Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Dostępność
tylko na miejscu
(73)
dostępne
(62)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(73)
Autor
Brdulak Halina
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Kamińska Alfreda
(2)
Strużycki Marian
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Witczak Hubert
(2)
Zarzecki Dariusz
(2)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Buła Piotr
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frąckowiak Waldemar (1950- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grzanka Izabela
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Karpuś Piotr
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Kopczuk Anatoliusz
(1)
Koralewski Michał
(1)
Korol Janusz
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kołosowska Bożena (1956- )
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Misiąg Franciszek
(1)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nawrot Rafał Aleksander
(1)
Nowacki Robert
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Podedworna-Tarnowska Dorota
(1)
Puszcz Henryk
(1)
Rudawska Iga
(1)
Rumiński Robert
(1)
Ruszała Jerzy
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Samul Joanna
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Soboń Magdalena
(1)
Stos Daniel
(1)
Stępniak-Kucharska Anna
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Suszyński Cezary
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szramowski Dawid Adam
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Tomaszewicz Łucja
(1)
Towarnicka Halina
(1)
Waniak-Michalak Halina
(1)
Wargacki Marian
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wojnicka Elżbieta
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Węcławski Jerzy (1953- )
(1)
Zaborek Michał
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zalewa Piotr
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Zieliński Kazimierz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(49)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(24)
INNOWACJE
(16)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
ZARZĄDZANIE
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(4)
BANKI
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
KADRY
(3)
MARKETING
(3)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
FACTORING
(2)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
KONKURENCJA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROLNICTWO
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMETRIA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KREDYT
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBUSKIE, województwo
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PODATEK
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POMOC PUBLICZNA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIEBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
REKLAMA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
(1)
SPÓŁKI KOMANDYTOWO-AKCYJNE
(1)
USŁUGI
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIEŚ
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
Temat: czas
1989-
(16)
Temat: miejsce
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(45)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(20)
innowacje
(10)
konkurencyjność
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
restrukturyzacja
(6)
finanse przedsiębiorstw
(4)
prywatyzacja
(4)
przedsiębiorczość
(4)
rozwój regionalny
(4)
zarządzanie
(4)
zarządzanie wiedzą
(4)
Unia Europejska
(3)
banki
(3)
działalność gospodarcza
(3)
faktoring
(3)
globalizacja
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
kapitał intelektualny
(3)
kredyt
(3)
leasing
(3)
analiza SWOT
(2)
analiza strategiczna
(2)
finanse
(2)
finansowanie
(2)
franchising
(2)
gospodarka
(2)
gospodarka rynkowa
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał ludzki
(2)
klient
(2)
kompetencje
(2)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(2)
kontrola strategiczna
(2)
organizacja
(2)
polityka innowacyjna
(2)
pomoc publiczna
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przedsiębiorstwo usługowe
(2)
region
(2)
rolnictwo
(2)
rozwój
(2)
spółka kapitałowa
(2)
strategia
(2)
strategia marketingowa
(2)
transfer technologii
(2)
transformacja systemowa
(2)
województwo lubelskie
(2)
wynik finansowy
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
analiza portfelowa
(1)
benchmarking
(1)
biuro podróży
(1)
biznesplan
(1)
controlling
(1)
doradztwo
(1)
doradztwo rolnicze
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność reklamowa
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
efekt zarażania
(1)
energia odnawialna
(1)
foresight
(1)
fundusze europejskie
(1)
fundusze strukturalne
(1)
fuzja
(1)
giełda papierów wartościowych
(1)
hotel
(1)
hotelarstwo
(1)
informacja finansowa
(1)
informacja zarządcza
(1)
integracja
(1)
inwestycje
(1)
jakość
(1)
jakość usług
(1)
joint venture
(1)
kadra kierownicza
(1)
kapitał społeczny
(1)
kapitał zagraniczny
(1)
kariera zawodowa
(1)
kompetencje kierownicze
(1)
kompetencje przedsiębiorcze
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencyjność regionalna
(1)
konsolidacja
(1)
konsumpcja
(1)
kontrola
(1)
kontrola sanitarna
(1)
kryzys
(1)
kultura organizacji
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing
(1)
marketing-mix
(1)
materiały konferencyjne
(1)
mikroprzedsiębiorstwo
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Restrukturyzacje przedsiębiorstw : aspekty podatkowe / Rafał Aleksander Nawrot. - Stan prawny na dzień 1 stycznia 2011 r. - Warszawa : Difin, 2011. - 277 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 261-263, wykaz aktów prawnych, postanowień, decyzji, wyroków sądowych s. 265-277.
Niniejsza książka poświęcona jest wybranym podatkowym aspektom restrukturyzacji przedsiębiorstw w ich szerokim ujęciu, obejmującym nie tylko transakcje typu M&A sensu stricte, ale również wszelkie inne przekształcenia podmiotów gospodarczych, w tym także polegające na podziale jednostek należących do określonej struktury biznesowej, przenoszeniu poszczególnych elementów majątku w drodze aportów czy sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach prawa handlowego. Operacje restrukturyzacyjne oprócz czysto biznesowych celów i korzyści, mogą zmierzać do wygenerowania dodatkowych zysków kosztem wielkości obciążeń fiskalnych danej jednostki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11094.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12060.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Należy z uznaniem przyjąć niniejszą monografię poświęconą faktoringowi. Autorka przedstawia w książce istotę i różnorodne formy faktoringu, jego rolę i funkcje w umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa na rynku i wzroście jego konkurencyjności. Na podstawie przeprowadzonych badań Autorka sformułowała uargumentowane stanowisko, ze warunkiem należytego rozwoju faktoringu w Polsce jest przezwyciężenie przeszkód hamujących ten rozwój, występujących przede wszystkim po stronie instytucji faktoringowych, ale także po stronie przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5397.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6706.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [219]-224.
Przedmiotem niniejszego opracowania są kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce, ukazane w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej. Praca składa się z sześciu rozdziałow. Pierwszy rozdział charakteryzuje przywództwo i związane z nim podstawowe pojęcia i definicje. W drugim rozdziale omówiono kierunki rozwoju teorii przywódczych. Trzeci rozdział został poświęcony zadaniom stojącym przed przywódcą w organizacji działającej w nieprzewidywalnym otoczeniu oraz relacjom zachodzącym między przełożonym a pracownikami. W czwartym rozdziale przedstawiono charakterystykę trzech typów kompetencji przywódczych: osobistych, zespołowych i strategicznych. W rodziale piątym autor dokonał analizy i wyboru dwóch przywódców i ich przedsiębiorstw do przeprowadzenia analizy typu studium przypadku. Ostatni rozdział jest próbą oceny wpływu badanych zachowań, postaw i działań przywódczych na rozwój wybranych przedsiębiorstw. Pracę kończą jej główne wnioski, które autor sformułował w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11392.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12591.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Na gruncie ekonomii, a zwłaszcza rozważań o charakterze makroekonomicznym, zjawiska związane z pojęciem innowacji nabrały szczególnego znaczenia w ostatnich dziesięcioleciach dwudziestego wieku.(...) Z kolei w obszarze nauk o zarządzaniu wyraźny wzrost zainteresowania zjawiskiem innowacji jest pochodną poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej oraz badań dotyczących obszaru wiążącego się z pojęciem aktywów niematerialnych. Tak więc w kategoriach wagi naukowej problematykę proponowanej publikacji należy uznać za ważną i jak najbardziej godną popularyzacji. Dyskusję na temat innowacyjności należy także uznać za bardzo istotną w kategoriach znaczenia praktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do polskiej gospodarki".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2962 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4032.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3098 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-174.
W monografii prezentowane są wyniki realizacji zadań badawczych wykonanych w ramach projektu "Transfer technologii w procesie rozwoju polskiej gospodarki. Ujęcie sektorowe i regionalne". Monografia jest próbą syntezy zarówno zagadnień teoretycznych, jak i empirycznych w omawianej dziedzinie. Powstała ona przede wszystkim z myślą o stworzeniu pewnych podstaw metodologicznych dla badania wpływu informacji na efektywność polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12485.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje prolematykę związaną z funkcjonoaniem przedsiębiorstwa w nowych warunkach. Autorzy przedstawili m.in. globalizacyjne aspekty konkurencyjności, kierunki polityki gospodarczej, strategię przedsiębiorstwa wobec globalizacji, rolę Internetu i wpływ technologii informatycznych na działanie przedsiębiorstwa, znaczenie marketingu w globalnych przedsiębiorstwach, zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej sytuacji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, ekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, politologii oraz wszystkich zainteresowanych problematyką globalizacji gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1667.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zespołowa jest ciekawym i rozwijającym doświadczeniem, przeplatanym chwilami przyjemności i zniechęcenia. Z jednej strony towarzyszy jej poczucie sensu wspólnego działania, z drugiej członkowie zespołu przeżywają frustrację z powodu trudności w ułożeniu wzajemnych relacji. Jednak naprawdę efektywne i dobrze zarządzane grupy są w stanie osiągnąć rezultaty przekraczające możliwości wynikające z pracy jednostek. W psychologii społecznej zjawisko to nosi nazwę "efektu synergii" - jest to sytuacja, w której efekt zespołowy przekracza prostą sumę wkładów indywidualnych. Autorzy tej książki podjęli trud odszukania w polskiej rzeczywistości przykładów zespołów biznesowych, których menedżerowie z dużym sukcesem praktykują promowanie w swoich firmach (Skanska, Nestlé, Danone, Intel, At Media) pracy zespołowej. Pokazują udane działania zespołów, ale i wskazują hipotetyczne zagrożenia. Podają także metody tworzenia skutecznych zespołów, sposoby zarządzania nimi oraz modele wdrażania pracy zespołowej w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12124.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-283.
Bardzo ważną rolę w życiu gospodarczym wszystkich krajów, także Polski, odgrywają małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP). Ich funkcjonowanie jest przejawem przedsiębiorczości społeczeństwa. Charakteryzują się dynamicznym podejściem do otoczenia - szybko reagują na powstające potrzeby i zmiany preferencji nabywczych klientów. Działając w przemyśle i usługach, uzupełniają ofertę dużych przedsiębiorstw i podmiotów sektora publicznego, dla których często stanowią zaplecze kooperacyjne. Małe i średnie przedsiębiorstwa w rezultacie zapewniają zatrudnienie wielu pracownikom i tworzą znaczną część produktu krajowego brutto. W dobie globalizacji coraz częściej uczestniczą też w międzynarodowym obrocie gospodarczym, prowadząc działalność gospodarczą przekraczającą granice państwa lub podejmując ją za granicą. Działalność małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych stanowi przedmiot niniejszej publikacji. Skoncentrowano się na polskich MSP w okresie po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8284.XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9627.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2419)
Przedmiotem prezentowanej publikacji jest analiza problemu transferu kapitału w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich do Polski i ich wpływu na konkurencyjność i innowacyjność krajowych przedsiębiorstw. W rozdziale pierwszym zamieszczono przegląd definicji dotyczących inwestycji zagranicznych, wybrane teorie oraz określenie znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich dla przedsiębiorstw. W drugim rozdziale dokonano oceny roli i znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich w polskiej gospodarce. Rozdział trzeci przybliża problemy związane z zarządzaniem innowacjami we współczesnym przedsiębiorstwie. Oceną innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce oraz porównaniem przedsiębiorstw polskich i tych z udziałem kapitału zagranicznego w zakresie poziomu innowacyjności zajęto się w rozdziale czwartym. Rozdział ostatni łączy wszystkie wątki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8645.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest jednemu z najważniejszych procesów w organizacji - innowacji produktu. Dzięki sprawnemu tworzeniu nowych produktów przedsiębiorstwo jest w stanie przetrwać na konkurencyjnym i coraz bardziej nasyconym rynku. Jedmocześnie, zdaniem autora, teoria niepoparta konkretnymi przykładami jest w dużym stopniu niefunkcjonalna. Z tego powodu w książce można znaleźć pięć przykładów organizacji polskich oraz pieć amerykańskich wykorzystujących niektóre narzędzia zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu. Stany Zjednoczone są jednym z miejsc narodzin koncepcji zarządzania wiedzą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6701.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6700.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1428 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-207.
"Podstawowym celem książki jest przedstawienie czytelnikom wiedzy o zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym w podziale na jego podstawowe segmenty, jakimi są: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi, znaczenie kadry menedżerskiej, techniki marketingowe usług transportowych, ukazanie i ocena analizy wskaźników ekonomicznych, która jest jednym z istotnych instrumentów zarządzania w warunkach zmiany otoczenia i dynamicznego rozwoju." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13842.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finansowanie strategii marketingowych / Wojciech Grzegorczyk. - Bydgoszcz, Łódź : Oficyna Wydawnicza Branta, 2003. - 134 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Książka przedstawia problematykę marketingu i finansowania strategii przedsiębiorstwa. Plan marketingowy zawierający najważniejsze cele firmy i środki ich realizacji bez konfrontacji z finansami przedsiębiorstwa oraz źródłami finansowania przedsięwzięć nie może być realizowany w praktyce. Wielkość zasobów, którymi dysponuje firma warunkuje zakres i intensywność działań marketingowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6916 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4450.VIII.4.4 [Czytelnia C], 7708.VIII.4.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach
Bibliogr. przy pracach
W części pierwszej publikacji przedstawiono istotę i różne oblicza przedsiębiorczości. W dalszej kolejności przybliżono uwarunkowania funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich oraz postrzeganie przedsiębiorczości przez mieszkańców wsi. Roli doradztwa rolniczego w stymulowaniu rozwoju obszarów wiejskich poświęcono część drugą. Przedstawiono tutaj znaczenie doradztwa w upowszechnianiu zasady wzajemnej zgodności i popularyzowaniu idei współdziałania w grupach producenckich, a także we wzroście poziomu konkurencyjności i harmonijnym rozwoju obszarów wiejskich. W części trzeciej omówiono instytucjonalne formy wsparcia rozwoju przedsiębiorczości na wsi, ze szczególnym uwzględnieniem działalności Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ośrodków doradztwa rolniczego oraz prywatnych biur doradczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10140.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem pracy było zidentyfikowanie oraz próba określenia wpływu i znaczenia elementów otoczenia (makro- i mikrootoczenia) na powstawanie, funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw leżących na obszarach wiejskich. Wiązało się z tym zbadanie kierunków zmian tego otoczenia oraz analiza czynników, które na nie wpływały. Celem praktycznym pracy było zaproponowanie koniecznych zmian w otoczeniu w formie docelowego modelu makro- i mikrouwarunkowań sprzyjających rozwojowi sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5079.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla kadry meneżerskiej.
Bibliogr. s. 273-278.
Książka stanowi wszechstronne opracowanie - zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej - problematyki funkcjonowania, przekształceń i rozwoju sektora MSP w Polsce. Jest efektem wieloletnich badań prowadzonych w Katedrze Ekonomikii i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na temat zachowań przedsiębiorstw w dobie globalizacji rynku i ery nowej ekonomii. Zamieszczone w pracy cele badawcze zrealizowano na podstawie szerokich studiów literaturowych oraz badań empirycznych, m.in. badań ankietowych 304 przedsiębiorstw sektora MSP z czterech branż: budownictwa, transportu, handlu i usług. Wykorzystano także wyniki badań wybranych ośrodków i urzędów, m.in. GUS, UKIE, MGiP, PARP oraz NBP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7402.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8382.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera następujący główny spis treści: Rozdział I : Zarządzanie strategiczne- strukturalne i metodologiczna ramy strategii. Rozdział II : Strategie w przekroju procesów decyzyjnych przedsiębiorstwa. Rozdział III : Konceptualne podstawy strategii przedsiębiorstwa. Rozdział IV : Przedsiębiorstwo jako podmiot procesu transformacji gospodarczej. Rozdział V : Model strategii przedsiębiorstwa i kierunek jej zmian. Rozdział VI : Strategiczne implikacje otoczenia przedsiębiorstw- wybrane zagadnienia. Rozdział VII: Z warsztatu analizy strategicznej- problemy i doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3550 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3549.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji. W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie. W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym". (prof. zw. dr hab. Marian Strużycki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12674 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11088.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12053.XIII.3 [Czytelnia C], 12054.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej