Sorting
Source
Books
(33)
Form of Work
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(31)
available
(23)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Author
Czerniawska Ewa
(3)
Gilewicz Joanna
(2)
Gruszka Aleksandra
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Johnson Robert L
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Baumeister Roy F. (1953- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hurson Tim
(1)
Jolly Adam
(1)
Kahneman Daniel (1934-2024)
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lehman Dale
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Myers David G
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Olczak Małgorzata (pedagog)
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Piekarczyk Anna
(1)
Png Ivan (1957- )
(1)
Rokeach Milton (1918-1988)
(1)
Romecka Małgorzata
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stefańska-Szewczuk Dorota
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymanek Krzysztof (1962- )
(1)
Szymczak Piotr (filolog)
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Tavris Carol
(1)
Tomaszewski Adam
(1)
Wade Carole
(1)
Walczyna Borys
(1)
Wiankowska-Ładyga Zofia
(1)
Wichary Szymon
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zawadzka Anna (anglistka)
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Zimniewicz Kazimierz
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(5)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(31)
English
(3)
Portuguese
(1)
Russian
(1)
Ukrainian
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
MYŚLENIE TWÓRCZE
(5)
PSYCHOLOGIA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
Psychologia
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
DZIECKO
(2)
MYŚLENIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DECYZJE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dogmatyzm (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
INNOWACJE
(1)
Intuicja
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
LOGIKA
(1)
MATEMATYKA
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Pamięć
(1)
Pewność siebie
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Rozum
(1)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
System przekonań
(1)
Sztuka
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Trening twórczości
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zootechnika
(1)
Zwierzęta
(1)
ŚWIADOMOŚĆ
(1)
Świadomość
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Psychologia
(8)
Biologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
myślenie
(17)
pamięć
(9)
psychologia
(9)
inteligencja
(7)
emocje
(6)
myślenie twórcze
(6)
motywacja
(5)
osobowość
(5)
rozwiązywanie problemów
(5)
uczenie się
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
spostrzeganie
(4)
świadomość
(4)
dzieci
(3)
hipnoza
(3)
myślenie kreatywne
(3)
organizacja
(3)
percepcja
(3)
stres
(3)
test inteligencji
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia psychiczne
(3)
zarządzanie
(3)
czas wolny
(2)
czytanie
(2)
innowacje
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kreatywność
(2)
kultura
(2)
medytacja
(2)
mowa
(2)
myślenie sieciowe
(2)
myślenie strategiczne
(2)
myślenie systemowe
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
negocjacje
(2)
otoczenie organizacji
(2)
perswazja
(2)
pisanie
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
poznanie
(2)
procesy poznawcze
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
psychologia społeczna
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
strategia
(2)
twórczość
(2)
umysł ludzki
(2)
uwaga
(2)
wrażenia zmysłowe
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
zachowanie
(2)
zdolności
(2)
zmysły
(2)
Internet
(1)
Lean Management
(1)
analiza systemowa
(1)
argumentacja
(1)
asertywność
(1)
autokreacja
(1)
badania rynku
(1)
benchmarking
(1)
ból
(1)
błąd logiczny
(1)
cena
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
dialog
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dogamtyzm
(1)
dojrzewanie
(1)
dorosłość
(1)
drama
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziedziczenie cech
(1)
edukacja
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
efekt zarażania
(1)
ekonomia menedżerska
(1)
elastyczność
(1)
filozofia
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gramatyka
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
informacja
(1)
interakcja społeczna
(1)
internacjonalizacja
(1)
język
(1)
język polski
(1)
kariera zawodowa
(1)
33 results Filter
Book
In basket
Bibliografia. Indeks.
Ta książka ukazuje w nowym świetle wiele ważnych zagadnień. Jakie ma znaczenie dla naszych biznesowych strategii fakt, że przejawiamy niechęć do ponoszenia strat i nadmierną pewność siebie? Dlaczego tak trudno przewidzieć, co zapewni nam szczęście w przyszłości? Skąd się biorą trudności w obiektywnej ocenie ryzyka w pracy i codziennym życiu? Jakie błędy myślowe wpływają na nasze decyzje, gdy inwestujemy na giełdzie albo planujemy wakacje? Na te pytania nie da się odpowiedzieć, nie wiedząc, jak oba systemy kształtują nasze osądy i decyzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 24249.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 24248.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: Think Better : an Innovator's Guide to Productive Thinking
Książka powstała jako efekt wieloletnich badań nad zjawiskiem kreatywności i metodami poprawiania sprawności umysłu, stosowanymi między innymi przez NASA. Jest to podręcznik produktywnego myślenia, który pozwoli w sposób zdyscyplinowany i powtarzalny generować większą liczbę lepszych pomysłów w krótszym czasie. Na końcu książki znajduje się słowniczek z terminologią produktywnego myślenia i kluczowymi narzędziami, a także przykład zastosowania Modelu Produktywnego Myślenia w praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10759.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; tł. Zofia Wiankowska-Ładyga. - Wyd. 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 489, [2] s. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 451-477. - Indeks.
Jedno z najważniejszych na świecie opracowań w dziedzinie zarządzania! Adresowane głównie do menedżerów, dotyczy kwestii biegłości w "sztuce" właściwego odczytywania i rozumienia sytuacji organizacji, umiejętności niezwykle ważnej przy podejmowaniu decyzji. Autor pokazuje, jak wiele naszych tradycyjnych poglądów na temat organizacji i zarządzania opiera się na niewielu przyjętych za oczywiste obrazów, zaczerpniętych zwłaszcza z mechaniki i biologii. Demonstruje, jak można tworzyć nowe sposoby myślenia o organizacji i praktycznie z nich korzystać.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8857.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10413.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Błąd Kartezjusza : emocje, rozum i ludzki mózg / Antonio Damasio ; przedmowa Mateusz Hohol ; tłumaczenie Maciej Karpiński. - Wydanie poszerzone, pierwsze w tej edycji. - Kraków : Copernicus Center Press, 2022. - 319, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 306-[310]. Indeks.
Łącząc swoje bogate doświadczenie badacza mózgu z przenikliwością filozofa, Antonio Damasio wytyka Kartezjuszowi tytułowy błąd. Polega on na oddzielaniu umysłu od ciała, a w konsekwencji także rozumu od emocji, i tego co w nas typowo ludzkie od tego co zwierzęce. Studiując przypadki pacjentów neurologicznych oraz opierając się na wynikach badań eksperymentalnych, przekonuje on, że racjonalne decyzje to nie te kierowane jedynie „chłodną kalkulacją”, ale oparte na emocjach i uczuciach. Twierdząc, że choć bez mózgu nasze życie wewnętrzne byłoby niemożliwe, Damasio sprzeciwia się poglądowi, że umysł to po prostu kora mózgowa. Wskazuje, że nasza psychika wyłania się w toku cielesnych interakcji ze środowiskiem przetwarzanych przez złożone obwody neuronalne. W "Błędzie Kartezjusza" Damasio podważa wiele tradycyjnych poglądów na umysł, poznanie i emocje, wskazując na siłę neuronauki w wyjaśnianiu natury ludzkiej. Jednocześnie w przystępny sposób prowokuje on do samodzielnego myślenia o myśleniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22608.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Umysł otwarty i zamknięty / Milton Rokeach ; przełożył Aleksander Wojciechowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - XIII, [1], 404, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Bibliografia na stronach 396-[405].
Milton Rokeach jest badaczem znanym polskim Czytelnikom głównie z dociekań na temat struktury systemu wartości. Umysł otwarty i zamknięty to praca, w której badacz podsumowuje 9 lat studiów nad naturą systemu przekonań oraz istotą dogmatyzmu. Badania Rokeacha dotyczą struktury, nie zaś treści przekonań, co pozwala odnieść jego hipotezy także do współcześnie występujących zjawisk, takich jak podatność na populizm, uprzedzenia czy „wyznaniowe” zniekształcanie osiągnięć nauki. Prowadząc badania wśród osób myślących w sposób dogmatyczny, Rokeach zadaje pytania: „Co takiego ci ludzie ściśle rzecz biorąc robią i mówią, że sprawiają wrażenie, jakoby byli zamknięci w trybie kształtowania swoich myśli i przekonań? Czyżby byli oni autorytarni? Nietolerancyjni? O jakiego typu cechy ich systemu przekonań może tutaj chodzić? Czy są one swoistą cechą konkretnego punktu widzenia, czy też można je przełożyć także na pozostałe rodzaje światopoglądów? Czy da się te właściwości w jakikolwiek sposób zmierzyć?”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18043.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerzone wydanie. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - 471, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
Bibliogr. s. 427-455. Indeksy.
Autor podręcznika stawia sobie za zadanie wykazanie, że procesy poznawcze stanowią fascynujący fundament ludzkiego życia psychicznego. Odpowiednio dobierając przykłady, analizuje poszczególne procesy poznawcze, ale także pokazuje, w jak wielu sytuacjach życiowych, nie zauważając nawet, korzystamy z tych ważnych zasobów psychicznych. Profesor Tomasz Maruszewski opowiada o tym, jak łatwo zapamiętać numer telefonu, jakie mechanizmy determinują prawidłowe odczytywanie mapy, jak dzieci uczą się, czym jest pies. Ta właśnie cecha podręcznika – znakomicie dobrane i przemyślane przykłady – powoduje, że jego lektura może zostać polecona także osobom spoza studenckiego kręgu. Dzięki temu zabiegowi mamy także możliwość lepiej poznać sylwetkę samego autora, jego osobowość i błyskotliwy umysł. To wszystko sprawia, że podręcznik przestaje być chłodnym zapisem naukowych zależności, a staje się raczej podróżą przez fascynujący świat ludzkiego umysłu ze znakomitym przewodnikiem. (...) „Psychologia poznania. Umysł i świat” to polski podręcznik napisany i wydany na światowym poziomie: ciekawy i atrakcyjny wizualnie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22151.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22150.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tyt. oryg.: The cultural animal : human nature, meaning and social life, 2005.
Bibliogr. s. 406-428. Indeks.
Książka stanowi połączenie psychologii kulturowej i ewolucyjnej. Pierwsza pokazuje jak kultura wpływa na różnice w psychologicznym funkcjonowaniu jednostek, druga dostarcza dowodów na takie funkcjonowanie struktur i procesów poznawczych jednostek, które pozwalają na skuteczną adaptację do środowiska. Autor analizuje powiązania między myśleniem, odczuwaniem, pożądaniem, działaniem i wchodzeniem w interakcje społeczne oraz wskazuje, że w rozumieniu istoty ludzkiej ważne jest rozróżnienie trzech światów, w których żyje człowiek: otoczenia fizycznego - potrzebnego do przetrwania jednostki, świata społecznego - dostarczającego lepszego sposobu radzenia sobie z otoczeniem fizycznym i kultury, będącej lepszym sposobem, strategią radzenia sobie z otoczeniem fizycznym i światem społecznym. Według niego to natura kształtuje jednostkę tak, aby żyła w świecie społecznym i w kulturze. Autor poszukuje odpowiedzi na pytanie o uniwersalną podstawę bycia człowiekiem. (opis ze strony http://ksiegarnia.pwn.pl/)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12358.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najważniejsze prawidłowości odnoszące się do uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do tych procesów oraz zagadnienia szczegółowe, w końcowej części natomiast problemy nauczania na początku XXI wieku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11175.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.998.III.1 [Wypożyczalnia B], F.999.III.1 [Wypożyczalnia B], F.997.III.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.988.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 11357.III.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 601-645. Indeksy.
"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia." Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu." Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19444.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19443.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia współczesna, jako jedna z nauk o człowieku, zajmuje się jego psychiką i zachowaniem. Jest zarówno dyscypliną naukową, jak i formą działalności praktycznej. Psychologiczna wiedza ciągle się dynamicznie rozwija, zwłaszcza w XXI wieku, wraz z kształtowaniem się społeczeństwa informacyjnego. Jedne aspekty tej wiedzy są lepiej poznane, inne dopiero oczekują na eksplorację badawczą i opracowanie teoretyczne. Aktualny stan wiedzy psychologicznej jest wynikiem wiele lat trwających poszukiwań, których założenia i metody inspirowane są przez różne dziedziny wiedzy (zwłaszcza biologię, fizykę i chemię), systemy filozoficzne i często zupełnie odmienne podejścia metodologiczne. Wprowadzenie do psychologii to podręcznik zawierający podstawową i aktualną wiedzę psychologiczną w szerokim zakresie. Omówiono szereg zagadnień: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pamięć, uczenie się, wywieranie wpływu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Książka adresowana jest do szerokiego grona Czytelników interesujących się zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zwłaszcza do lekarzy, pedagogów i studentów, nie tylko psychologii i medycyny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17340 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17900.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17899.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 521-587 oraz przy rozdz. Indeksy.
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu psychologii. Autor przybliża historię powstania tej nauki, różne kierunki jej rozwoju, zmieniające się przez lata teorie i ich twórców. Na licznych przykładach pokazuje, jaki związek mają one z codziennym życiem. Omawia między innymi psychologię rozwojową, spostrzeganie, motywację, pamięć, rozwiązywanie problemów, procesy uczenia się oraz emocje i radzenie sobie ze stresem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13507.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14477.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem książki jest ukazanie, w jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee - w jaki sposób opisują i wyjaśniają zdarzenia z własnego życia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pytań i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia poglądy, posługując się dokładną obserwacją i ścisłą analizą. Dążąc do opisu i wyjaśnienia głównie natury człowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmiące hipotezy, które poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej książce wyników, ale również pokazanie jak toczy się gra. W jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee. W jaki sposób każdy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu człowiek ciekawy świata, może się nauczyć sprawniej myśleć, kiedy opisuje i wyjaśnia zdarzenia z własnego życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11556.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia : podejścia oraz koncepcje / Carol Tavris, Carole Wade ; tł. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2008. - 502, [2] s. : fot., rys., wykr. ; 26 cm.
Tyt. oryg. : "Psychology in perspective" 1995.
Bibliogr. s. 544-[582].
Autorki, aby zapewnić czytelnikom raczej głębsze niż szersze spojrzenie na wiedzę psychologiczną, ułożyły materiał nie według tematów czy dziedzin psychologii, lecz według pięciu głównych podejść: biologicznego, poznawczego, teorii uczenia się, społeczno-kulturowego oraz psychoanalitycznego. Ukazują, jak badacze postrzegają świat w ramach każdego z tych podejść - jakie stawiają pytania, jakich metod używają, jakie wysuwają hipotezy i jakie są ich osiągnięcia, a także ograniczenia i nadużycia. Omówienie każdego podejścia kończą oceną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11381.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wyd. 1 ukazało się pt. Psychologia : jak ślimak piął się w górę.
Dla studentów kierunków mających w programie psychologię.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka to kompendium wiedzy psychologicznej - adresowana jest szczególnie do studentów kierunków mających w programie psychologię jako przedmiot uzupełniający lub fakul­tatywny. Sposób prezentacji pozwala znaleźć w jednym podręczniku zarówno rozdziały poświęcone problematyce podstawowych procesów psychicznych - pamięci, myślenia, in­teligencji i osobowości, emocji (również stresu), jak i zagadnienia, których poznanie służy zwiększeniu efektywności własnego działania: prowadzenie negocjacji, rodzaje manipulacji i obrona przed nią, kierowanie karierą zawodową.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7508 [Magazyn 1], P.7509 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7406.III.1 [Wypożyczalnia B], P.7507.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8386.III.1 [Czytelnia B], 8387.III.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycje wśród książek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12007.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: From idea to profit, 2005.
Indeks.
Kiedyś Twój rynek zapełni się konkurentami. Będziesz chciał się od nich odciąć: stworzyć niezrównany produkt i wkroczyć na niezajęty teren. Już teraz pomyśl, jak to zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomysły i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz ideę w gotowy produkt? I najważniejsze: jak wykorzystasz wartość handlową pomysłu i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej książce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 14203 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14202.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-309.
Książka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza składa się z siedmiu rodziałów. Pierwszy został poświęcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawartość drugiego rozdziału koncentruje się wokół definicji wiedzy, jej rodzajów i sposobów powstawania w umyśle jednostki. Rozdział następny został poświęcony zagadnieniom związanym z twórczym myśleniem i rozwiązywaniem problemów oraz możliwości ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najmłodszych. Kolejne rozdziały mają charakter empiryczny. Prezentują przedmiot, cel i metody badań: analizę jakościową transmisyjnego modelu edukacji, ilościowe wyniki eksperymentu oraz możliwości konstruowania wiedzy matematycznej przez najmłodszych uczniów, a także analizy uczniowskich znaczeń matematycznych przejawiających się w strategiach rozwiązywania przez nich zadań problemowych. W zakończeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12012.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13155.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again