Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Niedbalski Jakub
(4)
Całek Grzegorz
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Małecki Jakub (1982- )
(2)
Racław Mariola
(2)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(2)
Bartuś Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejda Grzegorz
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Dudzińska Agnieszka
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Garbat Marcin
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Giezek Marta
(1)
Guzowski Andrzej (nauki o zdrowiu)
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosmol Andrzej (1935- )
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwiatkowska Sylwia
(1)
Lankau Agnieszka
(1)
Liwo Helena
(1)
Maciąg-Tymecka Iwona
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Paluszkiewicz Magdalena
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Sobiecka Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Woźniak Zbigniew
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zabielska Paulina Kinga
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(33)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Logopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Fizjoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Chorzy
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Opieka długoterminowa
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Rodzina
(2)
Sport
(2)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Balet
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
COVID-19
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Epidemie
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Implanty
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Odpoczynek
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawo
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Protezy
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres
(1)
Surdopedagogika
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Tancerze baletu
(1)
Taniec
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wady postawy
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(6)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(8)
niepełnosprawność
(7)
dzieci
(5)
fizjoterapia
(4)
rehabilitacja
(4)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
sport
(3)
aktywizacja społeczna
(2)
beletrystyka
(2)
fizjoterapeuci
(2)
integracja sensoryczna
(2)
młodzież
(2)
powieść
(2)
rehabilitacja medyczna
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rodzina
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
terapia
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
aktywność zawodowa
(1)
autyzm
(1)
bariery fizyczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
bariery urbanistyczne
(1)
bezdomność
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
disability
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
historia
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
inkluzja edukacyjna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kobiety
(1)
kompetencje społeczne
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
kultura inkluzyjna
(1)
learning
(1)
matki
(1)
metody terapeutyczne
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
niepełnosprawność słuchowo-wzrokowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ochrona zdrowia
(1)
opieka medyczna
(1)
opieka zastępcza
(1)
opieka zdrowotna
(1)
pacjenci
(1)
pandemia
(1)
paraolimpiada
(1)
polityka
(1)
pomoce do ćwiczeń
(1)
praca terapeutyczna
(1)
prawo
(1)
proteza
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój psychoruchowy
(1)
samoocena
(1)
seksualność
(1)
special educational need
(1)
sport niepełnosprawnych
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo polskie
(1)
starość
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
surdotyflopedagogika
(1)
szkoła
(1)
terapeuta zajęciowy
(1)
uczeń
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uzależnienia
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zachowania pomocowe
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zdrowie
(1)
ćwiczenia
(1)
życie
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22959.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22958.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 317-353.
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu kontekstach, wpisanych w paradygmat zarówno medycznej percepcji niepełnosprawności, jak i społecznego podejścia do potrzeb tej kategorii osób. Książka może pomóc w poznaniu istoty, złożoności, możliwości generowanych przez równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawność, przyczynić się do promowania wiedzy o osobach doświadczających jej konsekwencji oraz ukierunkować działania dążące do budowania społeczeństwa wrażliwego na potrzeby osób głuchoniewidomych, potrafiącego je zaspokajać na możliwie najwyższym poziomie jakościowym i ilościowym. Z kolei osoby z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością może zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa i konstruowania własnego wkładu w rozwój ludzkiej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21561.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21560.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-124.
"Niniejsza publikacja jest próbą analizy pomocy osobom, które stanowią szczególną grupę społeczną zagrożoną wykluczeniem społecznym. Autorki opracowując książkę odwołały się do aktualnych przepisów dotyczących opieki, przeprowadziły wywiady osobiście i telefonicznie. Drodzy czytelnicy. Otrzymują Państwo książkę, która jest bogata w elementy treściowe, obecne w każdym rozdziale. Autorki tworząc to opracowanie dokonały tego poprawnie tak od strony metodologicznej, jak i formalnej, posługując się bogatą literaturą oraz ciekawymi wywiadami, zaś poprawnie wykonane przypisy pozwolą czytelnikowi na łatwiejsze dotarcie do interesującej go wiadomości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21940.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dotyczy zagadnień metodologiczno-teoretycznych, w tym podmiotowości i tożsamości, a także edukacji i aktywności zawodowej oraz pozazawodowej osób z niepełnosprawnościami. Zwrócono w niej uwagę na szanse i zagrożenia wynikające z kontekstu kulturowo-społecznego oraz systemowo-instytucjonalnego w badaniach nad niepełnosprawnością. Poszczególne rozdziały zawierają konkretne przykłady ilustrujące podejmowane zagadnienia badawcze oraz bezpośrednie doświadczenia osób badających zjawisko niepełnosprawności w różnych obszarach życia społecznego. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i praktycznego poradnika z wnioskami o charakterze rekomendacji. Z tego względu powinna zainteresować nie tylko przedstawicieli nauki, lecz także praktyków zatrudnionych w instytucjach pomocowych, organizacjach pozarządowych i rządowych, których jednym z zasadniczych obszarów działania jest diagnozowanie sytuacji osób z niepełnosprawnościami i projektowanie zmian mających na celu aktywizację tego środowiska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22091.XVIII.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22090.XVIII.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
(...) Nie sposób wymienić wszystkich walorów recenzowanej pracy. Książka stanowi kompendium wiedzy o niepełnosprawności a jej praktyczny wymiar posłuży do zmiany polityki społecznej w tym segmencie jej działania. Mam świadomość i pewność, że jest to na rynku wydawniczym niezwykle ważna i nowatorska pozycja poświęcona złożonej i trudnej problematyce niepełnosprawności. Jestem pewna, że będzie cieszyła się zainteresowaniem przedstawicieli wielu dyscyplin ale też i praktyków zajmujących się problematyką niepełnosprawności i osobami niepełnosprawnymi (lekarze, pielęgniarki, politycy społeczni, pedagodzy, socjologowie, psychologowie, pracownicy socjalni, rehabilitanci, przedstawiciele administracji lokalnej i organizacji pozarządowych i inni.). Jestem też przekonana, że pozycja ta będzie funkcjonowała jako podręcznik uniwersytecki i wejdzie w skład klasycznych pozycji z tego zakresu. (...) Praca jest autorską propozycją polityki społecznej ukierunkowanej na tę grupę osób i ich otoczenie społeczne (z uwzględnieniem rodziny, szkoły, zakładu pracy, społeczności lokalnej). Jest to propozycja całościowego (holistycznego) rozwiązywania problemów, tak jak wieloaspektowa (holistyczna) jest koncepcja postrzegania przez Autora problemu ograniczonej sprawności. prof. dr hab. Zofia Kawczyńska-Butrym (...) Publikacja jest bardzo wartościowym opracowaniem, porządkującym dość chaotyczną dotychczas wiedzę o niepełnosprawności, zadaniach polityki wobec tego zjawiska i wobec osób nią dotkniętych. Autor dokonał wszechstronnego przeglądu sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce, wskazując na najważniejsze zadania polityki wobec tej grupy osób. Szczególnie cenna jest w mojej opinii warstwa aplikacyjna publikacji. Książka może być traktowana przez czytelników jako nie tylko kompendium wiedzy o społecznych aspektach niepełnosprawności, ale i przewodnik wskazujący, w jaki sposób wiedzę te można wykorzystać. Omawiana publikacja powinna być przeczytana nie tylko przez pracowników nauki i studentów zajmujących się problematyką polityki społecznej, ale bezwzględnie powinna również trafić do samorządowców na poziomie gminy, powiatu, a także województwa. dr hab. Piotr Błędowski, prof. SGH Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych . Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwszy tom z nowej serii wydawniczej SOCIALITER powstającej we współpracy z Instytutem Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Publikacja dotycząca polityki publicznej w obszarze niepełnosprawności prezentuje w sposób kompleksowy główne rozwiązania systemowe dotyczące wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Autorka najpierw odnosi się do samego zjawiska niepełnosprawności i kwestii terminologicznych, następnie przedstawia zagadnienia związane z orzekaniem o niepełnosprawności, dane dotyczące populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, a także instytucjonalny rozwój polskiego systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami od 1989 roku. Podejmuje też niezwykle ważne kwestie związane z reprezentacją polityczną osób z niepełnosprawnościami oraz z dialogiem między władzami a środowiskiem społecznym, w tym ideę interwencji publicznej w obszarze niepełnosprawności. Systematycznie zostały omówione konkretne obszary wsparcia publicznego dla osób z niepełnosprawnościami, w podziale na wsparcie o charakterze pieniężnym i niepieniężnym, a w obszarze niepieniężnym – na sfery prywatną i społeczną. Zaprezentowano też wybrane wyzwania związane z podejmowaniem interwencji publicznych w obszarze niepełnosprawności, takie jak m.in.: trudności związane ze złożonością systemu, kontrowersje wokół odpłatności za wsparcie, problematyka opiekunów osób z niepełnosprawnościami oraz zagadnienia dotyczące wpływu społecznego na podejmowanie interwencji publicznych. Wskazano również możliwe korekty instytucjonalne. Do publikacji dołączony jest aneks obejmujący wybrane przepisy regulujące podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego w obszarze niepełnosprawności oraz główne przepisy odnoszące się do omówionych obszarów wsparcia. Całościowość opisu i analizy polityki publicznej wobec niepełnosprawności jest największą zaletą pracy, która stanowi ważny wkład w dorobek studiów nad niepełnosprawnością w Polsce. W jednej monografii, opartej na spójnej i konsekwentnie realizowanej metodologii badawczej, dokonana zostaje analiza następujących zagadnień: kwestii terminologicznych dotyczących zjawiska niepełnosprawności, mechanizmów orzekania o niepełnosprawności, statusu społeczno-ekonomicznego i demograficznego populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, reprezentacji politycznej osób z niepełnosprawnościami, dialogu między władzami a środowiskiem społecznym osób z niepełnosprawnościami, instytucjonalnego rozwoju polskiego systemu (od roku 1989). (…) Praca powinna stać się ważnym elementem listy lektur w zakresie analizy funkcjonowania polityk publicznych w Polsce, ale także takich zagadnień, jak funkcjonowanie trzeciego sektora w obszarze polityki publicznej i mechanizmy rzecznictwa na rzecz interesów defaworyzowanych grup społecznych. Politycy – szczebla zarówno ogólnokrajowego, jak i lokalnego – oraz ich zaplecze doradcze stanowią również potencjalny krąg odbiorców pracy, gdyż stanowi ona wyczerpujący przegląd najistotniejszych zagadnień odnoszących się do ważnego obszaru polityki społecznej w Polsce. (Z recenzji prof. Barbary Gąciarz) Szczególnymi odbiorcami tej książki powinni być studenci pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii oraz pracownicy socjalni. Generalnie grono osób, którym bliskie są takie zagadnienia, jak miejsce osoby z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami. W zasadzie ta książka (…) powinna trafić do rąk pracowników wszystkich instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem rodzin, do fundacji i instytucji, których celem działań jest szeroko rozumiana pomoc i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością. Książka powinna też trafić do rąk uczestników szkolenia specjalizacyjnego Organizacja Pomocy Społecznej (…). Powinna być lekturą obowiązkową również dla wykładowców na tej specjalizacji. (Z recenzji prof. Anny Michalskiej) Seria wydawnicza SOCIALITER powstaje we współpracy Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego. Ukazują się w niej publikacje przedstawiające rezultaty interdyscyplinarnych studiów i badań nad funkcjonowaniem społeczeństwa. Ich tematyka obejmuje zagadnienia kryminologii, pedagogiki, penitencjarystyki, polityki publicznej, prawa, psychologii i socjologii. Prace publikowane w serii są adresowane do akademików, badaczy, studentów oraz osób zaangażowanych w życie publiczne. Rada Redakcyjna serii: Aleksander Manterys (przewodniczący), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ****** Disability as a field of public intervention Book on the public policy towards disability presents in a comprehensive manner the main system solutions for supporting disabled people in Poland. Selected problems related to the public interventions in the area of disability were also presented, and possible institutional adjustments were indicated. The SOCIALITER series is created in cooperation with the Institute of Social Prevention and Rehabilitation of the University of Warsaw and the publishing houses of the University of Warsaw. It contains publications presenting the results of interdisciplinary studies and research on the functioning of society. Their topics include the issues of criminology, pedagogy, penitentiary studies, public policy, law, psychology and sociology. The works published in the series are addressed to academics, researchers, students and people involved in public life. Editorial Board of the series: Aleksander Manterys (chairman), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ********* Dr Agnieszka Dudzińska - adiunkt na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. --------- PhD Agnieszka Dudzińska - assistant professor at the Faculty of Applied Social Sciences and Rehabilitation at the University of Warsaw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem monografii było dokonanie oceny rozwiązań prawnych składających się na model ochrony wolności pracy osób z niepełnosprawnościami z perspektywy ich funkcji, jaką jest zapewnianie możliwości urzeczywistniania tej wartości w życiu społecznym. W związku z tym istotne stało się ustalenie okoliczności, które wpłynęły na powstanie i kształt modelowych rozwiązań służących ochronie wolności pracy osób z niepełnosprawnościami, a następnie ukazanie różnych środków prawnych wykorzystywanych do jej zapewniania, w zależności od dynamicznych uwarunkowań polityczno-ustrojowych oraz społeczno-gospodarczych, w tym od ewolucji postrzegania samej niepełnosprawności. Analizie poddano standardy międzynarodowe stosowane w celu zagwarantowania tej ochrony, co pozwoliło na dokonanie w ich kontekście oceny rozwiązań przyjmowanych w przeszłości i współcześnie w polskim ustawodawstwie. W rezultacie sformułowano postulaty wprowadzenia niezbędnych zmian oraz propozycje przyjęcia nowych rozwiązań prawnych, które służą efektywnej realizacji wolności pracy osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań życia społecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 786-823, netografia trony: 826-838, wykaz aktów prawnych strony: 824-825.
HISTORIA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI. GENEZA I ROZWÓJ REHABILITACJI, POMOCY TECHNICZNYCH ORAZ WSPARCIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI MARCINA GARBATA to kompendium wiedzy na temat tej sfery ludzkiego życia, która przez wieki stanowiła swoiste tabu i dopiero na przełomie XIX i XX stulecia doczekała się otwartej debaty społecznej, analiz oraz prób rozwiązania najbardziej palących problemów. Dokonując historycznej kwerendy, autor przedstawia ewolucję rozumienia pojęcia niepełnosprawności na przestrzeni kilku tysiącleci, a także wpływ społecznej percepcji na stosunek państwa, Kościoła oraz mas do osób z niepełnosprawnościami i, co za tym idzie, na ich pozycję w szeroko rozumianym środowisku. Bada dzieje społecznej i medycznej rehabilitacji, losy wynalazków technicznych, a także rozwiązań prawnych ułatwiających jak najpełniejsze funkcjonowanie w otoczeniu pełnym barier i stereotypów. Przybliża sylwetki tych, którzy przez swą ofiarną pracę, często pozostającą w ukryciu, starali się ulżyć niepełnosprawnym w okresach najmniejszego zrozumienia społecznego, oraz osób, których wynalazki i odkrycia stanowiły kamienie milowe na drodze do współczesnych standardów wyznaczających jak najwyższy stopień integracji w każdej sferze życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17972 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19503.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej