Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(236)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(235)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(214)
dostępne
(197)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(98)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(105)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(214)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Blaik Piotr
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Raich Mario
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Witczak Hubert
(3)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mruk Henryk
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Sankowska Anna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skalik Jan
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Żemigała Marcin
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batorski Jarema
(1)
Battelle John (1965- )
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bloom Robert H
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buko Jacek
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Conti Dave
(1)
Coulton Gary
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czerska Joanna
(1)
Dec Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duraj Agnieszka Natasza
(1)
Duraj Jan
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Elkin Paul M
(1)
Fisher Alan
(1)
Flak Olaf
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Francik Anna
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(131)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(238)
Język
polski
(236)
angielski
(1)
sandawe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(194)
ZARZĄDZANIE
(83)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
INNOWACJE
(20)
KADRY
(18)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(11)
TURYSTYKA
(9)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(6)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
OTOCZENIE FIRMY
(5)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
GLOBALIZACJA
(4)
MARKETING
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
Organizacja
(4)
PODRĘCZNIKI
(4)
USŁUGI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
CONTROLLING
(3)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(3)
INTERNET
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
HOTELARSTWO
(2)
INFORMACJA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
POLSKA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRAWO GOSPODARCZE
(2)
PRODUKCJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO JEDNOOSOBOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
GOOGLE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA
(1)
Konkurencja
(1)
LIKWIDACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
NORMY ISO 9001
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Organizacje
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PODATEK
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
PRACOWNICY SAMORZĄDOWI
(1)
PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA
(1)
PROMOCJA HANDLOWA
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
PŁACA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-0
(8)
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(23)
Podręcznik
(23)
PODRĘCZNIKI
(11)
PORADNIKI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(111)
zarządzanie
(53)
zarządzanie strategiczne
(26)
organizacja
(22)
strategia
(16)
zarządzanie jakością
(16)
zarządzanie wiedzą
(16)
innowacyjność przedsiębiorstw
(15)
restrukturyzacja
(15)
innowacje
(13)
przedsiębiorczość
(13)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(13)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(11)
konkurencyjność
(10)
kultura organizacyjna
(10)
marketing
(10)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(10)
przywództwo
(10)
motywowanie pracowników
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
controlling
(8)
globalizacja
(8)
logistyka
(8)
motywacja
(8)
biznesplan
(7)
ocena pracowników
(7)
outsourcing
(7)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(7)
Lean Management
(6)
analiza SWOT
(6)
działalność gospodarcza
(6)
reengineering
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
zatrudnienie
(6)
alians strategiczny
(5)
e-biznes
(5)
etyka biznesu
(5)
finanse
(5)
kapitał intelektualny
(5)
kapitał ludzki
(5)
menedżer
(5)
misja firmy
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
struktura organizacyjna
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
benchmarking
(4)
fuzja
(4)
jakość
(4)
klaster
(4)
komunikacja
(4)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(4)
kryzys
(4)
kultura organizacji
(4)
organizacja ucząca się
(4)
organizacja wirtualna
(4)
planowanie
(4)
public relations
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
system logistyczny
(4)
wizja firmy
(4)
zarządzanie kryzysowe
(4)
zarządzanie logistyczne
(4)
zarządzanie procesami
(4)
zarządzanie projektami
(4)
analiza strategiczna
(3)
finansowanie
(3)
firma
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
innowacyjność
(3)
kierowanie
(3)
organizacja procesowa
(3)
podatek
(3)
praca zespołowa
(3)
prawo
(3)
produkcja
(3)
prywatyzacja
(3)
przedsiębiorca
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
przedsiębiorczość społeczna
(3)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
reklama
(3)
rozwój regionalny
(3)
rynek turystyczny
(3)
sieci przedsiębiorstw
(3)
spółka cywilna
(3)
system produkcyjny
(3)
system zarządzania
(3)
szkolenie pracowników
(3)
transfer technologii
(3)
turystyka
(3)
wartość przedsiębiorstwa
(3)
wynagrodzenie
(3)
zarządzanie personelem
(3)
zarządzanie produkcją
(3)
zarządzanie łańcuchem dostaw
(3)
zmiana organizacyjna
(3)
ISO 9000
(2)
Internet
(2)
238 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring usług jest jedną ze strategii przedsiębiorstw, odpowiadających na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu części procesów biznesowych: księgowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsiębiorstwom w innych krajach - o niższych kosztach pracy lub większych zasobach kapitału intelektualnego. Strategia ta umożliwia firmom koncentrowanie się na wykonywaniu tych działań, które w największym stopniu odpowiadają za tworzenie wartości przedsiębiorstwa. Książka zawiera prezentację wiodących firm na świecie i łączy rozważania teoretyczne z analizą konkretnych przykładów przedsiębiorstw stosujących strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijającą się hinduską globalną korporację Infosys Technologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10024.IX.2 [Magazyn 1], P.10025 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10023.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka - poprzez analizę zjawisk i liczne przykłady - ilustruje rzeczywiste przejście procesu zmian w polskiej gospodarce w etap jakościowy, w którym do wzrostu i rozwoju nie wystarcza przywrócenie elementarnego porządku w gospodarce i uruchomienie rezerw prostych w przedsiębiorstwach. Zarządzanie staje się uniwersalnym wyzwaniem na poziomie najwyższego profesjonalizmu, wymagającym od menedżerów równoczesnego czerpania z narosłych doświadczeń, głębokiej wiedzy i - jak zawsze niezbędnej - intuicji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8815 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10289.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-245.
Książka poświęcona jest zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie. Autor przyjął jako punkt wyjścia stwierdzenie, że możliwości utrzymania, a następnie poprawy konkurencyjności uzależnione są od zdolności prowadzenia przez przedsiębiorstwo działań restrukturyzacyjnych, wspieranych wdrażaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Charakter zmian otoczenia, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa powoduje z kolei, iż działania te będą miały charakter zmian ciągłych. Wśród wielu korzyści takiego podejścia Autor na czołowym miejscu stawia "nabycie przez firmę cech organizacji szczupłej, zwinnej i elastycznej oraz osiągnięcie poziomu rozwoju organizacji inteligentnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10308.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-211.
W pracy podjęta została próba zarysowania teoretyczno-metodologicznych aspektów logistycznego łańcucha tworzenia wartości oraz wstępnej identyfikacji jego struktury, w szczególności tworzących tę strukturę procesów logistycznych oraz potencjałów efektów i wartości dodanej. Intencją autorów jest ukazanie kluczowej roli zintegrowanych logistycznych procesów tworzenia wartości realizowanych w ramach przedsiębiorstwa i w relacjach pomiędzy przedsiębiorstwami. Zasadnicze znaczenie ma w tym względzie logistyczny łańcuch tworzenia wartości, umożliwiający rozpoznanie, wytworzenie i dostarczenie właściwej wartości dodanej dla klientów i dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9792.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 266-278.
Autorzy książki podjęli próbę zdiagnozowania przejawów wpływu koncepcji współczesnej logistyki na zmiany w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, przeprowadzając badania empiryczne w polskich przedsiębiorstwach i wykorzystując doświadczenia krajów zachodnich. Efekty swoich działań przedstawili w książce. Najważniejsze zagadnienia dotyczą m.in.: determinant rozwoju logistyki i jej tendencji integracyjnych w aspekcie przewartościowań zarządczych; kluczowych wyzwań współczesnej logistyki rozpatrywanych w aspekcie modelowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem; orientacji przepływowej w aspekcie zmian w systemie zarządzania; przesłanek i przejawów oddziaływania strategii logistycznych na coraz wyraźniej obecną w sferze logistyki orientację na klienta; identyfikacji zakresu wdrażania oraz rozwoju podstawowych systemów zarządzania logistycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12412 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12411.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13573.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: The inside advantage : the strategy that unlocks the hidden growth in your business.
Indeks.
Autor książki, Robert H. Bloom, twierdzi, że każde przedsiębiorstwo może wykształcić u siebie przynajmniej jedno cenne źródło przewagi konkurencyjnej, które stanie się fundamentem rozwoju firmy. Nazywa je "wewnętrznym atutem". Ten atut zwykle pozostaje niezauważony, ukryty głęboko w wykonywanej działalności lub w pomyśle, na którym opiera się funkcjonowanie firmy. Dzięki odkryciu wewnętrznego atutu i dotarciu z nim do świadomości klientów można zainicjować dynamiczny rozwój firmy. Przedstawiona w książce strategia opiera się na czterdziestopięcioletnim doświadczeniu autora w pobudzaniu wzrostu różnego typu i wielkości firm i marek, w tym tak znanych, jak Southwest Airlines, T-Mobile, TGI Friday's, Nestlé i L'Oréal. Posługując się procesem odkrywania możliwości wzrostu, autor udostępnia swoją strategię wszystkim tym, którzy dobrze znają swoją branżę, lecz nie potrafią opracować strategii wzrostu dla swojej firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8764.IX.10 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10234.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-309.
Książka ukazuje perspektywy optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji lean (ang. lean a szczupły). Efektem jest tworzenie samodoskonalącej się organizacji nastawionej na efektywne gospodarowanie zasobami dla zrealizowania zapotrzebowania generowanego przez rynek w taki sposób, aby zapewnić maksymalizację zysku. Należy zacząć od zdiagnozowania stanu istniejącego, wyznaczyć wizję stanu przyszłego, zaplanować zmiany, które doprowadzą nas do celów określonych wizją stanu przyszłego i przyjąć mierniki oceny efektywności procesu realizacji zmian. Problemem jest umiejętność spojrzenia na firmę jako całość i zrozumienie przez każdego pracownika jego miejsca w organizacji i wpływu, jaki na nią wywiera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10318.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-248, netogr. s. 248-249.
Przeobrażenia zachodzące w otoczeniu skutkują koniecznością wprowadzania nowoczesnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwie. Za przedmiot zainteresowań badawczych w niniejszej książce uznano w szczególności: zarządzanie marketingowe oraz logistyczne, zarządzanie jakością, koncepcję Lean Management, controlling, zarządzanie procesowe i zarządzanie strategiczne. W dalszej części pracy ukazano problematyke dotyczącą interesariuszy przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu, przedstawiono ogólne zasady organizacji zarządzania, przybliżono proces zarządzania wiedzą, innowacjami oraz projektami w ujęciu teoretycznym i na praktycznych przykładach. (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13876 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13875.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14830.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 297-303.
Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocz­nych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do pu­blicznego obrotu lub przy ich udziale. Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, pole­gające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej. Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14861.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15663.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11340.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12524.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. 185-198.
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwa oraz oczekiwań wobec innowatorów. Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty, tzw. "kapsułki", które zawierają przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw i znanych innowatorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12875.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13984.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-115.
Koncepcja zarządzania dynamicznego pozwala menedżerom sformułować właściwy sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, który na bieżąco dostosowuje się do zmian na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Wdrażanie tej koncepcji w organizacjach umożliwia kadrze kierowniczej: - identyfikację poszczególnych czynników determinujących rozwój firmy w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, - całościową analizę działalności firmy i jej otoczenia, - zapewnienie stałego dostępu do syntetycznej, bieżącej i rzetelnej wiedzy niezbędnej menedżerom w procesie podejmowania decyzji, - szybką reakcję na zmiany zachodzące wewnątrz i zewnątrz organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10321.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-204.
Compaliance jest to taki sposób organizacji przedsiębiorstwa, który redukuje do minimum ryzyko wystąpienia wszelkich nieprawidłowości. Autor w interdyscyplinarnym ujęciu przedstawia poszczególne elementy systemu Compliance. Książka może znacznie ułatwić zbudowanie struktury przedsiębiorstwa opartej na nowoczesnych standardach zarządzania. Przedstawione zagadnienia zostały poparte wieloma przykładami, zwłaszcza z Niemiec i Stanów Zjednoczonych, gdzie systemy Compliance są na porządku dziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12842.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-129, netogr. s. 131-132.
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki organizacji współdziałania przedsiębiorstw zarówno w sensie kooperacyjnym jak i koncentracyjnym. Praca ze względu na rozległość tematyki nie stanowi kompendium wiedzy, a jedynie wprowadzenie do studiowania tej problematyki i wskazuje stosowne źródła. Poruszane zagadnienia to: formy organizacyjne sieciowych powiązań przedsiębiorstw, inicjatywy klastrowe i klastry, organizacja aliansów strategicznych, fuzji i przejęć, wybrane aspekty organizacyjne przedsięwzięć joint venture, grup kapitałowych i holdingów oraz finansowanie rozwoju sieciowych powiązań przedsiębiorstw ze środków europejskich. Książka przedstawia również przykłady wybranych powiązań przedsiębiorstw w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13519.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 393-407. Indeks.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodar­czej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, sta­nowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na: – teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji, – formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, – otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, – zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, – gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, – zarządzanie kapitałem ludzkim, – procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, – współczesne problemy zarządzania, – kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, – kreowanie wartości przedsiębiorstwa, – trendy w rozwoju przedsiębiorstw. Podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8811 [Magazyn 1], P.8809.IX.1 [Magazyn 1], P.8810 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10284.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10283.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 357-362. Indeks.
W pracy omówiono zakres i zadania controllingu, jego uwarunkowania i aspekty organizacyjne, a także wymiar operacyjny i strategiczny. Przedstawiono również controlling poszczególnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa, takich jak badania i rozwój, produkcja, marketing, logistyka, kadry i finanse, oraz rozwiązania z zakresu controllingu zarządzania jakością, kosztów, podatków i inwestycji. Zaprezentowano ponadto działania z zakresu controllingu, które w istotny sposób mogą zwiększyć wartość przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8792 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10265.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.276 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Publikacja odzwierciedla zainteresowania i dokonania Autorów, które wpisują się w analizę związków zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a otoczeniem, będących w dużej mierze konsekwencją zmian w dalszym otoczeniu i stanowiących swoistego rodzaju wyzwanie dla przedsiębiorstw poszukujących dalszych możliwości rozwoju. W książce wydzielone zostały dwie części. Część pierwsza zawiera prace poświęcone otoczeniu przedsiębiorstwa, zwłaszcza czynnikom makroekonomicznym współtworzącym to otoczenie i określającym warunki prowadzenia działalności, także w kontekście konieczności dokonywania zmian w przedsiębiorstwie i wskazywania obszarów niedostosowania przedsiębiorstw do nowych wymogów rynku, szczególnie w warunkach ciągłej zmienności otoczenia. W nurt zagadnień podjętych w drugiej części monografii wpisuje się próba identyfikacji umiejętności dostosowania się do niestabilnego i zmieniającego się otoczenia, odnosząca się do przedsiębiorstw podejmujących działania mające na celu ograniczanie zagrożeń związanych z zaangażowaniem kapitałowym, istotnych dla ich funkcjonowania w każdych warunkach, szczególnie zaś w okresie kryzysu finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14286.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15201.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce zaprezentowano poglądy praktyków i teoretyków zarządzania jak nie ulec w walce konkurencyjnej w warunkach globalizacji, a także w sytuacji obecnego globalnego kryzysu ekonomicznego. Jak nie ulec, to znaczy jakie stosować instrumenty zarządzania i w jakich obszarach działalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10320.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej