Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(12)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Camarda Sylwia
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kohut Dorota
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kukołowicz Teresa (1925- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Sasin Piotr (pedagogika)
(1)
Siara Olga
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Łukawska Maria
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
RODZINA
(5)
Rodzice
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
DZIECKO
(3)
Dzieci
(3)
RODZICE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
OJCOSTWO
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Bajkoterapia
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Czytanie
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NARKOMANIA
(1)
Nauczanie
(1)
Odruchy
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poród
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
SAMOTNOŚĆ
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
TOŻSAMOŚĆ PŁCIOWA
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Polska
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Antologia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(4)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
rodzice
(22)
dzieci
(12)
rodzina
(8)
wychowanie
(5)
więź rodzinna
(4)
nauczyciele
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
jakość życia
(2)
metoda Montessori
(2)
męskość
(2)
niepełnosprawni
(2)
ojcostwo
(2)
psychologia
(2)
rodzicielstwo
(2)
rozwód
(2)
więź emocjonalna
(2)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
aktywność zawodowa
(1)
autoterapia
(1)
bajkoterapia
(1)
choroby przewlekłe
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
dziadkowie
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
integracja sensoryczna
(1)
kobiecość
(1)
kreatywność
(1)
kryzys
(1)
liczenie
(1)
logopedia
(1)
macierzyństwo
(1)
migracje zarobkowe
(1)
mózg
(1)
młodzież
(1)
nadwrażliwość
(1)
narkomania
(1)
nauczyciel
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawność
(1)
okres prenatalny
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
osamotnienie
(1)
osobowość
(1)
osoby starsze
(1)
pielęgnacja
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
program eukacyjno-terapeutyczny
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzeństwo
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozwój osobowości
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
samotni rodzice
(1)
samotność
(1)
sytuacja psychospołeczna
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkoła
(1)
terapeuta
(1)
terapia
(1)
terapia rodzinna
(1)
tożsamość płciowa
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uraz czaszkowo-mózgowy
(1)
wady wrodzone
(1)
wartość społeczna
(1)
wcześniak
(1)
wychowawca
(1)
zaangażowanie
(1)
zagrożenia
(1)
zdrowotność
(1)
zespół Downa
(1)
zespół genetyczny IFAP
(1)
zmiana społeczna
(1)
zmysły
(1)
żywienie
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 4. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2009. - 423, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 403-415.
Ojcostwo to zbiór refleksji nad ojcostwem naturalnym i ojcostwem duchowym. W czasach kryzysu roli ojca i rosnącej liczby rozwodów warto zajrzeć do pomieszczonych w tym tomie tekstów o ojcostwie w ujęciu św. Augustyna czy Thomasa Mertona; przeczytać, co na temat rodzicielstwa piszą m. in.: psychologowie, doświadczony kierownik duchowy, ojcowie rodzin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15013.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15865.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Bibliogr. s. 108-113.
"Dziecko własnym terapeutą" pokazuje jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne oraz jak wspomagać strategie autoterapeutyczne u dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych. Książka przedstawia oryginalną, interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Na końcu książki znajduje się bibliografia i literatura polecana przez autorkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12392.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej, ogólnej cztery rozdziały stanowią wprowadzenie do zagadnień rehabilitacji dziecięcej. Przedstawiono w nich: prawidłowy rozwój psychomotoryczny niemowlęcia, pierwsze objawy alarmowe świadczące o nieprawidłowościach w rozwoju dziecka, ocenę wczesnego prognozowania zaburzeń rozwoju ruchowego przez zastosowanie globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla oraz neurofizjologiczne metody fizjoterapii i pielęgnacji; szczególną sytuację dziecka z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością; opis relacji zdrowych dzieci z przewlekle chorym lub niepełnosprawnym rodzeństwem oraz z rodzicami i rodziną oraz możliwości interwencji żywieniowej i postępowania żywieniowego tych dzieci. Część druga obejmuje pięć rozdziałów i zawiera oryginalne opracowania postępowania rehabilitacyjnego oraz opieki pielęgniarskiej nad chorym dzieckiem. Studium przypadku dotyczy: dziecka ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością narządu ruchu w następstwie niedorozwoju kończyn, dziecka z rzadkim zespołem genetycznym IFAP, noworodka z cechami artrogrypozy oraz licznymi wadami wrodzonymi, dziecka z urazem czaszkowo-mózgowym, opieki nad wcześniakiem z ciąży mnogiej w aspekcie pielęgnacyjnym i rehabilitacyjnym z uwzględnieniem Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej - ICNP®. Publikacja jest skierowana jest do szerokiego grona profesjonalistów zawodowo związanych z rehabilitacją i opieką nad dzieckiem. Ze względu na swoją dużą wartość merytoryczną i praktyczną może zostać wykorzystana w nauczaniu metodą studium przypadku studentów kierunków pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i dietetyka, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, neonatologicznego i rodzinnego oraz przedstawicieli innych specjalności w zakresie problematyki pediatrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej