Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(100)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(75)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(120)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Brańka Zofia
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Makowska Alicja
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bernet William
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielewska Kamila
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Danek Danuta (1938- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Emeryk Andrzej
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kendall Philip C
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Knopp Katarzyna A
(1)
Kocór Maria
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(7)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(11)
1945-1989
(6)
1918-1939
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(128)
Holandia
(3)
Kiribati
(1)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(8)
Psycholodzy
(7)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
DZIECKO
(54)
Dzieci
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
Metoda Montessori
(11)
RODZINA
(11)
Młodzież
(9)
AGRESYWNOŚĆ
(6)
Wychowanie
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rodzice
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
NAUCZANIE
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
RODZICE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
ZESPÓŁ ADHD
(4)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO z ADHD
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
Nauczanie
(3)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
Stres
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
ZACHOWANIE
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w RODZINIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
ROZWÓD
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
Systemy rodzinne
(2)
TELEWIZJA
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZUCIA
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Alienacja rodzicielska
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arytmetyka
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
DIAGNOZA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO CHORE NA PADACZKĘ
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(10)
Podręcznik
(7)
Antologia
(5)
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
PORADNIKI
(4)
Wykład
(3)
Raport z badań
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Edukacja i pedagogika
(31)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(53)
młodzież
(17)
psychologia
(17)
rodzina
(15)
edukacja
(11)
metoda Montessori
(9)
rodzice
(9)
agresja
(8)
wychowanie
(8)
stres
(7)
rozwój dziecka
(6)
rozwój psychofizyczny
(6)
terapia
(6)
autyzm
(5)
rozwód
(5)
ADHD
(4)
depresja
(4)
integracja sensoryczna
(4)
literatura dziecięca
(4)
psychologia dziecka
(4)
rodzicielstwo
(4)
rozwój emocjonalny
(4)
rówieśnicy
(4)
samobójstwo
(4)
więź rodzinna
(4)
zaburzenia zachowania
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
książka
(3)
pomoc psychologiczna
(3)
przemoc
(3)
przemoc w rodzinie
(3)
psychoterapia
(3)
rozwój społeczny
(3)
szkoła
(3)
trudności szkolne
(3)
twórczość
(3)
uczeń
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia lękowe
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zespół Aspergera
(3)
Internet
(2)
behawioryzm
(2)
czas wolny
(2)
czytelnictwo
(2)
diagnoza
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
dziecko maltretowane
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
emocje
(2)
homoseksualizm
(2)
impulsywność
(2)
język
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
pamięć
(2)
pedagogika
(2)
profilaktyka
(2)
przedszkole
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia kliniczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
rodzina niepełna
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rozwój poznawczy
(2)
rozwój prenatalny
(2)
rozwój seksualny
(2)
samokontrola
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
sytuacja trudna
(2)
teoria Piageta
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczenie się
(2)
więź emocjonalna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zespół Downa
(2)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(2)
AIDS
(1)
English language
(1)
HIV
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 463-477.
Książka "Psychologia twórczości plastycznej" jest pierwszą pozycją naukową z tego zakresu w Polsce. Zbudowana jest z trzech części: część I obejmuje teoretyczne podstawy twórczości plastycznej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. i teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi, psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Autor wychodzi z założenia, że każda z wymienionych teorii wyjaśnia w jakimś stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, ale ani jedna z nich nie może pretendować do miana teorii uniwersalnej. Całość jest ilustrowana przykładami reprodukcji dzieł sztuki i prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią z tej monografii pracę oryginalną dla nauki, a także ważną dla praktyki pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13592 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13591.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14611.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Publikacja stanowi zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawianiu się agresji u dzieci. Może także ułatwić nauczycielom projektowanie i podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. Książka adresowana jest nie tylko do profesjonalistów - nauczycieli, wychowawców, psychologów, pegagogów czy terapeutów, jest adresowana także do wszystkich tych, których interesuje prawdziwe wychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3733 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3530.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2502.VI.12 [Czytelnia B], P.2278.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11601.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 278-289.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11589.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 213 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia strony 197-206.
Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny kreatywności. Prezentuje wyniki badań empirycznych, które dowodzą, że dobre relacje w rodzinie macierzystej wspierają kształtowanie się cech osobowości, umożliwiających kreatywne funkcjonowanie, a złe relacje w rodzinie budują bariery, które w dorosłym życiu przyjmują bardzo różnorodne formy nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym. Książka ma optymistyczny wymiar, pokazuje możliwości zmiany i kształtowania swojego życia, wbrew programom, czy sposobom zachowania się wyniesionym z domu rodzinnego. Rodzina generacyjna przekazuje nam bowiem tylko jeden sposób zachowania, użyteczny w okresie naszego dzieciństwa lub młodości, ale który w życiu dorosłym okazuje się niekiedy nieadekwatny. Rodzina pełni ważną rolę w kształtowaniu naszych sposobów życia, ale ich nie determinuje. My możemy je świadomie kształtować według naszych obecnych pragnień. Niniejsza książka pokazuje takie właśnie możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17190.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17189.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2020. - 1035, [2] strony : faksymile, fotografie, ilustracje, wykresy ; 30 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 913-999 i bibliografie przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży nie ma tak długiej historii i tradycji jak psychopatologia i psychologia kliniczna człowieka dorosłego. Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku zaburzenia psychiczne i problemy w zachowaniu dzieci i młodzieży diagnozowane były na podstawie zamieszczonych w Międzynarodowej klasyfikacji chorób i problemów zdrowotnych bądź Podręczniku diagnostycznym i statystycznym zaburzeń psychicznych opisów zaburzeń człowieka dorosłego. Trudności i zaburzenia psychiczne obserwowane u dzieci, choć od czasu do czasu zauważane, nie wzbudzały szczególnego zainteresowania ani praktyków, ani naukowców. W dużej mierze wynikało to z powszechnie podzielanego wówczas przekonania, że zaburzenia psychiczne dzieci są "miniaturą" zaburzeń występujących u dorosłych; nie mają one swojej specyfiki związanej z okresem rozwojowym, w jakim się pojawiają.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19100.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19099.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1882.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 1)
Bibliogr. przy rozdz. Listy książek polecanych s. 115-[118].
Książka omawia repertuar literacki adresowany do najmłodszych odbiorców, tj. dzieci w wieku 0-3 lat. Pisana była z dwóch perspektyw - osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą - oraz rodzica. Znalazły się w niej rozdziały dotyczące pierwszych utworów przeznaczonych dla maluchów, klasyki literatury dziecięcej, "wydawnictw seryjnych". Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony problemom małych dzieci (np. oswajanie z przedszkolem, lęk przed ciemnością, wizyty u dentysty). Całość uzupełnia "kącik dla rodziców" oraz listy lektur dla najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13999 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13998.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12418.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 4)
Książka przedstawia repertuar literacki adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat). Do omówienia w tym tomie były wybierane następujące pozycje: ksiązki nowe, wydane kilka lat temu, wielka klasyka, pozycje pogodne, wesołe oraz własne lektury domowe. Pisana była z dwóch perspektyw: osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą oraz rodzica. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały poświęcone książkom edukacyjnym, tematom trudnym (jak śmierć czy wojna) oraz legendom i książkom religijnym dla dzieci. Całość uzupełnia rozdział "książki o książkach", czyli o publikacjach dotyczących literatury dla dzieci w różnych jej wymiarach oraz lista książek polecanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14010 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14009.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13376.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 5)
Bibliogr. s. 147-156.
Alicja Ungeheuer-Gołąb ponownie nawiązuje dialog z pośrednikami literatury: bibliotekarzami, rodzicami, wychowawcami. Autorka pokazuje jak w wieku 4-6 lat najważniejszy staje się stosunek dziecka do literatury i prezentuje sposoby, które dziecko - z pomocą dorosłego - może wykorzystywać, by poznać dzieło literackie. Książka proponuje pasjonującą wizję literatury jako świata, który rodzi się wraz z odbiorem, świata, który przed przedszkolakiem powinni otworzyć dorośli, świata, który dzięki słowom i obrazom zaspokaja ważne potrzeby emocjonalne, intelektualne, społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14003 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14002.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14001.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka książki mieści się w obszarze poszukiwań poznawczych nie tylko na gruncie medycyny, ale również pedagogiki specjalnej i psychoterapii. Należy podkreślić, iż powyższe aspekty w pracy wiążą się w sposób komplementarny. Problemy osób cierpiących na padaczkę nadal obarczone są różnymi mitami i przesądami, bardziej może utrudniającymi życie chorym niż same objawy chorobowe. Pojawiające się w tym kontekście odrzucające postawy i brak rzetelnej wiedzy o tym schorzeniu są istotnymi czynnikami ryzyka powstawania lub nasilania się nie tylko reakcji nerwicowych, ale również zaburzeń zachowania. Swoistość tej choroby wyraża m.in. określona perspektywa w reakcji pomocowej. Nie chodzi tu o "włączenie osoby chorej do normalnego życia", ale o zapobieżenie jej "wyłączeniu" na skutek choroby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3830 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5799.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7231.V.7 [Czytelnia B], 7230.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 7, R. 2013)
Bibliogr. przy pracach.
Monografia jest próbą diagnozy problemów agresji i przemocy oraz mozliwości oddziaływań w zakresie profilaktyki, opieki, pomocy, wsparcia. została podzielona na cztery części. W pierwszej części zamieszczono rozważania teoretyczne oraz aktualne wyniki badań dotyczące przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży. Część druga omawia aspekty pracy nauczyciela w sytuacjach stosowania przemocy i agresji wśród uczniów oraz z młodzieżą z problemami w zachowaniu. Część trzecia zawiera kwestie teoretyczne dotyczące przyczyn, rozpoznawania, specyfiki agresji i przemocy, zapobiegania ich powstawaniu oraz wyniku badań ukazujące zjawisko przemocy wobec dziecka. Ostatnia część poświęcona jest analizie uwarunkowań sprzyjających przejawianiu przez dzieci agresji i przemocy w ich róznych środowiskach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15110.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
"Dealing with Difficulties" looks at the typical classroom and teaching management problems facing teachers and students of English in five main areas: large classes, discipline, mixed-level classes, homework, teaching exam classes. In each category, the authors provide a wide variety of techniques, activities and tips to turn classroom problems into actual learning opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9058.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10643.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
utor w swej książce przekonuje, że rodzice mogą - i muszą - chronić swoje dzieci przed uzależnieniami. Podaje wskazówki, jak postępować, aby wychować szczęśliwe, pewne siebie dziecko, które będzie potrafiło powiedzieć alkoholowi i narkotykom:: NIE! Jest to podręcznik, który uczy zapobiegania, nie walki z uzależnieniem. Autor mówi o konieczności wykształcenia w dzieciach takich podstawowych umiejętności, jak niezależność, zdolność do komunikacji z innymi i wyrażania siebie bez obawy przed krytyką czy ośmieszeniem. Umiejętności te wzmocnią dziecko, pozwolą na budowanie szczerych, wartościowych związków, dadzą siłę, by oprzeć się presji rówieśników. Każdy rodzic, który przeczyta tę książkę z uwagą i zastosuje się do zaleceń w niej zawartych, zyska wiedzę, dzięki której ochroni dziecko przed dramatem uzależnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1347 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.449.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej