przedsiębiorstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(487)
Forma i typ
Książki
(485)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje fachowe
(16)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(470)
dostępne
(451)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(190)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(281)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(470)
Autor
Grzywacz Jacek
(6)
Romanowska Maria (1947- )
(6)
Gierszewska Grażyna
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(4)
Baruk Jerzy
(3)
Blaik Piotr
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kotowska Beata
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Podstawka Marian
(3)
Skrzypek Jerzy
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Sudoł Stanisław
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Łączak Andrzej
(3)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Brdulak Halina
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Glinka Beata
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Kidyba Andrzej (1957- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Koliński Adam
(2)
Komorowski Jan
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kołosowska Bożena (1956- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Milewski Roman (1940-2001)
(2)
Monkiewicz Jan (1949- )
(2)
Morawska Sylwia
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Panfil Marek
(2)
Paszkowski Jerzy
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pomykalska Bożyna
(2)
Pomykalski Przemysław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Radło Mariusz-Jan
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Sangajło Ryszard
(2)
Sankowska Anna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sitko Jacek
(2)
Skalik Jan
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Sobiecki Roman (1954- )
(2)
Stajniak Maciej
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Szatkowski Kazimierz
(2)
Szczepankowski Piotr
(2)
Szwajca Danuta
(2)
Tokarski Andrzej
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(243)
2000 - 2009
(216)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(487)
Język
polski
(486)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(26)
Menedżerowie
(10)
Przedsiębiorcy
(3)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Technikum
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły policealne
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(263)
ZARZĄDZANIE
(74)
INNOWACJE
(32)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(28)
Przedsiębiorstwo
(21)
KADRY
(17)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(15)
MARKETING
(13)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(13)
Finanse przedsiębiorstwa
(11)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(11)
Zarządzanie
(11)
PODRĘCZNIKI
(10)
RACHUNKOWOŚĆ
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(9)
FINANSE
(8)
Innowacje
(8)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
OTOCZENIE FIRMY
(7)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(7)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(7)
EKONOMIA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MIKROEKONOMIA
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(6)
CONTROLLING
(5)
EKOROZWÓJ
(5)
GOSPODARKA
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
KONKURENCJA
(5)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(5)
Analiza finansowa
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(4)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(4)
UPADŁOŚĆ
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(3)
Ekonomia
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(3)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
Mikroekonomia
(3)
OUTSOURCING
(3)
Organizacja
(3)
Organizacje
(3)
Otoczenie firmy
(3)
PODATEK
(3)
PRAWO HANDLOWE
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
RYNEK FINANSOWY
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(2)
BANKI
(2)
BUDOWNICTWO
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
DECYZJE
(2)
Decyzje
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
ETYKA BIZNESU
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
FACTORING
(2)
Finanse
(2)
Finansowanie
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
Gospodarka magazynowa
(2)
HANDEL ZAGRANICZNY
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
Logistyka
(2)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Magazynowanie
(2)
ORGANIZACJA
(2)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
RYZYKO UBEZPIECZENIOWE
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Temat: czas
2001-
(33)
1989-
(9)
2001-0
(9)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(75)
Podręcznik
(56)
PODRĘCZNIKI
(22)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Opracowanie
(6)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(42)
Zarządzanie i marketing
(31)
Transport i logistyka
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
historia
(154)
writing
(154)
English literature
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
bezpieczeństwo
(125)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(91)
stres
(89)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
terroryzm
(87)
ochrona środowiska
(86)
487 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
Bibliografia strona [320].
Nawet najbardziej humanistyczne umysły poradzą sobie ze zrozumieniem ekonomii dzięki doskonałemu wykładowi autora oraz wykresom, rysunkom i rozbudowanemu zestawowi pytań, ćwiczeń, problemów do dyskusji oraz ciekawostek z historii ekonomii. W podręczniku przedstawiono rynek i jego elementy oraz decyzje podejmowane przez konsumenta i producenta. Omówiono podstawowe formy konkurencji oraz rynek pracy i rynek finansowy. Zaprezentowano zagadnienia z zakresu pomiaru makroekonomicznego gospodarki. Osobne tematy poświęcono polityce fiskalnej i monetarnej, inflacji, bezrobociu, wzrostowi gospodarczemu, a także integracji europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17577 [Magazyn 1], P.17576 [Magazyn 1], P.17580 [Magazyn 1], P.17579 [Magazyn 1], P.17578 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18747.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18746.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-385.
Wybory strategiczne przedsiębiorstw zawsze interesowały badaczy i praktyków. Tych pierwszych głównie z tego powodu, że konieczne jest porządkowanie, opisanie i poznanie praktyki gospodarczej obfitującej w różne zachowania, a także określenie prawidłowości dla celów racjonalizacji działań gospodarczych. Natomiast praktykom chodzi o ujawnienie przyczyn większej skuteczności rynkowej niektórych przedsiębiorstw. Oczekiwania z tego zakresu przedmiotowego spełniają autorzy książki, wyjaśniając w niej istotę i rodzaje wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach w warunkach XXI w. Niewątpliwą wartością publikacji są studia nad uwarunkowaniami wyborów strategicznych uzupełnione badaniami empirycznymi przeprowadzonymi w przedsiębiorstwach działających na obszarze Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12449.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12448.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem autorów pracy jest przedstawienie zarządzania strategicznego na przykładach. Taki układ książki powoduje, że stanowi ona doskonałe uzupełnienie podręczników z tej dziedziny o faktyczne przejawy oddziaływania warunków zewnętrznych i wewnętrznych na wybory strategiczne. Przedmiotem case study, które dotyczą wyłącznie polskich przedsiębiorstw, są zagadnienia tworzące składowe procesu zarządzania strategicznego. Ich analiza umożliwia zastosowanie metod analizy strategicznej do rozwiązywania różnego rodzaju problemów praktycznych w zakresie planowania, a także ułatwia zrozumienie implementacji strategii oraz narzędzi i funkcji kontroli strategicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8529 [Magazyn 1], P.8528 [Magazyn 1], P.8527 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9951.IX.6 [Wypożyczalnia C], P.8526.IX.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9950.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka należy do poszukiwanych ostatnio podręczników ujmujących w sposób kompleksowy kompendium wiedzy z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem... wyróżniającym walorem jest ujęcie procesów zarządzania przedsiębiorstwem w optyce procesów przechodzenia od stanów kryzysowych do sukcesów oraz popadania w kryzysy po osiągnięciu powodzenia na rynku. Z uwagi na bardzo częste tego typu sytuacje w rozwijającej się i jednocześnie transformowanej gospodarce polskiej praca Elżbiety Urbanowskiej-Sojkin może znaleźć wielu poszukujących wiedzy o tych procesach Czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 542.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Autorzy wyczerpująco wyjaśniają istotę i przedmiot tego zarządzania. W nowatorski sposób rozważają kolejne fazy w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Przedstawiają analizę i krytyczną ocenę uwarunkowań strategicznych, zagadnienia formułowania celów i strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, kwestię implementacji strategii oraz nadzorowania i kontrolowania (controllingu) ich realizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8530 [Magazyn 1], P.8531 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9953.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9952.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 124)
Wiedza nabywana na podstawie literatury przedmiotu powinna być pogłębiona poprzez praktyczne jej zastosowanie. "Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem" to szczególny przedmiot wiedzy praktycznie użytecznej, w zakresie którego zdobycie praktycznych umiejętności jest swoistym przymusem, w szczególności dla menedżerów i analityków. Zamiarem Autorów było przygotowanie opisów sytuacyjnych przedsiębiorstw działajacych w Polsce. Upatrywali w tym pomyśle odmienności w stosunku do podreczników obcojęzycznych i atrakcyjności dla Czytelników w odniesieniu przedmiotowym, czyli w problematyce "polskich" podmiotów gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8565 [Magazyn 1], P.8567 [Magazyn 1], P.8564 [Magazyn 1], P.8566 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9990.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9989.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 333-346. Indeks.
Podręcznik obszernie przedstawia kluczowe zagadnienia dotyczące rozwiązywania problemów przedsiębiorstwa znajdującego sie w sytuacji kryzysowej, a przede wszystkim problematykę diagnozy kryzysu, wyboru strategii zarządzania i instrumentów stosowanych w zarządzaniu kryzysowym. Tekst podręcznika został dobrany z myślą o realizacji dwóch celów: dostarczenia Czytelnikowi przydatnych informacji pozwalających na poznawanie i wyjaśnianie rzeczy, procesów i zjawisk wywołujących kryzysy oraz ułatwienia mu zrozumienia rangi problematyki zarządzania kryzysowego. Rozpatrywane w publikacji zagadnienia o charakterze teoretyczno-poznawczym zostały podzielone na osiem rozdziałów. Przydatność aplikacyjną publikacji zapewniają przykłady oraz praktyczne studia przypadków, które pozwolą Czytelnikowi zrozumieć i ocenić wybrane sposoby i efekty rozwiązywania kryzysu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11313.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12451.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ISSN 2084-6193 ; nr 248.)
Bibliogr. s. 249-264.
Przedmiotem zainteresowania autora są różne obszary marketingowego zarządzania ceną, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i wśród nabywców dóbr oraz usług. Autor reprezentuje tu podejście holistyczne, co oznacza, że proces ten tworzy pewną złożoną całość, podlegającą pewnym prawidłowościom, której nie można sprowadzać tylko do sumy ich części składowych. Ostateczne decyzje cenowe są efektem wielu działań podejmowanych, z uwzględnieniem różnych uwarunkowań, przez ośrodki decyzyjne wewnątrz przedsiębiorstwa, które nie zawsze efektywnie ze sobą współpracują. Podstawowym celem pracy jest przedstawienie różnych aspektów procesu marketingowego zarządzania cenami składającego się z decyzji strategicznych i operacyjnych wraz z jego uwarunkowaniami i skutkami. W warstwie teoretycznej celem jest również uporządkowanie rozproszonej wiedzy z zakresu podejmowania decyzji cenowych w wybranych obszarach. Cel empiryczny natomiast to identyfikacja i ocena obszarów decyzji cenowych na podstawie badań polskich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15396.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 209)
Bibliogr. przy art.
"Zmiana podejścia do komunikacji rynkowej stworzyła wyraźną lukę poznawczą, której wypełnieniem są zainteresowane zarówno podmioty z tzw. praktyki gospodarczej, jak i reprezentanci nauki zajmujący się m.in. zagadnieniami marketingu, budowania relacji oraz komunikacji. Istnieje potrzeba prowadzenia pogłębionych badań naukowych m.in. nad determinantami współczesnej komunikacji rynkowej, możliwościami zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych, metodami pomiaru skuteczności i efektywności personalizacji komunikatów, a także tworzenia nowych strategii komunikacji rynkowej, bazujących jednocześnie na konwencjonalnych i nowoczesnych środkach przekazu. Obok prowadzonych badań równie istotną kwestią jest możliwość publikowania ich wyników, a także wymiana myśli i doświadczeń osób zawodowo związanych z problematyką komunikacji." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13268.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie w firmie / Donald Waters. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2002. - 199 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Wszelkie organizacje kładą obecnie nacisk na proces planowania. Jest to spowodowane w dużej mierze wzrostem międzynarodowej konkurencji, stale ulepszanymi procesani produkcyjnymi, większym naciskiem na jakość produktu i stale zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Obecnie firmy zdają sobie sprawę z faktu, że odniosą sukces tylko wtedy, gdy będą dostarczać produkty spełniające wymagania klientów. Niniejsza książka zajmuje się tematyką zarządzania operacyjnego; omawia ją całościowo biorąc pod uwagę także inne, niezbędne obszary działalności przedsiebiorstw. Zwracając uwagę na najważniejsze problemy, książka pokazuje menedżerom, jak mogą pomóc swoim firmom odnieść sukces w wymagającym środowisku biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4435.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 467-474, wykaz aktów prawnych s. 474.
Podręcznik prezentuje praktyczną wiedzę będącą podstawą do ekonomicznego zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Przybliża problematykę projakościową związaną z produkcją, pokazując metody, narzędzia, filozofię oraz sposoby produkcji. Prezentuje najnowsze tendencje w zarządzaniu wraz z wyeksponowaniem korzyści związanych z efektywnym i wydajnym działaniem. Przedstawia również europejskie wymagania w zakresie jakości wyrobów i usług, które rzutują w istotny sposób na przygotowanie naszych krajowych firm do funkcjonowania na rynkach europejskim i światowym. Podręcznik zawiera również wskazówki dotyczące doskonalenia organizacji w tak popularnym obecnie procesie zmian na lepsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11854 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11853.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13021.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano zasady, procedury tworzenia oraz sposoby oceny strategii płynności finansowej umożliwiające zwiększenie wartości przedsiębiorstwa zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opisano koncepcję maksymalizacji wartości dla właścicieli, czynniki kształtujące płynność finansową, a także cel zarządzania nią w przedsiębiorstwie, dwa podejścia do zarządzania płynnością : dochód - ryzyko i harmonizacja, zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, techniki budżetowania nadwyżki lub niedoboru płynności finansowej, metody oceny skuteczności strategii płynności finansowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6326.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-290.
W monografii omówione zostały uwarunkowania kształtowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych i opracowane zostały modelowe rozwiązania organizacyjne zapewniające jego skuteczne wdrożenie. Tematem przewodnim są zasady i tryb postępowania (dobre praktyki) będące przesłankami lub determinantami skutecznej integracji systemów zarządzania polskich przedsiębiorstw poprzez kształtowanie filozofii biznesowej i praktyk działania opartych na zarządzaniu przez jakość. Uwzględniono współdziałania w ramach systemu zarządzania w realizacji procesów operacyjnych (analiza rynków i oczekiwań klientów, wytwarzanie produktów, marketing, dostawy i sprzedaż) w ramach procesów zarządzania produktem i wspomagających (zarządzanie systemami innowacyjnymi i informacyjnymi dotyczącymi produktów oraz aspekty środowiska pracy i otoczenia). Procesy te umożliwiają poznawanie potrzeb i badanie satysfakcji konsumentów oraz stanowią punkt wyjścia do ulepszania produkcji i wprowadzania zmian. Szczególne znaczenie ma tu proces wytwarzania towarów, którego parametry technologiczne i jakościowe wymagają monitorowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13817.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14781.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 303-308.
Funkcjonowanie banków jako instytucji zaufania publicznego od zawsze jest poddane presji niepewności ze strony otoczenia gospodarczego, politycznego, społecznego. Niepewność ta poprzez jej kwantyfikację przybiera rożne formy ryzyka, które generowane są najczęściej poza strukturami tych instytucji (uwarunkowania makroekonomiczne, siły natury), ale i wewnętrznie (system organizacji, zarządzania, ułomności ludzkie). Wśród tych form ryzyka ryzyko kredytowe zajmuje poczesne miejsce, choć określenie to jest może zbyt eufemistyczne; należałoby raczej ujmować je w kategoriach największego zagrożenia dla bieżącej i przyszłej egzystencji banku. Problematyka podjęta w książce jest adresowana nie tylko do osób studiujących bankowość, ale do wszystkich zainteresowanych sferą tradycyjnej bankowości komercyjnej. Poszerza to krąg czytelników. Mimo że książka pomyślana jest jako podręcznik akademicki, można mieć nadzieję, że sięgną po nią nie tylko studenci uczelni ekonomicznych na kierunkach finansów i bankowości (rachunkowości), zarządzania czy pracownicy instytucji bankowych, ale także potencjalni i aktualni kredytobiorcy, którym poznanie optyki banku i sposobów podejścia do analizy kredytowej może ułatwić zrozumienie drugiej strony umowy kredytowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.152.VIII.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryzys w przedsiębiorstwie / Beata Wieczerzyńska. - Warszawa : "CeDeWu", 2009. - 191 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 185-191.
Celem przedstawianej publikacji jest kompleksowe prześledzenie genezy trudności i zagrożeń przedsiębiorstwa, zdiagnozowanie kryzysu - jego przyczyn, symptomów oraz nasilenia (fazy), a następnie wybór przez zarządzających adekwatnego do diagnozy sposobu wyjścia z kryzysu i wykorzystania go dla pozytywnej transformacji przedsiębiorstwa w sferze ekonomicznej i prawnej. W prezentowanej pracy szeroko omówiono i przeanalizowano unormowania prawa upadłościowego i naprawczego poprzez pryzmat zawartych tam prawnych instrumentów zarządzania kryzysem w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10364.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie gospodarki rynkowej w naszym kraju wymaga rozszerzenia wiedzy i świadomości ekonomicznej społeczeństwa. Podstawą tej wiedzy jest mikroekonomia, czyli dział ekonomii badający podejmowanie decyzji przez indywidualne podmioty gospodarcze - przedsiębiorstwa, gospodarstwa domowe. Nowoczesne spojrzenie na problematykę mikroekonomiczną reprezentuje właśnie "Mikroekonomia współczesna. Syntetyczne ujęcie".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85.VIII.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1054.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-289.
Tematyka opracowania obejmuje ważne i aktualne problemy gospodarki polskiej i europejskiej. Podstawowym celem pracy jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Przedstawia problematykę determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12140 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12139.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13261.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Termin "system zarządzania przedsiębiorstwem" występuje w powszechnym użyciu. Trudno go jednak znaleźć, choćby w słowniku, kiedy szukamy lepszego zrozumienia zarządzania istniejącym już biznesem. W części pierwszej książka pokazuje, że stan i wartość poznawczej wiedzy naukowej nie jest zadowalający, zarówno jeśli chodzi o podstawy systemu zarządzania (geneza i istota przedsiębiorstwa oraz zarządzania), jak i sam system zarządzania przedsiębiorstwem. W drugiej części przedstawia koncepcję zniesienia tej luki poznawczej. Jej przedmiotem jest w pierwszej kolejności wyjaśnienie genezy i istoty zarządzania oraz przedsiębiorstwa w kategoriach skuteczności, nadwyżki ekonomicznej i samozasilania się. Następnie określa kształtowanie natury, budowę i mechanizm funkcjonowania oraz strukturę i rolę systemu zarządzania przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6936.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7728.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Instytucje gospodarki rynkowej / red. nauk. Tadeusz Włudyka, Marcin Smaga. - Stan prawny na 1 stycznia 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012. - 457, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja omawia podstawy ekonomii i polityki gospodarczej przy wykorzystaniu metody instytucjonalnej analizy gospodarki. Zawiera zestaw najważniejszych informacji z historii myśli ekonomicznej, ekonomii pozytywnej i normatywnej. Autorzy analizują również aktualną sytuację gospodarki polskiej i światowej oraz dokonują oceny polskiej transformacji gospodarczej. W kolejnych rozdziałach książki zaprezentowano fundamentalne pojęcia ekonomiczne i formy instytucjonalnej aktywności państwa, takie jak: polityka monetarna, walutowa, fiskalna, budżetowa, zagraniczna, na rynku pracy, ochrony środowiska oraz przekształceń własnościowych. Podręcznik zamyka część statystyczna dająca wyobrażenie o zróżnicowaniu gospodarczym państw i regionów w coraz bardziej zglobalizowanym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13355.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem / Tadeusz Wojciechowski. - Wyd. 2 zaktual. - Warszawa : "Difin", 2011. - 231, [1] s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 213-218.
Motywem przewodnim książki jest uzasadnienie tezy, że działania marketingowe w przedsiębiorstwach muszą być stopniowo integrowane z działaniami logistycznymi i że - tym samym - wymagają wspólnego, zsynchronizowanego zarządzania. W warunkach coraz ostrzejszej konkurencji, zarządzanie to powinno koncentrować się na rozwiazywaniu problemów marketingowych i logistycznych w sposób zmierzający do uzyskania maksymalnej satysfakcji klientów. Uzasadnienie tej tezy zostało wsparte przejrzystym przeglądem podstaw marketingu i logistyki, zasad planowania marketingowego i logistycznego oraz tworzenia strategii merketingowo - logistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10273.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11803.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej