Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Status
available
(7)
only on-site
(7)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Barłóg Krystyna
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
WYCHOWANIE
(5)
PEDAGOGIKA
(3)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika chrześcijańska
(7)
wychowanie
(6)
pedagogika społeczna
(2)
Jan Paweł II
(1)
chrześcijaństwo
(1)
człowiek
(1)
edukacja kulturalna
(1)
empatia
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
katolicyzm
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kościół katolicki
(1)
kształcenie
(1)
młodzież
(1)
nauczyciel
(1)
odpowiedzialność
(1)
pedagog
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
personalizm
(1)
postpedagogika
(1)
religia
(1)
rodzina
(1)
szkoły
(1)
teoria wychowania
(1)
wartości
(1)
wychowanie narodowe
(1)
zgromadzenie zakonne
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wielkie tradycje - realizmu i chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo, jako niejednorodna wizja człowieka i świata, przejawia się tutaj w kulturze katolickiej (nieobecna jest tradycja bizantyjsko-prawosławna i protestancka). Autorzy podejmują jej wybrane wątki i dokonują ich oglądu, własnej interpretacji, prób oceny - czynią to z perspektywy młodego, współczesnego pedagoga usiłującego znaleźć uzasadnienie dla - najczęściej własnej - misji wychowania człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11416.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12635.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja przedstawia studia, refleksje i myśli, które mogą służyć w kreowaniu teorii i praktyki pedagogicznej, a także mogą stać się impulsem w wychowaniu i kształtowaniu zdrowej globalnej rzeczywistości człowieka - homo europeus, nie tylko w Europie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5097.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6208.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-240.
Opracowanie [...] integruje wiedzę dotyczącą wychowania z zakresu filozofii, pedagogiki, socjologii, antropologii, teologii. Takie podejście interdyscyplinarne pozwoliło Autorowi gruntownie naświetlić problematykę społecznej pedagogii Kościoła katolickiego. Została ona ukazana w kontekście rozważań dotyczących religii, chrześcijaństwa, Kościoła katolickiego, szczególnie jego nauczania w sprawach społecznych oraz propagowania zasad życia. Ważnym zadaniem, które podjął Autor, jest ukazanie specyfiki odniesień Kościoła katolickiego do wyzwań współczesnej rzeczywistości. Podstawą ukazania tej specyfiki jest wnikliwa analiza kontekstu filozoficznego, kulturowego, społecznego i politycznego, a także współczesnych zjawisk religijnych. W sposób konstruktywny opisane zostały procesy pedagogiczne i ukazane podstawowe zależności oraz sformułowane ogólne dyrektywy prakseologiczne, które mogą być bardzo przydatne w pedagogice społecznej. (z recenzji prof. dr hab. Krystyny Chałas)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13158 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14273.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana książka dotyczy zróżnicowanych aspektów problematyki wspisującej się w znacznej mierze w obszar zainteresowań pedagogiki społecznej uwzględniającej realia współczesności. Dotyczy głównie sytuacji młodzieży we współczesnej rzeczywistości, a w tym wypadku taże teoretycznych i praktycznych aspektów pracy pedagogicznej w odniesieniu do różnych kategorii jej podmiotów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11170.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12203.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"W pracy zaprezentowano systemy pedagogiczne, propozycje programu wychowawczego, z uwzględnieniem współczesnej rzeczywistości społecznej, oraz wychowawczo-opiekuńczych potrzeb osoby wychowanka. Zamierzeniem konstrukcyjnym jest tu poszukiwanie odpowiedzi dotyczących wskazania optymalnych, oczekiwanych warunków, determinant, stymulatorów oddziaływań wychowawczych z przyjęciem tezy, że współcześnie wychowanek, jako osoba, często oczekuje profesjonalnej pomocy, wsparcia, facylitacji w realizacji własnych celów rozwojowych. Zawarto również podstawowe założenia programu wychowania osoby wychowanka, z uwzględnieniem oczekiwanej facylitującej postawy wychowawcy oraz warunków wychowania, wspomagania rozwoju." (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13529.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again