SPOŻYCIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(25)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(20)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Chmielewska Barbara
(3)
Mróz Bogdan
(3)
Bauman Zygmunt (1925- )
(2)
Bywalec Czesław (1945- )
(2)
Gulbicka Bożena
(2)
Janoś-Kresło Mirosława
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bobrowska Agnieszka (nauki ekonomiczne)
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Carley Michael
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Gay Paul du
(1)
Goszczyński Wojciech (1983- )
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Kasek Mariola
(1)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kramer Józefa (1930- )
(1)
Kulpaka Paweł
(1)
Kusińska Alicja (1934- )
(1)
Kwasek Mariola
(1)
Makowski Grzegorz
(1)
Obirek Stanisław (1956- )
(1)
Podolec Barbara
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Spapens Philippe
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
Söderqvist Jan (1961- )
(1)
Ulman Paweł
(1)
Wałęga Agnieszka
(1)
Witek Jolanta
(1)
Woś Augustyn
(1)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Łangowska-Szczęśniak Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(31)
Kiribati
(1)
Język
polski
(32)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
SPOŻYCIE
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
konsumpcja
(14)
konsument
(11)
gospodarstwo domowe
(10)
konsumpcjonizm
(5)
zachowania konsumenckie
(5)
globalizacja
(2)
potrzeba
(2)
społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
aktywność zawodowa
(1)
badania jakościowe
(1)
budżet domowy
(1)
centra handlowe
(1)
consumption
(1)
culture
(1)
czas wolny
(1)
dobrobyt materialny
(1)
dochód indywidualny
(1)
economic aspects
(1)
ekonomia
(1)
ekonomia społeczna
(1)
ekorozwój
(1)
etyka pracy
(1)
gospodarka
(1)
innowacje
(1)
jakość życia
(1)
konsumpcja zrównoważona
(1)
kryzys finansowy
(1)
kultura konsumpcyjna
(1)
marketing
(1)
materializm
(1)
niepełnosprawni
(1)
ochrona konsumenta
(1)
oszczędności
(1)
owoce
(1)
postawa
(1)
praca
(1)
production
(1)
produkcja rolna
(1)
produkt owocowy
(1)
przetwory owocowe
(1)
przetwórstwo
(1)
racjonalność konsumpcji
(1)
relacje z klientem
(1)
rolnictwo
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój regionalny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
rynek internetowy
(1)
rynek pracy
(1)
social aspects
(1)
socjologia wsi
(1)
teorie konsumpcji
(1)
zadłużenie
(1)
żywność
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 260-272.
Książka prezentuje, na przykładzie kilku krajów europejskich, w tym Polski, próby budowania nowych, alternatywnych sieci łączących rolnictwo z konsumentami, sprzyjających tworzeniu systemu zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Praca została w dużym stopniu poświęcona kształtowaniu ruchów społecznych związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem żywności. Autor opisuje doświadczenia państw europejskich w tym zakresie, m.in. Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii oraz nieliczne przypadki alternatywnych działań w Polsce. Poza częścią analityczno-opisową, w publikacji znajduje się wiele interesujących rozważań o kondyscji współczesnej socjologii wsi i rolnictwa oraz o nowych nurtach teoretycznych w niej występujących. (z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14912.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.451 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.454 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-296.
W książce, obok klasycznych, podręcznikowych ujęć konsumpcji i zachowań konsumenckich (potrzeby, rola gospodarstw domowych w organizacji konsumpcji, rodzaje, formy i funkcje konsumpcji itp.), naświetlono również problematykę konsumpcji z uwzględnieniem najnowszych zjawisk i uwarunkowań (takich jak procesy globalizacji, eurokonsumenci czy rola internetu w kształtowaniu zachowań konsumenckich). Szerzej omówiono również zagadnienia, którym, zdaniem autorów, nie poświęcono mależytej uwagi w dotychczasowych publikacjach (problemy pomiaru konsumpcji, miejsce konsumenta w strategiach firm, edukacja i ochrona interesów konsumenta). Książka może zainteresować studentów i pracowników wyższych uczelni, praktyków, menedżerów, a także wszystkich tych, ktorzy chcą poszerzyć i pogłębić swoją wiedzę dotyczącą konsumpcji oraz różnych aspektów i uwarunkowań zachowań konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5394 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6703.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6702.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-290.
W książce podjęta została probematyka relacji między konsumpcją i rozwojem zrównoważonym. Autor podejmuje w niej pytanie, w jaki sposób należałoby okreslić kategorię konsumpcji żrównoważonej oraz na ile procesy współczesnej konsumpcji odpowiadają tej idei: zatem czy jest możliwe stopniowe wdrażanie takich wzorców spożycia, które czyniłyby bardziej realnym wdrożenie koncepcji zrównoważonego rozwoju. Książka traktuje zarazem o samej konsumpcji. Autor poświęcił też wiele miejsca charakterystyce niezwykle obfitej ilości trendów i tendencji, które w procesach spożycia są dostrzegalne. Na podstawie książki Czytelnik może spróbować samodzielnie odpowiedzieć na pytanie: co właściwie oznacza fakt, że współczesne społeczeństwo jest społeczeństwem konsumpcyjnym oraz jakie z tym faktem wiążą się szanse i zagrożenia, a także jakie zjawiska i zmiany w świecie konsumentów mają trwały charakter oraz jak wpłyną na przyszłość ludzkiej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8585.XVII.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7585.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8586.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-212.
Konsumpcja, zachowania konsumentów na rynku i ich racjonalność stają się coraz ważniejszymi zagadnieniami współczesnej ekonomii. W książce Autorzy prezentują wyniki badań procesów konsumpcji polskich gospodarstw domowych oraz racjonalności wydatków i konsumpcji w świetle przyjętych kryteriów. Przedstawiają również ocenę racjonalności zachowań konsumentów na rynku oraz wpływ na te zachowania procesu integracji Polski z Unią Europejską. W kontekście racjonalności zostały także rozpatrzone: gospodarowanie dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe, oddziaływania interpersonalne, znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w procesach podejmowania decyzji przez konsumentów oraz zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12337 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12336.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13497.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konsumpcja w gospodarce rynkowej / Józefa Kramer. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1997. - 318, [1] s. : rys., tab. ; 20 cm.
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-329.
Książka analizuje wybrane teorie ekonomiczne zajmujące się badaniem roli oszczędności w gospodarce oraz zależnościami pomiędzy dochodami rozporządzalnymi, konsumpcją i oszczędnościami gospodarstw domowych. Następnie dokonuje weryfikacji keynesowskich modeli funkcji konsumpcji i oszczędności, a także teorii dochodu permanentnego M. Friedmana na podstawie danych liczbowych charakteryzujących wybrane państwa rozwinięte gospodarczo i po transformacji ustrojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13177.VIII.4.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14296.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-208.
Konsumpcja jest procesem zaspokajania potrzeb, ale stanowi również czynnik stymulujący społeczno-ekonomiczny rozwój kraju. W książce autorzy omawiają: ewolucję poglądów na konsumpcję i jej miejsce w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju, uwarunkowania ekonomiczne i demograficzne konsumpcji w wybranych regionach Polski, zmiany zachodzące w poziomie i strukturze konsumpcji gospdoarstw domowych w regionach, pozaekonomiczne uwarunkowania konsumpcji, zachowania rynkowe konsumentów w badanych regionach oraz trendy rozwojowe konsumpcji i zachowań polskich konsumentów. Ważną podstawę źródłową stanowią przeprowadzone badania gospodarstw domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11830.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12905.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza monografia poświęcona jest analizie wybranych czynników mających znaczenie dla poziomu i struktury konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce w minionym dwudziestoleciu. W publikacji przedstawiono wyniki badań empirycznych wielu ośrodków naukowych zajmujących się problematyką konsumpcji. Rozdział pierwszy zawiera rozważania na temat ekonomicznych i społecznych uwarunkowań zachowań konsumentów w Polsce w latach 2000-2008. Aktualny problem kryzysu finansowego i jego wpływu na konsumpcję przedstawiono w drugim rozdziale pracy. Rozdział trzeci prezentuje kierunki zmian sytuacji społeczno-ekonomicznej jednoosobowych gospodarstw domowych w Polsce przy wykorzystaniu metod statystycznych i ekonometrycznych, natomiast czwarty wyniki badań nad uwarunkowaniami konsumpcji usług w polskich gospodarstwach domowych. Kolejny rozdział przedstawia wpływ podatku VAT i polityki podatkowej państwa na poziom konsumpcji gospodarstw domowych, a ostatni rozdział analizuje współzależność wydatków konsumpcyjnych i zadłużenia polskich gospodarstw domowych w latach 1996-2009.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12474.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne)
Bibliogr. s. 167-[172].
Książka Grzegorza Makowskiego została oparta na badaniach przeprowadzonych w Galerii Mokotów - największym dotychczas centrum handlowym w Europie Środkowowschodniej. Zawiera nie tylko interesujący opis funkcjonowania centrum handlowego, ale również analizę społecznego znaczenia ośrodków rozrywkowo-handlowych oraz wpływu, jaki wywierają na rozwój kultury popularnej. Drobiazgowa analiza socjologiczna jest poparta mnóstwem przykładów obecności ośrodków handlowych w życiu społecznym i kulturalnym, w filmie, teatrze, a nawet poezji i religii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8744.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10218.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-[301].
Celem ksiązki jest próba spojrzenia na rolę konsumenta we współczesnej gospodarce oaz problematyke zachowań konsumenckich z trzech perspektyw. Pierwsza część książki oferuje perspektywę globalną i koncentruje się na przeglądzie najważniejszych czynników kształtujących zachowania współczesnych konsumentów w epoce globalizacji i Internetu. Część druga omawia nowe trendy konsumenckie oraz pokazuje w jaki sposób nowe technologie zmieniają i modeluja zachowania współczesnego konsumenta. Trzecia perspketywa to próba spojrzenia na relacje konsumentów z przedsiębiorstwem jako najważniejszym podmiotem gospodarczym, który ma zaspokajać ich różne potrzeby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13416.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14391.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja prezentuje różne oblicza i uwarunkowania konsumpcjonizmu, począwszy od przybliżenia marzeń i aspiracji konsumpcyjnych mieszkańców polskich wsi popegeerowskich, a skończywszy na opisie mentalności, stylu życia i konsumpcji amerykańskiego pokolenia baby boomu. Różnorodność perspektyw i punktów widzenia, uwzględniająca również doświadczenia międzynarodowe (USA, Łotwa i Ukraina), pozwala naszkicować szerszy kontekst upowszechniania się wzorców ekspansywnego konsumpcjonizmu. Książka oparta jest na wynikach badań empirycznych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich w Polsce i za granicą. Publikacja jest adresowana do studentów, pracowników wyższych uczelni, instytutów badawczych, agencji reklamowych i firm zajmujących się badaniami marketingowymi oraz wszystkich osób, które chcą lepiej zrozumieć rolę, jaką odgrywa konsumpcja we współczesnych społeczeństwach, a także poznać mechanizmy zachowań konsumenckich w globalizującej się gospodarce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8737 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10211.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-288.
Sytuacja na rynku pracy w Polsce od wielu lat budzi niepokój wśród jego uczestników, obserwatorów i analityków. Zjawisko bezrobocia utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie, powodując pogłębianie się ubóstwa wielu rodzin. Biorąc pod uwagę fakt, że status członków gospodarstwa domowego na rynku pracy decyduje w sposób bezpośredni o ich sytuacji materialnej i poziomie życia, warto powiązać analizę aktywności ekonomicznej ludności z analizą kształtowania się budżetów gospodarstw domowych. Celem pracy jest próba wyjaśnienia prawidłowości w zakresie kształtowania się aktywności ekonomicznej ludności, poznania mechanizmu kształtowania się poziomu i struktury wydatków gospodarstwa domowego, a także poznania związków między tymi dwiema kategoriami, w świetle cech demograficznych i społeczno-ekonomicznych gospodarstw domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7026.VIII.4.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7843.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Tylko jedna z wielu ról społecznych, w jakich funkcjonujemy w ciągu swego życia, jest realizowana w atmosferze rozrywki i nieustającego święta, wśród nadzwyczajnych zachęt, w coraz to nowych, specjalnie dla niej aranżowanych warunkach: to rola konsumenta wszelakich dóbr oferowanych we współczesnym świecie. W parkach rozrywki, centrach handlowych, restauracjach, hotelach, na stadionach i uniwersytetach, w kościołach i muzeach oraz w wielu innych miejscach jesteśmy czarowani i oczarowywani, zachęcani, nakłaniani czy wręcz zmuszani do bycia konsumentami. George Ritzer przekonuje nas, że dzieje się tak w społeczeństwach, w których produkowanie traci na znaczeniu, a konsumpcja staje się coraz ważniejsza, wobec czego centrum uwagi również przenosi się ze środków produkcji na środki konsumpcji. Magiczny świat konsumpcji zawłaszcza kolejne dziedziny życia społecznego, narzuca im swoje prawa i wywiera przemożny wpływ na nasz sposób myślenia i styl życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13488 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13487.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13486.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 646 (720))
Bibliogr. s. 381-402.
Zamiarem autorki jest pokazanie, jak wskazana grupa społeczna zmienia strategie swego funkcjonowania i miejsce w społeczeństwie w wyniku podjęcia decyzji o pracy na własny rachunek (a tym samym na własne ryzyko). W efekcie grupa ta posiada zasoby materialne i niematerialne pozwalające na osiąganie wyższego poziomu konsumpcji niż pozostałe gospodarstwa domowe, których głównym źródłem utrzymania jest praca najemna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16350.VIII.4.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16349.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.448 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-294.
Konsumpcja i zachowania konsumenckie stanowią dziedzinę wiedzy, która podlega nieustannym zmianom. W książce autor przedstawia podstawową wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, niezbędną do prawidłowego poznania problematyki szeroko pojmowanej konsumpcji, a także zrozumienia preferencji i zachowań gospodarstw domowych podejmujących decyzje konsumpcyjne na rynku. Autor omawia w niej: podstawowe pojęcia związane z konsumpcją, gospodarstwem domowym oraz potrzebami i sposobami ich zaspokajania, wpływ różnych determiant na zachowania konsumenckie, nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku, ekonomiczne i psychologiczne teorie konsumpcji, modelowanie zachowań konsumentów na rynku, mierniki pomiaru konsumpcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13492.IX.16.6 [Magazyn 1], P.12333 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12236.IX.16.6 [Wypożyczalnia C], P.12332.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13360.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z interdyscyplinarnej dyskusji "Psychologia, konsumpcja, jakość życia", wrzesień 2009, Gdańsk.
Bibliogr. przy ref.
Żyjemy w kulturze konsumpcji. Konsumpcja towarzyszy prawie wszystkim aspektom naszego codziennego funkcjonowania. Fakt ten ma istotne konsekwencje psychologiczne, jeśli chodzi o tożsamość jednostkową, poczucie własnej wartości, poczucie szczęścia i dobrostanu psychicznego. Jednak konsumpcja to zjawisko, którego nie można zrozumieć na gruncie jednej dyscypliny naukowej. Dlatego niniejsza książka zawiera refleksje teoretyczne i prezentuje wyniki badań zarówno psychologów, jak i ekonomistów i socjologów, systematyzujące wiedzę na temat różnych aspektów tego zjawiska w kontekście jakości życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12068.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej