Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(118)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(117)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(112)
dostępne
(107)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(44)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(64)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(112)
Autor
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Banaszyk Piotr
(3)
Gierszewska Grażyna
(3)
Kall Jacek
(3)
Krupski Rafał
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Klasik Andrzej (1943- )
(2)
Klin Lidia
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pindelski Mikołaj
(2)
Pomykalska Bożyna
(2)
Pomykalski Przemysław
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Waters Donald (1949- )
(2)
Witczak Hubert
(2)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Aluchna Maria
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Becht Adam
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białas Tomasz (1964- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brown John Seely
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Canwell Diane (1950- )
(1)
Caslione John A
(1)
Chick Anne
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Cowling Alan
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czapiewski Mirosław (1963- )
(1)
Daniluk Piotr
(1)
David Forest R
(1)
David Fred R
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Elkin Paul M
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fisher Alan
(1)
Galata Stanisław
(1)
Galińska Barbara (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ginter Peter M
(1)
Goodwin Paul
(1)
Gordon William
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Hagel John
(1)
Hajdas Monika
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees van der
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jania Magdalena
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kler Paweł
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(118)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(117)
angielski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(6)
Przedsiębiorcy
(3)
Farmaceuci
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(40)
Zarządzanie strategiczne
(19)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(13)
ANALIZA STRATEGICZNA
(6)
INNOWACJE
(6)
KADRY
(6)
Decyzje
(4)
FIRMA (nazwa)
(4)
ZNAKI TOWAROWE
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
Konkurencyjność
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Analiza finansowa
(2)
DECYZJE
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Inwestycje
(2)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Model biznesowy
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
Analiza biznesowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Biznesplan
(1)
Dobre praktyki
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Handel elektroniczny
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumenci
(1)
Leki
(1)
Leki bez recepty
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
MARKETING
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing wartości
(1)
Metoda scenariuszowa
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OUTSOURCING
(1)
Opieka farmaceutyczna
(1)
Outsourcing
(1)
PARTNERSTWO LOKALNE
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(1)
Strategia
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TEORIA CHAOSU
(1)
TURYSTYKA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Współpraca cywilno-wojskowa
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(13)
Monografia
(5)
Opracowanie
(4)
PORADNIKI
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie strategiczne
(51)
przedsiębiorstwo
(35)
strategia
(26)
zarządzanie
(15)
konkurencyjność
(13)
planowanie strategiczne
(12)
analiza strategiczna
(11)
analiza SWOT
(7)
marketing
(6)
przedsiębiorczość
(6)
wizja firmy
(6)
zarządzanie wiedzą
(6)
kontrola strategiczna
(5)
marka
(5)
misja firmy
(5)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(4)
logistyka
(4)
organizacja
(4)
otoczenie przedsiębiorstwa
(4)
outsourcing
(4)
strategic management
(4)
zarządzanie jakością
(4)
biznesplan
(3)
cykl życia produktu
(3)
dywersyfikacja
(3)
e-commerce
(3)
fuzja
(3)
globalizacja
(3)
innowacje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
modele biznesowe
(3)
otoczenie organizacji
(3)
portfel marek
(3)
produkcja
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
strategia marketingowa
(3)
analiza finansowa
(2)
biznes
(2)
decyzje
(2)
e-biznes
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
firma
(2)
franchising
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
klaster
(2)
komunikacja
(2)
kultura organizacyjna
(2)
model biznesu
(2)
motywowanie pracowników
(2)
offshoring
(2)
organizacja ucząca się
(2)
plan marketingowy
(2)
plan strategiczny
(2)
poradnik
(2)
proces produkcyjny
(2)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przywództwo
(2)
rozwój
(2)
rozwój lokalny
(2)
sieci przedsiębiorstw
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
sprawozdanie finansowe
(2)
strategia finansowa
(2)
strategic planning
(2)
system produkcyjny
(2)
turystyka
(2)
wynagrodzenie
(2)
zarządzanie projektami
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie ryzykiem
(2)
Lean Management
(1)
Strategiczna Karta Wyników
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza
(1)
analiza decyzyjna
(1)
architektura korporacji
(1)
audyt
(1)
audyt strategiczny
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo gospodarcze
(1)
bezpieczeństwo logistyczne
(1)
bezpieczeństwo militarne
(1)
bezpieczeństwo narodowe
(1)
bezpieczeństwo niemilitarne
(1)
budżet
(1)
business
(1)
business ethics
(1)
business planning
(1)
business strategy
(1)
cel strategiczny
(1)
cloud computing
(1)
competition
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne stało się niezbędną umiejętnością menedżerów. Jego sprawność decyduje obecnie o przetrwaniu i powodzeniu firmy w warunkach nasilającej się konkurencji i globalizacji. Autor przedstawia proces planowania i kontroli strategicznej jako wzajemnie od siebie uzależnione składniki zarządzania strategicznego, omawia najważniejsze techniki analizy strategicznej, prezentuje narzędzia, zakres ich wykorzystania oraz typowe błędy w stosowaniu technik i procedur, co umożliwia nie tylko ich poznanie, ale także praktyczne opanowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3792.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy podrozdział, autorstwa Rafała Krupskiego, poświęcono najnowszym koncepcjom współczesnych ujęć strategii organizacji. Autor przedstawia dziesięć różnych koncepcji, prezentowanych na łamach "Przeglądu Organizacji", których bronił w dyskusjach na konferencjach naukowych. Drugi podrozdział dotyczy współczesnych koncepcji organizacji i zarządzania w ogóle, w tym m.in. organizacji procesowej, organizacji wirtualnej, sieciowej, uczącej się oraz zarządzania na krawędzi chaosu. Każda z tych koncepcji jest przedstawiona przez innego autora, wszystko to jednak spaja w pewną całość wizja redaktora naukowego pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5493 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6896.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6895.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1780 [Magazyn 2], 1779 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13375.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizują podstawowy problem zarządzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdrażanie efektywnych strategii przedsiębiorstw. Ich celem jest zwrócenie uwagi menedżerów na złożony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsiębiorstw jest realizowanych z sukcesem, najczęstszą zaś przyczyną porażek na tym polu są błędy popełniane na etapie ich wdrażania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autorów innowacyjny model wdrażania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), którego podstawą jest właściwe zarządzanie portfelem projektów strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11358.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i technologia" została poświęcona problematyce zarządzania strategicznego. Tematyka tego rodzaju podejmowana jest w literaturze w ostatnim okresie bardzo często, jednak należy podkreślić, że podejście zaprezentowane w recenzowanej pracy jest bardzo oryginalne, nieczęsto spotykane w publikacjach z tej dziedziny. (...) Oryginalność pracy to oparcie się na tezie, że ?istnieją dwie inżynierie w ramach zarządzania strategicznego - inżynieria konstrukcji strategicznej i inżynieria technologii strategii?, które są spójne ze sobą i stanowią osnowę książki. Inżynieria konstrukcji strategii (autor L. Berliński) obejmuje: menedżerską koncepcją strategii, modelowanie systemów strategicznych, empiryczny przykład modelu strategii oraz inżynieryjne aspekty zarządzania projektami strategii. Zaś technologia konstrukcji strategii (autor I. Penc-Pietrzak) obejmuje: procedurę budowy strategii, podstawowe metody analizy otoczenia, analizy potencjału przedsiębiorstwa, analizę SWOT/TOWS oraz formułowanie zaleceń strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10295.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-377. Indeks.
Planowanie strategiczne to dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorcze wykorzystywać szansę. Dostosowywanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości.Takie podejście da funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9239.IX.6 [Magazyn 1], P.14397 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14396.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10964.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22483.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22482.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wspólnym dziełem zespołu specjalistów dwóch instytucji zajmujących się od dawna problematyką zarządzania projektami zarówno od strony metodycznej jak też praktycznej: działu doradztwa gospodarczego firmy konsultingowej Deloitte i Katedry zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej strategicznych problemów zarządzania projektami i metod ich rozwiązywania z wykorzystaniem najlepszych praktyk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7877.IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8971.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10306.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [88].
Autorzy, wykorzystując swoje doświadczenia zdobyte w praktyce gospodarczej oraz działalności konsultingowej i szkoleniowej wykonywanej na zlecenie podmiotów gospodarczych i instytucji publicznych przedstawiają praktyczne zastosowanie narzędzi projektowania, wdrożenia i kontroli strategii organizacji. Opierając swoje rozważania na znanych i sprawdzonych metodach ustalania hierarchii celów strategicznych organizacji, analizy otoczenia gospodarczego, zasobów organizacji, struktur projektów typu biznes plan oraz społecznych uwarunkowań skutecznego wdrożenia przygotowanych rozwiązań projektowych przedstawiają narzędzia ich skonstruowania. Książka została przygotowana w oparciu o teoretyczne aspekty budowy strategii. Poszczególne rozdziały wzbogacono o praktyczne przykłady opisujące zastosowanie danego narzędzia w praktyce projektowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6917 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7709.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
Publikacja prezentuje sprawdzone w praktyce metody analizy strategicznej. Pomaga stworzyć odpowiedni model funkcjonowania przedsiębiorstwa, wiążący bieżącą efektywność z działaniami strategicznymi i pozwalający zachować integrację systemu ze strukturami rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4591.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-222.
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji. Od połowy lat 90. XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11100.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12063.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem planowania scenariuszowego jest tworzenie takich projektów i podejmowanie takich decyzji, które sprawdziłyby się w różnych sytuacjach w przyszłości. Scenariusze są instrumentem kształtowania strategii organizacji, pozwalającym uwzględnić złożoność otoczenia, wielość poglądów i niepewność przyszłej sytuacji biznesowej. Poszerzają pole widzenia, oferują alternatywne sposoby interpretacji wydarzeń teraźniejszych i likwidują stereotypy tradycyjnego prognozowania przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6315.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategiczne myślenie w firmie / Franciszek Krawiec. - Warszawa : "Difin", 2003. - 228 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr.
Książka ta napisana została dla menedżerów, którzy są lub będą odpowiedzialni za całokształt biznesu firmy i studentów zarządzania strategicznego, a także dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania strategicznego firmą. W niniejszej pracy pod pojęciem firmy w gospodarce rynkowej rozumie się strategiczna jednostkę biznesową lub przedsiębiorstwo, które nabywa zasoby niezbędne do wytwarzania produktów i/lub świadczenia usług w celu zaspokojenia priorytetowych potrzeb odbiorców po cenach zapewniających zysk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8758.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 316-323.
W podręczniku przedstawiono usystematyzowaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego. Do analizy zarządzania strategicznego jako koncepcji metodologicznej zarządzania oraz prezentacji procesu opracowania strategii przedsiębiorstwa zastosowano podejście systemowe, dzięki czemu łatwiej zrozumieć zarządzanie strategiczne jako dziedzinę podlegającą ciągłej ewolucji w burzliwym otoczeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8800 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10273.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klucz do...)
W przystępny sposób przybliża jeden z najbardziej kontrowersyjnych obszarów nauk ekonomicznych. Pokazuje, że zarządzanie strategiczne to nie tylko analiza zgodności decyzji menedżerów najwyższego szczebla lub zarządów z misją organizacji, ale również radzenie sobie w sytuacjach niepewności, konfliktowych, związanych z niestabilnością otoczenia, w którym funkcjonują firmy. Korzystanie z książki ułatwia alfabetyczny układ haseł. Niniejsza publikacja stanowi wszechstronny przewodnik po głównych tematach, pojęciach, terminach i ich twórcach ważnych dla teorii i praktyki zarządzania strategicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5269.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6542.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-385.
Wybory strategiczne przedsiębiorstw zawsze interesowały badaczy i praktyków. Tych pierwszych głównie z tego powodu, że konieczne jest porządkowanie, opisanie i poznanie praktyki gospodarczej obfitującej w różne zachowania, a także określenie prawidłowości dla celów racjonalizacji działań gospodarczych. Natomiast praktykom chodzi o ujawnienie przyczyn większej skuteczności rynkowej niektórych przedsiębiorstw. Oczekiwania z tego zakresu przedmiotowego spełniają autorzy książki, wyjaśniając w niej istotę i rodzaje wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach w warunkach XXI w. Niewątpliwą wartością publikacji są studia nad uwarunkowaniami wyborów strategicznych uzupełnione badaniami empirycznymi przeprowadzonymi w przedsiębiorstwach działających na obszarze Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12449.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12448.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Tyt. oryg.: Operations management
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnich latach zarządzanie operacyjne nabiera coraz większego znaczenia. Dzieje się tak z kilku powodów: wzrasta konkurencja międzynarodowa, doskonali się procesy produkcyjne, zwiększa się nacisk na jakość oraz zmieniają się oczekiwania klientów. Wzrasta więc waga znajomości tej problematyki w wykształceniu przyszłych menedżerów. I właśnie w nim bowiem menedżerskie ujęcie problemu. Wywody, dyskusje, przykłady wzięte z życia pokazują, jak idee i różne koncepcje znajdują zastosowanie w praktyce, a zalety dydaktyczne podręcznika powodują, że może on być wykorzystywany nawet przez osoby, które nie miały dotąd styczności z tą problematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8858.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10418.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje kadry kierowniczej każdego przedsiębiorstwa mają dalekosiężne i w dużej mierze nieodwracalne skutki. Znajduje to odzwierciedlenie w unikalnej ścieżce rozwojowej każdego przedsiębiorstwa. Otoczenie przedsiębiorstw staje się coraz bardziej turbulentne i zmienne, a interakcje przedsiębiorstwa z tym otoczeniem coraz bardziej złożone. Audyt strategiczny to kompleksowe badanie systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; jest narzędziem doskonalenia systemu zarządzania strategicznego; służy zredukowaniu ryzyka strategicznego. Książka niniejsza jest przewodnikiem po kierunkach i metodach zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Nowatorstwo podejścia pokazanego w niniejszej książce polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego, przejętą z sektora usług finansowych. Omówiono tu podstawowe zagadnienia związane z budowaniem strategii oraz kryteriami oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, dokonano przeglądu metod audytu strategicznego, przeanalizowano związki między audytem strategicznym i ryzykiem strategicznym oraz metody redukcji ryzyka strategicznego w oparciu o audyt, wreszcie przedstawiono wyniki autorskiego audytu strategicznego, przeprowadzonego na dużej i zróżnicowanej próbce polskich spółek giełdowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10362.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej