Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(46)
Rejestracje audio i wideo
(4)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(34)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Dooley Jenny
(3)
Evans Virginia
(3)
Garza Veronica
(3)
Jones Leo (1943- )
(3)
Laird Elizabeth
(3)
Strutt Peter
(3)
Dubicka Iwona
(2)
Holt Roger
(2)
O'Keeffe Margaret
(2)
Agarwal Sheela 1970-
(1)
Azara Iride
(1)
Álvarez-García José
(1)
Bailey Amanda
(1)
Benckendorff Pierre
(1)
Boyd Stephen W
(1)
Braga Vitor
(1)
Busby Graham
(1)
Buswell John
(1)
Camilleri Mark Anthony 1976-
(1)
Chen Joseph S
(1)
Christou Evangelos
(1)
Clarke Alan
(1)
Cook Roy A
(1)
Donne Keith
(1)
Duckworth Michael
(1)
Gretzel Ulrike
(1)
Hammitt William E
(1)
Harrison David 1941-
(1)
Holland Jacqueline
(1)
Hopkins Adam
(1)
Hsu Cathy H. C
(1)
Huang Rong (Associate professor)
(1)
Jacob Miriam
(1)
Jamal Tazim
(1)
Kiely Richard
(1)
King Rebecca
(1)
Kline Carol
(1)
Leslie David (1951- )
(1)
Lew Alan A
(1)
Lohmann Gui
(1)
Macphedran Gabrielle
(1)
McCrone David (1945- )
(1)
Michopoulou Eleni
(1)
Morris Angela
(1)
Morris Catrin E
(1)
Moutinho Luiz
(1)
Niccolini Federico
(1)
Nowak Stefan (nauki ekonomiczne)
(1)
Panosso Netto Alexandre ( 1973- )
(1)
Patterson Ian Robert 1945-
(1)
Prebensen Nina K
(1)
Ratten Vanessa
(1)
Ridler Elinor
(1)
Robinson Mike (1960- )
(1)
Sezgin Erkan
(1)
Sharpley Richard 1956-
(1)
Sheldon Pauline J
(1)
Sigala Marianna
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Slocum Susan L
(1)
Stoott Trish
(1)
Stott Trish
(1)
Sutton Carley
(1)
Taff B. Derrick
(1)
Taylor Lorraine L
(1)
Timothy Dallen J
(1)
Uysal Muzaffer
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Vargas Sánchez Alfonso
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Veal Anthony James
(1)
Williams Christine 1951-
(1)
Williams Stephen 1951 May 30-
(1)
Wyatt Rawdon
(1)
Xiang Zheng
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Anglia
(13)
Massachusetts (USA)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(30)
polski
(19)
Odbiorca
Poziom profesjonalny
(3)
Temat
Turystyka
(25)
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
Język angielski
(6)
Czas wolny od pracy
(4)
Odpoczynek
(4)
Ekoturystyka
(3)
English language
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podróże
(3)
TURYSTYKA
(3)
WIELKA BRYTANIA
(3)
Agroturystyka
(1)
Biura podróży
(1)
Biznes
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja naukowa
(1)
Jakość usług
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczanie
(1)
Obszary chronione
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Podróżnictwo
(1)
Polityka
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Psychologia
(1)
SZKOCJA (Wielka Brytania)
(1)
Socjologia
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Turystyka miejska
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Turystyka przygodowa
(1)
Turystyka rodzinna
(1)
Turystyka sportowa
(1)
Turystyka zakupowa
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Wartość
(1)
Wycieczki
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
ANGLIA (Wielka Brytania)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(2)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(2)
Opracowanie
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(18)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(5)
Hobby i czas wolny
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
tourism
(48)
ESP
(12)
international tourism
(10)
EFL
(9)
leisure
(7)
English
(5)
specialised language
(5)
Scotland
(4)
management
(4)
travel
(4)
British
(3)
English language
(3)
Great Britain
(3)
London
(3)
Nothern Ireland
(3)
Wales
(3)
agriculture
(3)
animals
(3)
art
(3)
building
(3)
conversation
(3)
design
(3)
education
(3)
fashion
(3)
hobbies
(3)
intermediate
(3)
local government
(3)
marketing
(3)
media
(3)
medicine
(3)
music
(3)
religion
(3)
society
(3)
the Houses of Parliment
(3)
ecotourism
(2)
guidebook
(2)
information technology
(2)
leisure industry
(2)
planning
(2)
recreation
(2)
service quality
(2)
sustainable tourism
(2)
tourism development
(2)
tourist
(2)
East Asian e-consumers
(1)
England
(1)
architecture
(1)
business environment
(1)
civilization
(1)
consumer behaviour
(1)
consumption
(1)
customer service
(1)
destination
(1)
digital age
(1)
environment
(1)
environmental aspects
(1)
event
(1)
geography
(1)
global tourism
(1)
government policy
(1)
group package tours
(1)
health
(1)
historical sociology
(1)
hospitality
(1)
independent leisure travellers
(1)
information services
(1)
life satisfaction
(1)
marketing communication
(1)
mass tourism
(1)
natural areas
(1)
nature
(1)
older tourists
(1)
pilgrim centres
(1)
psychology
(1)
research method
(1)
rural tourism
(1)
rural-urban relations
(1)
social media
(1)
special interest
(1)
strategic management
(1)
teacher's book
(1)
thanatourism
(1)
tour operator
(1)
tourism infrastructure
(1)
tourism management
(1)
tourism marketing
(1)
tourism psychology
(1)
tourism service
(1)
tourism sociology
(1)
tourism's economic
(1)
tourist attraction
(1)
tourist industry
(1)
touroperator
(1)
transport
(1)
travel agencies
(1)
travel markets
(1)
value
(1)
vocabulary
(1)
well-being
(1)
workbook
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Welcome! : English for the travel and tourism industry : student's book / Leo Jones. - 2nd ed., 11 th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2013. - 126 p. : ill. ; 28 cm.
(Cambridge professional English.)
Uzupełnieniem kompletu są : Teacher's book o sygn. 15613 XXIV.13 CZYT. oraz płyty CD o sygnaturze CD.355.
Welcome! is an intermediate level course for people who need to use or who are preparing to use English in their day-to-day work in the tourism, hospitality and travel industries. Welcome! is for people working or planning to work in the tourism, hospitality and travel industries. The core language skills are developed through a wide range of work-related tasks. Particular emphasis is placed on realistic and integrated communication tasks which give students the opportunity to build confidence and improve fluency. The second edition includes updated content, extensive practice in writing emails and further communication activities aimed specifically at busy professionals.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14818 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14817.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15612.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Welcome! : English for the travel and tourism industry : teacher's book / Leo Jones. - 2nd ed., 7 th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2012. - 107 p. : ill. ; 28 cm.
(Cambridge professional English.)
Uzupełnieniem kompletu są : Student's book o sygn. 15612 XXIV.13 CZYT. oraz płyty CD o sygnaturze CD.355.
Welcome! is an intermediate level course for people who need to use or who are preparing to use English in their day-to-day work in the tourism, hospitality and travel industries. Welcome! is for people working or planning to work in the tourism, hospitality and travel industries. The core language skills are developed through a wide range of work-related tasks. Particular emphasis is placed on realistic and integrated communication tasks which give students the opportunity to build confidence and improve fluency. The second edition includes updated content, extensive practice in writing emails and further communication activities aimed specifically at busy professionals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15613.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Flash on English for tourism / Catrin E. Morris. - Second edition - Recanati : ELI, copyright 2017. - 63 strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm + downloadable MP3 Audio Files ; 12 cm.
(ESP Series)
Książka powstała z myślą o osobach pracujących w branży turystycznej w kraju i za granicą, w tym pracowników hoteli, przedsiębiorstw przewozowych, biur podróży, towarzystw ubezpieczeniowych, podmiotów zajmujących się promocją turystyki oraz pilotów wycieczek, a także o studentach na kierunkach związanych z turystyką i hotelarstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1403.XX.1 [Wypożyczalnia B], B.1402.XX.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1401.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Includes bibliographical references and index.
This comprehensive textbook has, at its core, the importance of linking strategic thinking with action in the management of tourism. It provides an analytical evaluation of the most important global trends, as well as an analysis of the impact of crucial environmental issues and their implications. Fully updated throughout, this new edition: -Covers forecasting, functional management and strategic planning; -Includes extra chapters to incorporate a wider spread of important topics such as sustainability, authenticity and crisis management; -Contains pedagogical features throughout, such as learning objectives, questions and case studies to aid understanding Now in its third edition, and reviewing the major factors affecting international tourism management, this well-established student resource provides an essential overview of strategic management for students and professionals in the tourism sector.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17542 [Magazyn 1], P.17543 [Magazyn 1], P.17541 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18395.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18394.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Innovation and technology horizons)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Includes bibliographical references and index.
Tourism Innovation: Technology, Sustainability and Creativity addresses the growing use and importance of tourism innovation in society. Readers of this book will gain a global perspective on how the tourism industry is changing and taking advantage of emerging technologies, which will help them to foresee potential changes in the industry and plan for the future. Tourism innovation is defi ned as innovating in a cost-effi cient manner by taking into account the available resources. Most of the focus on tourism innovation has been on developing countries but it is also used by companies in other locations. This book explores the way in which tourism innovation differs from other types of innovation and offers a creative solution to issues about sustainability and the circular economy. In this vein, it includes chapters addressing issues related to the following but not limited subjects: co-creation in innovation, social issues in innovation, leadership and innovation, forms of innovation, government innovation and innovation research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.21.XX.1.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ESP tourism teacher's book
Essential language practice for tourist industry professionals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.753 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
England : the Rough Guide. - Wyd. 3. - [ Londyn ] : Rough Guides, 1998. - 938 s. : il. ; 20 cm.
There's practical information and advice on visiting England's beautiful countryside and coastline, as well as the many diverse cities, towns and picture-postcard villages. Don't miss a thing with up-to-date reviews of the best places to stay, from boutique hotels to budget hostels, the most authentic pubs and new-on-the-scene restaurants, and the most exciting activities and experiences. Whether you're camping on a remote Cornish peninsula, hiking in the Peak District, being pampered in a spa town or browsing markets in London's East End, explore every corner of this superb country with easy-to-use maps and detailed sights information.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.140.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.139.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Christine Williams is the first author listed on the title page of the first edition.
Includes bibliographical references and index.
Service quality is at the forefront of how the leisure, events, tourism and sport (LETS) sectors operate. An important consideration for any business, and therefore any student of the subject, this new edition of a successful textbook addresses the key points and principles of managing service quality across the industry sector. Fully updated and enhanced, it: - Covers areas such as the experience economy, capacity management and service culture, as well as methods for measuring quality and satisfaction. - Includes numerous case studies to help students apply classroom-based theory to practice. - Is packed with student-friendly pedagogy and full colour illustrations throughout to enhance the learning experience. Considering the underpinning theory of service quality, this book informs the reader of the practical application of service quality management tools and techniques in an industry with distinctive features and challenges. An invaluable read for students within the LETS sectors, it also provides a useful refresher for practitioners working in the industry.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17485 [Magazyn 1], P.17486 [Magazyn 1], P.17484 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18190.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18189.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.102.
"English for International Tourism" is the first multi-level series designed specifically for the hotel and tourism industry! This course focuses on the grammar, vocabulary, and skills needed for professional communication in this fast-paced industry. It features contemporary, relevant topics and utilizes a range of authentic materials including Dorling Kindersley's acclaimed "Eyewitness Travel Guides."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4347 [Magazyn 1], P.4348 [Magazyn 1], P.4349 [Magazyn 1] (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"English for International Tourism" is the first multi-level series designed specifically for the hotel and tourism industry! This course focuses on the grammar, vocabulary, and skills needed for professional communication in this fast-paced industry. It features contemporary, relevant topics and utilizes a range of authentic materials including Dorling Kindersley s acclaimed "Eyewitness Travel Guides."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4350 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This book reviews all aspects of the phenomenon of mass tourism. It covers theoretical perspectives (including political economy, ethics, sustainability and environmentalism), the historical context, and the current challenges to domestic, intra-regional and international mass tourism. As tourism and tourist numbers continue to grow around the world, it becomes increasingly important that this subject is studied in depth and best practice applied in real-life situations. This book: - Is the first to address a range of theoretical issues relating to mass tourism; - Uses a wide selection of case studies to translate theory into practice, covering the historical rise and fall of UK seaside resorts, the increase in Chinese tourism, conflict between different mass tourism groups, destination transformation from mass to niche tourism, and specific problems facing cruise ships; - Is written by a range of international, established authors to give a global perspective on the subject. Finishing with a speculative chapter identifying potential future trends and challenges, this book forms an essential resource for all researchers and students within tourism studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17442 [Magazyn 1], P.17441 [Magazyn 1], P.17443 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18162.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18161.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 479.XXIV.13 [Magazyn 2], 480.XXIV.13 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [220]-227) and index.
Selling Scottish heritage has been a boom industry since the Victorians took their holidays in the highlands. But what effect has this "Balmoralization of Scotland" had on its people and national identity? This work presents a study of the Scottish heritage industry. Asking why heritage is so central to Scotland's definition of itself and to that of others, it accounts for the heritage industry's rise at home and abroad within the context of Scottish culture. It takes a covert look behind the scenes at the drivers of the heritage machine, The National Trust for Scotland, the Scottish Tourist Board and Historic Scotland, and at the powerful lairds who influence the heritage industry directly or indirectly. This work explores the heritage consumers who demand new sources of entertainment and shows how heritage fits into their patterns of leisure, consumption and lifestyle. Written by three sociologists, this is a study of the meanings which consumers apply to their heritage, how heritage differs fundamentally from history and why such political and national importance is attached to a nation's quest for its heritage. This work is intended for use by students of tourism and heritage within sociology, cultural studies, history and tourism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11257.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
"English for International Tourism" is the first multi-level series designed specifically for the hotel and tourism industry! This course focuses on the grammar, vocabulary, and skills needed for professional communication in this fast-paced industry. It features contemporary, relevant topics and utilizes a range of authentic materials including Dorling Kindersley s acclaimed "Eyewitness Travel Guides."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4351 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-Consumers in the Era of New Tourism / Erkan Sezgin. - Singapore : Springer Science+Business Media, 2016. - X, 139 pages : illustrations; 21 cm.
(Managing the Asian Century)
This book focuses on the role of e-consumers and e-marketing in the era of new tourism. It addresses themes such as the tourism "prosumer" at work, the evolution of tourism services, the collaboration and co-creation, as well as the e-complaint behavior of e-consumers in tourism. It also discusses topics such as mobile marketing, gamification as a marketing communication tool, the impact of social media on tourism consumers, and the use of e-loyalty programs in the accommodation sector. Students taking e-marketing and market research courses in tourism can use this work as a source book for the principles of new marketing management. e-Consumers in the Era of New Tourism serves as a helpful resource for practitioners, as well as researchers and students of e-marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17531 [Magazyn 1], P.17532 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18385.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18384.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Includes bibliographical references and index.
Describing the fundamental elements of research methods for leisure, recreation and tourism, this new edition of a popular textbook is updated throughout. It covers the measurement of variables, sampling, questionnaire design and evaluation methods, and also a wider discussion of writing proposals, communicating research findings, cross-cultural research, and the use of new technologies in conducting research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17471 [Magazyn 1], P.17470 [Magazyn 1], P.17472 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18180.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18179.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Destinations rely on regional strategies to support and enhance the tourism product through regional partnerships and integration. Integrated tourism is defined as tourism that is explicitly linked to the economic, social, cultural, natural, and human structures of the region in which it occurs. Integrated tourism has evolved to include numerous meanings and definitions but all of which have a vertical approach. The first of its kind, this book moves away from the vertical approach and provides insight into inclusive regional development strategies that support both the needs of urban and rural areas while enhancing the tourist experience, supporting the positive impacts of tourism and mitigating the negative. Regional studies tend to portray either an urban or rural focus without acknowledging that these spaces often constitute joint governance structures, similar historical and cultural roots, and economic dependencies. Sustainable tourism promotes sourcing locally, such as using rural agricultural products in urban tourism experiences. Furthermore, innovative marketing strategies linking tourism heritage, attractions, food and drink trails, and artisans with urban visitors are emerging. Including theoretical and applied research and international case studies, this will be a valuable resource to academics, students, and practitioners working in tourism development and regional policy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17440 [Magazyn 1], P.17439 [Magazyn 1], P.17438 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18160.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18159.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This third edition of Tourism Geography: critical understandings of place, space and experience presents an essential understanding of critical perspectives on how tourism places and spaces are created and maintained. Drawing on the holistic nature of geography, a range of social science disciplinary views are presented, including both historical and contemporary perspectives. Fundamentally, however, the book strives to connect tourism to key geographical concepts of globalisation, mobility, production and consumption, physical landscapes, and post-industrial change. The book is arranged in five parts. Part I provides an overview of fundamental tourism definitions and concepts, along with an introduction to some of the major themes in contemporary geographic research on tourism, which are further developed in subsequent chapters of this book. In Part II the discussion focuses on how spatial patterns of modern tourism have evolved through time from regional to global geographies. Part III offers an extended discussion of how tourism relates to places that are toured through their economic landscape, contemporary environmental change and socio-cultural relations. Part IV explores a range of major themes in the geographies of tourism, including place creation and promotion, the transformation of urban tourism, heritage and place identity, and creating personal identity through consumption, encounters with nature and other embodied forms of tourism experience. Part V turns to applied geography with an overview of the different roles of planning for tourism as a means of spatial regulation of the activity, and a look at emerging themes in the critical geography of contemporary and future geographies of tourism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17538 [Magazyn 1], P.17537 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18391.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18390.XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
English for International Tourism : Pre-intermediate : Audio CD. - Harlow : Longman. - 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Do płyty CD dołączona jest książka o sygn. P.4347 WYP., P.4348 WYP. lub P.4349 WYP.
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.102 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do płyty CD dołączona jest książka o sygn. P.4343 WYP., P.4344 WYP. lub P.4345 WYP.
"English for International Tourism" is the first multi-level series designed specifically for the hotel and tourism industry! This course focuses on the grammar, vocabulary, and skills needed for professional communication in this fast-paced industry. It features contemporary, relevant topics and utilizes a range of authentic materials including Dorling Kindersley s acclaimed "Eyewitness Travel Guides."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.101 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej