daje odpowiedź ta książka. Dalej omówiony jest rozwój czynników poznawczych, takich jak: postrzeganie, myślenie i pamięć. Następstwem tego jest rozwój emocjonalny i społeczny oraz rozwój osobowości. Wszystko to związane jest z rozwojem człowieka, poczynając od niemowlęctwa, poprzez wiek przedszkolny, młodzieńczy aż do dorosłości. W książce zgromadzono kompendium wiedzy, niezbędnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, stąd podtytuł "Podręcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko dodać, że jest to skrócona i uwspółcześniona wersja popularnego podręcznika A. Matczak i Z. Włodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na którym wychowały się całe pokolenia nauczycieli.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4615.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1289.III.2 [Czytelnia B], P.4614.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again