Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(21)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Olechnowicz Hanna
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Górnicka Beata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(13)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(10)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(8)
CHORZY w RODZINIE
(4)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
Odpoczynek
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(9)
rodzina
(7)
wychowanie
(7)
rodzicielstwo
(5)
dziecko autystyczne
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
rehabilitacja
(4)
dzieci
(3)
niepełnosprawni
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
macierzyństwo
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
niepełnosprawność
(2)
terapia
(2)
zabawa
(2)
zespół Downa
(2)
ćwiczenia usprawniające
(2)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
baraszkowanie
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
diagnoza
(1)
dotyk
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
gimnastyka lecznicza
(1)
gry ruchowe
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
kreatywność
(1)
metodyka
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
młodzież
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
nowotwór
(1)
ojcostwo
(1)
opieka społeczna
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pisanie
(1)
plastyka
(1)
przemoc
(1)
przemoc seksualna
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rodzice
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rodzinne formy opieki
(1)
rola społeczna
(1)
rozwód
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
socjalizacja
(1)
sport
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
terapia zabawą
(1)
trauma wczesnodziecięca
(1)
uszkodzenie słuchu
(1)
uszkodzenie wzroku
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie dotykowe
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zabawy paluszkowe
(1)
zabawy terapeutyczne
(1)
zabawy w wodzie
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia więzi
(1)
zaniedbania rodzicielskie
(1)
ćwiczenia muzyczno-ruchowe
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej