Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(790)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(784)
Publikacje naukowe
(73)
Publikacje dydaktyczne
(42)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(35)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(726)
dostępne
(652)
wypożyczone
(37)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(288)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(403)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(727)
Autor
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(8)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(8)
Grzywacz Jacek
(7)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Blaik Piotr
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Łączak Andrzej
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Kotowska Beata
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(5)
Pawlak Zbigniew
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Bień Witold (1927- )
(4)
Bogusz Anna
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(4)
Gołębiowski Tomasz
(4)
Jachna Tomasz (1950 - )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Mruk Henryk
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pomykalska Bożyna
(4)
Pomykalski Przemysław
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Sitko Jacek
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Brdulak Halina
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kamińska Alfreda
(3)
Klimek Jan
(3)
Król Henryk
(3)
Lundén Björn (1944- )
(3)
Marek Stanisław
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Opolski Krzysztof
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Strużycki Marian
(3)
Uziębło Aldona
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Witczak Hubert
(3)
Adamik Anna
(2)
Ajdacki Michał
(2)
Aluchna Maria
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bałtowski Maciej (1953- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bednarz Joanna
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan (1943- )
(2)
Dziekoński Michał
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Houston Joel F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(370)
2000 - 2009
(380)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(817)
Białoruś
(4)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(795)
angielski
(18)
rosyjski
(5)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(15)
Przedsiębiorcy
(9)
Analitycy ekonomiczni
(4)
Księgowi
(3)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Logistycy
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Konsumenci
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
ZARZĄDZANIE
(114)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
KADRY
(66)
Przedsiębiorstwo
(63)
INNOWACJE
(47)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(31)
MARKETING
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(19)
Zarządzanie
(19)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(15)
TURYSTYKA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
RACHUNKOWOŚĆ
(14)
GLOBALIZACJA
(12)
Innowacje
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(10)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
OTOCZENIE FIRMY
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PODRĘCZNIKI
(9)
Analiza finansowa
(8)
Logistyka gospodarcza
(8)
USŁUGI
(8)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
BANKI
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
Finanse
(6)
KONKURENCJA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
Otoczenie firmy
(6)
PORADNIKI
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
CONTROLLING
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
FINANSE
(5)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(5)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(5)
INTERNET
(5)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
PODATEK
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
DECYZJE
(4)
Decyzje
(4)
EKONOMETRIA
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(4)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(4)
Inwestycje
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(4)
Konkurencyjność
(4)
Organizacja
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
BUDŻET
(3)
Banki
(3)
Biznesplan
(3)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
FACTORING
(3)
Finansowanie
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Temat: czas
2001-
(73)
2001-0
(32)
1989-
(17)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Białoruś
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(77)
PODRĘCZNIKI
(32)
Monografia
(29)
PORADNIKI
(16)
Materiały pomocnicze
(15)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Raport z badań
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Poradnik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Vademecum
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(69)
Zarządzanie i marketing
(65)
Transport i logistyka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(323)
zarządzanie
(96)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(82)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(55)
finanse
(45)
konkurencyjność
(45)
zarządzanie strategiczne
(40)
finanse przedsiębiorstw
(37)
analiza finansowa
(34)
innowacyjność przedsiębiorstw
(34)
organizacja
(34)
marketing
(33)
sprawozdanie finansowe
(33)
zarządzanie wiedzą
(33)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(32)
innowacje
(31)
biznesplan
(29)
zarządzanie jakością
(28)
przedsiębiorczość
(27)
strategia
(26)
kapitał ludzki
(24)
globalizacja
(22)
płynność finansowa
(22)
kapitał obrotowy
(21)
wartość przedsiębiorstwa
(21)
działalność gospodarcza
(20)
kapitał intelektualny
(20)
kultura organizacyjna
(20)
motywowanie pracowników
(19)
logistyka
(18)
restrukturyzacja
(18)
zarządzanie ryzykiem
(17)
leasing
(16)
motywacja
(16)
controlling
(15)
faktoring
(15)
finansowanie
(15)
ocena pracowników
(15)
przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
przywództwo
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
wycena
(15)
analiza SWOT
(14)
gospodarka
(14)
inwestycje
(14)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(14)
otoczenie przedsiębiorstwa
(14)
planowanie finansowe
(14)
rekrutacja pracowników
(14)
analiza ekonomiczna
(13)
innowacyjność
(13)
rynek finansowy
(13)
wynagrodzenie
(13)
zatrudnienie
(13)
kapitał
(12)
planowanie
(12)
podatek
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
łańcuch dostaw
(12)
outsourcing
(11)
rentowność
(11)
Unia Europejska
(10)
analiza strategiczna
(10)
fuzja
(10)
kredyt
(10)
public relations
(10)
rachunkowość
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
wynik finansowy
(10)
zarządzanie finansami
(10)
środki trwałe
(10)
firma
(9)
marka
(9)
menedżer
(9)
szkolenie pracowników
(9)
Internet
(8)
fundusze europejskie
(8)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
internacjonalizacja
(8)
inwestycje zagraniczne
(8)
klaster
(8)
kompetencje
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
kultura organizacji
(8)
projekt inwestycyjny
(8)
przedsiębiorczość społeczna
(8)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
przepływy pieniężne
(8)
reengineering
(8)
reklama
(8)
rozwój
(8)
strategia marketingowa
(8)
turystyka
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
zarządzanie zmianą
(8)
Lean Management
(7)
e-biznes
(7)
komunikacja
(7)
produkcja
(7)
819 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Autor zagłębia się w spedycję targową oraz magazynowanie. Prezentuje zagadnienia związane z budową i porównaniem ofert. Czytelnik dowie się również, dlaczego warto korzystać z outsourcingu w branży spedycyjnej. Całość dopełniają zagadnienia celne, akty prawne i leksykon spedytora. Praktyczny aneks zawiera wskazówki pomocne przy wypełnianiu listów przewozowych i rozpoznawaniu palet EUR. Książka ma rekomendację Stowarzyszenia ProLogistyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4934.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 352-355.
Czwarte, zmienione i rozszerzone wydanie podręcznika akademickiego, będącego kompleksowym studium systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie. Autorzy omawiają istotę koncepcji logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów zarządzania przedsiębiorstwem w ich wymiarze ekonomicznym, technicznym i organizacyjnym. Podręcznik został uzupełniony o zagadnienia procesów magazynowania i transportu wewnętrznego w przedsiębiorstwie oraz analizy ekonomicznej procesów logistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5937 [Magazyn 1], P.5938 [Magazyn 1], P.5935 [Magazyn 1], P.5936 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7261.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7260.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1303 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2959 [Magazyn 1], 1962 [Magazyn 2], P.2958 [Magazyn 1], 1987 [Magazyn 2] (4 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16815.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16814.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Przedsiębiorstwem rodzinnym jest podmiot gospodarczy, spełniający kryteria mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa. Wyłącznym lub dominującym, bezpośrednim właścicielem majątku tego rodzaju przedsiębiorstwa jest rodzina jedno- lub wielopokoleniowa. Jednocześnie nie występuje w nim oddzielenie własności od zarządzania, a członkowie rodziny sami pracują w swojej firmie. Ponadto rozwój firmy leży w interesie rodziny (rodzina ma swój udział w prowadzeniu firmy, klarowne są rozwiązania w sferze corporate governance, a w przedsiębiorstwie obowiązuje zasada sukcesji rodzinnej (władza i własność przekazywane są kolejnym pokoleniom na podstawie kryteriów społecznych). Nie wyklucza to zatrudniania osób z zewnątrz (spoza rodziny), w tym ekspertów, menedżerów (profesjonalizacja zarządzania), na każde stanowisko pracy. Nie można natomiast uznać za firmę rodzinną struktury holdingowej. Z istoty holdingu wynika, że wyłącznym lub dominującym właścicielem majątku firmy zależnej jest firma matka, a nie rodzina; właścicielami nie są także osoby fizyczne. W tej sytuacji własność firmy córki nie ma charakteru bezpośredniego (ma charakter pośredni, za pośrednictwem firmy matki). Jedna rodzina może natomiast prowadzić więcej niż jedną firmę rodzinną, przy czym przedsiębiorstwa te mogą być niezależne od siebie kapitałowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15530.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-187. Indeksy.
Książka przybliża problematykę socjologii pracy i zawodu. Poddano w niej analizie zjawisko pracy jako procesu społecznego oraz wpływu pracy na jednostkę i grupy społeczne (zawodowe). Zwrócono również uwagę na bardzo ważne problemy związane z kształtowaniem osobowości pracownika, jego aspiracji zawodowych, efektywności i motywacji do pracy. Omówiono także problematykę zawodu, wskazano na istotną rolę organizacji pracy, kierowania zespołami ludzkimi oraz przyczyny i skutki konfliktów występujących w procesie pracy. Dużo miejsca poświęcono tak istotnym zagadnieniom, jak etyka zawodowa, bezrobocie i zmiany społeczne zachodzące wskutek transformacji ustrojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8595 [Magazyn 1], P.7346 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8310.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10024.VI.6 [Czytelnia B], 10023.VI.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The manager's guide to effective meetings" 2003.
Indeks.
Książka, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces organizacji i prowadzenia zebrania. Dzięki radom zawartym w książce możesz sprawić, że zebranie, często traktowane przez pracowników jako strata czasu, zamieni się w spotkanie pełnych entuzjazmu i zaangażowanych w pracę partnerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5546.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6998.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznesplan w praktyce / Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : CeDeWu, 2010. - 306 s. : il. ; 24 cm.
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 303-05.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Opracowanie ma charakter praktycznego przewodnika, którego kolejne części przedstawiają wykorzystanie biznesplanu w ocenie zdolności kredytowej, w ocenie "specyficznego" podmiotu jakim jest gospodarstwo rolne, a także w możliwości pozyskania środków unijnych w realizacji zakładanych celów działalności. W publikacji zrezygnowano z szerszych rozważań teoretycznych na rzecz praktycznych wskazówek związanych z prawidłowym opracowaniem biznesplanu. W książce zamieszczono również schematy i tablice oraz zestawy pytań sprawdzających wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12244.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Podręcznik autorstwa pracowników naukowych Szkoły Głównej Handlowej ułatwi Czytelnikowi efektywne opanowanie wiedzy z tego zakresu. Omówiono w nim podstawowe zagadnienie dotyczące zarządzania projektami, a także funkcjonalne, instytucjonalne i personalne problemy oraz zaproponowano ich rozwiązania. Dużym walorem opracowania jest zastosowanie omawianych metod w praktyce na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego. Książka jest przeznaczona zarówno dla wykładowców oraz studentów wyższych uczelni, jak i praktyków gospodarczych - kadry kierowniczej, projektantów i konsultantów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8786 [Magazyn 1], P.8791 [Magazyn 1], P.8782 [Magazyn 1], P.8790 [Magazyn 1], P.8787 [Magazyn 1], P.8788 [Magazyn 1], 10262.IX.8 [Magazyn 1], P.8783 [Magazyn 1], P.8789 [Magazyn 1], P.8785 [Magazyn 1] (10 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8784.IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10261.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka należy do poszukiwanych ostatnio podręczników ujmujących w sposób kompleksowy kompendium wiedzy z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem... wyróżniającym walorem jest ujęcie procesów zarządzania przedsiębiorstwem w optyce procesów przechodzenia od stanów kryzysowych do sukcesów oraz popadania w kryzysy po osiągnięciu powodzenia na rynku. Z uwagi na bardzo częste tego typu sytuacje w rozwijającej się i jednocześnie transformowanej gospodarce polskiej praca Elżbiety Urbanowskiej-Sojkin może znaleźć wielu poszukujących wiedzy o tych procesach Czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 542.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg.: "The marketing plan" 1990.
Bibliogr. s. 183.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem, który krok po kroku wprowadza Czytelnika w proces planowania marketingowego. Opisane tu metody będą pomocne zarówno przy opracowaniu pełnego planu marketingowego firmy, jak i szczegółowych planów dla pojedyńczego produktu czy rynku. Książka przystępnie przedstawia istotę planu i uzasadnia potrzebę planowania w każdym przedsiębiorstwie. Szczegółowo wyjaśnione są podstawowe zasady planowania marketingowego i struktury różnych typów planu marketingowego. Dokonana została analiza źródeł informacji o rynku, dostępnych wewnątrz i poza przedsiębiorstwem. Omówiono przykładowe formularze, ankiety i wzory dokumentów. Wyjaśnione zostały metody zbierania, analizy i prezentacji danych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3580.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3581.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 159-169.
Problematyka poruszona w książce jest niezwykle aktualna, a krąg jej odbiorców szeroki: od studentów i naukowców do praktyków życia społecznego, zwłaszcza polityków. Wynika to z jednej strony ze stale rosnącej roli kapitału intelektualnego w stymulacji rozwoju gospodarczego, a z drugiej z coraz większego zainteresowania ekonomistów i polityków konkurencją gospodarczą nie tylko pomiędzy państwami, ale również regionami. Znaczenie kapitału intelektualnego (w tym przede wszystkim kapitału ludzkiego) dla rozwoju gospodarczego i wzrostu konkurencyjności gospodarczej jest silnie podkreślane w strategiach rozwoju Unii Europejskiej. Jednocześnie prowadzona przez Unię Europejską polityka gospodarcza i społeczna zrównoważonego rozwoju, nie tylko krajów członkowskich, lecz i regionów tych krajów, wręcz wymusza pogłębienie analiz na poziomie regionalnym. Wiele programów pomocowych wspomagających tę politykę jest nakierowanych na wspomaganie rozwoju kapitału ludzkiego i zarazem adresowanych do słabo rozwiniętych regionów. Wymaga to z kolei analiz porównawczych nie tylko poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, ale i pomiaru ich kapitału intelektualnego (oraz jego elementów składowych) stymulującego ten rozwój. Z powyższego wynika, że książka spełnia ważną rolę, dostarczając narzędzia ilościowej analizy kapitału intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12675 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-[175].
Rozwój orientacji marketingowej przedsiębiorstw oraz zmiany w świadomości konsumentów i innych uczestników wymiany sprawiły, że polskie firmy coraz częściej zaczynają dostrzegać potrzebę komunikacji z różnymi grupami otoczenia i sięgają po narzędzia public relations. Książka została napisana, aby ułatwić posługiwanie się instrumentami public relations. Omówiono w niej: istotę puiblic relations rozumianych jako proces komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem; zarzadzanie poublic relations; cele public relations oraz instrumenty wykorzystywane do ich osiągania; formy oraz zakres narzędzi public relations stosowanych przez największe przedsiębiorstwa międzynarodowe, działające na polskim rynku. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, marketingu, socjologii i psychologii. Zainteresuje też menedżerów zajmujących się tą tematyką w przedsiębiorstwach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4391.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor MSP we współczesnej gospodarce / Piotr Dominiak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 265, [1] s. : mapy, rys., wykr. ; 25 cm.
Autor, powołując się zarówno na teorie ekonomiczne, jak i na realia gospodarcze krajów wysoko rozwiniętych, próbuje znaleźć odpowiedzi na przedstawione niżej pytania: Czy znaczenie sektora MSP w wysoko rozwiniętych krajach nadal rośnie? W czym przejawia się jego wpływ na wzrost gospodarczy? Czy powszechne przekonanie, że MSP tworzą więcej nowych miejsc pracy niż duże firmy, to mit czy rzeczywistość? Co to jest "pułapka rozkładu przedsiębiorstw"? Od czego zależy wielkość populacji firm w gospodarkach poszczególnych krajów? Czym zajmuje się demografia przedsiębiorstw? Co kryje się pod takimi zjawiskami, jak narodziny i zgon firmy? Czy śmierć przedsiębiorstwa to zdarzenie negatywne? Jest to pierwsza w Polsce publikacja naukowa poświęcona ekonomii sektora MSP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7325 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8272.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia kwestie związane z uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz innych krajach UE. Przede wszystkim jednak skupia się na uwarunkowaniach prowadzenia tej działalności w Polsce w obszarze turystyki. Centralnym punktem podjętych rozważań jest sam przedsiębiorca, gdyŜ to on prowadzi działalność gospodarczą i pełni określona rolę w gospodarce turystycznej. Rozważania odnoszą się zarówno do sytuacji obecnej przedsiębiorców, jak i częściowo do możliwości i perspektywy ich rozwoju w najbliższych latach w Polsce w związku z planowaną u nas za trzy lata imprezą sportową EURO 2012.”
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8646 [Magazyn 1], P.8647 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10097.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10096.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce omówiono wiele nowych metod i systemów wspomagających zarządzanie różnymi sferami działalności przedsiębiorstwa. Opracowane rozwiązania metodyczne i informatyczne obejmują cztery grupy zagadnień: wspomaganie decyzji logistycznych przedsiębiorstwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw; metody i systemy komputerowe wspomagające planowanie produkcji; zarządzanie jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych; operacyjne prognozowanie popytu na rynkach docelowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8808 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10282.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. również przy rozdz.
Książka przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, studiów menedżerskich, a także dla praktyków zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz konsultantów. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsiębiorstwa oparte na trwałych źródłach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane są zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozwój rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi poświęcono również zasadom tworzenia strategii umiędzynarodowienia oraz zewnętrznym metodom rozwoju związanym z nowymi warunkami działania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3560.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-248.
„Restrukturyzacja przedsiębiorstw. Przesłanki i procedury”, to praca prezentująca tematykę związaną z projektowaniem i wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie. Podręcznik zawiera podstawowe zagadnienia z teorii i praktyki zmian restrukturyzacyjnych. Podręcznik ukazuje przy pomocy jakich metod i technik restrukturyzacyjnych przedsiębiorstwa mogą doprowadzić do poprawy swojej efektywności ekonomicznej w sferze finansowej, majątkowo-produkcyjnej, organizacyjnej oraz decyzyjno-własnościowej. Przedstawiono również powiązania przeprowadzonych zmian w jednej sferze działalności z pozostałymi obszarami funkcjonowania podmiotu. Publikacja składa się z dziewięciu rozdziałów, w których przedstawiono zagadnienia dotyczące : istoty przedsiębiorstwa, zmian restrukturyzacyjnych, restrukturyzacji poszczególnych obszarów działania podmiotów gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8889.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej