Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Czapiga Alina
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kohut Dorota
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Piszczek Maria
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Urban Andrzej
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
DZIECKO
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Muzykoterapia
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
RODZINA
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(5)
wspomaganie rozwoju
(4)
dziecko autystyczne
(3)
rehabilitacja
(3)
terapia
(3)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
rodzina
(2)
stymulacja sensoryczna
(2)
wychowanie
(2)
zabawa
(2)
aktywność twórcza
(1)
baraszkowanie
(1)
czytanie
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dotyk
(1)
dzieci
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kreatywność
(1)
logopedia
(1)
masaż
(1)
metody terapeutyczne
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nowotwór
(1)
okres prenatalny
(1)
pisanie
(1)
plastyka
(1)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
rozwód
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stymulacja dotykowa
(1)
terapeuta
(1)
terapia zabawą
(1)
terapia zajęciowa
(1)
usprawnianie ruchowe
(1)
wychowanie dotykowe
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zabawy paluszkowe
(1)
zabawy terapeutyczne
(1)
zabawy w wodzie
(1)
zespół Downa
(1)
ćwiczenia muzyczno-ruchowe
(1)
ćwiczenia usprawniające
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej