Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Nation I.S.P
(3)
Thornbury Scott
(3)
Allen Virginia French
(2)
Gairns Ruth
(2)
Lewis Michael
(2)
Redman Stuart
(2)
Ur Penny
(2)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Hancock Paul (1937-1998)
(1)
Harley Birgit
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Kamil Michael L
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
Morgan John (1944- )
(1)
Nation Paul
(1)
Read John
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Schmitt Norbert
(1)
Slattery Mary
(1)
Taylor Linda
(1)
Webb Stuart Alexander
(1)
Woodward Julie
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
nieznany (us)
(4)
Anglia
(1)
Kiribati
(1)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Słownictwo
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
vocabulary
(21)
teaching
(14)
ELT
(8)
English language
(4)
EFL
(3)
lexicon
(3)
teaching vocabulary
(3)
applied linguistics
(2)
language learning
(2)
linguistics
(2)
technique
(2)
ESL
(1)
SLA
(1)
acquisition
(1)
bilingualism
(1)
children
(1)
classroom activity
(1)
education studies
(1)
elementary level
(1)
error
(1)
foreign speakers
(1)
grammar
(1)
intermediate level
(1)
language teaching
(1)
learning
(1)
lesson plan
(1)
lexical approach
(1)
materials for teachers
(1)
methodology
(1)
mistake
(1)
pedagogy
(1)
photocopiable materials
(1)
pre-intermediate level
(1)
psycholinguistics
(1)
resource book
(1)
semantics
(1)
study and teaching
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary : applied linguistics perspective / Ronald Carter. - London ; New York : Routledge, 1994. - XIV, 249 s. : ryc. ; 22 cm.
(Linguistics)
This book has considerable merits ...eminently readable ...coheres as a whole remarkably well ...an extremely wide range of research and literature is covered ...recommended' - EFL Gazette Until recently, vocabulary has been relatively neglected as an area of language study. This book provides the necessary basis for further study of modern English vocabulary, with particular reference to linguistic descriptive frameworks and to educational contexts. A detailed and wide-ranging bibliography covers many aspects of lexis and modern English language studies. Part 1 : offers an introductory account of linguistic approaches to the analysis of the modern lexicon in English Part 2 : reviews recent work on vocabulary in relation to literary stylistics, lexicography and vocabulary learning and teaching Part 3 : details two case studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3187.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Best of Language Learning / ed. Alister H. Cumming)
The nine major empirical studies of "Lexical Issues in Language Learning" address key issues in the development and use of vocabulary by child bilinguals and older second language learners. The thematic focus in this collection of Language Learning articles is on the assessment of lexical development in bilinguals at different points in the lifespan; the psycholinguistic factors that determine the learnability of second language lexis; and the conditions on communication tasks that promote the learning and retention of second language vocabulary or lead to different strategies for handling lexical problems. The introductory chapter presents an overview of current trends in lexical research in second language learning, and assesses the contribution of each of the nine studies to knowledge in the field. The chapters are organized in three sections in accordance with the main themes of the volume. The preface to each individual article contains a brief update assessing the contribution of the research in question to the current knowledge about second language lexical acquisition. The studies address learning in diverse situations internationally, utitlize innovative research methods conducted with the highest levels of expertise, and concern acquisition in various languages: Chinese, English, French, German, and Spanish. The volume is not only a valuable reference tool for researchers and scholars active in this field, but also form excellent course material for use in graduate seminars on the subject.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10018.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
Forma i typ
Słowo kluczowe: lesson plan grammar ELT teaching
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
How Vocabulary Is Learned presents the major issues that relate to the teaching and learning of vocabulary. Written by leading voices in the field of second language acquisition, the book evaluates a wide range of practical activities designed to help boost students' vocabulary learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 20498.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Classroom Photocopiable Timesavers)
Vocabulary acquisition \- increasing the number of words a student knows- will be a key objective for any language course. Titles covering the field of vocabulary acquisition will always be a natural list area for supplementary resource publishing- and will always be amongst the best selling part of the list.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9053 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9052.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10637.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej