Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(23)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Ploch Leszek
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(24)
RODZINA
(18)
DZIECKO
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
RODZICE
(3)
RODZINA ZASTĘPCZA
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
KOMPUTERY
(2)
OJCOSTWO
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
AUTORYTET
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKUBINAT
(1)
Kobieta
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
SAMOTNOŚĆ
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
TRZEBINIA (woj. małopolskie)
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WARTOŚĆ
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(3)
2001-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(15)
dzieci
(6)
rodzicielstwo
(6)
wychowanie
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
dziecko niepełnosprawne
(4)
ojcostwo
(4)
macierzyństwo
(3)
małżeństwo
(3)
rodzice
(3)
rodzina niepełna
(3)
czas wolny
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
konkubinat
(2)
młodzież
(2)
osamotnienie
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rozwód
(2)
samotni rodzice
(2)
sieroctwo
(2)
wartości
(2)
więź rodzinna
(2)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
bezrobocie
(1)
cyberuzależnienie
(1)
dom dziecka
(1)
dziadkowie
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko chore
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
handel dziećmi
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
jakość życia
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kryzys
(1)
metoda Montessori
(1)
migracja
(1)
migracje zarobkowe
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
partnerstwo
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
polityka prorodzinna
(1)
pomoc społeczna
(1)
poradnictwo rodzinne
(1)
pornografia dziecięca
(1)
przemoc wobec dziecka
(1)
religijność
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychiczny
(1)
samotne matki
(1)
samotność
(1)
seksualność
(1)
socjologia
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkoła
(1)
terapia rodzinna
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
twórczość
(1)
ubóstwo
(1)
uczeń
(1)
więź emocjonalna
(1)
województwo lubelskie
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie do wartości
(1)
zachowania destrukcyjne
(1)
związek nieformalny
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczno-ekonomiczne powodują, że wżyciu małżeństw i rodzin pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Zjawiska, takie jak: wzrost liczby rozwodów, nowe formy związków, opóźnianie prokreacji i inne, są przykładami znaczących zmian wżyciu rodziny, które można rozpatrywać w szerszym kontekście ekologicznym. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne problemy z życia rodziny i małżeństwa. Wśród autorów znajdują się uznani polscy familiolodzy oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia rodzinnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11878.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13059.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2883.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4003.V.2 [Czytelnia B], 4004.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje Dziecko)
Książka dla rodziców o tym, czy kilka godzin dziennie przed komputerem to już uzależnienie, czy tylko hobby? O tym, czy zablokować strony pornograficzne i pełne przemocy? Oraz dlaczego dziecko ucieka w internet i kiedy należy zareagować? Praktyczny poradnik napisany językiem współczesnych nastolatków, zawierający dodatkowo testy pozwalające rodzicom określić, które zachowania powinny ich zaniepokoić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8449.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9845.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej