Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(35)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(73)
Autor
Ellis Rod
(9)
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Dörnyei Zoltán
(3)
Long Michael H
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Willis Jane
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Hyland Ken
(2)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(2)
Littlewood William T
(2)
Mackey Alison
(2)
VanPatten Bill
(2)
Amerstorfer Carmen M
(1)
August Diane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bland Janice
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Doughty Catherine
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Ehrman Madeline
(1)
Ferris Dana R. (1960- )
(1)
Festman Julia
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gass Susan M
(1)
Gavriilidou Zoe
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hawkins Roger
(1)
Hedgcock John S
(1)
Herschensohn Julia Rogers 1945-
(1)
Hiver Phil 1984-
(1)
Hyland Fiona
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jacobs George M
(1)
Johnson Keith
(1)
Kelly Keith
(1)
Kroll Barbara
(1)
Lai Chun (Language teacher)
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Leaver Betty Lou
(1)
Li Shaofeng
(1)
Lier Leo van
(1)
Lightbown Patsy
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Masuhara Hitomi
(1)
McCafferty Steven G
(1)
Mitits Lydia 1966-
(1)
Murphy Victoria A
(1)
Oliver Rhonda
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Papi Mostafa
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Peregoy Suzanne F
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Philp Jenefer
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Reinders Hayo
(1)
Roever Carsten
(1)
Ryan Stephen
(1)
Sampson Richard J
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scovel Thomas (1939- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Shaw Stuart D
(1)
Shekhtman Boris
(1)
Singleton David
(1)
Smith Megan (Linguist)
(1)
Sundqvist Pia
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Taguchi Tatsuya
(1)
Thorne Steven L
(1)
Tomlinson Brian 1943-
(1)
Ushioda Ema
(1)
Verspoor Marjolijn
(1)
Voller Peter
(1)
Williams Jessica
(1)
Williams Jessica (1957- )
(1)
Young-Scholten Martha
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Anglia
(16)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Wielka Brytania
(7)
Stany Zjednoczone
(5)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(2)
nieznany (cdn)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Język
angielski
(42)
polski
(38)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(34)
JĘZYK ANGIELSKI
(30)
Język angielski
(12)
JĘZYKI
(11)
Second language acquisition
(7)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Nauczanie
(6)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(3)
Badania naukowe
(2)
Language and languages
(2)
Metodologia
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Ankieta
(1)
Bilingualism in children
(1)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural studies
(1)
Dwujęzyczność
(1)
FOREIGN LANGUAGE STUDY - English as a Second Language. bisacsh
(1)
Gramatyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(1)
Konwersacje
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES - Study & Teaching. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
NAUCZANIE
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pisanie
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Testy językowe
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Vocabulary
(1)
VygotskiŠi, L. S. (Lev Semenovich), 1896-1934
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Językoznawstwo
(33)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
second language acquisition
(60)
English language
(23)
teaching
(16)
language
(15)
study and teaching
(14)
learning
(13)
second language learning
(12)
language acquisition
(10)
linguistics
(10)
learning strategies
(8)
language learning
(6)
second language
(6)
study
(6)
writing
(6)
methods of teaching
(5)
SLA
(4)
psychology
(4)
education
(3)
first language acquisition
(3)
foreign speakers
(3)
motivation
(3)
research
(3)
research method
(3)
task-based learning
(3)
applied linguistics
(2)
behaviourism
(2)
bilingualism
(2)
children
(2)
error
(2)
language teaching
(2)
learner
(2)
pragmatics
(2)
psycholinguistics
(2)
psychological aspects
(2)
reading
(2)
sociolinguistics
(2)
CLIL
(1)
Interlanguage
(1)
Japanese speakers
(1)
Second language acquisition
(1)
United States
(1)
affective differences
(1)
childhood
(1)
classroom managment
(1)
cognitive differences
(1)
cognitive process
(1)
conative differences
(1)
cooperative learning
(1)
foreign language
(1)
grammar
(1)
group work
(1)
identity
(1)
individual differences
(1)
interlanguage
(1)
language and culture
(1)
language pedagogy
(1)
lifelong learning
(1)
literacy
(1)
methodology
(1)
morphology
(1)
pedagogy
(1)
phonology
(1)
practice
(1)
project method
(1)
questionnaire
(1)
second language pedagogy
(1)
social aspects
(1)
social context
(1)
sociocultural
(1)
speech act
(1)
syntax
(1)
task analysis
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
young learner
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Longman Applied Linguistics)
Includes bibliographical references (page 323) and index.
An understanding of sociocultural context is crucial in second language learning yet developing this awareness often poses a real challenge to the typical language learner. This book is a practical language teachers' guide that focuses on how to teach socially and culturally appropriate language for effective communication. Moving beyond a purely theoretical approach to pragmatics, the volume offers practical advice to teachers, with hands-on classroom tasks included in every chapter. Readers will be able to: * Identify possible causes of learner errors and choices in cross-cultural communication * Understand second language acquisition theories that support their classroom practices * Develop a pragmatics-focused instructional component, classroom-based assessments, and curricula * Help learners to become more strategic about their learning and performance of speech acts * Incorporate technology into their approach to teaching pragmatics This book aims to close the gap between what research in pragmatics has found and how language is generally taught today. It will be of interest to all language teachers, graduate students in language teaching and linguistics, teacher educators, and developers of materials for teaching language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17991.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching and Skill Learning / Keith Johnson. - Oxford ; Cambridge : Blackwell, [1996]. - VIII, 198 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
This book argues controversially that second-language acquisition has much in common with other forms of skill learning, and that there is much to be learned about the business of language teaching by considering the views and practices of teachers in other domains. For many Applied Linguists, language is unique among human skills, incomparable in its acquisition and use to other forms of behaviour. Their study of second-language learning and teaching may thus draw on knowledge about first-language acquisition, but not on what is known about the learning of non-linguistic skills. This book argues against such an approach. It begins by considering arguments for and against the uniqueness of language. It reviews the recent literature in second-language acquisition, looking both at general learning theories (which account for language alongside other skills) and opposing theories (mostly based on the study of Universal Grammar). The book then turns to language teaching, and in a programmatic way considers what insights may be gained by viewing language within a general skills framework. Particular attention is given to how the teacher may help students to make consciously learned language automatic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3237.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11559.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15419.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references p. [359]-384 and indexes.
Integrates theory, research, and practice on the learning of second and foreign languages as informed by sociocultural and activity theory. It familiarizes students, teachers, and other researchers who do not work within the theory with its principal claims and constructs in particular as they relate to second language research. The book also describes and illustrates the use of activity theory to support practical and conceptual innovations in second language education.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18377.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & applied linguistics professional series)
Includes bibliographical references (pages 225-242) and index.
Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning―a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky’s sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the ‘pedagogical imperative.’ Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice―an approach grounded in praxis―the dialectical unity of theory and practice Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Understanding how people learn and fail to learn second and foreign languages is increasingly recognised as a critical social and psycholinguistic issue. Second languages are vitally important to diverse groups of people, ranging from refugees to college students facing foreign language requirements. This book provides a synthesis of empirical findings on second and foreign language learning by children and adults, emphasising the design and execution of appropriate research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3212.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3211.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 258-265
Aimed at beginning to intermediate undergraduates and above, this textbook is designed to help the student achieve optimal success as a language learner and user. It teaches students to understand their own preferences in learning, develop individual learning plans and approaches, and select appropriate learning strategies. Each chapter contains an overview and review section, with learning activities that students can carry out either individually or in classrooms.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7979.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9283.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and index.
The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Individual Differences provides a thorough, in-depth discussion of the theory, research, and pedagogy pertaining to the role individual difference (ID) factors play in second language acquisition (SLA). It goes beyond the traditional repertoire and includes 32 chapters covering a full spectrum of topics on learners’ cognitive, conative, affective, and demographic/sociocultural variation. The volume examines IDs from two perspectives: one is how each ID variable is associated with learning behaviors, processes, and outcomes; the other is how each domain of SLA, such as vocabulary or reading, is affected by clusters of ID variables. The volume also includes a section on the common methods used in ID research, including data elicitation instruments such as surveys, interviews, and psychometric testing, as well as methods of data analysis such as structural equation modeling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21803.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
This volume looks at classroom research in the second or foreign language classroom. The author notes that little is known about what happens in language lessons and how they may contribute to second language acquisition. He stresses the need to study classroom interaction in its social context and proposes an ethnographic approach to the subject, one which benefits the teachers doing action research and researchers investigating learning processes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3185 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3184.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Includes bibliographical references (pages 147-160) and index.
Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices that can overcome these challenges. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21407.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21406.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 1, 4 dodr. - Oxford, New York : Oxford University Press, 1995. - XV, 135 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9510 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - XVI, 192 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9767 [Magazyn 1], P.9769 [Magazyn 1], P.9766 [Magazyn 1], P.9764 [Magazyn 1], P.9765 [Magazyn 1], P.9768 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2071.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.9763.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fourth edition - Oxford : Oxford University Press, 2013. - IX, 256 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its 4th edition, How Languages are Learned is highly valued for the way it relates language acquisition theory to classroom teaching and learning and draws practical implications from the research for the language classroom. How Languages are Learned is widely-used as a reference book on teacher training courses, and for new and experienced practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15027.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15891.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2003. - XVI, 192 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3634.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11873.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1721.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This singular new textbook is both an introduction to the major theories of second language acquisition and a practical proposal for their application to language learning courses. It explains and evaluates these theories, and focuses on recent research that has enriched thinking about the best ways to facilitate communicative effectiveness in an L2. It then suggests practical applications regarding language planning, curriculum development, pedagogy, materials development, teacher development, and assessment, establishing a tangible connection between theory and practice. Unlike many SLA books which are narrowly focused on the acquisition of language, it explores the roles of factors such as pragmatics, para-linguistic signals, gesture, semiotics, multi-modality, embodied language, and brain activity in L2 communication. SLA Applied connects research-based theories to the authors' and students' real-life experiences in the classroom, and stimulates reflection and creativity through the inclusion of Readers' Tasks in every chapter. This engaging and relevant text is suitable for students in Applied Linguistics or TESOL courses, trainee teachers, researchers, and practitioners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21547.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej