Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(152)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
Mapy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(144)
dostępne
(141)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(89)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(145)
Autor
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(4)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(4)
Domański Ryszard (1928- )
(3)
Jóźwik Bartosz
(3)
Makowski Jerzy (1946- )
(3)
Nowińska-Łaźniewska Ewa
(3)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(3)
Teichmann Eufemia
(3)
Bogusz Anna
(2)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Fierla Irena (1933- )
(2)
Godlewska Hanna (1960- )
(2)
Gorzelak Grzegorz (1949- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Jędrusik Maciej
(2)
Kistowski Mariusz (1963- )
(2)
Kondracki Jerzy (1908-1998)
(2)
Korenik Stanisław
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Kurek Włodzimierz (1947- )
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Plit Florian
(2)
Potoczek Andrzej
(2)
Przychocka Iwona
(2)
Pyra Mariusz
(2)
Silûk Taccâna (1975- )
(2)
Solon Jerzy (1954- )
(2)
Szromnik Andrzej
(2)
Zalewa Piotr
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Zorska Anna
(2)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(2)
Adamiak Jan (1944- )
(1)
Adamko Jerzy
(1)
Bajko Zbigniew
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balon Jarosław (1957- )
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Borzyszkowski Jan
(1)
Brodecki Zdzisław (1941- )
(1)
Brzezińska Anna Weronika (1977- )
(1)
Brzezińska-Wójcik Teresa
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Chmielewski Roman
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Czernek Katarzyna
(1)
Cziomer Erhard (1940- )
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Doktór Dariusz
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Dołzbłasz Sylwia
(1)
Dośpiał-Borysiak Katarzyna (1976- )
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Dumała Andrzej
(1)
Dumała Hanna
(1)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Gawłowski Robert
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gruszczyńska Elżbieta (geolog)
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Gwiazda Adam (1946- )
(1)
Górecki Tomasz (matematyk)
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gębuś Tomasz
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harasimiuk Krystyna (1946- )
(1)
Hoekman Bernard M. (1959- )
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hulewska Aleksandra (1974- )
(1)
Idczak Piotr
(1)
Ilieş Alexandru
(1)
Jankowski Piotr
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jałowiecki Bohdan (1934- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karabanov Alexandr
(1)
Kargul Jagna
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Kaźmierski Jan (zarządzanie)
(1)
Kisiel Wiktor
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Knecht Damian
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Korol Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(151)
Białoruś
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(149)
angielski
(2)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(29)
TURYSTYKA
(22)
ROZWÓJ REGIONALNY
(17)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(15)
REGIONY (adm.)
(11)
GLOBALIZACJA
(10)
INNOWACJE
(10)
POLITYKA REGIONALNA UE
(10)
POLITYKA REGIONALNA
(9)
GOSPODARKA TERENOWA
(8)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(8)
MARKETING TERYTORIALNY
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
POLSKA
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
Geografia fizyczna
(4)
POLITYKA MIĘDZYNARODOWA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(3)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(3)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(3)
KLASTRY (ekon.)
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(3)
Turystyka
(3)
WZROST GOSPODARCZY
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
BIAŁORUŚ
(2)
EKOTURYSTYKA
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA REGIONALNA
(2)
Geografia
(2)
MIASTA
(2)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
REGIONALIZM
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
USŁUGI
(2)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(2)
AGROBIZNES
(1)
Antropogeografia
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
EDUKACJA REGIONALNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EUROREGIONY
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
GATT
(1)
GEOGRAFIA
(1)
GEOGRAFIA SPOŁECZNA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GRUPY NACISKU
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Geografia regionalna
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INWESTYCJE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMITET REGIONÓW
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAJOBRAZ KULTUROWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
LOGISTYKA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MIĘDZYNARODOWA
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MONOPOLE
(1)
NATO
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PILOCI WYCIECZEK
(1)
PLANOWANIE REGIONALNE
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
POPYT
(1)
PORADNIKI
(1)
PROSTYTUCJA NIELETNICH
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Polityka regionalna
(1)
REGIONALNE IZBY OBRACHUNKOWE
(1)
REGIONY (ADM.)
(1)
REGIONY (admin.)
(1)
REGIONY PROBLEMOWE
(1)
ROSJA
(1)
RYMARCZYK, JAN (1944- )
(1)
Temat: czas
2001-0
(12)
1989-
(10)
2001-
(6)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(7)
Polska
(7)
BAŁTYCKI, region
(2)
EUROPA
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(2)
POLSKA WSCHODNIA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Białoruś
(1)
Brześć (Białoruś, obw. brzeski ; okolice)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
LITWA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
MAZOWSZE
(1)
PODLASIE
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
WILNO (Litwa ; okręg)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(21)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ALBUMY
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
FOTOGRAFIA POLSKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Mapa geologiczna
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Geografia i nauki o Ziemi
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Geologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
region
(61)
rozwój regionalny
(35)
turystyka
(26)
konkurencyjność
(23)
region turystyczny
(23)
Polska
(17)
regionalizacja gospodarcza
(17)
polityka regionalna
(16)
region przygraniczny
(16)
Unia Europejska
(15)
globalizacja
(14)
produkt turystyczny
(12)
regionalizacja
(12)
współpraca transgraniczna
(11)
gospodarka
(9)
innowacje
(9)
marketing terytorialny
(9)
klaster
(8)
regionalizm
(8)
polityka regionalna UE
(7)
rozwój gospodarczy
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
ruch turystyczny
(7)
samorząd terytorialny
(7)
zarządzanie
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
przedsiębiorczość
(6)
region ekonomiczny
(6)
turystyka kulturowa
(6)
agroturystyka
(5)
atrakcyjność turystyczna
(5)
dziedzictwo kulturowe
(5)
ekoturystyka
(5)
gospodarka oparta na wiedzy
(5)
gospodarka światowa
(5)
handel międzynarodowy
(5)
innowacyjność
(5)
innowacyjność gospodarki
(5)
miasto
(5)
region peryferyjny
(5)
rolnictwo
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(4)
Regionalny Program Operacyjny
(4)
geografia
(4)
geografia turystyczna
(4)
infrastruktura
(4)
inwestycje zagraniczne
(4)
konkurencyjność regionalna
(4)
kultura
(4)
organizacja turystyczna
(4)
polityka spójności
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
rozwój społeczny
(4)
ruch graniczny
(4)
szlaki turystyczne
(4)
turystyka morska
(4)
Białoruś
(3)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(3)
Europejski Fundusz Społeczny
(3)
Fundusz Spójności
(3)
badania marketingowe
(3)
finanse
(3)
fundusze europejskie
(3)
fundusze strukturalne
(3)
geografia ekonomiczna
(3)
geoturystyka
(3)
gospodarka turystyczna
(3)
internacjonalizacja
(3)
kapitał społeczny
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
korporacja międzynarodowa
(3)
korporacja transnarodowa
(3)
logistyka
(3)
ludność
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
produkt regionalny
(3)
promocja
(3)
przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
przestrzeń
(3)
region Morza Bałtyckiego
(3)
regionalne porozumienia handlowe
(3)
regionalny system innowacji
(3)
rozwój lokalny
(3)
społeczność lokalna
(3)
turystyka biznesowa
(3)
turystyka medyczna
(3)
turystyka wiejska
(3)
województwo
(3)
województwo lubelskie
(3)
wzrost gospodarczy
(3)
Ameryka Południowa
(2)
Azja
(2)
Europa
(2)
Europejski Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej
(2)
Polska Wschodnia
(2)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(2)
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
(2)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(2)
biznes
(2)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Bibliogr. s. 109-113.
Niniejsza monografia przedstawia syntetyczne wyniki badań empirycznych innowacji przedsiębiorstw i regionów Polski Wschodniej. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Dwa pierwsze wprowadzają, definiują i systematyzują pojęcia związane z działalnością innowacyjną. W rozdziale trzecim przedstawiono ogólną charakterystykę Polski Wschodniej. Czwarty rozdział zawiera założenia procesu badawczego wraz z modelem typu probit i metodyke badawczą innowacyjności regionów oraz prezentuje wyniki badań. Ostatni rozdział proponuje kierunki i perspektywy rozwoju innowacyjności regionów Polski Wschodniej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13528.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14494.XIII.3. [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka przestrzenna / Ryszard Domański. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 235 s. : rys. ; 24 cm.
Gospodarka przestrzenna powstała jako dyscyplina ekonomiczna w celu uzupełnienia i rozwinięcia teorii ekonomii, która wcześniej opisywała i wyjaśniała zjawiska i procesy w sposób aprzestrzenny. Gospodarka narodowa w teoriach wszystkich głównych szkół ekonomicznych nie była przestrzennie zróżnicowana. Miała charakter jednopunktowy. W sposób aprzestrzenny rozważano produkcję, konsumpcję, zatrudnienie, inwestycje, wzrost gospodarczy, politykę gospodarczą. Elementy przestrzenne w ograniczonym zakresie występowały w teorii renty gruntowej, obszarów rynkowych, mobilności czynników produkcji i handlu międzynarodowego. Nie było jednak usystematyzowanej teorii ekonomii uogólniającej funkcjonowanie i rozwój gospodarki w jej zmienności przestrzennej jako systemu miejsc i obszarów powiązanych siecią oddziaływań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2624 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1342.XIII.5 [Czytelnia C], P.1341.XIII.5 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-407.
Monografia jest interesującym studium literaturowym oraz studium badawczym dotyczącym różnych aspektów teorii i praktyki struktur klastrowych. Całość stanowi kompendium wiedzy w tym zakresie. Podjęta w pracy tematyka posiada istotne znaczenie tak z teoretycznego jak i praktycznego punktu widzenia. Autor zaprezentował bowiem bardzo szerokie spektrum teoretycznych i praktycznych aspektów kształtowania się, funkcjonowania i rozwoju regionalnych struktur klastrowych. Ma również istotne znaczenie z punktu widzenia praktyki programowania i kreowania rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13403.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14386.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-[249].
Niniejsza monografia podejmuje próbę oceny wpływu środowiska przyrodniczego na rozwój regionalny. W tym celu Autorka przeprowadziła analizę zasobów i walorów przyrodniczych oraz możliwości ich gospodarczego wykorzystania przy założeniu, że są one czynnikami warunkującymi nie tylko rozwój regionów, ale i poziom ich konkurencyjności. Monografia umożliwi Czytelnikowi poznanie zarówno tematyki konkurencyjności regionów, jak i zagadnień związanych z gospodarczym wykorzystaniem środowiska przyrodniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12874.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współcześnie istotną rolę w rozwoju turystyki odgrywają władze samorządowe. Publikacja porusza zagadnienia dotyczące: miejsca i roli samorządu terytorialnego w zarządzaniu rozwojem turystyki, zarządzania strategicznego w samorządzie terytorialnym, strategii zrównoważonego rozwoju obszarów turystycznych, marketingu terytorialnego, kreatywności i innowacyjności kadr w branży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16326.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie Wydawnictwa Uczelnianego Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy)
Bibliografia s. 195-207
"Praca autorstwa A. Potoczka i J. Stępnia dotyczy niezwykle istotnych zagadnień odnoszących się do praktyki funkcjonowania samorządu lokalnego i regionalnego jako inicjatora i koordynatora procesu rozwoju. Autorzy poświęcają wiele uwagi metodologii przygotowania strategii rozwoju oraz uwarunkowaniom jej realizacji. Odnoszą się także do różnych funkcji strategii w szeroko pojętym procesie rozwoju. Warte podkreślenia jest zwrócenie uwagi na rolę i znaczenie strategii innowacji w stymulowaniu rozwoju jednostki terytorialnej. Głównym kierunkiem rozważań jest proces programowania rozwoju, a w szczególności planowanie strategiczne i związane z tym formy i metody działania administracji publicznej. W szczególności analizowane są problemy dotyczące opracowywania strategii rozwoju jako swoistego planu oraz instrumentu zarządzania rozwojem jednostki terytorialnej. Książka stanowi również cenne źródło informacji dla samorządowców oraz studentów, jest też swoistym przewodnikiem po złożonej problematyce planowania i zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym". (z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Saksona)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7684.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8686.XIII.2 [Czytelnia C], 8687.XIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 131-138.
W niniejszej pracy została wykorzystana metoda wagowo-korelacyjna, na bazie której powstały autorskie kartogramy, służące do interpretacji roli czynnika przestrzennego w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej europejskich regionów. Jest to pierwsza tego typu praca w Polsce. Również w międzynarodowej literaturze naukowej nie ma opublikowanych prac naukowych odnoszących się stricte do atrakcyjności inwestycyjnej wszystkich regionów UE. Są prace na temat konkurencyjności wybranych regionów, nie ukazują one jednak podstaw naukowych analizy, względnie prace dotyczące wybranych aspektów rozwoju regionalnego (np. rozwoju regionów poprzemysłowych). Stąd niniejsza praca ma charakter propozycji naukowego rozwiązania problemu waloryzacji atrakcyjności inwestycyjnej regionów z perspektywy międzynarodowej, z jednoczesnym zastosowaniem wyników niniejszej pracy do oceny przewag konkurencyjnych, pozycji konkurencyjnej oraz szans i zagrożeń rozwoju regionalnych rynków inwestycyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14314 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14313.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15229.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-265.
Ksiązka opisuje rozwój turystyki winiarskiej w Polsce wskazując na jej powiązania z teoriami endogenicznego rozwoju regionu. Sformułowano model rozwoju turystyki winiarskiej w Polsce w ujęciu mikro- i mezo- oraz określono rolę władz i organizacji pozarządowych w jej rozwoju, a także sprecyzowano ich funkcje w rozwoju turystyki winiarskiej. Dokonano również systematyzacji korzyści i kosztów wynikających z rozszerzania tego kierunku turystyki w regionie. Ponadto, zarysowano problematykę szarej strefy w rozwijającej się w Polsce enoturystyce. Ważnym aspektem pracy było także poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jakie są perspektywy rozwoju enoturystyki w Polsce i jakie jest jej oddziaływanie na rozwój regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14151.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji. W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie. W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym". (prof. zw. dr hab. Marian Strużycki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12674 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11088.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12053.XIII.3 [Czytelnia C], 12054.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 5. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno - administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16406.XIII.6 [Czytelnia C], 16405.XIII.6 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-222.
W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie organizacja i funckjonowaniem samorządu terytorialnego w krajach europejskich. Jego przejawem jest wiele publikacji, które opisują wybrany model samorządu, jego uwarunkowania teoretyczne, ustojowe, społeczne i ich wolucje w kierunku coraz bardziej funkcjonalnych rozwiązań instytucjonalnych. Brak jest jednak publikacji o charakterze przekrojowym, które pozwoliłyby na stworzenie całościowej typologii samorządów w Europie. Niniejsza książka ma za zadanie wypełnić tę lukę. Jednoczesnie stanowi próbę przedstawienia modeli krajowych nie tylko w ujęciu problemowym, ale przede wszystkim w perspektywie różnic i podobieństw pomiędzy samorządami w państwach europey Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, jakie ukształtowaly się w ostatnich dziesięcioleciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13193.XIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14311.XIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 159-169.
Problematyka poruszona w książce jest niezwykle aktualna, a krąg jej odbiorców szeroki: od studentów i naukowców do praktyków życia społecznego, zwłaszcza polityków. Wynika to z jednej strony ze stale rosnącej roli kapitału intelektualnego w stymulacji rozwoju gospodarczego, a z drugiej z coraz większego zainteresowania ekonomistów i polityków konkurencją gospodarczą nie tylko pomiędzy państwami, ale również regionami. Znaczenie kapitału intelektualnego (w tym przede wszystkim kapitału ludzkiego) dla rozwoju gospodarczego i wzrostu konkurencyjności gospodarczej jest silnie podkreślane w strategiach rozwoju Unii Europejskiej. Jednocześnie prowadzona przez Unię Europejską polityka gospodarcza i społeczna zrównoważonego rozwoju, nie tylko krajów członkowskich, lecz i regionów tych krajów, wręcz wymusza pogłębienie analiz na poziomie regionalnym. Wiele programów pomocowych wspomagających tę politykę jest nakierowanych na wspomaganie rozwoju kapitału ludzkiego i zarazem adresowanych do słabo rozwiniętych regionów. Wymaga to z kolei analiz porównawczych nie tylko poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, ale i pomiaru ich kapitału intelektualnego (oraz jego elementów składowych) stymulującego ten rozwój. Z powyższego wynika, że książka spełnia ważną rolę, dostarczając narzędzia ilościowej analizy kapitału intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12675 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-252.
W grze o rozwój, kluczową pozycje we współczesnej gospodarce zajmuje region. Budowanie jego przewag konkurencyjnych uwarunkowane jest istnieniem kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, infrastruktury instytucjonalnej, przedsiębiorczości i innowacyjności. Prezentowana książka wskazuje od czego zależy rozwój regionu w gospodarce globalnej, wyjaśnia mechanizmy wspierania konkurencyjności regionu, w sposób kompleksowy charakteryzuje instrumentarium planowania strategicznego w mieście i regionie, wyjaśnia reguły nowej polityki regionalnej obowiązujące w okresie 2007-2013. Wiedza ta prezentowana z perspektywy ekonomicznej i socjologicznej adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problemami zarządzania miastem i regionem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11766.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12957.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 277-280.
Celem niniejszej pracy jest określenie roli innowacji i procesów ich dyfuzji w kreowaniu atrakcyjności inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego. Ważne jest wskazanie szczególnie cennych innowacji samorządowych, wywierających wpływ na potencjalną i rzeczywistą atrakcyjność inwestycyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11925.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pomoc w zagadnieniach dotyczących rozwoju regionalnego i lokalnego, w zrozumieniu złożonych uwarunkowań, tendencji i prawidłowości tak bardzo skomplikowanego procesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5197 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5196.XIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6388.XIII.1 [Czytelnia C], 6389.XIII.1 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-246.
Podręcznik przedstawia podstawowe pojęcia dotyczące regionu, regionalizacji oraz polityki regionalnej skierowanej na wybrane elementy Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego na lata 2010-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13530.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Bibliogr. s. 115-120. Indeks.
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji – a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym – w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9916.XX.5 [Wypożyczalnia B], P.9917.XX.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11516.XX.5 [Czytelnia B], 11517.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8859 [Magazyn 1], P.8860 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10424.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 372 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 351-363. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, marketingową strategię pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy, marketingowe podejście do lokalizacji obiektów handlowych, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, możliwości wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów, warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i regionów, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych. Publikacja propaguje podejście marketingowe w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11929.XIII.6 [Wypożyczalnia C], P.11928.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13105.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej