culture
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Dostępność
tylko na miejscu
(83)
dostępne
(60)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(83)
Autor
Fiedler Eckhard
(6)
Jansen Reimer
(6)
Norman-Risch Mil
(6)
McDowall David (1945- )
(4)
Campbell Neil
(3)
Kean Alasdair (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Luedtke Luther S
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Oakland John S
(3)
Addis Catherine
(2)
Breidlid Anders (1947- )
(2)
Brogger Fredrik Chr. (1945- )
(2)
Byram Michael
(2)
Crandall Jo Ann (1943- )
(2)
Crowther Jonathan
(2)
Fleming Michael (1974- )
(2)
Gulliksen Oyvind T
(2)
Harrison Brian Howard (1937- )
(2)
Kavanagh Kathryn
(2)
Kearny Edward N
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Alasuutari Pertti
(1)
Amigoni David
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bartlett Robert (1950- )
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Bayer Gerd
(1)
Berkin Carol
(1)
Berwick Gwen
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Black Jeremy
(1)
Bode Carl 1911-1993
(1)
Bodenstein Jürgen H
(1)
Bogart Doris van de
(1)
Bourdieu Pierre 1930-2002
(1)
Brake Michael
(1)
Carnevali Francesca
(1)
Cleary Joe
(1)
Connolly Claire (1967- )
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Datesman Maryanne Kearny
(1)
Daun-Barausch Elke
(1)
Davis Lloyd
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
During Simon
(1)
Edgar Andrew
(1)
Falk Randee
(1)
Fiske John
(1)
Fiske Montgomery
(1)
Ford Martyn
(1)
Gay Paul du
(1)
Griffith Wyn
(1)
Hall Stuart (1932- )
(1)
Hartley John
(1)
Hill David (1940- )
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hobsbawm Eric (1917- )
(1)
Hoppen K. Theodore (1941- )
(1)
Hussey Gemma
(1)
Johnson Paul (1928- )
(1)
Kearny Mary Ann
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
King Dave
(1)
Kirn Elaine
(1)
Kläger Florian
(1)
Knauer Krzysztof
(1)
Krawczak Marcin
(1)
Lavery Clare
(1)
Lazarus Neil (1953- )
(1)
Leese Peter I
(1)
Lefevere André (1946-1996)
(1)
Lipoński Wojciech (1942- )
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Luciano Lynne
(1)
MacRaild Donald M
(1)
Maguire Jackie
(1)
Marwick Arthur (1936-2006)
(1)
May Robin
(1)
McLuhan Eric
(1)
Moore-Gilbert Bart
(1)
Moran Patrick R
(1)
Mules Warwick
(1)
Murray Simon
(1)
Nice Richard
(1)
O'Sullivan Tim (1952- )
(1)
Pope Rob
(1)
Popescu Teodora (1974- )
(1)
Ranger Terence
(1)
Room Adrian
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Rydlewska Julitta
(1)
Saunders Danny
(1)
Schaefer Richard T
(1)
Searle Geoffrey R
(1)
Sedgwick Peter
(1)
Seed John (1950- )
(1)
Simpson James 1967-
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(54)
Kiribati
(18)
Wielka Brytania
(12)
Anglia
(6)
Stany Zjednoczone
(4)
nieznany (us)
(2)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Francja
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(66)
angielski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
STANY ZJEDNOCZONE
(22)
WIELKA BRYTANIA
(22)
KULTURA
(13)
Kultura
(13)
JĘZYK ANGIELSKI
(9)
Społeczeństwo
(5)
Cywilizacja
(4)
KULTURA MASOWA
(4)
Nauczanie
(4)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(4)
JĘZYKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Język angielski
(3)
Polityka
(3)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
Historia
(2)
IRLANDIA
(2)
JĘZYK
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(2)
Literatura
(2)
NAUCZANIE
(2)
PRZEKŁADY
(2)
SZTUKA
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
EROTYZM
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
EWOLUCJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
English language
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
Intercultural communication
(1)
JERZY I (król Wielkiej Brytanii ; 1660-1727)
(1)
JERZY II (król Wielkiej Brytanii ; 1683-1760)
(1)
Języki angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOLONIALIZM
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KRAJOZNAWSTWO
(1)
KRYTYKA LITERACKA
(1)
Kultura popularna
(1)
Language and culture
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(1)
MODA
(1)
MONARCHIA
(1)
Multicultural education
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NACJONALIZM
(1)
NORMANOWIE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
OBYCZAJE
(1)
OBYCZAJE TOWARZYSKIE
(1)
OPERA
(1)
OPINIA PUBLICZNA
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POLSKA
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
REPREZENTACJONIZM
(1)
RODY
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŻYCIE
(1)
SUBKULTURA
(1)
SZKOCJA
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Socjologia
(1)
TUDOR (ród)
(1)
WŁADCY
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
WIELKA BRYTANIA
(7)
Stany Zjednoczone
(5)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Wielka Brytania
(2)
Cywilizacja
(1)
Francja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
SŁOWNIKI
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(13)
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
culture
(100)
beletrystyka
(319)
dzieci
(299)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
historia
(154)
writing
(154)
English literature
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
młodzież
(145)
reading
(145)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
bezpieczeństwo
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
otyłość
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
thriller
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
projektowanie
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
stres
(89)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
terroryzm
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
ochrona środowiska
(86)
100 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Classroom Photocopiable Timesavers)
The series of photocopiable resource books for English Language Teaching includes cross-cultural lessons, grammar, vocabulary or skill development, games, raps and communicative activities and everyday, practical English. Tried and tested by teachers around the world, these are full of imaginative, lively activities and perfect for introducing, consolidating or practising recently taught structures and lexical sets.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16057.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Welsh / Wyn Griffith. - Middlesex : Penguin, [ 1950 ]. - 183, [9] s. ; 18 cm.
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: Wales culture
The interesting history of Welsh culture as well as its traditions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 199.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
Bibliogr., indeks.
This broad-ranging text offers a comprehensive outline of how visual images, language and discourse work as `systems of representation'. Individual chapters explore: representation as a signifying practice in a rich diversity of social contexts and institutional sites; the use of photography in the construction of national identity and culture; other cultures in ethnographic museums; fantasies of the racialized `Other' in popular media, film and image; the construction of masculine identities in discourses of consumer culture and advertising; and the gendering of narratives in television soap operas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11680.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finding a role? : the United Kingdom, 1970-1990 / Brian Harrison. - Oxford : Clarendon Press ; Oxford ; New York : Oxford University Press, 2011. - XIX, 679 s., [8] s. tabl. : il. ; 25 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 595-613, indeks.
In 1970 the "cold war" wass still cold, Northern Ireland's troubles were escalating, the UK's relations with the EEC were unclear, and corporatist approaches to the economy precariously persisted. By 1990 Communism was crumbling world-wide, Thatcher's economic revolution had occurred, terrorism in Northern Ireland was waning, multiculturalism was in place, family structures were changing fast, and British political institutions had become controversial. This, the first thorough, wide-ranging, and synoptic study of the UK so far published on this period, has two overriding aims: to show how British institutions evolved, but also to illuminate changes in the British people: their hopes and fears, values and enjoyments, failures and achievements. It therefore equips its readers to understand events since 1990, and so to decide for themselves where the UK should now be going.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12194.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13318.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 579-600. Indeks.
In this, the firs of two self-standing volumes bringing "The New Oxford History of England" up to 1990, Brian Harrison begins in 1951 with much of the empire intact and with Britain enjoying high prestige in Europe. When the volume ends in 1970, the empire had gone, central planning was in trouble, and event the British political system had become controversial. In an unusually wide-ranging, yet impressively detailed volume, Harrison approaches the period from unfamiliar directions, focusing less on the politicians and more on the decisions the British people made largely for themselves.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12195.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13319.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scotland / David Hill. - Harlow : Longman, [1995]. - 47 s. : il. ; 19 cm.
Tracing events from the pre-history of the land and the coming of the Scots to the rise of the Scottish National Party, it provides an informative and accessible introduction to Scotland's history. Whether it is the Jacobite Rebellion, the advances of the Scottish Enlightenment or its role in WWI and WWII, this is the perfect place to start.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.395.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Culture in second language teaching and learning / edited by Eli Hinkel. - 10th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - XI, 250 stron : ilustracje ; 23 cm.
(The Cambridge Applied Linguistics Series)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony 221-244. Indeks.
This book identifies the many facets of culture that influence second language learners and teachers. The paperback edition identifies the many facets of culture that influence second language learners and teachers. It addresses the impact of culture on learning to interact, speak, construct meaning, and write in a second language, while staying within the sociocultural paradigms specific to a particular language and its speakers. By providing a comprehensive introduction to research from other disciplines on the interaction between language and culture, this volume offers an important contribution to the field of second language acquisition.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17408.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 17490.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Many of the traditions which we think of as very ancient in their origins were not in fact sanctioned by long usage over the centuries, but were invented comparatively recently. This book explores examples of this process of invention - the creation of Welsh and Scottish 'national culture'; the elaboration of British royal rituals in the nineteenth and twentieth centuries; the origins of imperial rituals in British India and Africa; and the attempts by radical movements to develop counter-traditions of their own. It addresses the complex interaction of past and present, bringing together historians and anthropologists in a fascinating study of ritual and symbolism which poses new questions for the understanding of our history.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11196.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The mid-Victorian generation 1846-1886 / K. Theodore Hoppen. - Repr. - Oxford : Clarendon Press, 2008. - XVIII, 787 s., [8] k. tabl. : il. ; 24 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. - Indeks.
This volume covers the period from the repeal of the Corn Laws to the dramatic failure of gladstone's first Home Rule Bill in three defining themes: "Established industrialism" encapsulating the growing acceptance that factory life and manufacturing had come to stay. for the first time in history, more worked in industry than on the land; An examination of "multiple national identities" within the United Kingdom revealing the existence of a variety of overlapping traditions flourishing alongside an increasingly influential unitary state; Public culture as something generated by an intermeshed set of economic, scientific, literary and artistic developments. This original and authoritative book will define these pivotal years in British history for the next generation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12199.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13323.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ireland Today / Gemma Hussey. - Londyn : Penguin, 1995. - 536 s. : il. ; 20 cm.
Written by a former Irish cabinet minister, this book presents a detailed contemporary portrait of where power and authority lie in the country. Section headings include: politics, government, industry, money, the persuaders, and Ireland and the EEC. More than most European nations, Ireland is a country of paradoxes, and its future is therefore uncertain. This book attempts to unravel the mysteries.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.167.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Protestant Heritage, The Family, Government and Politics, American Values at the Crossroads.. These are but a few chapter headings in this provocative introduction to the basic American cultural values and how they influence American behaviour and institutions. In the first five chapters the authors show how our basic beliefs developed into a value system embraced by most Americans. The last seven chapters explore the impact of these values on American life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10132.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
About the USA / Elaine Kirn. - Waszyngton : United States Department of State, [1989]. - 127 s. : il. ; 28 cm.
As entertaining as they are informative, these stimulating cultural readers introduce students to typically American people, places, and things. The intriguing facts presented in the units not only give students information about the USA, but also inspire crosscultural exchange.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.200 [Magazyn 1], P.198 [Magazyn 1], P.199 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge studies in Renaissance literature and culture ; 29)
Includes bibliographical references and index.
Between the medieval conception of Christendom and the political visions of modernity, ideas of Europe underwent a transformative and catalytic period that saw a cultural process of renewed self-definition or self-Europeanization. The contributors to this volume address this process, analyzing how Europe was imagined between 1450 and 1750. By whom, in which contexts, and for what purposes was Europe made into a subject of discourse? Which forms did early modern ‘Europes’ take, and what functions did they serve? Essays examine the role of factors such as religion, history, space and geography, ethnicity and alterity, patronage and dynasty, migration and education, language, translation, and narration for the ways in which Europe turned into an ‘imagined community.’ The thematic range of the volume comprises early modern texts in Arabic, English, French, German, Greek, Italian, Latin, and Spanish, including plays, poems, and narrative fiction, as well as cartography, historiography, iconography, travelogues, periodicals, and political polemics. Literary negotiations in particular foreground the creative potential, versatility, and agency that inhere in the process of Europeanization, as well as a specifically early modern attitude towards the past and tradition emblematized in the poetics of the period. There is a clear continuity between the collection’s approach to European identities and the focus of cultural and postcolonial studies on the constructed nature of collective identities at large: the chapters build on the insights produced by these fields over the past decades and apply them, from various angles, to a subject that has so far largely eluded critical attention. This volume examines what existing and well-established work on identity and alterity, hybridity and margins has to contribute to an understanding of the largely un-examined and under-theorized ‘pre-formative’ period of European identity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20489.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Humanistyka i Poznanie / red. Wojciech Kalaga)
Britishness and Cultural Studies: Continuity and Change in Narrating the Nation is a collection of introductory texts for British Cultural Studies courses in Polish universities and colleges. Representing 'British culture' the authors acquaint students with Cultural Studies methodologies and practice, especially in multi- and cross-cultural contexts. Narration of national culture is examined from diverse perspectives: class, ethnicity and gender; history and postcoloniality. The interdisciplinary quality is achieved through analysis of literature, art, mass culture, international relations, myths and stereotypes. Students are encouraged to interpret contemporary phenomena such as globalisation, migration, tourism, the age of information, cross0cultural fertilisation and the rise of new qualities and values. Britishness... offers both academic and personal approaches to culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11300.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and Culture / Claire Kramsch. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 134 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
Recent social and political changes have focused attention on the debate about the relationship between language and culture. This book offers an accessible survey of key concepts such as social context and cultural authenticity, using insights from fields which include linguistics, sociology and anthropology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1725.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Britain today : cultural studies for the language classroom / Clare Lavery. - Ed. 1, repr. - London, Basingstoke : Macmillan Publishers Ltd, 1994. - 122 s. : il., fot. (w tym kol.) ; 28 cm.
(Macmillan Focus Series)
The "Macmilllan Focus" series provides background material which is designed to present a series of "insiders' views" of that world. "Focus on Britain Today" has been developed especially for students at secondary level, who are required to learn about British "civilisation" as part of their language studies. It uses up-to-date information and communicative methodology to provide motivating practice based on those aspects of the country in the 1990s which are relevant to learners of today. The topic-based language practice involves the input of information from textual, diagrammatic and visual sources. Specific language items are clearly presented and practised, and unfamiliar language carefully glossed. The emphasis throughout is on the exploration of and discovery about the target society in relation to the student's own - and, above all, those aspects of both which are relevant, and of interest to adolescents today.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11255.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cultural Margins ; 6.)
Bibliogr. - Indeks.
In this wide-ranging study, Neil Lazarus explores the subject of cultural practice in the modern world system. The book contains individual chapters on a range of topics from modernity, globalization and the 'West', and nationalism and decolonization, to cricket and popular consciousness in the English-speaking Caribbean. Lazarus analyses social movements, ideas and cultural practices that have migrated from the 'First world' to the 'Third world' over the course of the twentieth century. "Nationalism and Cultural Practice in the Postcolonial World" offers an enormously erudite reading of culture and society in today's world and includes extended discussion of the work of such influential writers, critics and activists as Frantz Fanon, C. L. R. James, Edward Said, Gayatri Spivak, Samir Amin, Raymond Williams, Paul Gilroy and Partha Chatterjee. This book is a politically focused, materialist intervention into postcolonial and cultural studies, and constitutes a major reappraisal of the debates on politics and culture in these fields.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7425.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8412.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej