zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(102)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(103)
tylko na miejscu
(96)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(46)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(60)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(97)
Autor
Cyfert Szymon
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Griffin Ricky W. (1950- )
(3)
Penc Józef (1939- )
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Głowacka Maria Danuta
(2)
Ignacy Jarosław
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Krzakiewicz Kazimierz
(2)
Kubisiak Paweł
(2)
Marek Stanisław
(2)
Mojs Ewa
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Rusiński Michał
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Zalewski Alojzy
(2)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Canwell Diane (1950- )
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cowling Alan
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Daniluk Piotr
(1)
DeCenzo David A
(1)
Dołhasz Magdalena
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Froeb Luke M
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Galata Stanisław
(1)
Galicki Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Ginter Peter M
(1)
Glinka Beata
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kosala Małgorzata
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Kutner Julian
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lundy Olive
(1)
Malek William
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Maśloch Grzegorz
(1)
Maśloch Piotr (1971- )
(1)
McCann Brian T
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miszczuk Magdalena
(1)
Morgan Mark (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(45)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
ZARZĄDZANIE
(26)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(8)
KADRY
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(5)
Zarządzanie
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Decyzje
(3)
INNOWACJE
(3)
Otoczenie firmy
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
SŁUŻBA ZDROWIA
(3)
DECYZJE
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
ORGANIZACJE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
TURYSTYKA
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MENTORING
(1)
Motywacja pracy
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OUTSOURCING
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SKAKLIK, JAN (1943- )
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Turystyka
(1)
UMOWA
(1)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
Podręcznik
(13)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Praca zbiorowa
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
zarządzanie strategiczne
(102)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
writing
(154)
English literature
(153)
historia
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
bezpieczeństwo
(125)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(90)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
stres
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
terroryzm
(87)
ochrona środowiska
(86)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 531-546 i przy pracach.
Publikacja koncentruje się na zagadnieniach: - środowiska i uwarunkowaniach przedsiębiorstwa, - procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, - systemów zarządzania w przedsiębiorstwie, - zasobów przedsiębiorstwa. Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Nogalskiego, Uniwersytet Gdański: (...) książka ma charakter podręcznika. Może stanowić solidne wsparcie służące zrozumieniu podstaw i charakterystyki przebiegu procesów zarządzania zachodzących w specyficznej organizacji, jaką jest przedsiębiorstwo, oraz ugruntowaniu wiedzy studentów w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10313.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Wydanie V, zmienione i rozszerzone, podręcznika zarządzania w gospodarce rynkowej, który od 1994 roku cieszy się niesłabnącym powodzeniem, zarówno wśród wykładowców, jak i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu. Stale uaktualniany i doskonalony w kolejnych wydaniach, należy do najczęściej polecanych i kupowanych podręczników polskich autorów. Obejmuje wszystkie grupy zagadnień oraz problemy szczegółowe, które tę dyscyplinę tworzą. Do jego istotnych walorów należy powiązanie teorii organizacji i zarządzania z praktyką gospodarczą. Autorzy są bowiem nie tylko nauczycielami akademickimi, ale także często menedżerami i przedsiębiorcami. Klarowna struktura, barwne przykłady, liczne wyróżnienia, tabele i kolorowe rysunki dodatkowo podnoszą jej wartość dydaktyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6368 [Magazyn 1], P.6370 [Magazyn 1], P.6371 [Magazyn 1], 7413.IX.1 [Magazyn 1], P.6366.IX.1 [Magazyn 1], P.6372 [Magazyn 1], P.6369 [Magazyn 1], P.6367 [Magazyn 1] (8 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6365.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7412.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek-Jurczak, Anna Pikos. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 361-372. Indeks.
Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania realnych problemów związanych z zarządzaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18732.IX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22947.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22946.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategiczne myślenie w firmie / Franciszek Krawiec. - Warszawa : "Difin", 2003. - 228 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr.
Książka ta napisana została dla menedżerów, którzy są lub będą odpowiedzialni za całokształt biznesu firmy i studentów zarządzania strategicznego, a także dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania strategicznego firmą. W niniejszej pracy pod pojęciem firmy w gospodarce rynkowej rozumie się strategiczna jednostkę biznesową lub przedsiębiorstwo, które nabywa zasoby niezbędne do wytwarzania produktów i/lub świadczenia usług w celu zaspokojenia priorytetowych potrzeb odbiorców po cenach zapewniających zysk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8758.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy podrozdział, autorstwa Rafała Krupskiego, poświęcono najnowszym koncepcjom współczesnych ujęć strategii organizacji. Autor przedstawia dziesięć różnych koncepcji, prezentowanych na łamach "Przeglądu Organizacji", których bronił w dyskusjach na konferencjach naukowych. Drugi podrozdział dotyczy współczesnych koncepcji organizacji i zarządzania w ogóle, w tym m.in. organizacji procesowej, organizacji wirtualnej, sieciowej, uczącej się oraz zarządzania na krawędzi chaosu. Każda z tych koncepcji jest przedstawiona przez innego autora, wszystko to jednak spaja w pewną całość wizja redaktora naukowego pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5493 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6896.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6895.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 268-274.
Podręcznik jest próbą kompleksowego ujęcia podstawowych zagadnień z obszaru organizacji i zarządzania. Składa się z jedenastu rozdziałów ułozonych według logicznego porządku, prezentujących najbardziej istotne zagadnienia z zakresu organizacji i zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15079 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15078.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15982.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(10 Idei HBR)
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads the essentials
Indeks.
Harvard Business Review przedstawia niezwykle praktyczne kompendium, zawierające przełomowe teksty z różnych obszarów zarządzania. Chcesz poznać skuteczne rozwiązania z zakresu marketingu? Dowiedzieć się, jak efektywnie zarządzać sobą i innymi? Stosować sprawdzone narzędzia zarządzania zmianą? Wszystko to i wiele więcej znajdziesz w äO fundamentach zarządzaniaö. Dowiesz się także m.in.: Jakie 4 mity utrudniają pracę działu marketingu? Co robić, by wyróżnić się wśród konkurencji, która oferuje podobny produkt? Na jakie czynniki zwrócić szczególną uwagę, opracowując strategię biznesową? W jaki sposób rozpoznać własne zalety i jak je wykorzystać? Co robić, by stawić czoła gwałtownej zmianie? Jakie cechy decydują o doskonałości lidera? Jak je w sobie wykształcić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13719.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13375.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Strategic human resource management" 1997.
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Książka ukazuje genezę, istotę i zakres strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Prezentuje aktualny stan wiedzy oraz wyniki badań w tej dziedzinie w celu analizy najistotniejszych zagadnień: pojęcie strategii, przegląd rodzajów i ewolucja zarządzania strategicznego; zależności między procesem strategicznym a zarządzaniem zasobami ludzkimi; wykorzystanie wiedzy i narzędzi z zakresu zarządzania strategicznego w procesie planowania i tworzenia strategii zasobów ludzkich; formułowanie podstawowych kryteriów efektywności zarządzanie strukturą organizacji, jej kulturą oraz zmianami; integracja działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi dla stworzenia programu strategicznego, wspomagana przez koncepcję uczenia się organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2906.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-269.
Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11110.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12084.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamiczne zmiany w gospodarce, spowodowane szybkim rozwojem technicznym i technologicznym oraz wzrost konkurencji, zmuszają podmioty gospodarcze do nieustannego przystosowywania się do nowych warunków prowadzenia działalności. Przedsiębiorstwo, które zamierza utrzymać lub umocnić swoją pozycję na rynku musi stale dostosowywać się do wciąż zmieniającej się sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymagań konsumentów. Coraz większa konkurencja, zróżnicowanie rynku oraz zmienna sytuacja gospodarcza i związane z tym ryzyko, stanowią imperatywy zmuszające przedsiębiorstwo do podejmowania wciąż nowych wyzwań i dokonywania zmian w jego działaniu. Strategia jest podstawowym instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem i odgrywa zasadniczą rolę w jego funkcjonowaniu. Strategia przedsiębiorstwa musi być nastawiona także na ciągły rozwój firmy oraz wprowadzanie innowacji, stąd też ma kluczowe znaczenie w osiąganiu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2804 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4427.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-248.
W książce zaprezentowano autorską koncepcję pomiaru kapitału ludzkiego. Ponadto przedstawiono kompleksową oraz przejrzystą i logiczną syntezę wiedzy o kapitale ludzkim, wskazując powiązania między polityką personalną a teorią oraz sprawozdawczością w tej dziedzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9151 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7791.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8798.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-213.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa turystycznego. Zważając na fakt, że podstawą marketingowego działania przedsiębiorstw turystycznych jest wykwalifikowany personel usługowy, stanowiący fundamentalny element samego produktu, w opracowaniu uwagę zwrócono na elementy norm postępowania i etyki touroperatorów. W szczególności praca niniejsza obejmuje: charakterystykę celów współczesnej turystyki; charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne; zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix, tj. produkty biur turystycznych, ceny, promocje, dystrybucję oraz ludzi; zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych; działalność biur podróży zorientowanych na klienta; elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; kulturę obsługi i normy etyczne pracowników biur podróży; badania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14282.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 393-407. Indeks.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodar­czej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, sta­nowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na: – teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji, – formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, – otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, – zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, – gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, – zarządzanie kapitałem ludzkim, – procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, – współczesne problemy zarządzania, – kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, – kreowanie wartości przedsiębiorstwa, – trendy w rozwoju przedsiębiorstw. Podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8811 [Magazyn 1], P.8809.IX.1 [Magazyn 1], P.8810 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10284.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10283.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-432. Indeks.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na: teoretyczne podstawy funkjconowania organizacji, formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, zasoby i ch znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, zarządzanie kapitałem ludzkim, procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, współczesne problemy zarządzania, kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, kreowanie wartości przedsiębiorstwa, trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12743.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 270-272.
Podręcznik przedstawia opis systemu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, które odnoszą sukcesy rynkowe i świadomie przyznają, że jest to możliwe dzięki właściwemu wykorzystaniu na rzecz jakości i zmian ich potencjału społecznego. Podano w nim podejścia, zasady, metody i techniki umożliwiające motywowanie i rozwój personelu oraz przykłady ich wykorzystywania w firmach międzynarodowych. Dokonano próby syntezy założeń zarządzania globalnego i zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach znajdujących się w ruchu i radzących sobie z wyzwaniami współczesnego świata. Wydanie drugie podręcznika zostało poszerzone i uzupełnione o współczesne trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zarządzanie zasobami ludzkimi w Wieku Internetu oraz pomiar kapitału ludzkiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12114 [Magazyn 1], P.12113.IX.4 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11324.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12477.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 587-598.
Biorąc pod uwagę zakres i znaczenie problematyki zawartej w książce oraz merytoryczną wartość zaprezentowanych rozważań, opracowanie stanowi istotną pozycje dotyczącą funkcjonowania i rozwoju samorządu terytorialnego w Polsce. Książka najszerzej ujmuje gospodarczą tematykę samorządu, zakreślając rozległe ramy, a jednocześnie wprowadza bardzo szczegółowe, konkretne wątki, nawet o charakterze dyskusyjnym. W sumie czytelnik widzi wyraźny obraz ekonomiczny działania samorządu terytorialnego. Z tego punktu widzenia książka stanowi jedną z pierwszych prób takiego ujęcia. (z recenzji prof. zw. dr. hab. Eugeniusza Wojciechowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13615 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13071.XIII.4 [Wypożyczalnia C], P.13070.XIII.4 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14153.XIII.4 [Czytelnia C], 14255.XIII.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy rozdz. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja, w skład której wchodzą 24 opracowania z zakresu problematyki funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa i zarządzania nim, powstała w wyniku inicjatywy Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, znajdując wsparcie we wszystkich Wyższych Szkołach Bankowych w Polsce. Dowodem tego są artykuły zawarte w monografii w większości autorstwa pracowników naukowych tych uczelni. Autorzy artykułów przeanalizowali problemy związane ze współczesnymi przemianami cywilizacyjnymi, próbując odnieść je do modeli i strategii zarządzania. Zastanawiali się również nad zasobami ludzkimi i ich rolą w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10891.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-172.
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21045.IX.14 [Magazyn 1], P.18429.IX.14 [Magazyn 1], P.18440.IX.14 [Magazyn 1], 21046.IX.14 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21026.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21025.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-216. Indeks
Celem, jaki postawili sobie autorzy monografii, jest dostarczenie szerokiemu kręgowi odbiorców kompendium wiedzy na temat ekonomicznych aspektów funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego w Polsce, z uwzględnieniem najnowszych uregulowań prawnych, jak też uwarunkowań związanych z członkowstwem Polski w UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7227 [Magazyn 1], P.8537 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9959.XIII.4 [Czytelnia C], 8149.XIII.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej