Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(89)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(49)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(38)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Izdebska Jadwiga
(4)
Rostowska Teresa (1947- )
(4)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Liberska Hanna (1955- )
(3)
Majchrzyk Zdzisław
(3)
Brańka Zofia
(2)
Bublanová Alžběta
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Jarmołowska Anna
(2)
Kielin Jacek
(2)
Makowska Alicja
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Ciesielski Roman
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Domżał-Drzewicka Renata
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Golińska Lucyna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jabłońska Katarzyna (filolog)
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczkowski Jan (1977-2016)
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kaźmierak Halina
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kwiecień Maria
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Madanes Cloe
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Malinow Anna
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Marzec-Tarasińska Anna
(1)
Mastalerz Julita
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Michałowicz Klaudyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Ostaszewska Agnieszka
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Peseschkian Nossrat (1933-2010)
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Rode Danuta
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Satir Virginia (1916-1988)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Siara Olga
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szluz Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomalski Przemysław
(1)
Tryjarska Barbara
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Walc Wiesława
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(1)
Wilmes David J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(91)
Holandia
(1)
Język
polski
(91)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Psycholodzy
(1)
Temat
RODZINA
(40)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(28)
DZIECKO
(17)
MŁODZIEŻ
(10)
PRZEMOC w RODZINIE
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
MAŁŻEŃSTWO
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
OJCOSTWO
(4)
Rodzina
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
Dzieci
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PRZEMOC
(3)
RODZICE
(3)
ROZWÓD
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
TELEWIZJA
(3)
ZABÓJCY
(3)
ADOPCJA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Jakość życia
(2)
MACIERZYŃSTWO
(2)
Młodzież
(2)
NAŁÓG
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
RODZINA ADOPCYJNA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Terapia rodzinna
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLICY
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Ból przewlekły
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Cierpienie
(1)
DECYZJE
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Duszpasterstwo hospicyjne
(1)
Działanie
(1)
Dziecko chore na atopowe zapalenie skóry
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Godność ludzka
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
HOMOSEKSUALIZM
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
JASTRZĘBIE ZDRÓJ (woj. śląskie)
(1)
KOALKOHOLIZM
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KONKUBINAT
(1)
Kaczkowski, Jan (1977-2016)
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Kreatywność
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NARKOMANIA
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Narracja
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(5)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
PORADNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(33)
dzieci
(17)
młodzież
(9)
rodzicielstwo
(9)
psychologia
(8)
wychowanie
(7)
przemoc w rodzinie
(6)
rodzice
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
rozwód
(5)
więź rodzinna
(5)
alkoholizm
(4)
ojciec
(4)
ojcostwo
(4)
rodzina adopcyjna
(4)
rodzina zastępcza
(4)
adopcja
(3)
małżeństwo
(3)
praca
(3)
rodzina niepełna
(3)
socjologia
(3)
stres
(3)
sytuacja trudna
(3)
uzależnienie
(3)
Internet
(2)
agresja
(2)
alkohol
(2)
anoreksja
(2)
autyzm
(2)
bezrobocie
(2)
bulimia
(2)
dorosłe dzieci alkoholików
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja
(2)
homoseksualizm
(2)
jakość życia
(2)
kobiety
(2)
kryzys rodzinny
(2)
metoda Montessori
(2)
migracje zarobkowe
(2)
nauczanie
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
nowotwór
(2)
praca socjalna
(2)
przemoc seksualna
(2)
religijność
(2)
rodzina alkoholowa
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rozwój
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
terapia rodzinna
(2)
więź emocjonalna
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
zespół Downa
(2)
śmierć
(2)
życie rodzinne
(2)
Niebieska Karta
(1)
agression
(1)
aktywność
(1)
alkoholicy
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
asystent rodziny
(1)
atopowe zapalenie skóry
(1)
autoagresja
(1)
autorytet
(1)
badania
(1)
bezdzietność
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba nowotworowa
(1)
cierpienie
(1)
cyberprzemoc
(1)
czas wolny
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
duszpasterstwo
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dzieci alkoholików
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko porzucone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja fizyczna
(1)
emerytura
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
erotomania
(1)
family
(1)
hazard
(1)
homicide
(1)
hospicjum
(1)
in vitro
(1)
killer
(1)
kobieta ciężarna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje wychowawcze
(1)
komputer
(1)
91 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7149.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8020.VI.12 [Czytelnia B], 8021.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7150.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8022.VI.12 [Czytelnia B], 8023.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 278-289.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11589.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-246.
W publikacji autorka Agnieszka Biela proponuje : - intensywny trening metodą pięciu kroków - ponad 130 ćwiczeń, które inspirują, zaskakują, denerwują i zmuszają do porzucenia strefy komfortu - podpowiedzi i wskazówki, jak pozbyć się wewnętrznego krytyka i pobudzić swój umysł do eksploracji, dedukcji, transformacji oraz poszukiwania nieoczywistych analogii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22436.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22435.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 179, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 161-176.
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20762.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20761.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 511-559
Książka ma charakter monograficzny i składa się z trzech części: teoretycznej, badań własnych i analizy psychologiczno-orzeczniczej sprawców zabójstw. Całość uzupełnia bogata literatura przedmiotu (817 pozycji) oraz aneksy. Część pierwszą (rozdziały I i II) stanowi wprowadzenie w problematykę agresji i jej uwarunkowań na przestrzeni dziejów, co rzadko jest spotykane w tego typu monografiach. Dotyczy to charakterystyki zjawiska zabójstwa w tak odległej historii jak czasy biblijne (np. zachowania agresywne w prawodawstwie Starego Testamentu), wczesne chrześcijaństwo i średniowiecze, epoka oświecenia oraz czasy współczesne. Znakomitym uzupełnieniem tego rozdziału jest charakterystyka przemocy w świecie biblijnym, obejmująca między innymi: relacje kobieta – mężczyzna. W drugiej części książki autor prezentuje wyniki własnych badań empirycznych przeprowadzonych za pomocą różnorodnych testów psychometrycznych i obserwacji klinicznych na grupie 200 zabójców (kobiet i mężczyzn), z uwzględnieniem takich uwarunkowań jak: osobowość, motywacja, płeć, czynniki sytuacyjne. Cześć trzecia, dotycząca analizy dokonanej z perspektywy psychologicznego orzecznictwa sądowego, obejmuje problematykę biegłego psychologa sądowego i jego rolę jako eksperta w opiniowaniu w sprawach zabójstw, zwłaszcza popełnionych w stanie „silnego wzburzenia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8350.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
utor w swej książce przekonuje, że rodzice mogą - i muszą - chronić swoje dzieci przed uzależnieniami. Podaje wskazówki, jak postępować, aby wychować szczęśliwe, pewne siebie dziecko, które będzie potrafiło powiedzieć alkoholowi i narkotykom:: NIE! Jest to podręcznik, który uczy zapobiegania, nie walki z uzależnieniem. Autor mówi o konieczności wykształcenia w dzieciach takich podstawowych umiejętności, jak niezależność, zdolność do komunikacji z innymi i wyrażania siebie bez obawy przed krytyką czy ośmieszeniem. Umiejętności te wzmocnią dziecko, pozwolą na budowanie szczerych, wartościowych związków, dadzą siłę, by oprzeć się presji rówieśników. Każdy rodzic, który przeczyta tę książkę z uwagą i zastosuje się do zaleceń w niej zawartych, zyska wiedzę, dzięki której ochroni dziecko przed dramatem uzależnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1347 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.449.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22959.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22958.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18914.XVIII.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7290 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-283.
Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej – transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera – z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką. Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy – przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21814.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21813.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / LexisNexis)
Bibliogr. s. 341-354.
W książce omówiono problemy psychologiczne pojawiające się w związku z podwójnym kryzysem w rodzinie – rozstania rodziców oraz ich rywalizacji o uregulowanie na drodze prawnej kwestii związanych z udziałem w wychowaniu dzieci. Analizie poddano współczesną literaturę przedmiotu ze wskazaniem podstaw prawnych. Autorka przedstawia m.in. własne badania dotyczące dyspozycji psychicznych, które mają istotne znaczenie dla kompetencji wychowawczych rodziców, w tym ich umiejętności uchronienia dziecka przed negatywnymi konsekwencjami rozstania i zaadaptowania się do nowej, trudnej psychologicznie sytuacji, w jakiej się znalazło. Najszerzej rozwinięte zostały tematy, które w ostatnim okresie są przedmiotem szczególnych kontrowersji w odniesieniu do regulacji formalnoprawnych sytuacji dziecka po rozstaniu tych rodziców, którzy mają rozbieżne wizje wychowania dzieci i własnego w nim udziału – alienacja rodzicielska oraz piecza (opieka) naprzemienna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10683.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Bibliografia na stronach 73-75, 120.
Publikacja w przystępny sposób przedstawia obowiązki, jakie ciążą na przedstawicielach grup roboczych/zespołów interdyscyplinarnych w przypadku stwierdzenia krzywdzenia dzieci. Początkowe rozdziały prezentują mechanizm bezpiecznego przywiązania i wpływ przemocy na reakcje związane ze stresem i powstaniem dziecięcej traumy rozwojowem. W kolejnych rozdziałach opisano nie tylko obowiązki wynikające z podejrzenia popełnienia przestępstwa, ale także podstawy i sposób kontaktu z sądem rodzinnym. Dodatkowym, nie mniej ważnym elementem opracowania jest przedstawienie sposobu pracy w ramach procedury Niebieskie Karty w sytuacjach, gdy uczestniczy w niej dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18086.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Więzi, ISSN 0519-9336 ; t. 331)
Zawiera także wywiad Katarzyny Jabłońskiej z Haliną i Józefem Kaczkowskimi.
Ks. Jan Kaczkowski wykorzystał swoją chorobę i wiedzę zdobytą przy pracy w hospicjum, aby zwrócić naszą uwagę na rolę medycyny paliatywnej. To dzieło wieńczy książka „Żyć aż do końca” – rzetelny, ale też pełen ciepła i empatii przewodnik po chorowaniu i umieraniu. Ks. Jan przekazuje w nim solidną dawkę wiedzy cennej dla samych chorych i ich bliskich, jak również lekarzy i personelu medycznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozdrażniona życiem piętnastoletnia Adéla pragnie decydować o sobie tu i teraz, dlatego często ucieka do nocnego baru Cisza. Opuszcza szkołę i dom, a jedynym stałym elementem jest dla niej ten bar. Świat dziewczyny z czasem się zmienia, podobnie jak jej ambicje i aspiracje. Idziemy za bohaterką, przyglądając się jej, gdzie jeden rozdział to jeden rok. Mijając trzydzieste urodziny Adéli, widzimy, jak wyimaginowany krąg się zamyka. ------- Mocna, kipiąca od emocji powieść Alžběty Bublanovej obnaża naturę koła życia. W pogoni za dorosłością i złudną wizją szczęścia można się zatracić. Każdy, podobnie jak bohaterka, ma własną Ciszę, w której szuka schronienia, uciekając przed uwierającą rzeczywistością. Jola Bugała-Urbańska z @Czytanie.na.platanie -------- Alžbeta Bublanová uświadamia, że jeśli czujemy w sobie pustkę, to staramy się ją zapełnić w przeróżny sposób. Otchłań wciąga Adélę i chce przejąć kontrolę nad jej życiem, wywołując w dziewczynie chęć ucieczki, rozczarowanie codziennością i trudne emocje. Refleksje nad sensem życia mogą przytłaczać bez względu na wiek. Barbara Pawliczek, autorka „Punktu wspólnego” -------- Wypijam pierwszy kieliszek. – Czuję nienawiść – szepczę. – Do kogo? – Do rodziny. Ale też do siebie. Nie wiem, co to jest. Jakaś potrzeba, aby coś osiągnąć. Już teraz. Nie czekać, aż będę miała trzydzieści lat. Boję się, że potem już się nie da. Albo coś zrobię teraz, albo już nigdy. Potem będę już zbyt leniwa. Zacznę rodzić dzieci. Znajdę pracę, w której będę miała spokój. Rano do pracy, z pracy do domu do męża, po drodze wstąpić do sklepu, zrobić zakupy, ugotować obiad. I do tego dzieci. Każdy dom jest taki sam. I czekanie na urlop. A potem na śmierć. Nikt nie ma nic innego. Ja tak nie chcę. Barmanka mi dolewa. – Życie cię uspokoi. -------- Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu” (W ciszy), „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania i wydaje lokalny magazyn o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powieść „Im przeznaczone” kreśli drogi determinujące naszą tożsamość, wskazując na marzenia i czyny naszych rodziców, ale pokazuje również, że sami mamy w sobie siłę, by być kim chcemy i by żyć w taki sposób, jaki sami uznamy za słuszne. Niezwykłe ciepło płynie z zakończenia książki. Okazuje się, że miłość i tak wygrywa! FRAGMENT RECENZJI: „Po raz kolejny Alžběcie Bublanovej udało się z łatwością przeniknąć do wnętrza swoich bohaterów, choć ich perypetie nie są łatwe. O sile powieści »Im przeznaczone« nie świadczy objętość, ale sposób w jaki autorka prowadzi narrację. Jest to lektura wymagająca skupienia, która szczególnie mocno rezonuje u wrażliwych czytelników.” – Baru Javorková, Knihomilka O AUTORCE: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania w ramach projektu Kursy z Salonu i wydaje lokalny magazyn „Náměsíčník” o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej