Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2034)
Forma i typ
E-booki
(2034)
Autor
Bonk Krzysztof
(45)
Słowiński Przemysław
(21)
Bishop Anne
(19)
Petecki Bohdan
(17)
Wójtowicz Mariola
(13)
Puszczewicz Krzysztof
(12)
Jadowska Aneta
(11)
Maas Sarah J
(11)
Głombiowski Michał
(10)
Nowakowska Magdalena
(10)
Tarnowicz Marek
(10)
Ćwiek Jakub
(10)
Cass Kiera
(8)
Dębski Eugeniusz
(7)
Kapuściński Ryszard
(7)
Kubasiewicz Magdalena
(7)
Molenda Jarosław
(7)
Prusiński Jarosław
(7)
Antosik Adrian K
(6)
Brzeziński Piotr
(6)
Green Ryan
(6)
Grupińska Hanka
(6)
Kuna-Marszałek Anetta
(6)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(6)
Piątek Tomasz
(6)
Showalter Gena
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Tumski Olaf
(6)
Wycisk Katarzyna
(6)
Andrews Mesu
(5)
Antologia
(5)
Biedroń Wojciech
(5)
Biełowiec Adrianna
(5)
Domosławski Artur
(5)
Englund Peter
(5)
Hoffmann Ernst Theodor Amadeus
(5)
Mortka Marcin
(5)
Schwartz Richard
(5)
Sobocińska Magdalena
(5)
Sosnowski Michał
(5)
Tyrmand Leopold
(5)
Asbrink Elisabeth
(4)
Bajorska Halina
(4)
Balagué Guillem
(4)
Baliński Jacek
(4)
Banasiewicz Tomasz
(4)
Ewing Amy
(4)
Jasienica Paweł
(4)
Juraszek Dawid
(4)
Kienzler Iwona
(4)
Kochańczyk Jan
(4)
Lip Krzysztof
(4)
Makowska Alicja
(4)
Motyl Tomasz
(4)
Niedbalski Jakub
(4)
Nowak Alojzy Z
(4)
Pełka Marcin
(4)
Pyszkowski Wojciech T
(4)
Romer Michał
(4)
Shannon Samantha
(4)
Szablicki Janusz
(4)
Tubylewicz Katarzyna
(4)
Tybulewicz Oliwia
(4)
Tynka Borys
(4)
Wallner Grzegorz
(4)
Wolski Marcin
(4)
Woźniak Marcel
(4)
Zarzycka Danuta
(4)
zbiorowe Opracowanie
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Żuk-Wieczorkiewicz Karolina
(4)
Austin Paul Britten
(3)
Bereś Witold
(3)
Bielawny Krzysztof
(3)
Brol Ryszard
(3)
Bublanová Alžběta
(3)
Buczkowski Bogdan
(3)
Cast P.C
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Creagh Kelly
(3)
Darda Stefan
(3)
Dorożyński Tomasz
(3)
Dołęga-Mostowicz Tadeusz
(3)
Edwards Patrick
(3)
Fine Sarah
(3)
Fiołka Katarzyna
(3)
Gong Chloe
(3)
Goszczycka Martyna
(3)
Jaroń Dariusz
(3)
Jeleniewski Tomasz
(3)
Jemisin N.K
(3)
Kankowski Dariusz
(3)
Karczewski Jacek
(3)
Konieczny Mirek
(3)
Kopijer Paweł
(3)
Kossowski Grzegorz
(3)
Kowalski Wiesław
(3)
Kozieł Kamil
(3)
Kułaga Magdalena
(3)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(733)
2010 - 2019
(1134)
2000 - 2009
(126)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(1996)
Język
polski
(1987)
angielski
(8)
niemiecki
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(19)
2034 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ziemianie nie są jedyną inteligentną cywilizacją we Wszechświecie. Mamy sąsiadów zaledwie 10 lat świetlnych od naszego Układu. Lucjanie są gatunkiem bardzo podobnym do ludzi. To cywilizacja o stutysiącletniej historii, stojąca na wiele wyższym poziomie rozwoju społecznego i technicznego niż ludzka. Zaś w odległości 140 lat świetlnych od Ziemi znajduje się układ planetarny Szaraków – rasy agresywnej i zaborczej. To z nimi, a także z cywilizacją sprzymierzonych z Szarakami Karków przyjdzie się ludziom spotkać i stoczyć bitwę, której wynik zdecyduje o losie Układu Słonecznego. Młody i ambitny oficer, absolwent Akademii Sił Kosmicznych, Tom Pirs zostaje członkiem załogi cudu techniki ziemskiej i lucjańskiej – niszczyciela Atlantyda. Wkrótce on i inne załogi wyruszą w przestrzeń kosmiczną, aby bronić Ziemian przed inwazją Szaraków. Życie w pięciu wymiarach, podróże z tysiąckrotną prędkością światła, ujarzmienie i wykorzystanie energii ciemnej materii – wszystko to wplecione w wartkie tempo akcji od pierwszej do ostatniej strony powieści. Nie brak w niej także nawiązań do bieżących wydarzeń społecznych i politycznych. Gratka dla miłośników prozy fantastyczno-przygodowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Saga science fiction, thriller - geopolitics. Gdzieś w niedalekiej przyszłości, jeszcze za naszego życia, odbieramy sygnały telewizyjne sprzed dwóch lat. Okazuje się, że jest w nich zaszyfrowany przekaz od obcej cywilizacji Onijanów. Otrzymujemy wiele danych konstrukcyjnych i technologicznych, które wprowadzają ludzkość na wyższy stopień rozwoju. Dochodzi do pierwszej oficjalnej wizyty obcych. Następuję pomiędzy mocarstwami wyścig o względy i wyłączną współpracę z obcymi do tego stopnia, że ludzkość popada w obłęd geopolityczny. Obcy próbują zaradzić wydarzeniom, ale odnoszą straty. Podejmują działania ofensywne dla dobra ludzkości. Wygłaszają ogólnoświatowe orędzie i wprowadzają nowe zasady władzy. Dopiero teraz ludzkość uświadamia sobie jaką intrygą Onijanie zawładnęli Ziemią. Czy jest jeszcze szansa na niepodległość? Dokonała powieść Orędzie dostępna również jako audiobook w tomach. Część pierwsza pt. „Orędzie tom 1 KONTAKT”, część druga pt. „Orędzie tom 2 KONFLIKT”. Powieść wydana książkowo dwukrotnie, zdobywając uznanie wśród znawców i krytyków. Nie jest prostą fabułą, a wielowątkowość akcji uświadamia czytelnikowi (słuchaczowi) bardzo szerokie spojrzenie na wydarzenia. Mamy tutaj zagadnienia nawiązania stosunków dyplomatycznych z obcą cywilizacją Onijanów. Ich przebiegłość wplata się w naszą ziemską naturę dominacji, wojny i wpływów. Sami doprowadzamy do konfliktu wojny światowej, której przyglądają się obcy. W końcu wykorzystując nasze słabości i wyczerpania zasobów wojną wprowadzają nowy ład. Ład pod zwierzchnictwem i panowaniem obcych. Czy nowy ład pozwoli ludzkości przetrwać? Jaki stosunek do obcych będzie miała dotychczasowa religia? Czy grupa specjalnych agentów przy ONZ, będzie wstanie ujawnić prawdziwe zamiary Onijanów? Ciekawa choć trudna książka dla dociekliwych. Książka Orędzie ukazała się w 2010 r. Czytelnika zaintryguje, że wiele poruszanych spraw obecnie na scenie geopolitycznej realizuje się choć jeszcze dekadę temu było fikcją literacka s-f. Książka miała wznowienia oraz kolejne wydania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest zbadanie w aspekcie teoretycznym, poznawczym i praktycznym koncepcji społecznie odpowiedzialnego inwestowania oraz ocena możliwości prezentowania społecznie odpowiedzialnych inwestycji w sprawozdaniu przedsiębiorstwa. Pierwszy rozdział w całości został poświęcony podmiotowi pracy, czyli przedsiębiorstwu oraz jego interesariuszom. Przedstawiono również paradygmat zrównoważonego rozwoju, który stał się punktem wyjścia w rozważaniach na temat koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Drugi rozdział przynosi prezentację obszaru badawczego, tj. sprawozdawczości przedsiębiorstwa. Przedstawiono dylematy współczesnej sprawozdawczości finansowej dotyczące harmonizacji i standaryzacji sprawozdań finansowych, wyceny pozycji sprawozdawczych oraz użytkowników informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym. Rozdział kończą rozważania na temat jakości informacji sprawozdawczej. Rozdział trzeci poświęcono problematyce inwestycji w systemie rachunkowości. Podjęto analizę istoty i zakresu przedmiotowego pojęcia „inwestycje” w regulacjach prawa bilansowego. Omówiono również problematykę wyceny i prezentacji inwestycji w sprawozdaniu finansowym. Zawarto tu wyniki badań empirycznych dotyczących prezentacji inwestycji oraz efektów działalności inwestycyjnej w sprawozdaniu finansowym i pozostałych elementach sprawozdania przedsiębiorstwa. W rozdziale czwartym wyjaśniono istotę koncepcji społecznie odpowiedzialnego inwestowania. Scharakteryzowano jego strategie oraz motywy. Przywołano wyniki przeprowadzonych przez Eurosif, GSIA i US SIF badań dotyczących społecznie odpowiedzialnych inwestycji na świecie, w Europie i w Polsce. Piąty rozdział poświęcono prezentacji wyników własnych badań empirycznych na temat ujawniania informacji o społecznie odpowiedzialnych inwestycjach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia powstała w wyniku projektu badawczego i stanowi interesującą poznawczo pracę podejmującą problematykę zwinności przedsiębiorstw w ujęciu strategicznym. Na podstawie szeroko zakrojonej analizy literatury przedmiotu autorka dokonała udanej konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu zwinności strategicznej wraz z opisem i empirycznym sprawdzeniem zmiennych oraz atrybutów opisujących badany konstrukt. Część empiryczna pracy pozwoliła wyłonić model zwinności strategicznej w powiązaniu z efektywnością funkcjonowania badanych przedsiębiorstw. Synteza wiedzy w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, szczególnie w obszarze zarządzania strategicznego, interesujące poznawczo badania wykorzystujące modelowanie strukturalne oraz propozycja zwinności powiązanej z efektywnością to cenne rezultaty poznawcze, które powodują, że książka może stanowić punkt wyjścia do przyszłych zamierzeń badawczych podejmowanych przez przedstawicieli nauki, a także być źródłem rekomendacji dla kadry zarządzającej. Przeprowadzone w projekcie studia literaturowe oraz badania empiryczne na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw pozwalają na sformułowanie implikacji dla praktyki gospodarczej. Podstawową kwestią jest budowanie świadomości menedżerów w zakresie zdolności adaptacyjnych przedsiębiorstw ukierunkowanych na atrybuty zwinności strategicznej. Menedżerowie średnich i dużych przedsiębiorstw zdają sobie sprawę, jak ważna jest adaptacja oraz proaktywna orientacja strategiczna, tym niemniej nie wykorzystują w pełni potencjału szybkiego i efektywnego podejmowania zmian strategicznych. Książka stanowi wartościowy wkład w stan wiedzy oraz rozwój teorii nauk o zarządzaniu i pierwszą w Polsce pracę, która gruntownie przedstawia teoretyczną perspektywę podejścia opartego na zwinności strategicznej dla zrozumienia związków między wpływem otoczenia na kształtowanie strategicznego reagowania przedsiębiorstw oraz ich wynikami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest podsumowaniem wieloletnich badań naukowych autora oraz uczestnictwa w projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Wyniki badań są wkładem autora w rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Wartością pracy jest przedstawienie modelu referencyjnego controllingu operacyjnego wykorzystującego model SCOR, jako instrumentu kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Kowalskiej W monografii podjęto próbę przedstawienia nowoczesnej formuły zarządzania przedsiębiorstwem w łańcuchu dostaw, podkreślając bezpośredni wpływ controllingu operacyjnego na wartość produktu. Opracowano oryginalną koncepcję modelu badawczego zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw w zarządzaniu wartością produktu. Publikacja dobrze wpisuje się w koncepcje i metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W pracy widoczne jest bogate doświadczenie praktyczne autora, co sprawia, że będzie ona miała istotne znaczenie dla przedsiębiorców chcących wdrożyć controlling operacyjny łańcucha dostaw w firmie i wpływać przez to na podwyższenie wartości produktu przy zachowaniu racjonalnych nakładów inwestycyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Nowickiej-Skowron Elektroniczne wydanie poszukiwanej monografii z 2011 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy recenzowanej monografii główna uwagę poświęcili roli, zadaniom i misji sił zbrojnych w polityce i systemie bezpieczeństwa państwa. Uczynili to na szerokim tle dynamicznych zmian w sferze wewnętrznej i międzynarodowej bezpieczeństwa państwa. Dogłębna analiza, przyjęta perspektywa prezentowanej problematyki stanowią o dużej wartości recenzowanej pracy. Wnosi ona nowe wartości do analiz omawianych problemów, szczególnie w okresie ożywionej dyskusji naukowej, debaty społecznej dotyczącej sił zbrojnych ich ról i zadań. Dodatkowym walorem jest to, że autorzy czynią to na tle trwającego konfliktu na Ukrainie i białoruskich działań hybrydowych na granicy z Polską i Litwą. Z recenzji prof. dr. hab. Waldemara Kaczmarka '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii zidentyfikowano i scharakteryzowano zjawisko wykluczenia finansowego wielu grup społecznych, przedstawiono ideę nowoczesnych technologii finansowych wspomagających proces zarządzania finansami osobistymi i minimalizację wykluczenia finansowego, a także najważniejsze nurty w literaturze na temat wykluczenia finansowego (ekskluzji finansowej) i włączenia finansowego (inkluzji finansowej). Autorka zaprezentowała też wyniki własnych badań ankietowych poświęconych identyfikacji tego zjawiska oraz badania dotyczącego zarządzania finansami osobistymi przez młode pokolenie. Zagadnienia zawarte w monografii mogą się okazać szczególnie przydatne dla praktyków z obszaru finansów osobistych i nowoczesnych technologii, pracowników banków i wszystkich instytucji świadczących usługi finansowe, a także dla studentów oraz wykładowców finansów, ekonomii, zarządzania oraz pokrewnych dyscyplin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Wspólnymi siłami Wydziału Historii UAM i Poznańskiego To warzystwa Miłośników Tolkiena „Drużyna Pyrlandii” ponownie udało się na bez mała dwa dni zamienić parter Collegium Histori cum na Morasku w zupełnie inne miejsce. Wydarzenie pod tytu łem Poznaj Tolkiena w Poznaniu odbyło się w formule dwudnio wej konferencji studencko-doktoranckiej, podczas której można było wysłuchać interesujących prelekcji oraz wystąpień, a także wziąć udział w nietuzinkowym koncercie. Co roku wybierany jest przez Tolkien Society inny temat przewodni Dnia Czytania Tolkiena, tym razem były to „Podróż i Przygoda”, co umożliwiło zabranie uczestników w różne zakątki Ardy. Czytali nie tylko organizatorzy, ale też zgromadzeni goście, prezentujący fragmenty dzieł Tolkiena, poświęcone między inny mi wędrówce Drużyny Pierścienia, przeprawie Szarej Kompanii przez Ścieżkę Umarłych czy wyprawie Thorina Dębowej Tarczy i jego Kompanii do Ereboru.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
John R.R. Tolkien (1892-1973) swoją twórczością naukową, a przede wszystkim literacką wywarł ogromne i niekwestionowane piętno na kształcie zbiorowej wyobraźni społeczeństw drugiej połowy XX i początków XXI wieku. Tolkien Reading Day to tradycja zapoczątkowana przez brytyjskie Tolkien Society i celebrowana od 2003 roku. Powstała po to, aby promować twórczość Johna Ronalda Reuela Tolkiena oraz zachęcać fanów na całym świecie do wspólnego świętowania. Każdego poprzedzającego roku pod koniec grudnia Stowarzyszenie ogłasza temat przewodni kolejnego czytania: w 2022 była to „Miłość i przyjaźń”. Miłośnicy twórczości brytyjskiego Profesora spotykają się i wspólnie czytają jego książki. Organizują wystawy, pokazy filmowe, maratony gier, koncerty, przedstawienia teatralne, konferencje naukowe. Wydział Historii UAM w Poznaniu wraz z Poznańskim Towarzystwem Miłośników Tolkiena „Drużyna Pyrlandii” zapragnęły wspólnie wpisać się w formułę Dnia Czytania Tolkiena. Korzystając ze wcześniejszych doświadczeń Poznańskich Dni Tolkienowskich organizowanych przez (jeszcze wtedy) Instytut Historii UAM (wraz z Instytutem Filologii Polskiej) oraz z Ogólnopolskiego Dnia Czytania Tolkiena współorganizowanego przez PTMT „Drużyna Pyrlandii”, przedstawiciele obydwu instytucji połączyli siły, aby dać początek poznańskiemu Tolkien Reading Day pod hasłem: „Poznaj Tolkiena w Poznaniu”. W efekcie wspólnego wysiłku oraz świetnej zabawy wypracowano dwudniową formułę wydarzenia kierowanego do wszystkich fanów, które obfitowało w moc atrakcji i odbyło się w gmachu Wydziału Historii na Kampusie Morasko. Efektem tego spotkania jest ta publikacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka podejmuje zagadnienie współczesnego downsizingu. Opiera się na założeniu, że zmiany w gospodarce wpłynęły na ewolucję downsizingu, a to wygenerowało potrzebę redefinicji pojęcia i roli tego procesu oraz określenia nowego modelu wykorzystania go w przedsiębiorstwie. Kompleksowość zagadnienia i wykazana szerokość jego znaczenia wymusiły postawienie pytania o przebieg procesu podjęcia decyzji o downsizingu i jej realizacji, w tym o definicję jego skali, efektów i uwarunkowań stosowania. Głównym efektem pracy jest sformułowanie koncepcyjnego modelu przedstawiającego podejmowanie decyzji o downsizingu i jej realizacji. W książce dokonano redefinicji i systematyki współczesnego procesu downsizingu oraz umiejscowiono go wśród innych metod i narzędzi zarządzania. W sferze poznawczej określono skalę występowania downsizingu w Polsce i efekty jego wdrażania, rozpoznając również czynniki i uwarunkowania wpływające na jego realizację. Ważnym efektem aplikacyjnym była identyfikacja i uporządkowanie narzędzi stosowanych w procesie realizacji downsizingu oraz barier i zagrożeń w ich stosowaniu, a także zdefiniowanie pojęcia potencjału downsizingowego. Istotnym wkładem autora w badania nad współczesnym downsizingiem jest wyciągnięcie wniosków zarówno z badań danych finansowych, jak i badań jakościowych, czego efektem jest rekomendacja polimetodycznego podejścia do procesu poznania downsizingu, a także wskazanie kierunków przyszłych badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zawsze myślałem, że nie warto pisać pamiętników. Uważałem bowiem, że pamiętnik, o ile ma być wydany za życia autora, musi być nieszczery, a jeżeli jest szczery, może być opublikowany tylko po śmierci autora. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy są aktywni w życiu politycznym. Może rozumowanie to obejmuje też innych autorów wspomnień, ale nad tym nie potrzebowałem się zastanawiać. Gdy jednak – po cofnięciu uznania rządowi polskiemu na uchodźstwie – objąłem w Anglii stanowisko szefa Kancelarii Cywilnej Prezydenta RP, zrewidowałem ten pogląd. Przyznaję, że zrobiłem to przede wszystkim ze względów materialnych. Jak wszyscy uchodźcy, w każdej chwili mogłem się znaleźć w potrzebie zarabiania na życie pracą inną niż urzędnicza, dlatego postanowiłem się zabrać do pisania wspomnień.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia stanowi przystępne omówienie problematyki funkcjonowania gmin na rynku kapitałowym. W opracowaniu zaprezentowano m.in.: zasady i regulacje prawne determinujące wykorzystanie instrumentów finansowych w gospodarce gminy, prawne aspekty emisji przez gminę obligacji komunalnych oraz krótkoterminowych papierów wartościowych, sekurytyzację wierzytelności gminnych, kwestię utworzenia spółki komunalnej w celu wykorzystania instrumentów finansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pandemia COVID-19 przyniosła katastrofalne skutki dla zdrowia, a także jest katalizatorem powstawania nowych form pracy. Praca zdalna, wykonywana najczęściej w miejscu zamieszkania, stała się obecnie powszechna na całym świecie. Autorzy poświęcili uwagę produktywności w warunkach pracy zdalnej. Wyniki podjętych badań, w tym badań literaturowych, ankiet i wywiadów, pozwoliły określić główne determinanty produktywności pracy zdalnej. Należą do nich czynniki jakościowe i kosztowe, takie jak wynagrodzenie otrzymywane w warunkach pracy zdalnej, autonomia, samodzielność czy też „samoprzywództwo” przy ograniczonej kontroli pracownika. Wnioski z tych jednorazowo przeprowadzonych badań mogą być traktowane jako wskazania do szerszych analiz na gruncie naukowym i praktycznym. Stanowią również sugestię dotyczącą określonych działań w zakresie polityki gospodarczej, które powinny być podejmowane zarówno przez poszczególne przedsiębiorstwa produkcyjne lub usługowe, jak i w skali całej gospodarki. Istotnym kierunkiem oddziaływania w skali mikro powinna być pomoc techniczno-organizacyjna dla osób pracujących zdalnie oraz system ich szkolenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej