Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(151)
IBUK Libra
(35)
Forma i typ
Książki
(151)
E-booki
(35)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(142)
dostępne
(98)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(68)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(142)
Autor
Sokołowski Jerzy
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Al-Kaber Munir
(3)
Dębski Wiesław (1948- )
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Bartkowiak Piotr
(2)
Czekaj Jan (1950- )
(2)
Guzal-Dec Danuta
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(2)
Kłobukowska Justyna
(2)
Lipiec Remigiusz
(2)
Niezgoda Dionizy
(2)
Piekutowska Agnieszka
(2)
Podstawka Marian
(2)
Pszczółka Ireneusz
(2)
Szelągowska Anna
(2)
Ankiel Magdalena
(1)
Antczak-Stępniak Agata
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Anuszewska Izabella
(1)
Banaszczak-Soroka Urszula
(1)
Barska Anetta
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Boeri Tito
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogocz Danuta
(1)
Bolisęga Maciej
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Bryła Paweł
(1)
Buko Jacek
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Chrabonszczewska Elżbieta
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czekaj Karolina
(1)
Czerwińska-Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Czupryna Marcin
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Danecka Marta (1971- )
(1)
Dańska-Borsiak Barbara
(1)
Dmowski Adam
(1)
Dominik Monika
(1)
Dresler Ewelina (1976- )
(1)
Drozda Łukasz (1990- )
(1)
Duraj Jan
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dziawgo Danuta (1969- )
(1)
Dziawgo Leszek (1964- )
(1)
Famulska Teresa (1958- )
(1)
Fatyga Robert
(1)
Filipiak Izabela (energetyka)
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frączek Maciej
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gach Grzegorz
(1)
Gajdos Artur
(1)
Gandziarowska Jagoda
(1)
Garczarczyk Józef
(1)
Gazon Jules
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Gostomczyk Waldemar
(1)
Gołąbeska Elżbieta
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Grodzicka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gruz Maria
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Grzelak Aleksander
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Góra Marek
(1)
Górska Anna
(1)
Górski Marian (ekonomia)
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hull John (1946- )
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jajuga Teresa (1954- )
(1)
Janc Alfred (1951- )
(1)
Janicka Małgorzata (ekonomia)
(1)
Janik Bogna
(1)
Jarmołowicz Wacław (1944- )
(1)
Jasiniak Magdalena
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kalinowski Marcin
(1)
Karkowski Paweł
(1)
Karpiński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(186)
Język
polski
(186)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Doradcy finansowi
(1)
Doradcy inwestycyjni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Maklerzy
(1)
Pracownicy banków
(1)
Prawnicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(1)
Temat
RYNEK PRACY
(37)
RYNEK FINANSOWY
(29)
RYNEK KAPITAŁOWY
(19)
RYNEK
(17)
BEZROBOCIE
(12)
Rynek pracy
(11)
Rynek finansowy
(8)
PIENIĄDZ
(6)
BANKI
(5)
INNOWACJE
(5)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(4)
Banki
(4)
ROLNICTWO
(4)
Rynek
(4)
EURO (pieniądz)
(3)
FINANSE PUBLICZNE
(3)
GIEŁDA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH
(3)
INSTRUMENTY POCHODNE
(3)
Instrumenty finansowe
(3)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(3)
JEDNOLITY RYNEK UE
(3)
KONKURENCJA
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
POLSKA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(3)
RYNEK WALUTOWY
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Rynek nieruchomości
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
Badania rynku
(2)
Bezrobocie
(2)
ESG
(2)
FINANSE
(2)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(2)
Finanse
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(2)
INSTYTUCJE FINANSOWE
(2)
Inwestycje
(2)
KADRY
(2)
KREDYT
(2)
KRYZYS FINANSOWY
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
MARKETING
(2)
MATEMATYKA FINANSOWA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
OŚWIATA
(2)
PAPIERY WARTOŚCIOWE
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
Pieniądz
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rynek (ekonomia)
(2)
Rynek energii elektrycznej
(2)
SEGMENTACJA RYNKU
(2)
START ZAWODOWY
(2)
STREFA EURO
(2)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(2)
UNIA GOSPODARCZA i WALUTOWA
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
WIEŚ
(2)
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE
(2)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
BANKOWE USŁUGI DETALICZNE
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bank centralny
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezrobotni
(1)
Biomasa
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Crowdfunding
(1)
DOCHÓD NARODOWY
(1)
DOPŁATY BEZPOŚREDNIE dla ROLNIKÓW
(1)
Deweloper
(1)
Deweloperzy
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA BEHAWIORALNA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Ekonomika przemysłu
(1)
Ekorozwój
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Elektrownie
(1)
Energetyka
(1)
Energetyka odnawialna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
2001-0
(12)
1989-
(6)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
Temat: miejsce
Polska
(10)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
POLSKA
(3)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Zachodnia
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(7)
DANE STATYSTYCZNE
(4)
Monografia
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Oopracowanie
(1)
RANKING
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
rynek pracy
(37)
rynek finansowy
(31)
rynek kapitałowy
(26)
bezrobocie
(18)
giełda papierów wartościowych
(12)
fundusze inwestycyjne
(10)
obligacje
(10)
rynek
(9)
rynek walutowy
(8)
zatrudnienie
(8)
akcje
(7)
finanse
(7)
instrumenty pochodne
(7)
kraje UE
(7)
polityka pieniężna
(7)
Polska
(6)
rynek pieniężny
(6)
stopa procentowa
(6)
Bank Centralny
(5)
Narodowy Bank Polski
(5)
Unia Europejska
(5)
ekonomia
(5)
instrumenty finansowe
(5)
kryzys finansowy
(5)
marketing
(5)
niepełnosprawni
(5)
pieniądz
(5)
polityka społeczna
(5)
przedsiębiorstwo
(5)
ubóstwo
(5)
analiza portfelowa
(4)
banki
(4)
euro
(4)
gospodarka
(4)
kapitał ludzki
(4)
kredyt
(4)
kryzys gospodarczy
(4)
papiery wartościowe
(4)
wynagrodzenie
(4)
Komisja Nadzoru Finansowego
(3)
absolwenci
(3)
aktywność zawodowa
(3)
badania marketingowe
(3)
bank spółdzielczy
(3)
bankowość
(3)
inwestycje finansowe
(3)
kontrakty terminowe
(3)
migracje zarobkowe
(3)
opcje
(3)
popyt
(3)
system finansowy
(3)
ubezpieczenie
(3)
województwo lubelskie
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
Hiszpania
(2)
bank komercyjny
(2)
bankowość elektroniczna
(2)
beletrystyka
(2)
demografia
(2)
edukacja
(2)
ekorozwój
(2)
elastyczne zatrudnienie
(2)
energetyka
(2)
finanse międzynarodowe
(2)
finanse publiczne
(2)
fundusz emerytalny
(2)
globalizacja
(2)
informacja rynkowa
(2)
innowacje
(2)
innowacyjność
(2)
instrumenty dłużne
(2)
instytucje finansowe
(2)
integracja monetarna
(2)
inwestycje
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał bankowy
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
koniunktura gospodarcza
(2)
konkurencyjność
(2)
konkurencyjność gospodarki
(2)
kredyt hipoteczny
(2)
kształcenie zawodowe
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
metody badań
(2)
obsługa klienta
(2)
odnawialne źródła energii
(2)
pandemia
(2)
polityka fiskalna
(2)
polityka gospodarcza
(2)
polityka regionalna
(2)
portfel papierów wartościowych
(2)
praca
(2)
pracodawca
(2)
pracownik
(2)
private banking
(2)
reportaż
(2)
rolnictwo
(2)
rozwój regionalny
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
ryzyko finansowe
(2)
186 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W obecnych warunkach intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii funkcjonowanie przedsiębiorstw zyskało nowe cechy i możliwości. Technologie obliczeniowe i elektronicznej wymiany informacji wielorako wpływają na sposoby działania firm. Z jednej strony stanowią narzędzia pomocne do usprawniania pracy przedsiębiorstw, z drugiej zaś mogą być podstawą do tworzenia nowych przedsięwzięć biznesowych. Wnioski zawarte w monografii ukazują konieczność pogłębiania wiedzy na temat zastosowania nowych technologii w zarządzaniu przedsiębiorstwem na wielu polach jego działalności. Uświadomienie sobie szans i zagrożeń, które pojawiają się wraz z nimi, zwiększa możliwości firm w walce konkurencyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W monografii poruszono problematykę nasilających się nowych zjawisk i procesów, zmian zarówno w odniesieniu do uwarunkowań społeczno-gospodarczych, jak i środowiskowych, warunkujących mechanizmy rynku mieszkaniowego. Praca nie dotyczy wyłącznie specyfiki polskiego rynku mieszkaniowego, ale jest przeglądem o charakterze komparatywnym w kontekście międzynarodowym. Monografia rozpoczyna się szeroką analizą współczesnych i innowacyjnych przemian przestrzeni miejskiej w Holandii, wskazuje praktyczne rozwiązania dotyczące podaży mieszkań dostępnych według koncepcji Inclusionary Housing, analizuje potencjał spółdzielni mieszkaniowych jako uczestników rynków mieszkaniowych we współczesnych uwarunkowaniach. Ponadto w publikacji przedstawiono problem opuszczonych i negatywnie oddziałujących na otoczenie, a nawet stanowiących potencjalne zagrożenie zombi developments oraz niebezpieczeństwa wynikające z cykliczności rynku kredytowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Analizy I prognozy zmian struktury zawodowej pracujących są niezwykle istotnym elementem badań nad rynkiem pracy. Dostarczają informacji na temat przyszłego popytu na pracę w określonych zawodach, dzięki czemu umożliwiają intensyfikację procesów dostosowawczych rynku pracy w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Odpowiednie dopasowanie kwalifikacyjno-zawodowe osób poszukujących zatrudnienia oraz wolnych miejsc pracy prowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania czynników produkcji, a w konsekwencji wzrostu ich produktywności. Jest ono również determinantą wzrostu płac, przy jednoczesnym zaspokojeniu aspiracji zawodowych osób pracujących. W perspektywie makroekonomicznej wpływa na rozwój gospodarczy, poziom bezrobocia oraz stan budżetu państwa. W niniejszej monografii zaprezentowano podstawy teoretyczne przewidywania zmian struktury zawodowej rynku pracy oraz wyniki analiz i prognoz liczby pracujących w przekroju wielkich, dużych i średnich grup zawodów w Polsce. Analizy danych historycznych dotyczyły okresu 1995–2018, przy czym w ostatnim rozdziale rozszerzono je o lata 2019 i 2020. Natomiast wartości prognoz wyznaczono w horyzoncie krótkim do roku 2025 oraz długim, w pięcioletnich interwałach od 2025 do 2050. Podjęto również próbę wstępnej oceny wpływu pandemii COVID-19 na strukturę zawodową w Polsce. Zaprezentowane wyniki analiz i prognoz struktury zawodowej rynku pracy w Polsce umożliwiły przeprowadzenie kompleksowej analizy przewidywanych przekształceń rynku pracy. Wysoka prognozowana dynamika wzrostu popytu na specjalistów oraz spadku popytu na rolników wskazuje na kontynuację procesu przechodzenia gospodarki polskiej w kierunku gospodarki opartej na wiedzy w najbliższych latach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skrypt przeznaczony jest dla studentów kierunku logistyka Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym, prowadzącym kierunek studiów Logistyka o charakterze ogólnoakademickim. Treści zawierają opracowanie najważniejszych zagadnień i bazują na realizowanym programie w ramach przedmiotu Logistyka zaopatrzenia na zajęciach wykładowych w wymiarze 14 godz. na studiach stacjonarnych i 9 godzin na studiach niestacjonarnych Wybór tematyki poszczególnych rozdziałów jest komplementarny w stosunku do treści realizowanych w ramach zajęć ćwiczeniowych z Logistyki zaopatrzenia oraz treści pozostałych przedmiotów. Zakłada się, że studenci znają podstawy ekonomii i zarządzania, co wynika z siatki programowej. Skrypt zawiera opracowane w syntetyczny sposób najważniejsze zagadnienia wchodzące w skład 7 tematów wykładowych. Układ treści wszystkich rozdziałów jest taki sam: 1. temat, 1.1. słowa kluczowe dla danego tematu wykładu, 1.2. opis tematu, 1.3. część praktyczna – komentarz eksperta, przykład z praktyki lub gospodarki, albo prezentacja wyników badań, odnoszących się do zagadnień omawianych w ramach danego tematu, 1.4. pytania do danego tematu, 1.5. wykaz wykorzystanych źródeł, zawierających szersze omówienie i stanowiących podstawę do samodzielnego studiowania. Na końcu skryptu znajdują się: – słowniczek używanych pojęć wraz z ich odniesieniem do konkretnego tematu (strony), gdzie hasła te zostały omówione i wyróżnione pogrubioną czcionką celem ich szybkiego odszukania; – słowniczek podstawowych pojęć w języku angielskim; – zestawienie wszystkich źródeł, na podstawie których przygotowano skrypt oraz inne przydatne do samodzielnego studiowania pozycje literaturowe i linki do stron internetowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Publikacja „Polityka ekonomiczna” została wydana w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Poszczególne jej części stanowią dorobek pracowników naukowych najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych. Zawarte w niej opracowania odnoszą się do stosunkowo szerokiego spektrum problemów naukowo-badawczych. Poszczególni autorzy prezentują wyniki swoich badań teoretycznych i empirycznych w zakresie bankowości, rynku kapitałowego i finansów przedsiębiorstw. W opracowaniu tym poruszono także problemy związane z restrukturyzacją przemysłu, konkurencyjnością i innowacyjnością przedsiębiorstw oraz z warunkami działalności sektora MŚP w Polsce. Część publikacji dotyczy zagadnień wiążących się z funkcjonowaniem przemysłu przetwórczego i gospodarstw rolnych w ramach wspólnej polityki rolnej, jak również z problematyką integracji europejskiej, polityki regionalnej, rozwoju turystyki oraz efektywności edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu. Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”. ZE WSTĘPU Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne. Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym celem monografii jest ukazanie mechanizmów kształtujących związki pomiędzy dochodami a aktywami w gospodarstwach rolnych w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej z uwzględnieniem kontekstu rozwoju zrównoważonego. Przeprowadzone badania pozwoliły pozytywnie zweryfikować hipotezę, że wraz z rozwojem gospodarstw rolnych i rosnącym znaczeniem funkcji środowiskowych i społecznych w rolnictwie związki pomiędzy dochodami i aktywami ulegają osłabieniu. Stwierdzono, że istnieją zależności pomiędzy dochodami a aktywami w gospodarstwach rolnych. Są to zależności o umiarkowanej sile wpływu, większej w przypadku gospodarstw rolnych z nowych krajów członkowskich, a więc z regionów o słabiej rozwiniętym rolnictwie. Jednocześnie związki te są stopniowo coraz słabsze, a dynamika wartości aktywów jest większa niż dochodów. Przyczyną tych procesów jest wzrost znaczenia funkcji środowiskowych i społecznych rolnictwa. Następuje to poprzez ewolucję instrumentów wspólnej polityki rolnej UE. W konsekwencji następuje oderwanie cen ziemi od jej produktywności i tym samym samoistna akumulacja aktywów. Jednocześnie składniki aktywów gospodarstw rolnych coraz bardziej mają charakter nieprodukcyjny ze względu na konieczność zapewnienia wyższych wymagań w zakresie dobrostanu środowiska, jak i zwierząt (np. zasady cross-compliance). W konsekwencji wzrost wartości aktywów nie objawia się w dochodach rolniczych. Poruszane zagadnienia odnoszą się to teorii ekonomii rolnej, kapitału, jak i zrównoważonego rozwoju. W literaturze przedmiotu bezpośrednio odwoływano się do tych procesów w rolnictwie rzadko, zwłaszcza w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem, kompleksowego podręcznika z dziedziny finansów. Uwzględniono w nim aktualną problematykę finansów podmiotów gospodarczych, budżetu państwa, instrumentów finansowych, prawa finansowego oraz finansów międzynarodowych. Autorzy koncentrują się na trzech obszarach tematycznych: rynkowym systemie finansowym (system bankowy, pieniądz, rynki: kapitałowy, pieniężny, walutowy, instrumentów pochodnych), publicznym systemie finansowym (polityka finansowa, budżet państwa, finanse samorządu terytorialnego, finanse Unii Europejskiej, system podatkowy, system ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, odpowiedzialność prawna w dziedzinie finansów publicznych), finansach podmiotów sfery realnej (przedsiębiorstw, ubezpieczeń gospodarczych). Publikacja zawiera liczne przykłady oraz najnowsze dane statystyczne. W celu utrwalenia zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy, na końcu każdego rozdziału znajduje się zestaw pytań i zadań. Książka stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów kierunków ekonomicznych. Jest wsparciem podczas nauki zagadnień z zakresu przedmiotów: podstawy finansów, finanse publiczne, finanse jednostek samorządu terytorialnego, bankowość, podatki i ubezpieczenia, finanse przedsiębiorstw, rynek finansowy. Autorami podręcznika są pracownicy Wydziału Nauk Ekonomicznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Intencją autorów było opracowanie podręcznika, który byłby podstawową literaturą do zajęć dydaktycznych z zakresu finansów. (…) Zamiary te zostały zrealizowane. Przyjęte cele znalazły wyraz w strukturze podręcznika. Składa się on z 13 rozdziałów i bogatej, wszechstronnej treści. (…) Autorzy dołożyli wielu starań i dokonali dużego wysiłku na rzecz nadania publikacji formy interesującej i przekonywującej; pozwalającej zrozumieć istotę, rolę i pełnione funkcje oraz zadania przez finanse we współczesnej gospodarce. W sferze prezentowanych teorii, koncepcji i kierunków myślenia kategoriami finansowymi, w sposób syntetyczny, ale oddający istotę owych teoretycznych podstaw finansów, wykazali duże poczucie dydaktycznej odpowiedzialności, prezentując je bez nadawania określonych priorytetów i bez wskazywania swoich preferencji. Uważam, że przekazana w podręczniku wiedza będzie dobrze służyła finansowej edukacji Czytelników. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Pietrzaka, Członka Komitetu Nauk o Finansach Polskiej Akademii Nauk oraz Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że jedną z największych słabości rynku nieruchomości, przynajmniej polskiego, jest brak kompleksowych i wiarygodnych informacji na temat jego stanu i rozwoju. Dane, którymi dysponuje przeciętny inwestor, są zwykle ograniczone zarówno jeśli chodzi o zakres przedmiotowy, jak i przestrzenny. Działalność na rynku nieruchomości, w tym deweloperska, wymaga systematycznych badań tego rynku, bowiem proces deweloperski jest długotrwały, wieloetapowy i skutkuje przekształceniem przestrzeni w aspekcie fizycznym, materialnym, społecznym oraz ekonomicznym. Naukowe badania rynku nieruchomości mieszkaniowych powinny być w związku z tym możliwie jak najbardziej kompleksowe, tzn. dotyczyć sfery podaży, popytu oraz cen mieszkań, uwzględniać perspektywę różnych (również słabszych) interesariuszy, dane historyczne i prognozy rozwojowe, zjawiska lokalne i globalne, wskaźniki ekonomiczne i opinie uczestników rynku. Celem prezentowanej monografii jest przedstawienie sytuacji na rynku mieszkaniowym w kontekście preferencji i potrzeb klientów nabywających mieszkania, wpływu pandemii COVID-19 na rynek nieruchomości, a także określenie czynników mogących oddziaływać na wartość nieruchomości. Problematyka została omówiona z uwzględnieniem istoty współczesnego miasta i procesów w nim zachodzących. Przeprowadzone w poszczególnych rozdziałach przedmiotowe analizy pozwoliły na wskazanie różnych niedopasowań ofert do oczekiwań nabywców na rynku nieruchomości. W wyniku postępowania badawczego autorzy sformułowali wnioski oraz rekomendacje dotyczące kierunków rozwoju rynku nieruchomości mieszkaniowych. Monografia może być źródłem wiedzy dla teoretyków i praktyków gospodarczych, a także stać się inspiracją do dyskusji i dalszych badań dotyczących kierunków rozwoju rynku nieruchomości. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej