Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Magier Piotr
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; ksiądz)
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wolińska Monika
(1)
Wolińska Monika (pedagogika)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
PEDAGOGIKA
(15)
WYCHOWANIE
(5)
KULTURA
(3)
PERSONALIZM
(3)
Etyka
(2)
KSZTAŁCENIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
POSTMODERNIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
DZIECKO
(1)
Egzystencjalizm
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowie
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
LITERATURA
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PEDAGOGIKA ZABAWY
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Personalizm
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sens życia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
System wartości
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria wychowania
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WITKOWSKI, LECH (1951)
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Więźniowie
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Filozofia i etyka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
pedagogika
(4)
filozofia
(2)
personalizm
(2)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
antropologia społeczna
(1)
dorosłość
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
etyka
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
filozofia edukacji
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
hermeneutyka
(1)
historia
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konflikt egzystencjalny
(1)
konsekwencjalizm
(1)
konsumpcja
(1)
kultura
(1)
literatura
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
młodość
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
nauczyciele
(1)
optymizm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
readaptacja społeczna
(1)
religia
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
rozpacz
(1)
sens życia
(1)
socjologia edukacji
(1)
sport
(1)
sprawiedliwość
(1)
sztuka
(1)
turystyka
(1)
turystyka aktywna
(1)
utopia
(1)
wartości
(1)
wartość
(1)
warunki życia
(1)
więźniowie
(1)
wykluczenie
(1)
zasoby naturalne
(1)
zgromadzenie zakonne
(1)
środowisko naturalne
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-185, bibliogr. publ. aut. s. 191-192.
Praca może być przypomnieniem o najwazniejszym fundamencie edukacji - ukształcalność. Autor przypomina o zapomnianym wymiarze edukacji - kształtowaniu- kształceniu. Wskazuje, że to rozumienie kształcenia jest onowiązkiem edukacji szkolenj, która współcześnie koncentruje się tylko na zaspokajaniu oczekiwań społecznych i państwowych. W publikacji poruszono tematy wychowania moralnego, roli pedagogiki w demokracji, o potrzeby tradycji w wychowaniu, kształtowanie religijności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8349.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W rozprawie przedstawiono koncepcje trójjedni człowieka, która stanowi główną oś monografii. W książce jest wiele polemik, których celem jest wskazanie studentom wątków wątpliwych, jakby do końca nieprzemyślanych. Treść publikacji podzielono na 6 rozdziałów: Dylematy pedagogiki, Dylematy etyki, Teoria człowieka, Teoria wartości i norm, Teoria wychowania, Metodyka wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2888.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568. Indeks.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego. Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy. Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7957.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9452.IV.7 [Czytelnia B], 9247.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej