Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Biczysko Władysław
(1)
Buczek Teresa
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Menedżerowie
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
TURYSTYKA
(3)
ETYKA
(1)
PRODUKT GLOBALNY
(1)
Poradnictwo
(1)
Produkt regionalny
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Turystyka
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
działalność turystyczna
(5)
turystyka
(3)
gospodarka turystyczna
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
rachunek satelitarny turystyki
(2)
doradztwo turystyczne
(1)
etyka
(1)
finanse
(1)
poradnictwo
(1)
promocja
(1)
ruch turystyczny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
usługi turystyczne
(1)
zarządzanie
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 147-151.
Rozwój ruchu turystycznego wymaga skutecznych działań, które powinny być planowane i realizowane ze wsparciem konsultantów. Stąd też wzbogacanie obszaru działalności turystycznej wymaga zwykle pomocy doradców, którzy powinni potrafić rozwiązać problem, a przede wszystkim wyjaśnić, w jaki sposób przystąpić do nowej działalności, co należy zrobić w tym zakresie oraz wskazać na istniejące zagrożenia i szansę na powodzenie. Doradztwo jest niezbędne niemal we wszystkich dziedzinach życia. Doradzać należy w działalności gospodarczej, finansowej, prawnej, edukacyjnej, motoryzacyjnej, turystycznej, rolniczej i wielu innych sferach działania. Dobre doradztwo pomaga w realizacji wielu przedsięwzięć różnorodnych branż, natomiast złe doradztwo przyczynia się do niepowodzeń i upadku podmiotów gospodarczych. Doradztwo, jako nauka, należy do młodych dyscyplin i rozwija się w Polsce od końca lat 50. XX wieku, podejmując różne, zmieniające się problemy społeczne, ekonomiczne i produkcyjne. Na rynku turystycznym funkcjonuje wiele podmiotów turystycznych oferujących różnorodne produkty turystyczne. Wybór oferty jest zazwyczaj procesem czasochłonnym i skomplikowanym. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów, służyć temu może tylko profesjonalne doradztwo. Doradztwo w turystyce ma charakter interdyscyplinarny, oparty na własnym, określonym przedmiocie badań, własnej metodyce i terminologii, bazie badawczej oraz kadrze naukowej. Na interdyscyplinarny charakter doradztwa w turystyce składają się elementy takich dyscyplin naukowych, jak: pedagogika, psychologia, ekonomika, organizacja i zarządzanie, filozofia, socjologia. Fragment ze Wstępu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19869.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Turystyka)
Bibliogr. s. 325-334. Indeks.
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźników przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11141 [Magazyn 1], P.11142 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12134.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12133.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka dostępna również w wersji elektronicznej na płycie CD o sygn. CD.16.
Rachunek satelitarny turystyki prezentuje wszechstronny obraz polskiej gospodarki turystycznej w ujęciu statystycznym. Opracowanie składa się z zestawu tablic statystycznych, zamieszczonych w jego partii końcowej i części tekstowej. Część tekstowa prezentuje metodologie rachunku, analizę najważniejszych wyników rachunku: spożycie turystyczne, produkcję i wkład turystyki w PKB, wykorzystanie siły roboczej, nakłady na środki trwałe, podatki i dotacje oraz propozycje do dlaszego doskonalenia metodologii rachunku satelitarnego turystyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.660 [Magazyn 2], B.656.XX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
(Prace badawcze w turystyce)
Płyta zawiera wersję elektroniczną książki o sygn. B.656 XX CZYT., B.660 WYP.
Rachunek satelitarny turystyki prezentuje wszechstronny obraz polskiej gospodarki turystycznej w ujęciu statystycznym. Opracowanie składa się z zestawu tablic statystycznych, zamieszczonych w jego partii końcowej i części tekstowej. Część tekstowa prezentuje metodologie rachunku, analizę najważniejszych wyników rachunku: spożycie turystyczne, produkcję i wkład turystyki w PKB, wykorzystanie siły roboczej, nakłady na środki trwałe, podatki i dotacje oraz propozycje do dlaszego doskonalenia metodologii rachunku satelitarnego turystyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.16 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 183-186.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17061.II.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17060.II.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again