Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Autor
Lapp Diane
(3)
McKenna Michael C
(3)
Walpole Sharon
(3)
Barone Diane M
(2)
Ganske Kathy
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Cain Kate
(1)
Cummins Sunday
(1)
Degener Sophie
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Edwards Patricia A. (Patricia Ann) 1949-
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hulan Nancy
(1)
Jacobson Julie
(1)
Johnson Kelly 1971-
(1)
Layne Vicky
(1)
Li Guofang 1972-
(1)
McCormack Rachel L
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Oakhill Jane
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Philippakos Zoi A
(1)
Pressley Michael
(1)
Scanlon Donna M
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sweeney Joan M
(1)
Ting-Toomey Stella
(1)
Tracey Diane H
(1)
Wharton-McDonald Ruth
(1)
Xu Shelley Hong (1964- )
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Nowy Jork (stan) (USA)
(16)
Polska
(6)
Stany Zjednoczone
(4)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(20)
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
CZYTANIE
(20)
JĘZYK ANGIELSKI
(9)
Reading (Elementary)
(4)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(3)
English language
(3)
Literacy
(3)
Reading
(3)
Reading (Primary)
(3)
Reading comprehension
(3)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
Media literacy
(2)
PISANIE
(2)
Reading teachers
(2)
Visual literacy
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Cognition disorders in children
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
First grade (Education)
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders in children
(1)
Metody nauczania
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Reading disability
(1)
Word recognition
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
reading
(15)
English language
(12)
study and teaching
(9)
language arts
(6)
teaching
(6)
bilingualism
(4)
literacy
(3)
reading comprehension
(3)
word recognition
(3)
children
(2)
education
(2)
elementary level
(2)
foreign speakers
(2)
language acquisition
(2)
media literacy
(2)
reading difficulties
(2)
reading skills
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
visual literacy
(2)
vocabulary
(2)
book
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
conflict management
(1)
disorders
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
guide
(1)
intercultural communication
(1)
interdisciplinary approach
(1)
kindergarten
(1)
language
(1)
learning strategies
(1)
lesson planning
(1)
methods of teaching
(1)
multicultural education
(1)
nonverbal communication
(1)
ortography
(1)
primary level
(1)
primary school
(1)
rhetoric
(1)
social aspects
(1)
spelling
(1)
teachers
(1)
transcultural competencies
(1)
verbal communication
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Teaching strategic processes in reading / Janice F. Almasi, Susan King Fullerton. - 2nd ed. - New York ; London The Guilford Press, 2012. - XVIII, [2], 364 s. : il. ; 26 cm.
Bibliogr. s. 330-352. Indeks.
This accessible teacher resource and course text shows how to incorporate strategy instruction into the K-8 classroom every day. Cutting-edge theory and research are integrated with practical guidance and reflections from experienced teachers of novice and struggling readers. The book describes the nuts and bolts of creating classroom contexts that foster strategy use, combining explicit comprehension instruction with scaffolded support, and providing opportunities for students to verbalize their thinking. It features reproducible learning activities and planning and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15916.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This essential book provides a roadmap for instruction and assessment of close reading skills in grades 3-8. To engage deeply with informational texts - a key requirement of the Common Core standards - students need to determine what details are important, how they fit together to convey a central idea, and how to synthesize information from multiple sources. They also need to understand the unique demands of different text features and structures. Presenting effective instructional strategies that teachers can tailor to their own classrooms, the book includes lesson plans, vignettes, and examples of student work, plus a Study Guide with professional learning activities and discussion questions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14537.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 236-237. Indeks.
This bestselling teacher resource and widely adopted text demonstrates the "whats," "whys," and "how-tos" of explicit reading instruction for struggling Kľ8 learners. The book describes 23 skills and strategies associated with vocabulary, comprehension, word recognition, and fluency. Ways to explain each skill or strategy are illustrated in real-world examples that teachers can use as starting points for their own lessons. Retaining the straight-talking style that made the prior edition so popular, the second edition has been revised and updated to reflect reader feedback and the latest research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14543.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 353 363. Indeks.
This book presents a research-supported framework for early literacy instruction that aligns with multi-tiered response-to-intervention (RTI) models. The book focuses on giving teachers a better understanding of literacy development and how to effectively support children as they begin to read and write. The authors' interactive strategies approach is designed around essential instructional goals related both to learning to identify words and to comprehending text. Detailed guidance is provided on ways to target these goals with Kľ2 students at risk for reading difficulties. Assessment and instructional strategies for whole-class, small-group, and one-to-one settings are discussed in depth. Numerous reproducible forms for documenting student learning are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13930.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy / ed. Kathy Collins Block)
Index s. 561-576
Weaving together the latest knowledge and best practices for teaching children to read, this indispensable text and professional resource provides a complete guide to differentiated instruction for diverse learners. Uniquely integrative, the book places the needs of English language learners and students with disabilities front and center instead of treating them as special topics. Accessible chapters on each of the core components of literacy clearly demonstrate how to link formal and informal assessment to evidence-based instruction. Special features include Research Briefs, Tech Tips, Internet Resources, Reflection and Action Questions, and dozens of reproducible student activities and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This accessible text provides an extensive survey of the major theories and models that influence reading instruction and research. Readers learn why theory matters in designing and implementing high-quality instruction; how to critically evaluate the assumptions and beliefs that guide their own work with students; and the benefits of approaching everyday teaching situations from multiple theoretical perspectives. Every chapter features classroom application activities and illuminating teaching vignettes. Of particular utility to graduate students, the book also addresses research applications, including descriptions of exemplary studies informed by each theoretical model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8390.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9773.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej