Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(89)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(39)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(61)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Siara Olga
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Czapiga Alina
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Fuks Agata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Olchowik Grażyna
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Ziętara Renata
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brock Avril
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kocór Maria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McGuinness Diane
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opolska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(119)
Holandia
(3)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO
(61)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
Metoda Montessori
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
MŁODZIEŻ
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
MOWA
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CZYTANIE
(4)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ZACHOWANIE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kreatywność
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
Nauczanie
(2)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
PAMIĘĆ
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychomotoryka
(2)
RODZINA
(2)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(2)
UCZUCIA
(2)
Wychowanie
(2)
Żłobki
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIGIENA
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Antologia
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(30)
edukacja
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rozwój psychofizyczny
(10)
metoda Montessori
(8)
wychowanie
(8)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja przedszkolna
(5)
rehabilitacja
(5)
ADHD
(4)
autyzm
(4)
children
(4)
dziecko autystyczne
(4)
psychologia
(4)
rozwój dziecka
(4)
terapia
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
aktywność twórcza
(3)
czytanie
(3)
dysleksja
(3)
integracja sensoryczna
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież
(3)
pedagogika
(3)
pisanie
(3)
rodzice
(3)
rozwój fizyczny
(3)
rozwój psychiczny
(3)
rozwój psychomotoryczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zespół Aspergera
(3)
czas wolny
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
embriologia
(2)
integracja sensomotoryczna
(2)
język angielski
(2)
kinezjologia edukacyjna
(2)
kształcenie
(2)
logopedia
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
plastyka
(2)
psychoterapia
(2)
reading
(2)
rodzina
(2)
rozwój
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
sprawność fizyczna
(2)
teaching
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
twórczość
(2)
wiek przedszkolny
(2)
więź emocjonalna
(2)
zabawa
(2)
zmysły
(2)
żłobek
(2)
Biała Podlaska
(1)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
autoterapia
(1)
baraszkowanie
(1)
behawioryzm
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
child development
(1)
children's literature
(1)
choroba przewlekła
(1)
communication
(1)
cukrzyca
(1)
czytelnictwo
(1)
developing literacy
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dotyk
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko niewidome
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje problemy osób autystycznych w zakresie społecznego komunikowania się oraz wskazuje na możliwości budowania systemów komunikacyjnych sprzyjających wychodzeniu poza izolację autystyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3472 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4255.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2002. - 143 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony - z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji:: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2655 [Magazyn 1], P.2656 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3827.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) – niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I–III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony – z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4073 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4072.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4549.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7958 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9248.IV.4 [Czytelnia B], 9249.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 552)
Na s. red. błędny ISSN.
Bibliogr. s. 250-[267].
Autorka ukazuje cechy i prawidłowości rozwoju dzieci niewidzących głównie w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa oraz formułuje zadania dla rodziców i opiekunów, których realizacja stanowić będzie czynnik wspomagający, czyli dynamizujący i korygujący, przebieg tego rozwoju. Część pracy poświęcona została wczesnej interwencji oraz wychowaniu, które Autorka nazywa rehabilitującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11528.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Celem publikacji jest omówienie jednej z możliwych metod pracy nad językowymi sposobami skutecznego komunikowania się dzieci z uszkodzeniem słuchu, opartej na wczesnej nauce czytania oraz analiza słownika dwojga dzieci, od rozpoczęcia terapii do wieku szkolnego. Będzie to próba przyjrzenia się, z perspektywy logope­dycznej (a więc lingwistycznej, psychologicznej i socjologicznej) zja­wisku nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3817 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2646.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 88-[92].
Książka polecana jest tym osobom, które opiekują się dziećmi chorymi i uczestniczą w procesie ich rehabilitacji, szczególnie pedagogom specjalnym, pielęgniarkom oraz studentom przygotowującym się do pracy z dziećmi chorymi i niepełnosprawnymi. Tylko holistyczne podejście do dziecka chorego, włączające rodziców w proces jego rehabilitacji, może zminimalizować negatywne skutki choroby w jego życiu i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4625.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5003.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze. Płyta zawiera wzory dokumentów w formacie pdf.
Bibliografia strony 174-177.
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. Książka została wzbogacona o płytę CD, na której znajdują się gotowe formularze diagnostyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18466.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21258.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21257.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji matematycznej i mają wpływ na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej autorzy wyjaśniają, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12008.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
"This book will be prized by teachers, authors, students and all readers who value the use of folklore, mythology and the familiar stories of youth. a pleasure to read: highly recommended" - Library Journal.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13924.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3249 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2039.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 151-152.
Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów. Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in. opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Literatura dla rodziców" s. 243-244, bibliogr. s. 245-248.
Droga do samodzielności otwiera nową serię „Jak wspomagać” pod redakcją prof. Anny Izabeli Brzezińskiej. Uznani autorzy prezentują najnowszą wiedzę i służą cennymi radami i praktycznymi informacjami. Książka Droga do samodzielności to absolutny niezbędnik dla tych wszystkich, dla których ważny jest optymalny rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania: Jakie są skutki niepełnosprawności dla dziecka i jego rodziny? Jakie jest życzliwe i błędne koło w wychowaniu dziecka z ograniczoną sprawnością? Jak mądrze wspierać dziecko i prowadzić je do samodzielności? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, sięgnij po tę książkę. Jej autorzy w przystępny sposób przedstawiają sposoby wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Prezentują zarówno najważniejsze czynniki, które ów rozwój mogą stymulować, jak i te, które go utrudniają, a nawet mogą przeszkodzić w jego prawidłowym przebiegu. Zadaniem książki jest pokazanie rodzicom i opiekunom, co może osiągnąć ich wychowanek na danym etapie rozwoju, jeśli stworzy mu się optymalne warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9423.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-193.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju. Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych. Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8103.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej