Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(91)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(71)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(88)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Porter Michael E. 1947-
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicka-Michalak Teresa
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korol Janusz
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Krajewski Stefan (1941- )
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Meyer Beata
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pac Bohdan
(1)
Patkowski Paweł
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Stanisława
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wardin Dawid
(1)
Wasilik-Dusińska Anna
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(92)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Język
polski
(91)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Handlowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(41)
INNOWACJE
(16)
Konkurencyjność
(12)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
REGIONY (adm.)
(9)
POLSKA
(6)
TURYSTYKA
(6)
KONKURENCJA
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROLNICTWO
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
Innowacje
(3)
KADRY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Turystyka
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZNAKI TOWAROWE
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Aptekarstwo
(1)
Audyt
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Farmaceuci
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prawo farmaceutyczne
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
2001-0
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Transport i logistyka
(4)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(41)
przedsiębiorstwo
(29)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(12)
innowacje
(11)
Polska
(8)
rozwój regionalny
(8)
turystyka
(8)
Unia Europejska
(7)
gospodarka
(7)
region
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
logistyka
(6)
innowacyjność
(5)
inwestycje zagraniczne
(5)
klaster
(5)
marka
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
strategia
(5)
zarządzanie
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
konkurencyjność gospodarki
(4)
marketing
(4)
przewaga konkurencyjna
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
franchising
(3)
globalizacja
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
inwestycje
(3)
kompetencje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
rolnictwo
(3)
zarządzanie relacjami
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
biznes
(2)
competition
(2)
ekorozwój
(2)
fuzja
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
internacjonalizacja
(2)
jakość
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
konkurencja
(2)
konsument
(2)
kultura organizacyjna
(2)
management
(2)
offshoring
(2)
polityka regionalna
(2)
produkt turystyczny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przepływ kapitału
(2)
raport
(2)
rozwój
(2)
rynek pracy
(2)
rynek turystyczny
(2)
samorząd gminny
(2)
system logistyczny
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie kompetencjami
(2)
łańcuch dostaw
(2)
Agenda 21
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Model Rolnictwa
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Internet
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Korea Południowa
(1)
Lean Management
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Geografia Ekonomiczna
(1)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
apteka
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
business
(1)
competitiveness
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
działalność gospodarcza
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
działalność reklamowa
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Współczesne wyzwania rynkowe, jak również związane z nimi zmiany zachodzące wokół funkcjonujących na rynku organizacji wskazują na złożoność i wielowymiarowość czynników, które przesądzają o możliwościach i kierunkach ich rozwoju. Walory i atuty posiadane przez przedsiębiorstwa, architektura oraz kompozycja zestawu elementów będących w dyspozycji firmy, jak również układ czynników zewnętrznych tworzą konfigurację stanowiącą o wartości organizacji, która przekłada się na jej potencjał konkurencyjny. Konkurencyjność organizacji może być rozpatrywana w różnych wymiarach i odniesiona do różnych organizacji, zarówno tych ukierunkowanych na zysk, jak i realizujących społecznie użyteczne cele czyli organizacji non profit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3598.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Płyta CD zawiera wersję elektroniczną książki o sygn. B.652 XX CZYT, B.662 WYP.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.19 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej publikacji jest zasygnalizowanie konieczności dostosowywania zmian w działalności całej organizacji i w filozofii jej działania do wymagań klientów. Punkt ciężkości przesunął się na rynek, to oznacza konieczność wykorzystywania dostępnych rozwiązań do badania potrzeb i preferencji nabywców. Dopiero na takich fundamentach można budować przewagę konkurencyjną organizacji. Wyzwaniem dla organizacji jest obecnie umiejętne wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych w zintegrowanych działaniach zgodnych z opracowaną strategią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15673.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Śląska ; 378)
Bibliogr. s. 255-264.
W pracy podjęto próbę przeglądu dotychczasowego dorobku w zakresie tematyki zasobów marketingowych w celu zaproponowania kompleksowej definicji, która określałaby ich istotę i specyfikę, oraz zaprojektowania syntetycznego wskaźnika, pozwalającego ocenić potencjał konkurencyjny zasobów marketingowych przedsiębiorstwa. Starano się również udzielić odpowiedzi na pytanie, dlaczego zasoby marketingowe mogą stanowić źródło osiągania długotrwałej przewagi konkurencyjnej firmy oraz być dla niej źródłem wartości, a także w jaki sposób mierzyć ich siłę rynkową, która określa i warunkuje ich potencjał konkurencyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12292.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13416.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Bibliografia, netografia na stronach 111-121.
Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest analiza stanu wiedzy na temat wybranych zagadnień innowacyjności, w warstwie praktycznej zaś sformułowanie wniosków dotyczących badanej sfery, a także wskazanie nowych kierunków rozwoju innowacji w odniesieniu do branży turystycznej. Przed współczesnymi firmami turystycznymi pojawiają się bowiem obecnie nowe wyzwania, ale i nowe możliwości rozwoju z wykorzystaniem innowacji. Opracowanie zostało oparte na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez podmioty turystyczne. Jego strukturę tworzy dziewięć rozdziałów, których autorami są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem badawczym oraz przedstawicielka najmłodszego pokolenia naukowców - doktorantka dopiero rozpoczynająca swą karierę naukowo-dydaktyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17798 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19144.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19143.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji pojęcia konkurencyjności na następujące elementy składowe: potencjał konkurencyjny i pozycję konkurencyjną. Na tej podstawie określono syntetyczny wskaźnik konkurencyjności, który uwzględniał wymienione wymiary konkurencyjności. Umożliwiło to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjności wybranych branż na rynku unijnym oraz określenie czynników ją determinujących. Opracowanie składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych branż w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano się na ocenie potencjału konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwagę na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjności branż.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16858.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stawka to za mało / Dawid Wardin. - Wydanie I, polskie. - Gdańsk : Wardin Consulting, 2021. - 327, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: praca z rynkiem w transporcie i spedycji : jak pracować nad klientami w wysoce konkurencyjnym środowisku.
Podręcznik biznesowy dedykowany branży transportu i spedycji. Wiedza rynkowa, narzędzia do pracy, metody gotowe do wdrożenia. Książka pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy rynkowe w pracy z klientami i decydentami na rynku usług transportu i spedycji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18219.IX.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20233.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20232.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy książki stawiają tezę, że w ostatnich latach nastąpiła istotna zmiana znaczenia czynników międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki wynikająca z procesów globalizacji oraz integracji z Unią Europejską. Wskazują oni, że z jednej strony zmalało znaczenie wielu tradycyjnych czynników konkurencyjności (jak na przykład autonomicznych zasobów kapitałowych czy powszechnych technologii), ponieważ stały się one łatwo dostępne i mobilne w skali międzynarodowej. Z drugiej strony zaś wzrosło znaczenie wielu innych czynników konkurencyjności o mniejszym lub niedocenionym dawniej znaczeniu. Na uwagę zasługują w szczególności rozwiązania instytucjonalne, które w warunkach mobilności czynników wytwórczych mają decydujący wpływ na lokalizację inwestycji i związanego z nimi transferu technologii. Odnosząc te ogólne wnioski wynikające z badań konkurencyjności do wyborów polityki ekonomicznej w Polsce, autorzy za kluczowe sfery działania uznają poprawę otoczenia instytucjonalnego (w tym m.in. reformę finansów publicznych, dokończenie prywatyzacji, poprawę otoczenia regulacyjnego czy restrukturyzację sfery B+R), podniesienie poziomu wykorzystania zasobów ludzkich w procesie tworzenia dochodu narodowego oraz wzmacnianie jakości kapitału ludzkiego – co pozwoli na lepsze wykorzystanie napływu do Polski kapitału i technologii ze źródeł zewnętrznych. Istotną wartością książki jest również wyselekcjonowana w procesie badań oraz wielu seminaryjnych dyskusji metoda analizy konkurencyjności gospodarczej. Dzięki niej przedstawione w pracy analizy porównawcze mają wysoką wartość porównawczą oraz praktyczną, w szczególności mogą być użyteczne dla wypracowania prorozwojowych i prokonkurencyjnych rozwiązań w polityce ekonomicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9016.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10587.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca jest rezultatem szóstego, dorocznego, międzynarodowego seminarium zorganizowanego przez Zakład Badań nad Gospodarką Państw Bałtyckich Instytutu Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w dniu 25 listopada 2006 r. Seminaria te i towarzyszące im publikacje poświęcone są szeroko rozumianej konkurencyjności oraz stosunkom sąsiedzkim i regionalnym na bałtyckim i wschodnim pograniczu UE. Sąsiedzka i regionalna współpraca może być bowiem czynnikiem wzrostu konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5407 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6717.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6718.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowaną w polskojęzycznej literaturze problematykę kompetencji logistyki i ich oddziaływania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarządzania przepływami towarów i informacji stale rośnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umożliwiające zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Kompetencje związane ze sferą logistyki zostały przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarządzania strategicznego. Oprócz rozważań teoretycznych w monografii przedstawiono również wyniki badań empirycznych prowadzonych na świecie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14501.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15443.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-172.
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21045.IX.14 [Magazyn 1], P.18429.IX.14 [Magazyn 1], P.18440.IX.14 [Magazyn 1], 21046.IX.14 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21026.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21025.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osiągnięcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapitał ludzki. Co więcej, wiedza i kompetencje uznawane są przez niektórych ekonomistów za ostateczne i jedyne źródło przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najważniejszymi jej elementami są odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zwłaszcza rzadkie, unikatowe umiejętności, które stanowią tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kształtowanie nie jest zadaniem łatwym , choć pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjna na rynkach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania kluczowych czynników rozwoju przedsiębiorczości w realiach gospodarki opartej na wiedzy. Obszary badawcze zaprezentowane w poszczególnych częściach opracowania są związane z próbą określenia determinantów rozwoju, jak również narzędzi sprzyjających osiąganiu przewagi konkurencyjnej. Problematyka związana z przedsiębiorczością bywa utożsamiana przede wszystkim z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak dotyczy ona wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich charakter własności, rodzaj prowadzonej działalności czy wielkość. Przedsiębiorczość to także atrybut jednstek, zatrudnionych w różnych organizacjach gospodarujących, sprzyjający akceleracji rozwoju gospodarczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4977.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5601.IX.2 [Czytelnia C], 5602.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podręcznik dydaktyczny „Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Część 1. Pojęcia, definicje, modele” jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców chcących pogłębić analizę swojego przedsiębiorstwa. Aby w pełni przyswoić treść podręcznika, Czytelnik powinien mieć wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa co najmniej na poziomie tytułu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podręcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegląd definicji i uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstwa; prezentację składników konkurencyjności przedsiębiorstwa; wybrane modele konkurencyjności przedsiębiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa podsumowujący treść wcześniejszych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11532.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9922.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11531.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Informatycznej w Warszawie ISSN 1509-3670 ; 22)
W niniejszym opracowaniu monograficznym, autorzy ujmują logistykę przede wszystkim jako działalność praktyczną, pozwalającą polepszać jakość działania z punktu widzenia celu przedsiębiorstwa oraz wymagań współczesnego klienta. Zamieszczone w zeszycie naukowym teksty pozwolą Czytelnikowi osadzić logistykę w różnych sferach działalności gospodarczej z pozytywnym skutkiem dla przedsiębiorstwa i jego klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8642.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera / Jan D. Antoszkiewicz, Zbigniew Dworzecki)
Bibliogr. s. 199-208.
Książka łączy najnowszą wiedzę na temat zarządzania marką z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarządzania potencjałem marki. Główne wątki dotyczą istoty kapitału marki, działań i mechanizmów jego kreowania, tożsamości i potencjału konkurencyjnego marki, a także mierzenia siły marki. Bazując na swoich wieloletnich doświadczeniach biznesowych, Autor odpowiada na kluczowe pytania: jak wykreować wartość firmy poprzez markę, jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o markę, jak skuteczne zarządzać potencjałem konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w sposób przejrzysty i przystępny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy i zjawiska ilustrowane są przykładami z firm krajowych i zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9933.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11569.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16908.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Turystyka należy do wyjątkowo dynamicznych zjawisk współczesności. Jej szybki rozwój wiąże się m.in. ze wzrostem liczby uczestników ruchu turystycznego, ilościowym i jakościowym rozwojem bazy turystycznej oraz stopniowym poszerzaniem penetrowanych obszarów. W drugiej połowie XX wieku turystyka przekształciła się z elitarnego ruchu, dostępnego nielicznym uczestnikom, w masowy ruch społeczny, w którym uczestniczy w skali świata ponad miliard osób rocznie, generujący w tym samym czasie dochody przekraczające bilion dolarów amerykańskich. W związku z tak dużym znaczeniem gospodarczym turystyka stała się źródłem dochodów, o które konkurują przedsiębiorstwa i regiony. Zabieganie o klienta skłania animatorów turystyki do wdrażania nowych, coraz bardziej wydajnych, form zarządzania, do poszukiwania źródeł finansowania, zapewniających przewagę nad konkurencją, a także do tworzenia coraz bardziej różnorodnych produktów turystycznych. Niniejsze opracowanie powstało przy udziale kilkunastu Autorów z różnych ośrodków naukowych i samorządów. Porusza ono niektóre zagadnienia wchodzące w zakres zarysowanej wyżej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15390.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej