Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(22)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Brejnak Wojciech (1944- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Wearmouth Janice
(2)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Cain Kate
(1)
Daloiso Michele
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Handzel Zofia
(1)
Kasica Alicja
(1)
Kormos Judit (1970- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Nijakowska Joanna
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Sayles Alan H
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smith Anne Margaret
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Język
polski
(19)
angielski
(4)
Temat
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(21)
DZIECKO
(5)
CZYTANIE
(4)
PISANIE
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PORADNIKI
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Dwujęzyczność
(1)
KOMPUTERY
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
Pisanie
(1)
Reading
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading disability
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
dysleksja
(5)
dyslexia
(5)
literacy
(2)
nauczanie
(2)
ADHD
(1)
ELT
(1)
English
(1)
English language
(1)
SpLD
(1)
communication skills
(1)
dysgrafia
(1)
dzieci
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
foreign language
(1)
język obcy
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
learning difficulty
(1)
logopedia
(1)
reading comprehension
(1)
teaching
(1)
technologia informacyjna
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia pamięci
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 359, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliogr. s. 318-345. Indeks
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8063.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. Dyslexia and Literacy. Theory and Practice, 2002
Indeks s. 523-534
Książka dostarcza informacji na temat najnowszych koncepcji dotyczących dysleksji oraz nauczania czytania i pisania. Jak wskazuje sam tytuł, książka składa się z dwóch części. W pierwszej z nich przedstawiono teoretyczne wyjaśnienie zagadnień związanych z etiologią, diagnozą i terapią dysleksji oraz pracą z uczniem dyslektycznym. W części drugiej autorzy wskazują, w jaki sposób wykorzystać te koncepcje teoretyczne w praktyce. Wyjaśniają wiele trudności, których doświadczają dzieci z dysleksją ucząc się czytać i pisać. Wskazują również problemy i wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć pracujący z nimi nauczyciele, czy psycholodzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9424.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji poruszono tematy dotyczące dysleksji jako formy niepełnosprawności. Uwzględniono tematy: prawa uczniów z dysleksją rozwojową, nauczanie integracyjne, Kwestionariusz EDA, uczniowie z dysleksją w Europie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4551.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2005. - 221, [1] s. ; 21 cm.
(Poradnik dla rodziców)
Bibliogr.
Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Ryzyko dysleksji można rozpoznać bardzo wcześnie! Jak rozpoznać ryzyko dysleksji? Dlaczego tak ważne jest wczesne rozpoznanie? Jak pomóc dziecku z dysleksją? O dysleksji wiemy wprawdzie coraz więcej, jednak wielu rodziców, a nawet nauczycieli, nie zdaje sobie sprawy z tego, że nierozpoznanie ryzyka tej dysfunkcji, i to już w „zerówce”, może mieć w przyszłości poważne konsekwencje. Wprawdzie na korygowanie tego typu zaburzeń nigdy nie jest za późno, ale wiadomo również, że im wcześniej zostanie podjęta terapia, tym lepsze będą jej wyniki. Jeśli nauczyciele skarżą się na Twoje dziecko, że jest krnąbrne, nie chce czytać i ma trudności z pisaniem, to nie czekaj, aż znienawidzi ono szkołę. Sprawdź, czy czasem przyczyną tych kłopotów nie jest „tajemnicza choroba”, zwana dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6180 [Magazyn 1], P.6181 [Magazyn 1], P.6179 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6178.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.6177.IV.4 [Czytelnia B], 7356.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik dla rodziców)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3814 [Magazyn 2], P.2643 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(MM Textbooks ; 8)
Bibliogr. s. 203-219. Indeks.
This book is intended to help language teachers to work effectively and successfully with students who have specific learning differences (SpLD) such as dyslexia. The book takes an inclusive and practical approach to language teaching and encourages teachers to consider the effects that an SpLD could have on a language learner. It suggests strategies that can be implemented to enable learners to succeed both in the classroom and in formal assessment. The book places issues of language teaching for learners with an SpLD in a broad educational context and, in addition to practical advice on methodologies and classroom management, also discusses discourses of the field, the identification of SpLDs and facilitating progression.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16590.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teksty zebrane w tym tomie stanowią kolejny dowód ogromnego zainteresowania i potrzeby zajmowania się zjawiskiem dysleksji rozwojowej. Można liczyć na to, że po przeczytaniu tej książki Czytelnik sam odpowie na pytanie, czy dysleksja jest problemem znanym czy nieznanym, a jeśli nie, to w jakim obszarze i zakresie zaplanować badania, podjąć trud ich przeprowadzenia i omówienia wyników. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6641.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej