Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(823)
Forma i typ
Książki
(779)
Rejestracje audio i wideo
(80)
Programy komputerowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poezja
(5)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(673)
dostępne
(424)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(13)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(143)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(294)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(684)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Oxenden Clive
(32)
Latham-Koenig Christina
(30)
Harrison Mark (1955- )
(22)
Jones Leo (1943- )
(17)
McCarthy Michael (1947- )
(16)
May Peter
(14)
Gude Kathy
(13)
O'Dell Felicity (1947- )
(12)
Ur Penny
(12)
Hashemi Louise
(11)
Ellis Rod
(10)
Seligson Paul
(10)
Broadhead Annie
(9)
Baker Ann (1939- )
(8)
Brazil David
(8)
Hudson Jane (język angielski)
(8)
Morgan Kenneth O
(8)
Soars John
(8)
Soars Liz
(8)
Bradford Barbara (1944- )
(7)
Doff Adrian
(7)
Graham Carolyn
(7)
Lowy Anna
(7)
Richards Jack C. (1943- )
(7)
Wright Andrew
(7)
Capel Annette
(6)
Hewings Martin
(6)
Mortimer Colin
(6)
Roach Peter (1943- )
(6)
Sharp Wendy
(6)
Spratt Mary
(6)
Thomas Barbara
(6)
Carne Paul
(5)
Hutchinson Tom (1930- )
(5)
Jones Daniel (1881-1967)
(5)
Lambert Jerry
(5)
Lewis Gordon
(5)
Lightbown Patsy M
(5)
O'Driscoll James
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Taylor Lynda B
(5)
Austen Jane (1775- 1817)
(4)
Bowler Bill
(4)
Chomacki Kate
(4)
Cunningham Sarah
(4)
Garcia Beatriz Martin
(4)
Haines Simon
(4)
Hornby A. S
(4)
Kerr Rosalie
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Nunan David
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Parrott Martin
(4)
Swan Michael
(4)
Allsop Carole
(3)
Davies Paul A
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Ellis Gail
(3)
Falla Tim
(3)
Greenall Simon
(3)
Grundy Peter
(3)
Hudson Jane
(3)
Jones Christopher (1949- )
(3)
Kinsley James (1922-1984)
(3)
Klippel Friederike
(3)
Kramsch Claire
(3)
Little Mark
(3)
Mascull Bill
(3)
Murphy Raymond
(3)
O'Connor J. D
(3)
Olshtain Elite (1938- )
(3)
Renandya Willy A
(3)
Rinvolucri Mario (1940- )
(3)
Robinson Anne
(3)
Rodgers Theodore S
(3)
Sinclair Barbara
(3)
Thornbury Scott 1950-
(3)
Wajnryb Ruth
(3)
Widdowson H. G
(3)
Yule George
(3)
Allen Virginia French
(2)
Atkinson Martin
(2)
Bamford Julian
(2)
Bartlett Robert (1950- )
(2)
Batstone Rob
(2)
Bedson Günther
(2)
Boyle Mike
(2)
Britain David
(2)
Brook-Hart Guy
(2)
Brookes Gay
(2)
Brown James Dean
(2)
Burden Robert L
(2)
Burwood Sarah
(2)
Byram Michael
(2)
Cameron Lynne
(2)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Clahsen Harald
(2)
Cliff Petrina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(218)
2000 - 2009
(349)
1990 - 1999
(168)
1980 - 1989
(59)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1989-2000
(9)
1945-1989
(4)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(424)
Wielka Brytania
(142)
Kiribati
(129)
Anglia
(55)
nieznany (us)
(21)
Stany Zjednoczone
(13)
Nowy Jork (stan) (USA)
(6)
Australia
(1)
Kalifornia (USA)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Kentucky (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(591)
angielski
(229)
Odbiorca
Poziom zaawansowany
(18)
Poziom średniozaawansowany
(14)
Poziom podstawowy
(12)
Szkoły wyższe
(11)
C1 poziom biegłości językowej
(8)
Poziom niższy średniozaawansowany
(6)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 plus
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Językoznawcy
(2)
Poziom profesjonalny
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
Dorośli
(1)
Gimnazja
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura irlandzka
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(420)
Język angielski
(107)
EGZAMINY
(49)
Nauczanie języków obcych
(49)
WIELKA BRYTANIA
(37)
Nauczanie
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(28)
FCE
(27)
JĘZYKI
(21)
Egzaminy
(20)
CAE
(15)
LITERATURA ANGIELSKA
(15)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(14)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(13)
Gramatyka
(11)
Historia
(8)
Językoznawstwo
(7)
Kultura
(7)
Metody nauczania
(7)
CAE (certyfikat językowy)
(6)
KULTURA
(6)
LITERATURA
(6)
Nauki ekonomiczne
(6)
TESTY
(6)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Dzieci
(4)
NAUKI EKONOMICZNE
(4)
PODRĘCZNIKI
(4)
Pisanie
(4)
Praca zespołowa
(4)
SPORT
(4)
STANY ZJEDNOCZONE
(4)
Wymowa
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
CZYTANIE
(3)
Czytanie
(3)
English language
(3)
INNOWACJE
(3)
IRLANDIA
(3)
Język
(3)
KOBIETA
(3)
KRYTYKA LITERACKA
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Kształcenie
(3)
Leksykologia
(3)
MONARCHIA
(3)
NACJONALIZM
(3)
NAUKA
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
PRZEKŁADY
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Second language acquisition
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
TURYSTYKA
(3)
Technologia
(3)
UNIVERSITY of CAMBRIDGE
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
BIOGRAFISTYKA
(2)
Badania naukowe
(2)
Dwujęzyczność
(2)
EUROPA
(2)
FEMINIZM
(2)
FRANCJA
(2)
Fonetyka
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JĘZYK
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(2)
LITERATURA PODRÓŻNICZA ANGIELSKA
(2)
Language and languages
(2)
Literatura angielska
(2)
MARKETING
(2)
Metodologia
(2)
NAUCZANIE
(2)
NIEWOLNICTWO
(2)
Nauka czytania
(2)
OPOWIADANIE ANGIELSKIE
(2)
POEZJA ANGIELSKA
(2)
POLITYKA
(2)
PRAWO
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
PUBLICYSTYKA ANGIELSKA
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Polityka
(2)
Psychologia
(2)
REALIZM
(2)
RETORYKA
(2)
ROMANTYZM
(2)
Sztuka
(2)
TEKST
(2)
Terminologia
(2)
Testy językowe
(2)
URBANISTYKA
(2)
WOJSKO
(2)
Zarządzanie
(2)
AFAZJA
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
1801-
(3)
1301-
(2)
1601-
(2)
1701-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
201-
(1)
2101-
(1)
2201-
(1)
2301-
(1)
2401-
(1)
2501-
(1)
2601-
(1)
2701-
(1)
301-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
WIELKA BRYTANIA
(11)
Wielka Brytania
(11)
Stany Zjednoczone
(4)
Walia (Wielka Brytania)
(4)
ANGLIA (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Historia
(1)
Makau (Chiny)
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
Podręcznik
(66)
PODRĘCZNIKI
(60)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Poezja
(5)
Słownik
(5)
Literatura angielska
(4)
Monografia
(3)
Słownik angielski
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
LITERATURA
(2)
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
SŁOWNIKI
(2)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(2)
ANTOLOGIE
(1)
BAJKA I BAŚŃ ARABSKA
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ENCYKLOPEDIE ANGIELSKIE
(1)
Encyklopedia
(1)
Korespondencja handlowa
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Literatura irlandzka
(1)
MUZYKA ROZRYWKOWA AMERYKAŃSKA
(1)
Opracowanie
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(134)
Edukacja i pedagogika
(74)
Historia
(12)
Kultura i sztuka
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
English language
(233)
teaching
(133)
EFL
(82)
history
(70)
practice test
(68)
CAE
(59)
FCE
(56)
Great Britain
(51)
linguistics
(47)
language
(39)
speaking
(38)
exam
(34)
listening
(33)
pronunciation
(33)
writing
(33)
learning
(32)
vocabulary
(32)
First Certificate in English
(31)
grammar
(31)
ELT
(30)
dictionary
(26)
culture
(25)
foreign speakers
(25)
study and teaching
(25)
study
(24)
politics
(23)
England
(21)
children
(20)
coursebook
(20)
education
(20)
reading
(20)
ESL
(19)
criticism
(18)
English
(17)
SLA
(17)
cassette
(17)
government
(17)
Certificate Advanced Exam
(16)
English literature
(15)
methods of teaching
(15)
teacher's book
(15)
advanced level
(14)
applied linguistics
(14)
second language acquisition
(14)
handbook
(13)
business
(12)
intonation
(12)
language learning
(12)
religion
(12)
society
(12)
student's book
(12)
English novel
(11)
law
(11)
literature
(11)
CPE
(10)
examination
(10)
exercises
(10)
language teaching
(10)
methodology
(10)
pre-intermediate level
(10)
tests
(10)
Wales
(9)
elementary level
(9)
monarchy
(9)
sport
(9)
workbook
(9)
Certificate of Proficiency
(8)
English pronunciation
(8)
civilization
(8)
economy
(8)
intermediate level
(8)
second language learning
(8)
social conditions
(8)
discourse
(7)
elections
(7)
finance
(7)
foreign language
(7)
language acquisition
(7)
language skills
(7)
marketing
(7)
phonetics
(7)
reading skills
(7)
tourism
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
English poetry
(6)
United States
(6)
art
(6)
drama
(6)
efficiency linguistic
(6)
household
(6)
learning strategies
(6)
media
(6)
parliament
(6)
psychology
(6)
resource book
(6)
science
(6)
second language
(6)
social life
(6)
823 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Moving images of the British monarchy are almost as old as the moving image itself, dating back to an 1895 American drama, The Execution of Mary Queen of Scots. And from 1896, actual British monarchs appeared in the new 'animated photography', led by Queen Victoria. Half a century later the 1953 coronation of Elizabeth II was a milestone in the adoption of television, watched by 20 million Britons and 100 million North Americans. At the century's end, Princess Diana's funeral was viewed by 2.5 billion worldwide. In the first book length examination of film and television representations of this enduring institution, distinguished scholars of media and political history analyze the screen representations of royalty from Henry VIII to 'William and Kate'. Seventeen essays by Ian Christie, Elisabeth Bronfen, Andrew Higson, Karen Lury, Glynn Davies, Jane Landman and other international commentators examine the portrayal of royalty in the 'actuality' picture, the early extended feature, amateur cinema, the movie melodrama, the Commonwealth documentary, New Queer Cinema, TV current affairs, the big screen ceremonial and the post-historical boxed set. A long overdue contribution to film and television studies, this book will be essential reading for scholars and students of British media and political history.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21799.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21798.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
In the wake of the Scottish vote on independence, questions of sovereignty, devolution, and local control have perhaps never been more salient. This book explores the evolution of the idea of national identity in modern Britain as it affected Wales. It ranges historically from the French Revolution and its aftershocks to the wide-ranging effects of World War I and on to present debates over decentralization and ties with Europe, while also offering close looks at key personalities, like Lloyd George, the first (and thus far only) Welsh prime minister. Drawing on both his extensive experience in politics and his decades of academic study, Kenneth O. Morgan has written what is likely to be the definitive work on this topic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17718.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Politics and Society in Wales)
Indeksy.
This text evaluates the legal and constitutional aspects of devolution. Drawing on interviews with those responsible for the devolutionary scheme, it considers the internal architecture and operation of the National Assembly, and Wales’s relationship with Britain and the European Union.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17716.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reader's Choice / Sandra Silberstein, Barbara K. Dobson, Mark A. Clarke. - 5th edition - Ann Arbor : University of Michigan Press, c2008. - XXVI, 410 pages : illustrations ; 28 cm.
Includes bibliographical references.
Reader's Choice is among the world's best loved and most successful ESL/EFL textbooks for the teaching of academic skills. Based on the theory that proficient reading requires the coordination of a number of skills, this classic text recognizes that the most important of these is the reader's ability to select the proper skills or strategies to solve each reading challenge. The exercises and readings in Reader's Choice help students to become independent, efficient readers. Each carefully selected reading is accompanied by a wide variety of exercises. Skills-focused units alternate with units centering on full reading passages. Reader's Choice, Fifth Edition, preserves this proven format and popular readings while bringing new material and updates to every unit from the previous edition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18055 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19771.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19770.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
With the memoir boom, life storytelling has become ubiquitous and emerged as a distinct field of study. "Reading Autobiography", originally published in 2001, was the first comprehensive critical introduction to life writing in all its forms. Widely adopted for undergraduate and graduate-level courses, it is an essential guide for students and scholars reading and interpreting autobiographical texts and methods across the humanities, social sciences, and visual and performing arts. Thoroughly updated, the second edition of Reading Autobiography is the most complete assessment of life narrative in its myriad forms. It lays out a sophisticated, theoretical approach to life writing and the components of autobiographical acts, including memory, experience, identity, embodiment, space, and agency. Sidonie Smith and Julia Watson explore these components, review the history of life writing and the foundations of autobiographical subjectivity, and provide a toolkit for working with twenty-three key concepts. Their survey of innovative forms of life writing, such as autographics and installation self-portraiture, charts recent shifts in autobiographical practice. Especially useful for courses are the appendices: a glossary covering dozens of distinct genres of life writing, proposals for group and classroom projects, and an extensive bibliography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11405.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11137.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Bibliography: p. [427]-472.
Offering insight and equal consideration into the societies of the "civilized" and "uncivilized" world, Europe and the People Without History deftly explores the historical trajectory of so-called modern globalization. In this foundational text about the development of the global political economy, Eric R. Wolf challenges the long-held anthropological notion that non-European cultures and peoples were isolated and static entities before the advent of European colonialism and imperialism. Ironically referred to as "the People Without History" by Wolf, these societies before active colonization possessed perpetually changing, reactionary cultures and were indeed just as intertwined into the processes of the pre-Columbian global economic system as their European counterparts. Utilizing Marxian concepts and a vivid consideration for the importance of history, Wolf judiciously traces the effects and conditions in Europe and the rest of the "known" world, beginning in 1400 AD, that allowed capitalism to emerge as the dominant ideology of the modern era.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20366.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: nationalism religion sociology Wales
Bibliogr. s. 233-254.
Religion has long been a defining characteristic of Welsh identity, and this volume demonstrates the complicated relationship between religion and faith and Welsh national culture from the seventeenth century forward—touching upon the Puritan period, the Older Dissent of the eighteenth century, nineteenth-century Nonconformity, and the impact of twentieth-century secularism. "Wales and the Word" stands apart from other volumes on Welsh religious history by offering new insights and previously untold histories alongside the overview of the story of Welsh religion.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16600.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Teach English" is a teacher training course that develops practical skills in the teaching of English as a second language. It can be used in a variety of situations: in-service courses for teachers working at the secondary school level or in language institutes, in pre-service training of secondary school teachers, and as part of a refresher course in practical methodology for more experienced teachers. It is especially designed to meet the needs of teachers whose first language is not English, who teach large classes in rigid classrooms with few resources, who follow a set of syllabus and textbook, who have little control over course content or material.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11278.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Published in 1959, Stanley Elkins' "Slavery" opened up new avenues of debate in the historiography of American slavery. Though a generation of historians would later prove him wrong, Elkins argued that there was little uncharted ground left to explore in our knowledge of slaves' material conditions, and that the debate should shift to consideration of the psychological effects of bondage upon slaves. Regarding the role of whites in the institution, Elkins cared less about their economic motivations than their philosophical views, arguing that the lack of a true intellectual class or established institutions exerting moral authority prevented the United States from settling the slavery debate in a peaceful manner.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 203.XXIV.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Michigan Teacher Training)
Bibliogr. s. 119-126. Indeks.
This book presents a linguistic approach to teaching reading in different subjects; an approach that focuses on language itself. Central to this approach is a view that knowledge is constructed in and through language and that language changes with changes in knowledge. As students move from elementary to secondary schools, they encounter specialized knowledge and engage in new contexts of learning in all subjects. This means that the language of secondary school learning is quite different from the language of the elementary years. Students need to develop specialized literacies (literacy relevant to each content area) as well as a critical literacy they can use across subject areas to engage with, reflect on, and assess specialized and advanced knowledge. This functional language analysis approach is shown using actual secondary social studies, science, and math textbooks and using a literary text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14044.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD-ROM/Audio CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Teaching Grammar Creatively is a practical new resource book that offers a variety of lessons and activities for everyday use in English language classes. It aims to stimulate students' imagination, humour and creativity and increase the effectiveness of grammar practice. The book offers more than 50 complete lessons covering a wide range of grammar structures, learner levels, and age groups. Each lesson is divided into two main sections: Language Awareness Activities and Creative Grammar Practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7909 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9201.XXIV.14.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9200.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
Bibliogr., indeks.
This broad-ranging text offers a comprehensive outline of how visual images, language and discourse work as `systems of representation'. Individual chapters explore: representation as a signifying practice in a rich diversity of social contexts and institutional sites; the use of photography in the construction of national identity and culture; other cultures in ethnographic museums; fantasies of the racialized `Other' in popular media, film and image; the construction of masculine identities in discourses of consumer culture and advertising; and the gendering of narratives in television soap operas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11680.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A textbook introduction to the methods by which the sound, vocabulary, and writing systems of two languages may be compared. Bibliogs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.90 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.88.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.89.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ever since children have learned to read, there has been childrenĺs literature. Children's Literature charts the makings of the Western literary imagination from Aesopĺs fables to Mother Goose, from Alice's Adventures in Wonderland to Peter Pan, from Where the Wild Things Are to Harry Potter. The only single-volume work to capture the rich and diverse history of childrenĺs literature in its full panorama, this extraordinary book reveals why J. R. R. Tolkien, Dr. Seuss, Laura Ingalls Wilder, Beatrix Potter, and many others, despite their divergent styles and subject matter, have all resonated with generations of readers. Childrenĺs Literature is an exhilarating quest across centuries, continents, and genres to discover how, and why, we first fall in love with the written word.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13933.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multiple Intelligences in EFL gives a brief overview of the latest research into multiple intelligences relevant for EFL. It shows how you can enrich your own teaching by systematically activating other intelligences in your language lessons and demonstrates what you can do so that more students feel 'addressed' in your class. This book will help you to appreciate otherwise hidden strengths in your students and provide fun lessons through over 70 clear and easy-to-follow 'teaching recipes'.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7911.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9204.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publications of the German Historical Institute / ed. Christof Mauch)
Index s. 487-492
This book presents research on the history of criminology from the late-eighteenth to the mid-twentieth century in Western Europe (Austria, Britain, France, Germany, Italy) and in Argentina, Australia, Japan, and the United States. Approaching the history of criminology as a history of science and practice, the essays examine the discourse on crime and criminals that surfaced as part of different discourses and practices, including the activities of the police and the courts, parliamentary debates, media reports, as well as the writings of moral statisticians, jurists, and medical doctors. In addition, the book seeks to elucidate the relationship between criminological discourse and politics, society, and culture by providing a comparative study of the worldwide reception of Cesare Lombroso's criminal-anthropological ideas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10099.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Camden Fifth Series ; Vol. 29)
Index s. 239-304
This book presents an edition of two treatises that examine the legal issues that arose during the Hundred Years War, namely the laws governing the succession to the French crown, English claims to territories within France, and the responsibility for the breeches of various treaties and truces. The first treatise, Pour ce que plusieurs, was written in 1464 by a French diplomat and administrator, Guillaume Cousinot, and is most famous for its part in establishing the myth that the royal succession in France was determined by a otiose law code of the Franks, the Salic Law. The second is an English response to these arguments, A declaracion of the trew and dewe title of Henrie VIII, written during the reign of Henry VIII (1509-1547). The declaracion provides valuable evidence of English reactions to the rhetoric and propaganda generated by the French crown at the end of the middle ages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10101.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Young Children: Choices in Theory and Practice / Glenda Mac Naughton Gillian Williams. - 2 nd edition. - Berkshire: McGraw - Hill CompaniesOpen University Press" rel="nofollow">McGraw - Hill CompaniesOpen University Press McGraw - Hill Companies, 2009. - XVI, 432 s. : illustrations; 30 cm.
This book presents early childhood students and staff with a broad and diverse range of teaching techniques to support children's learning. It examines 26 techniques ranging from simple ones, such as describing and listening, to more complex methods, such as deconstruction and scaffolding. The strategies selected are derived from the best current research knowledge about how young children learn. A detailed evaluation of each strategy enables childcare staff, early childhood teachers and students to expand their repertoire of teaching strategies and to critically evaluate their own teaching in early childhood settings. Vignettes and examples show how early childhood staff use the techniques to support children's learning and help to bring the discussion of each technique to life. Revised and updated in light of the latest research, new features include: * Coverage of the phonics debate * Addition of ICT content * Questions for further discussion * Revision to the chapter on problem solving * Updated referencing throughout Teaching Young Children is key reading for students and experienced early childhood staff working in diverse settings with young children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16865.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej