Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(57)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(25)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(76)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Urban Bronisław (1942-2014)
(4)
Deptuła Maria
(3)
Urban Bronisław
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kozak Stanisław (psycholog)
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(2)
Rostowski Jan
(2)
Antolak-Kułakowska Iwona
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bejger Halina
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bubiło Jarosław (1977- )
(1)
Bukalski Sławomir (1965- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Chaliand Gerard
(1)
Chmura Anna
(1)
Czerny Janusz
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Domżał-Drzewicka Renata
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Emmerová Ingrid
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guz Tadeusz (1959- )
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hejza Aleksander
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Ignatowski Grzegorz (1960- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jemczura Teresa
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kaźmierak Halina
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek Zbigniew
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krukowska-Bubiło Dorota
(1)
Kułakowski Lech Jerzy
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Lisowska Alicja
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Majkowski Władysław (1944- )
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Minkiewicz Adam ( -2002)
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Morawski Rajmund
(1)
Nowak Anna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Olak Antoni
(1)
Opora Robert
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pierzchała Kazimierz (1968- )
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Potorska Alicja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sikorski Dariusz (1954- )
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Walancik Marek
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(43)
UCZNIOWIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
RODZINA
(13)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(12)
DZIECKO
(7)
NAŁÓG
(5)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(5)
Patologia społeczna
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(3)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PRZEMOC
(3)
Zapobieganie
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dzieci
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
Młodzież
(2)
NARKOMANIA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(2)
UBÓSTWO
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
Zwalczanie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BEZROBOCIE
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
DEMOKRACJA
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
EMIGRACJA
(1)
ETYKA ZAWODOWA
(1)
FEMINIZM
(1)
GODNOŚĆ LUDZKA
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
Handel narkotykami
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KOBIETA
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kokaina
(1)
LEKOZALEŻNOŚĆ
(1)
LĘK
(1)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(1)
MIASTA
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
Miasta
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
NIENAWIŚĆ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLSKA
(1)
PRACA
(1)
PRACOHOLIZM
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PROSTYTUCJA NIELETNICH
(1)
PRZEMOC KOBIET WOBEC MĘŻCZYZN
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
RODZINA NIEPEŁNA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SOCJOTERAPIA
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
SUBKULTURA
(1)
SUBSTANCJE UZALEŻNIAJĄCE
(1)
Trauma
(1)
UCZUCIA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
WIĘŹNIOWIE
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(4)
2001-
(3)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
patologia społeczna
(16)
uzależnienie
(12)
agresja
(11)
młodzież
(9)
alkoholizm
(8)
rodzina
(8)
przemoc
(7)
przestępczość
(7)
przemoc w rodzinie
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
resocjalizacja
(6)
dzieci
(5)
samobójstwo
(5)
bezrobocie
(4)
mobbing
(4)
prostytucja nieletnich
(4)
substancje psychoaktywne
(4)
wychowanie
(4)
Internet
(3)
bezdomność
(3)
edukacja
(3)
handel ludźmi
(3)
hazard
(3)
pedofilia
(3)
pornografia
(3)
psychologia
(3)
terroryzm
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
wykorzystywanie seksualne
(3)
Niebieska Karta
(2)
arteterapia
(2)
cyberprzemoc
(2)
dewiacje
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dyskryminacja
(2)
dzieci ulicy
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
homoseksualizm
(2)
kapitał społeczny
(2)
kazirodztwo
(2)
kobiety
(2)
komputer
(2)
małżeństwo
(2)
narkomania
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
nieletni przestępcy
(2)
nikotynizm
(2)
opieka społeczna
(2)
osobowość
(2)
praca
(2)
pracoholizm
(2)
profilaktyka
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
prostytucja
(2)
rodzicielstwo
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina patologiczna
(2)
subkultury młodzieżowe
(2)
telefon komórkowy
(2)
uzależnienie od Internetu
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
zachowania kompulsywne
(2)
ład społeczny
(2)
ADHD
(1)
New Age
(1)
agresja elektroniczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
analfabetyzm emocjonalny
(1)
anoreksja
(1)
asertywność
(1)
autoagresja
(1)
beletrystyka
(1)
bezpieczeństwo
(1)
bulimia
(1)
choroby cywilizacyjne
(1)
cyberagresja
(1)
czas wolny
(1)
czynniki psychologiczne
(1)
czynniki społeczno-ekonomiczne
(1)
człowiek
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
dehumanizacja
(1)
demoralizacja
(1)
destrukcja
(1)
dewiacje społeczne
(1)
dezorganizacja
(1)
dezorientacja
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dzieci alkoholików
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziecko porzucone
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekologia społeczna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Patologie społeczne są zjawiskiem, które wraz z intensyfikacją procesów globalizacji przestało być sprawą wewnętrzną poszczególnych państw, a stało się zagrożeniem ponadnarodowym. Oznacza to, że problematyka ta powinna być analizowana z punktu widzenia różnych dziedzin prawa i w różnorodnym kontekście społecznym. Inspirującym źródłem poznania nie tylko samych mechanizmów zjawiska, lecz także wypracowywania metod jego ograniczania i zwalczania stała się konferencja naukowa pod tytułem "Praktyczne aspekty zapobiegania i zwalczania patologii społecznych w świetle prawa i polityki społecznej. Teoria, badania, praktyka wobec wyzwań współczesności". Uczestnicy konferencji mieli sposobność do wymiany poglądów i dotychczasowych doświadczeń w zakresie wad i niedoskonałości istniejącego stanu prawnego i pozaprawnych płaszczyzn rzeczywistości społecznej, funkcjonowania poszczególnych instytucji, a ponadto wskazania na szczegółowe i konkretne projekty zmian legislacyjnych. Efektem tych refleksji jest niniejsza publikacja, która ma służyć przedstawieniu i omówieniu różnorodnych aspektów przeciwdziałania patologiom społecznym w perspektywie interdyscyplinarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13377.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-225.
Jest to podręcznik akademicki omawiający tytułowe zagadnienia na tle rozważań dotyczących pedagogiki resocjalizacyjnej jako pedagogiki specjalnej, determinant zjawisk przestępczych, a także przezwyciężania sytuacji kryminogennych i zachowań dewiacyjnych. Autor, z kompetencją prawdziwego znawcy tematu, wprowadza Czytelnika w mroczną sferę amoralnych i patologicznych zachowań człowieka. Ich przegląd, od zachowań paraprzestępczych i przestępczych, przez narkomanię do samobójstwa, został poprzedzony wstępem teoretycznym, zapoznającym Czytelnika z szeroką problematyką pedagogiki ogólnej, pedagogiki resocjalizacyjnej oraz penitencjarnej. Omawiane tematy podlegają wielostronnemu oglądowi autora, który stosuje metodologię innych, choć powiązanych z pedagogiką, nauk: socjologii, psychologii czy antropologii. Lektura książki przynosi szeroki obraz zagrożeń współczesnej cywilizacji, godzących w podstawy ładu społecznego, i wykracza daleko poza analizę behawioralną, nawiązując do koncepcji filozoficznych i psychologicznych dotyczących ludzkich zachowań. Dalsze części opracowania poświęcono zagadnieniom kary jako środka służącego resocjalizacji, a także innym metodom prawnym i ich wpływowi na zachowanie osób niedostosowanych społecznie. Na koniec autor dokonuje oceny metod i środków znanych pedagogice specjalnej pod kątem ich skuteczności w przeciwdziałaniu i profilaktyce sytuacji kryminogennych oraz zachowań dewiacyjnych. "Celem pedagogiki resocjalizacyjnej - pisze autor - jest wychowanie osób, których socjalizacja nie przebiegała zgodnie z oczekiwaniami społecznymi, czyli była nieprawidłowa i wymaga korekty". Podobnie można określić intencję omawianej książki."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5063 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5064.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6162.VI.13 [Czytelnia B], 6163.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-418.
Książka stanowi pracę zbiorową profesorów i młodszych pracowników nauki podejmujących na gruncie pedagogiki kwestie problemów społecznych, ich uwarunkowań i sposobów ich rozwiązywania. Zaprezentowane teksty ujęte zostały w czterech częściach. Część pierwsza ma charakter monograficzno-badawczy i stanowi prezentację nowych koncepcji pedagogicznego ujmowania problemów społecznych oraz roli pedagogiki w ich rozwiązywaniu. W części drugiej ujęto kwestie dotyczące uwarunkowań zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży. Część trzecią poświęcono problemom pomocy i opieki w rodzinach i instytucjach. W części czwartej zamieszczono opracowania uwzględniające problemy resocjalizacji i profilaktyki w instytucjach wychowawczych i penitencjarnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5613.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 529-556.
Autor w pracy przywołuje rezultaty badań zjawiska przemocy kobiet w kilkudziesięciu krajach świata. Opracowanie składa się z czterech części. W pierwszej - omawiana jest przemoc stosowaną przez kobiety jako zjawisko społeczne. Przedstawiam je z wielu punktów widzenia. Przywołane są liczne wyniki badań socjologicznych, psychologicznych, pedagogicznych i kryminologicznych przeprowadzonych w około 50 krajach, w tym również w Polsce. Ukazana jest przemoc kobiet w sferze przestępstw agresywnych, w zespołach pracowniczych oraz w rodzinach. W drugiej części opisywana jest symptomatologia przemocy stosowanej przez kobiety: środowisko rodziny jako miejsce występowania przemocy ze strony kobiet, motywy i pobudki kobiecej przemocy, syndrom maltretowanego męża, sylwetkę kobiety stosującej przemoc domową, a także najcięższą postać przemocy interpersonalnej, jaką jest zabójstwo dokonane przez kobietę na osobie bliskiej. Trzecia część dysertacji odnosi się do metodologii oraz analizy i oceny wyników badań własnych. Czwarta część rozprawy to wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14925.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wybranych polsko-słowackich obszarów pracy socjalnej, ze wskazaniem możliwości wykorzystania wspólnych rozwiązań w ich zapobieganiu. Cel ten pozwala wyeksponować ważne treści dla strony polskiej i słowackiej zawarte w przedstawionych materiałach u poszczególnych autorów. Są to problemy starości, społecznych źródeł zjawisk patologicznych, przemocy, źródeł i rodzajów przestępczości nieletnich i sposobów ich eliminowania, interwencji kryzysowej, wybranych problemów słowackiej społecznej pedagogiki w kontekście europejskiej pedagogiki społecznej, społeczno-patologicznych zjawisk w obszarze zainteresowań interweniujących pedagogów społecznych i pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14873.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Niniejszą publikacją Wydział Pedagogiczny inauguruje wydawanie prac poświęconych różnym przejawom patologii społeczne w ramach serii "Człowiek i zagrożenia". Pierwszy zeszyt rozpoczyna rozdział opracowany przez dr Martę Petrykowską poświęcony istocie pojęcia "patologia społeczna". Autorka nie tylko w sposób przejrzysty wyjaśnia, czym jest patologia, lecz prezentuje poglądy wybitnych socjologów - Mertona, Durkheima, Podgóreckiego. Lektura tego rozdziału będzie szczególnie przydatna studentom rozpoczynającym studia ze specjalnością resocjalizacja, c hoć nie tylko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6047.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja koncentruje się na zagadnieniu patologii społecznej jako istotnym elemencie polityki społecznej. Zawiera przegląd badań dotyczących patologii społecznej wśród młodzieży w wybranych środowiskach lokalnych z ich charakterystyką, uwarunkowaniami oraz metodami działania lokalnych podmiotów zmierzających do ograniczenia zjawiska. Książka prezentuje lokalny sposób podejścia do patologii wśród młodzieży, a jednocześnie uzasadnia jej związki z patologią społeczną rozpatrywaną w skali krajowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3842.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6157 [Magazyn 2], P.5059 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-417. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Omawia podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej. Wyczerpująco prezentuje zagadnienia odnoszące się do charakteru pedagogiki resocjalizacyjnej i jej miejsca w systemie nauk społecznych, przejawów i dynamiki społecznych zjawisk dewiacyjnych. Przybliża zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnień. Szczegółowo przedstawia współczesne systemy resocjalizacyjne oraz sam proces resocjalizacji, a także zagadnienia dotyczące profilaktyki i środków probacyjnych w praktyce resocjalizacyjnej. Ponadto, co niezwykle cenne, ukazuje implikacje wynikające z teorii nauk społecznych dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6347 [Magazyn 1], P.6349 [Magazyn 1], P.6348 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5630.VI.13 [Wypożyczalnia B], P.6346.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7114.VI.13 [Czytelnia B], 7406.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5061 [Magazyn 1], 6160 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-259. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Omawia podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej. Wyczerpująco prezentuje zagadnienia odnoszące się do charakteru pedagogiki resocjalizacyjnej i jej miejsca w systemie nauk społecznych, przejawów i dynamiki społecznych zjawisk dewiacyjnych. Przybliża zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnień. Szczegółowo przedstawia współczesne systemy resocjalizacyjne oraz sam proces resocjalizacji, a także zagadnienia dotyczące profilaktyki i środków probacyjnych w praktyce resocjalizacyjnej. Ponadto, co niezwykle cenne, ukazuje implikacje wynikające z teorii nauk społecznych dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Tom 2 prezentuje przykłady rozwiązań praktycznych omawianych zagadnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5631 [Magazyn 1], P.6350 [Magazyn 1], P.6353 [Magazyn 1], P.6351 [Magazyn 1], P.6352 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7407.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7117.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 293-298.
Podrecznik, który został przygotowany dla studentów kierunków pedagogicznych,a w szczególności kierunku pedagogika resocjalizacyjna,jest pierwsza próbą w literaturze polskiej całościowego przedstawienia zarysu europejskich i pozaeuropejskich systemów prewncyjno-resocjalizacyjnych,tworzacych podstawy pedagogiki resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9820.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawsze chodzi wyłącznie o pieniądze. O nic innego. Ktoś może powiedzieć ci, że to niska pobudka. To nieprawda - oświadcza bohater powieści Jakuba Żulczyka. Ten młody człowiek przyjechał z Olsztyna do Warszawy, gdzie prawie skończył ASP. By uniknąć powielania egzystencjalnych schematów swoich rówieśników – przyszłych meneli, ludzi mogących w najlepszym razie otrzeć się o warstwy klasy średniej, niepoprawnych idealistów – dokonał życiowego wyboru według własnych upodobań: Zawsze lubiłem ważyć i liczyć. Waży więc narkotyki i liczy pieniądze jako handlarz kokainy. W dzień śpi, w nocy odbywa samochodowy rajd po mieście, rozprowadzając towar, ale także bezwzględnie i brutalnie ściągając od dłużników pieniądze, przy pomocy odpowiednich ludzi. Jakub Żulczyk w poruszający sposób ukazuje współczesną rzeczywistość, zdeformowaną do tego stopnia, że handlarz narkotyków staje się równie niezbędny jak strażak czy lekarz; jest nocnym dostawcą paliwa dla tych, którzy chcą – albo muszą – utrzymać się na powierzchni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18321.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii / red. nauk. Piotr Sztompka ; T.7)
Socjologia problemów społecznych dotyczy kwestii ogólnych, ale też sposobów radzenia sobie wpółczesnych państw z takimi problemami, jak ubóstwo, alkoholizm, przemoc czy przestępczość. Książka jest adresowana do studiujących socjologię, politykę społeczną, pracę socjalną oraz do przedstawicieli rozległego sektora służb społecznych: od instytucji opieki społecznej po służby więzienne. W książce podejęto zagadnienia o ogromnej doniosłości teoretycznej, społecznej i dydaktycznej. Subdyscyplina socjologii zwana socjologią problemów społecznych skupia cztery wymiary myślenia socjologicznego – teoretyczny, empiryczny, aksjologiczny i praktyczny – wokół kwestii definiowanych przez samo społeczeństwo jako palące i wymagające rozwiązania. W tym sensie jest to subdyscyplina integrująca, pozwalająca adeptowi socjologii dostrzec powiązania między dziedzinami traktowanymi najczęściej osobno, w ramach oddzielnych przedmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10535.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-266.
"Monografia jest bardzo oryginalnym opracowaniem o charakterze informacyjno-podręcznikowym, a zarazem eksplikacyjnym, analizującym zarys problematyki pojęcia "kapitał społeczny". Czytelnik odnajdzie w niej wiele impulsów przydatnych w poszerzeniu pól badawczych we współczesnej pedagogice społecznej, pedagogice specjalnej czy socjologii wychowania. [...] Na podstawie szeroko zakrojonych badań empirycznych publikacja uwiarygodnia swój status jako typ eksploracji, prezentacji danych i propozycji określanych w świecie mianem active research [...]. Odegra poważną rolę w praktyce nauczania uniwersyteckiego i to nie tylko w obszarze pedagogiki społecznej, ale także w pedagogice resocjalizacyjnej, socjologii miasta bądź też edukacji międzykulturowej (regionalnej)". Fragment recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11923 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11922.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13100.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej