Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(155)
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(156)
Autor
Evans Virginia
(42)
Dooley Jenny
(34)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Beatty Ken
(4)
Mann Malcolm
(4)
Taylore-Knowles Steve
(4)
Zemach Dorothy E
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
McKenna Michael C
(3)
Robinson Anne
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Day Richard R
(2)
Driscoll Liz
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Hughes Stacey H
(2)
McGavigan Patrick
(2)
McGregor Tanny
(2)
Miller Judy L
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Reeves John
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Boyle Mike
(1)
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Costinett Sandra
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Duran David
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnston Francine R
(1)
Juel Connie
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(56)
Polska
(50)
Nowy Jork (stan) (USA)
(18)
Anglia
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(4)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Kanada
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
angielski
(109)
polski
(54)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
Poziom zaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Szkoły wyższe
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(88)
CZYTANIE
(49)
Język angielski
(33)
Nauczanie języków obcych
(22)
Czytanie
(14)
Reading
(13)
Nauczanie
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
Reading comprehension
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Egzaminy
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
CAE (certyfikat językowy)
(4)
JĘZYKI
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
English language
(3)
FCE (certyfikat językowy)
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DZIECKO
(2)
FONETYKA
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
LITERATURA
(2)
Literatura
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Pisanie
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Tutoring
(2)
Bilingualism
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Educational technology
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Języka angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literacy
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading (Preschool)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Słownictwo
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie
(1)
Word recognition
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(38)
Podręcznik
(17)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Program edukacyjny
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(33)
Edukacja i pedagogika
(23)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(145)
English language
(80)
teaching
(73)
writing
(67)
listening
(53)
speaking
(53)
grammar
(28)
reading comprehension
(16)
study and teaching
(16)
advanced level
(15)
learning
(14)
reading skills
(13)
English
(10)
vocabulary
(10)
literacy
(9)
FCE
(8)
intermediate level
(8)
teacher's book
(8)
CAE
(7)
children
(7)
elementary level
(7)
practice test
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
EFL
(6)
use of English
(6)
book
(5)
foreign speakers
(5)
language
(5)
pre-intermediate level
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
basic level
(4)
literature
(4)
word recognition
(4)
ESL
(3)
language arts
(3)
phonics
(3)
pronunciation
(3)
C1
(2)
CPE
(2)
ELT
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
classroom managment
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
education
(2)
foreign language
(2)
interdisciplinary approach
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
spelling
(2)
teacher
(2)
testing
(2)
textbook
(2)
tutoring
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Great Britain
(1)
Japanese speakers
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
acquisition
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational games
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
evaluation
(1)
exercises
(1)
games
(1)
graphic organizers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
integrating technology
(1)
język obcy
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The sixth edition of this landmark reference represents classic and trend-setting scholarship that is among the best in the field. Through careful evaluation of reader surveys and focus groups, the editors have extended the books reach into domains of research and instruction that affect practitioners, graduate students, literacy teacher educators, and researchers. Over half of the chapters in this edition are new to Theoretical Models and Processes of Reading, and eight of these new chapters were specially commissioned for this volume. Twenty percent of the chapters from previous editions have been revised by their authors to reflect current research and instructional developments in the field. Questions for Reflection accompany each chapter to assist readers in transforming their current knowledge base through discussion and deeper thinking about theory, research, and instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15610.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL teaching reading
Index s. 215-220
This lively collection of more than 100 classroom activities provides teachers with engaging ways to incorporate extensive reading into their classrooms. The creative and fun speaking, listening, role-play, reading, writing, and vocabulary activities, all linking reading to the rest of the curriculum, are suitable for students of all ages and levels. Teachers will find this handbook a valuable resource not just for reading courses, but for all types of language courses.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7907.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9198.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 251-263) and index.
A trusted resource for day-to-day guidance, professional development, and certification courses, this nuts-and-bolts text explains the varied roles and responsibilities of reading specialists in grades K-12. Rita Bean offers evidence-based best practices for working with struggling readers, supporting teachers, planning curricula, and collaborating with parents, community programs, and granting agencies. Useful features include discussion questions, self-reflective exercises, and lively examples and vignettes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15608.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Read and think [Dokument dźwiękowy] : a reading strategies course / Ken Beatty. - Hong Kong : Pearson Education Asia Limited, 2004. - 3 płyty CD (total time: 166 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
Uzupełnieniem zestawu są książki o sygn. 13308 XXIV CZYT. i 13309 XXIV CZYT.
The "Read and Think" Audio Program provides you with access to recordings of the twenty-four readings within the chosen level. In addition to further stimulating your students' interest in the unit topics, this audio component allows you the option of integrating a listening component into your course. The use of authentic American accents increases students' confidence in hearing, listening to and understanding spoken English. The CDs and cassettes can be used in class or alternatively as a self-study component.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.305 [Czytelnia A], CD.304 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 151-153) and index.
Guided reading is a staple of elementary literacy instruction, yet planning and conducting reading groups can be time consuming and challenging. This hands-on book presents an innovative approach to guided reading that is manageable even for teachers who are new to small-group, differentiated reading instruction. Numerous classroom examples illustrate how to organize groups and select suitably challenging materials, structure group sessions, provide scaffolding and cues while listening to students read, and balance small-group with whole-class instruction. Special features include scheduling aids and lists of common cues for beginning and older readers, as well as suggestions for further reading at the end of each chapter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15602.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New directions in communication disorders research)
Includes bibliographical references and indexes.
Research into reading development and reading disabilities has been dominated by phonologically guided theories for several decades. In this volume, the authors of 11 chapters report on a wide array of current research topics, examining the scope, limits and implications of a phonological theory. The chapters are organized in four sections. The first concerns the nature of the relations between script and speech that make reading possible, considering how different theories of phonology may illuminate the implication of these relations for reading development and skill. The second set of chapters focuses on phonological factors in reading acquisition that pertain to early language development, effects of dialect, the role of instruction, and orthographic learning. The third section identifies factors beyond the phonological that may influence success in learning to read by examining cognitive limitations that are sometimes co-morbid with reading disabilities, contrasting the profiles of specific language impairment and dyslexia, and considering the impact of particular languages and orthographies on language acquisition. Finally, in the fourth section, behavioral-genetic and neurological methods are used to further develop explanations of reading differences and early literacy development. The volume is an essential resource for researchers interested in the cognitive foundations of reading and literacy, language and communication disorders, or psycholinguistics; and those working in reading disabilities, learning disabilities, special education, and the teaching of reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15684.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3309 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3310 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Education)
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL reading teaching
This original and engaging book makes the case that extensive reading provides essential practice in learning to read. This original and engaging book makes the case that extensive reading provides essential practice in learning to read. Extensive reading also develops a positive attitude toward reading so often missed in second language reading classrooms. The authors examine the cognitive and affective nature of reading. They also offer a wealth of practical suggestions for implementing extensive reading, including integrating it into the curriculum, establishing a library, selecting reading material, and record-keeping evaluation. It contains a wide variety of classroom activities to supplement individualized silent reading, and a valuable bibliography of the best books written for English language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3625.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 236-237. Indeks.
This bestselling teacher resource and widely adopted text demonstrates the "whats," "whys," and "how-tos" of explicit reading instruction for struggling Kľ8 learners. The book describes 23 skills and strategies associated with vocabulary, comprehension, word recognition, and fluency. Ways to explain each skill or strategy are illustrated in real-world examples that teachers can use as starting points for their own lessons. Retaining the straight-talking style that made the prior edition so popular, the second edition has been revised and updated to reflect reader feedback and the latest research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14543.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The materials are intended to be creative, presenting the students with motivating material; fluency-focused, bringing in accuracy work only in so far as it is necessary to the completion of an activity; task-based and focused on problem-solving, motivating students to use language in an active and practical way, as well as relating the tasks to the students' own experiences. "Oxford Supplementary Skills" can be used as a supplement to a core course book for extra practice and also as modular course material, offering the teacher scope for flexibility.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.124.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Reading is designed to help language professionals understand the complex nature of reading. This volume builds connections from research on reading, to sound instructional practices and action research possibilities. Offering an overview of reading theory, it summarises the main ideas and issues in first and second language contexts and covers key research studies. Grabe and Stoller then explicitly link this research to teaching practice. In addition to providing erudite research analysis, this is a practical volume and the authors offer advice for practitioners and researchers including a 12-step procedure for conducting meaningful action research projects on reading-related topics, with 27 outlined models for teacher adaptation and use, and numerous figures which can used for both action research and classroom instruction. Learning aids are also featured in the text, including: - key concept boxes and glossary of key terms - quote boxes highlighting critical issues in the field - index of studies summarised by theme - index of model action research projects organised by theme - resource list of relevant journals, books and websites. Written in an accessible style, Teaching and Researching: Reading is a valuable resource for teacher trainers, practicing teachers, materials writers and researchers. William Grabe is Professor of English and Chair of the English Department at Northern Arizona University. He is currently President of the American Association for Applied Linguistics. Fredricka L. Stoller is Associate Professor of English at Northern Arizona University. She has coauthored two reading textbooks, developed reading curricula, and written teacher-training articles on reading instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3292.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pilgrims Longman Resource Books)
Forma i typ
Słowo kluczowe: English language teaching reading
Index.
Are you about to start a new story with your junior class? Or are you planning to read newspaper articles with your adult students, or maybe a play or a poem? Whatever the text, "Headstarts" provides an original lead-in. The author draws on her teaching experience to show how an interesting lead-in to a text-based lesson can unlock a treasury of linguistic usage and stimulate students' curiosity and motivation to learn. The one hundred original pre-text activities are designed to improve students' learning abilities and strengthen their linguistic confidence. They should also help improve students' motivation and confidence by bringing the text to life. The book features activities for use with almost any text, from short articles and poems to full-length novels and plays and is suitable for all levels and abilities. Many activities include little or no preparation and use a "recipe" format.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11281.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Book buddies : a tutoring framework for struggling readers / Francine R. Johnston, Marcia Invernizzi, Connie Juel, Donna lewis-Wagner. - Second edition. - New York : The Guilford Press, 2009. - XIV, 210 stron : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
Bibliografia strony 197-199.
This popular, practical resource provides guidelines for setting up a successful tutorial program in grades K-3 and presents a field-tested lesson format for individualized instruction. Clear explanations and examples demonstrate how to use the book's wealth of activities and exercises to assess students and build specific reading, writing, and spelling skills. Adding greatly to the second edition's utility is an included 70-minute DVD depicting sample sessions with a beginning reader and a late beginning reader.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17676.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
First Certificate Reading / Patrick McGavigan, John Reeves. - Harlow : Longman, 1999. - 143 strony : ilustracje ; 30 cm.
The book is designed to develop the reading skills of students studying at an upper intermediate level of English, especially those preparing for FCE exam. It also provides comprehensive guidance for each task in the FCE reading papers, along with tips and techniques that will enable students to face the exam with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 482.XXIV.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.649.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 481.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: reading teaching children
Bibliogr., index.
Early Reading Instruction is a comprehensive analysis of the research evidence from early writing systems to computer models of reading. In this book, Diane McGuinness provides an innovative solution to the "reading war" - the century-old debate over the efficacy of phonics (sound-based) versus whole-word (meaning - based) methods. She has developed a prototype - a set of elements that are critical to the success of a reading method. McGuinness shows that all writing systems, without exception, are based on a sound unit in the language. This fact, and other findings by paleographers, provides a platform for the prototype. Other elements of the prototype are based on modern research. McGuinness shows that the most successful methods (children reading a year or more above age norms) include all the elements in the prototype. Finally, she argues, because phonics-type methods are consistently shown to be superior to whole-word methods in studies dating back to the 1960s, it makes no sense to continue this line of research. The most urgent question for future research is how to get the most effective phonics programs into the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13934.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The research-informed classroom)
Includes bibliographical references and index.
If you're not sure how phonics fits within your daily instruction, or crave a more effective process for teaching phonics, Heidi Anne Mesmer is here to help. In Letter Lessons and First Words, Heidi Anne provides a research-based vision of what lively, engaging phonics instruction can look like, along with practical, classroom-tested tools to make it happen in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20503.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr, index.
In the second edition of "Reading with Meaning", Debbie Miller shares her new thinking about comprehension strategy instruction, the gradual release of responsibility instructional model, and planning for student engagement and independence. It has been ten years since the first edition, in which Debbie chronicled a year in her own classroom. "Reading with Meaning", Second Edition supports that work and expands her vision of strategy instruction and intentional teaching and learning. Debbie believes that every child deserves at least a full year of growth during each classroom year and offers planning documents with matching assessments to ensure that no child falls through the cracks. The second edition also provides new book recommendations that will engage and delight students, and current picture books for reading aloud and strategy instruction. This new edition reflects Debbie's professional experiences and judgement, her work in classrooms and collaboration with colleagues, and the current research in the field, showcasing her newest, best thinking.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13926.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching reading
A revised edition of Christine Nuttall's established text on the teaching of reading skills in a foreign language. It examines the skills required to read effectively and suggests classroom strategies for developing them. A new chapter on testing reading is provided by Charles Alderson.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1731.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Making connections : a strategic approach to academic reading / Kenneth J. Pakenham. - 2nd ed., 17th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2010. - XIII, [1], 274 s. : ill., col. maps ; 26 cm.
Bibliogr. (s. 273-274), indeks.
The series carefully prepares students to read college-level texts. It teaches students the strategies and the vocabulary-building skills to help them grow in confidence and progress to higher levels of reading ability. "Making Connections High Intermediate" develops key reading skills and strategies such as recognizing patterns of organization, identifying classification systems, and understanding connections between ideas. It features high-interest topics including health, multiculturalism, language learning and the environment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12181.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej