Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(172)
Forma i typ
Książki
(167)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(170)
tylko na miejscu
(156)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(80)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(96)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(158)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Garbarski Lechosław
(4)
Kotler Philip (1931- )
(4)
Armstrong Gary
(3)
Buko Jacek
(3)
Jalinik Mikołaj
(3)
Kruczek Zygmunt
(3)
Mruk Henryk
(3)
Orłowski Dominik
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Włodarczyk Bogdan
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(2)
Bobrowska Maria
(2)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Czubała Anna (1943- )
(2)
Daszkiewicz Magdalena
(2)
Dębski Maciej
(2)
Gawęcki Jan (1944- )
(2)
Godlewski Grzegorz
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Hamrol Adam (1952- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Jarmołowicz Wacław (1944- )
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kroplewski Zdzisław (1955- )
(2)
Litwińczuk Zygmunt (1950- )
(2)
Martini Marie Claude
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Naumowicz Krystyna
(2)
Oyrzanowski Bronisław (1913-1997)
(2)
Pazio Nemezjusz Mateusz
(2)
Placek Waldemar
(2)
Podstawka Marian
(2)
Romańska-Gocka Krystyna
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sobotkiewicz Dariusz
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(2)
Waniowski Paweł
(2)
Wąsik Dorota
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Albin Krzysztof
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof (1953- )
(1)
Arasymowicz Stanisław
(1)
Balicki Władysław (1941- )
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Bandoła Katarzyna
(1)
Baruk Agnieszka Izabela (1973- )
(1)
Barłowska Joanna Bogusława
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chmielewska Anna (medycyna)
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Ciszowski Krzysztof
(1)
Curtis Tony
(1)
Cyrson Edward
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Czarnobilska Ewa
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czerw Aleksandra
(1)
Deresz Agnieszka
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dulińska-Stanek Ewa
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Dzidowski Adam
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(1)
Dębniewska Maria (1940- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Filipek Agnieszka (farmacja)
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Garczarczyk Józef
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Gwiazda Adam (1946- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Hadaś-Dyduch Monika
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(172)
Język
polski
(172)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Temat
TURYSTYKA
(38)
MARKETING
(33)
USŁUGI
(12)
AGROTURYSTYKA
(9)
Marketing
(8)
MAKROEKONOMIA
(6)
Turystyka
(6)
PRODUKT REGIONALNY
(5)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(5)
EKONOMIA
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
TURYSTYKA KULTUROWA
(4)
BANKI
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KUCHNIA REGIONALNA
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(3)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(3)
Żywność
(3)
BIURA PODRÓŻY
(2)
EKOTURYSTYKA
(2)
FINANSE
(2)
INNOWACJE
(2)
KOSMETYKA LEKARSKA
(2)
LOJALNOŚĆ KONSUMENTÓW
(2)
MARKETING REGIONALNY
(2)
Odżywianie
(2)
POPYT
(2)
PRODUKCJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Przemysł rolno-spożywczy
(2)
SATYSFAKCJA KONSUMENTÓW
(2)
SKÓRA (anat.)
(2)
TURYSTYKA KULINARNA
(2)
TURYSTYKA PIELGRZYMKOWA
(2)
Technologia żywności
(2)
Towaroznawstwo
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
AGROBIZNES
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
Białka
(1)
CHORZY
(1)
CHROMATOGRAFIA JONOWOWYMIENNA
(1)
Celiakia
(1)
DOCHÓD NARODOWY
(1)
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
(1)
Dieta bezglutenowa
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Ekstrakty roślinne
(1)
FARMAKOEKONOMIKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
Farmakognozja
(1)
Finanse
(1)
Fitoestrogeny
(1)
Fizjologia roślin
(1)
GEOTURYSTYKA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GLOKALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
(1)
Gastronomia
(1)
Gospodarka turystyczna
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ALTERNATYWNE
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
Jakość produktu
(1)
KADRY
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kucharstwo
(1)
LEKI
(1)
LISTA ŚWIATOWEGO DZIEDZICTWA KULTURALNEGO i PRZYRODNICZEGO UNESCO
(1)
LISZEWSKI, STANISŁAW (1940- )
(1)
MEDYCYNA
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
Makroekonomia
(1)
Margaryna
(1)
Menopauza
(1)
Mąka
(1)
NAUKA
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Napoje
(1)
Normy
(1)
Nowy produkt
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OWOCE
(1)
Oleje roślinne
(1)
Organizacja
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(7)
1989-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Francja
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
MAZOWSZE
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
PODLASIE
(1)
PODOLE (Ukraina)
(1)
SUWAŁKI (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
SZCZECIN (woj. zachodniopomorskie)
(1)
WILNO (Litwa ; okręg)
(1)
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE (1999- )
(1)
WOŁYŃ (Ukraina)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(41)
Podręcznik
(22)
PODRĘCZNIKI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Opracowanie
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rolnictwo i leśnictwo
(4)
Podróże i turystyka
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
produkt turystyczny
(58)
marketing
(51)
produkt
(51)
turystyka
(31)
promocja
(30)
cena
(28)
dystrybucja
(27)
badania marketingowe
(21)
komunikacja marketingowa
(20)
konsument
(18)
marka
(15)
agroturystyka
(14)
reklama
(14)
strategia marketingowa
(14)
segmentacja rynku
(13)
produkt krajowy brutto
(11)
zachowania konsumenckie
(11)
region turystyczny
(10)
rynek turystyczny
(10)
usługi turystyczne
(10)
zarządzanie
(10)
bezrobocie
(9)
makroekonomia
(9)
produkt regionalny
(9)
przedsiębiorstwo
(9)
public relations
(9)
ruch turystyczny
(9)
turystyka kulturowa
(9)
zarządzanie marketingowe
(9)
atrakcyjność turystyczna
(8)
dochód narodowy
(8)
inflacja
(8)
pieniądz
(8)
rynek
(8)
cykl życia produktu
(7)
ekonomia
(7)
gospodarka turystyczna
(7)
marketing-mix
(7)
organizacja turystyczna
(7)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
turystyka wiejska
(7)
wzrost gospodarczy
(7)
zarządzanie jakością
(7)
cykl koniunkturalny
(6)
finanse
(6)
klaster
(6)
konkurencyjność
(6)
marketing mix
(6)
marketing międzynarodowy
(6)
marketing terytorialny
(6)
marketing usług
(6)
plan marketingowy
(6)
planowanie marketingowe
(6)
polityka pieniężna
(6)
popyt
(6)
produktywność
(6)
rekreacja
(6)
rynek pracy
(6)
Unia Europejska
(5)
dziedzictwo kulturowe
(5)
handel zagraniczny
(5)
informacja marketingowa
(5)
logistyka
(5)
marketing bezpośredni
(5)
marketing relacji
(5)
podatek
(5)
podaż
(5)
polityka fiskalna
(5)
produkt agroturystyczny
(5)
produkt społeczny
(5)
region
(5)
system bankowy
(5)
turystyka kulinarna
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
zagospodarowanie turystyczne
(5)
Polska
(4)
baza noclegowa
(4)
bilans płatniczy
(4)
biuro podróży
(4)
ekoturystyka
(4)
gospodarstwo agroturystyczne
(4)
handel międzynarodowy
(4)
jakość usług
(4)
kuchnia regionalna
(4)
markowy produkt turystyczny
(4)
otoczenie przedsiębiorstwa
(4)
popyt turystyczny
(4)
rozwój regionalny
(4)
rynek kapitałowy
(4)
turystyka medyczna
(4)
turystyka religijna
(4)
turystyka zdrowotna
(4)
żywienie
(4)
żywność
(4)
Internet
(3)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(3)
banki
(3)
bankowość
(3)
dług publiczny
(3)
e-marketing
(3)
172 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177, netogr. s. [178].
Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce. Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13652.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14671.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agroturystyka rozumiana jako zorganizowana i powszechna forma turystyki w gospodarstwach rolnych jest w Polsce zjawiskiem stosunkowo nowym. Jej rozwój i znaczenie są już jednak na tyle ważne, że konieczne jest bliższe rozpoznanie tej dziedziny, a także udzielenie pomocy osobom prowadzącym gospodarstwa agroturystyczne. Książka wychodzi na przeciw tym potrzebom. jest to pierwsze na rynku księgarskim opracowanie na ten temat zawierające zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne. Autorki przedstawiają przesłanki rozwoju agroturystyki, rodzaje i poziom związanych z nią kosztów, możliwości oraz źródła zdobycia środków na ten cel, zasady kalkulowania cen i korzyści oczekiwane z jednej strony przez środowisko wiejskie, z drugiej przez turystów. Podstawowe kategorie ekonomiczne zostały omówione w sposób bardzo jasny i przystępny, trudniejsze terminy wyjaśniono w słowniczku, poszczególne zagadnienia poparte są przykładami z województw olsztyńskiego i suwalskiego, które mają już bogatą ofertę usług agroturystycznych i duże doświadczenie w tej dziedzinie. Książka adresowana jest do wykładowców, uczniów i studentów kształcących się w zakresie turystyki, pracowników Ośrodków Doradztwa Rolniczego oraz osób podejmujących tę działalność, którym pomoże w przekształcaniu gospodarstwa rolnego w agroturystyczne, podwyższeniu standardu i kategorii obiektu, uatrakcyjnieniu oferty oraz usprawnieniu obsługi gości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.771.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.770.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167.
"Przesłaniem niniejszej pracy jest ukazanie, że wykorzystanie naturalnego zjawiska samofinansowania się pracy prowadzi do gospodarki bezdeficytowej, zmniejszenia podatków, spadku bezrobocia i zrównoważonego wzrostu. Ekonomia prowadzona według zasad określonych w tej pracy ulega zasadniczemu przeobrażeniu z maszyny napędzanej deficytem w maszynę działającą dzięki ludzkiej pracy. (...) Zasadniczym ograniczeniem jest utrzymanie osiągniętego poziomu produktywności pracy i potrzeba jej zwiększania w tempie wyznaczonym przez potrzebę utrzymania parytetu w stosunku do innych krajów. (...) Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki jest zgodność płacy z wartością pracy i z tego punktu widzenia przedstawiona praca zawiera spójne i kompleksowe rozwiązania." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13267.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 226-236.
Książka stanowi rzetelne opracowanie kilkunastu zagadnień prawnych dotyczących sytuacji pacjenta jako podmiotu, któremu w relacji z lekarzem, czy przedstawicielami innych zawodów medycznych, oraz z systemem ochrony zdrowia przysługują określone uprawnienia. W szczególności publikacja koncentruje się na prawie pacjenta do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, na kwestii poszanowania autonomii pacjenta, w tym jego prywatności, oraz na prawach pacjenta do informacji i dokumentacji medycznej. Autorzy prezentują wskazaną wyżej problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, ilustrując te ważne zagadnienia licznymi przykładami. Pokazują też i analizują mechanizmy kontrolne służące zapewnieniu realizacji praw pacjenta. W tym celu odwołują się do instytucji Rzecznika Praw Pacjenta oraz pokazują możliwości ochrony praw pacjenta na drodze postępowania cywilnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16443.XVIII.15 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16442.XVIII.15 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żywienie człowieka podstawy nauki o żywieniu. 1 / redakcja naukowa Jan Gawęcki. - Wydanie 3 zmiemione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 558, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
"Żywienie człowieka" to seria podręczników stanowiących wyczerpujące kompendia wiedzy z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: cele i zadania tej dziedziny nauki oraz historię jej rozwoju, fizjologię trawienia i przyswajania pożywienia, potrzeby energetyczne organizmu i ich zaspokajanie, składniki pokarmowe oraz wartość odżywczą i bezpieczeństwo produktów spożywczych, normy żywieniowe i planowanie żywienia oraz ocenę sposobu żywienia i stanu odżywienia. Książka została tak napisana, aby pomóc Czytelnikowi: zdobyć podstawową wiedzę o żywieniu i żywności oraz jej dotychczasowym rozwoju, właściwie rozumieć potrzeby pokarmowe własnego organizmu i racjonalnie je zaspokajać, nauczyć się, jak żywić innych i oceniać efektywność tych działań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11490.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11739.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żywienie człowieka podstawy nauki o żywieniu. 1 / redakcja naukowa Jan Gawęcki. - Wydanie 3 - 2 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 558, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
"Żywienie człowieka" to seria podręczników stanowiących wyczerpujące kompendia wiedzy z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: cele i zadania tej dziedziny nauki oraz historię jej rozwoju, fizjologię trawienia i przyswajania pożywienia, potrzeby energetyczne organizmu i ich zaspokajanie, składniki pokarmowe oraz wartość odżywczą i bezpieczeństwo produktów spożywczych, nowrmy żywieniowe i planowanie żywienia oraz ocenę sposobu żywienia i stanu odzywienia. Książka została tak napisana, aby pomóc Czytelnikowi: zdobyć podstawową wiedzę o żywieniu i żywności oraz jej dotychczasowym rozwoju, właściwie rozumieć potrzeby pokarmowe własnego organizmu i racjonalnie je zaspokajać, nauczyć się, jak żywić innych i oceniać efektywność tych działań.
Książka
W koszyku
Złożoność rynku turystycznego - jednego z największych i najbardziej skomplikowanych obszarów aktywności gospodarczej - wynika z czynników makro­ i mikroekonomicznych. Wymaga ona ciągłych analiz, pogłębionych interpretacji i rozumienia procesów, na których się opiera. Publikacje zwarte, artykuły w czasopismach, spotkania konferencyjne i seminaryjne oraz inne wydarzenia naukowe pozwalają korelować te zjawiska. Dyskusje to niełatwe, gdy refleksją obejmuje się aspekty ponadstandardowych doświadczeń czy kontrowersji towarzyszące procesowi konsumpcji. Coraz częściej także autorzy rozważają te właśnie aspekty w ramach prowadzonych prac badawczych. Przykładem tego była zorganizowana w 2014 roku Ogólnopolska Konferencja Naukowa Turystyka kontrowersyjna na współczesnym rynku podróży - formy, uwarunkowania, skutki, podczas której zaprezentowano dorobek wielu osób. Utwierdziło to organizatorów w przekonaniu o konieczności podejmowania kolejnych podobnych inicjatyw prowadzących do pogłębionej penetracji tej szerokiej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18901.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Zakres przedstawionych w monografii zagadnień jest próbą wszechstronnego przeanalizowania form turystyki, które są lub mogą być uznawane za kontrowersyjne, a więc dyskusyjne, sporne, wywołujące niejednoznaczne lub rozbieżne opinie. Mogą być one inspiracją dla szerokiego grona specjalistów bowiem obejmują swoim zasięgiem: zachowania turystów, miejsca recepcji, formy turystyki, produkty turystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16310.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-[316].
Kompendium prezentuje, objaśnia i przedstawia realia funkcjonowania pojęć związanych z nowoczesnymi procesami logistycznymi. Celem tego opracowania jest encyklopedyczne przedstawienie wiedzy logistycznej oraz ujednolicenie pojęć związanych z zarządzaniem logistycznym. Po raz pierwszy w polskiej literaturze przedmiotu zaprezentowano problematykę logistyki usług oraz logistyki globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 921.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Logistyka.)
Bibliogr. s. 283-289 i przy pracach. Indeks.
Celem podręcznika jest dostarczenie czytelnikom podstawowej wiedzy o logistyce, w szerokim kontekście nowoczesnych zjawisk gospodarczych. Współczesna logistyka bowiem, a zwłaszcza logistyka międzynarodowa, jest obecnie postrzegana jako ważny element strategii zarządzania zarówno pojedynczym przedsiębiorstwem, jak i grupą firm, np. korporacją transnarodową. Ta nowa rola logistyki w firmie wynika z ewolucyjnych zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w gospodarce światowej, kształtując nowy charakter zadań logistyki - od początkowo operacyjnych, do zdecydowanie strategicznych. Obecnie wszelkie metody zarządzania logistycznego są stosowane wraz z zarządzaniem, produkcją i dystrybucją, tworząc jedną kategorię gospodarowania zasobami rzeczowymi i ludzkimi. Ten nierozłączny z logistyką charakter zarządzania wszelkimi zasobami firmy wyzwala konieczność ujęcia jej we wszystkich systemach nowych zjawisk gospodarczych i nowej ekonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14839.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15639.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej została napisana z myślą zarówno o tych, którzy stoją na czele firm turystycznych bądź są też współodpowiedzialni za zarządzanie tymi firmami, jak i o tych, którzy posiadają już podstawy wiedzy ekonomicznej a zamierzają w przyszłości zająć się profesjonalnie obsługą turystyki. Turystyka jest najbardziej dochodowym biznesem na swiecie. Jej dynamika rozwoju jest wyższa niż w przemyśle elektronicznym, telekomunikacji czy transporcie. Dzieki efektom mnożnikowym z turystyki żyją nie tylko ci, którzy pracują w tym sektorze, jest ona kołem napędowym całej gospodarki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.373.XX.4 [Magazyn 1], P.370.XX.4 [Magazyn 1], P.368.XX.4 [Magazyn 1], P.364.XX.4 [Magazyn 1], 543.XX.4 [Magazyn 2], P.367.XX.4 [Magazyn 1], P.371.XX.4 [Magazyn 1], P.372.XX.4 [Magazyn 1], P.369.XX.4 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.366.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.365.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-195.
Turystyka w badaniach ekonomicznych Praca jest przeglądem zainteresowań badawczych i zrealizowanych badań dotyczących szerszego spektrum ekonomicznych problemów turystyki. Nie ma charakteru monograficznego. Jest przeznaczona dla czytelnika, który zna podstawy ekonomiki turystyki i przedsiębiorstwa turystycznego. Całość prezentowanych w pracy zagadnień można podzielić na 4 grupy: grupa pierwsza dotyczy relacji turystyki do zmieniającego się pojęcia i sposobu wykorzystania czasu; grupa druga zagadnień dotyczy problematyki zarządzania turystyką w ujęciu przestrzennym i to zarówno na obszarach niezurbanizowanych jak i miejskich; trzecia grupa zainteresowań badawczych dotyczy uwarunkowań rozwoju produktów turystycznych; kolejna grupa prac dotyczy problematyki przedsiębiorstw. Ważne miejsce zajmują tu badania nad przedsiębiorczością w polskim sektorze turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15832.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [225]-241.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17015.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17014.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing bankowy / Wojciech Grzegorczyk. - Bydgoszcz, Łódź : Oficyna Wydawnicza Branta, 2004. - 257 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Praca składa się z 11 rozdziałów, które kolejno omawiają zagadnienia pojęcia marketingu w sferze bankowości, badanie marketingowe na potrzeby banków, strategie marketingowe i ich treści, organizację marketingu w bankach oraz przyklady strategii marketingowych wybranych banków. Wymienione zagadnienia omówione są w ścisłym związku z praktyka bankową i poparte przykładami działań banków. Na końcu pracy umieszczone zostały studia przypadków, odnoszące się do konkretnych decyzji marketingowych wybranych banków. Książka jest przeznaczona dla studentów szkół wyższych kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także dla pracowników sektora bankowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3150 [Magazyn 1], P.3497 [Magazyn 1], P.3149 [Magazyn 1], P.3498 [Magazyn 1], P.3499 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4125.IX.16.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4124.IX.16.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.)
Bibliogr. s. 338-349.
Prezentowana książka jest wprowadzeniem w stan wiedzy produktów stukturyzowanych, opisuje sposób ich budowy oraz formę prawną, wraz z analizą zysku uzyskanego z produktów strukturyzowanych zakończonych w okresie 1.01.2000-31.12.2013. Książka składa się z czterech obszernych rozdziałów. W pierwszym opisano genezę i rozwój rynku produktów strukturyzowanych oraz dokonano ich klasyfikacji. W rozdziale drugim dokonano analizy produktów strukturyzowanych zakończonych w latach 2000-2013. W rozdziale trzecim przeanalizowano stopy zwrotu zakończonych w Polsce w latach 2000-2013 produktów sturkturyzowanych. Ostatni rozdział stanowi studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15740.VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-143.
Książka ukazuje, czym jest atrakcyjność turystyczna regionu z punktu widzenia konsumenta. Przedstawia definicje i przedmiot atrakcyjności turystycznej, metody jej analizy, zasady klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Część druga zawiera rezultaty podjętych w tym zakresie badań. W ostatniej części zawarto teorię klasteringu jako nowoczesnej formy organizacyjnej podmiotów gospodarki rynkowej oraz propozycję modelu klastra działającego w przykładowym regionie geograficznym Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15104.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce, napisanej jasno i przejrzyście, zostało ukazane zastosowanie reguł marketingu w turystyce. Autorzy prowadzą czytelnika od planowania marketingowego, przez badania rynku, segmentację rynku usług turystycznych, politykę produktu i ceny, systemy promocji i dystrybucji, reklamę, public relations, do kontroli marketingowej, tj. kontroli procesu marketingowego, wydajności, jakości, finansowej, skuteczności i strategicznej. Na zakończenie autorzy szczegółowo omawiają przykłady zastosowania konkretnych rozwiązań marketingowych w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2364 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2023.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Statystyczne)
Baza gastronomiczna stanowi istotny składnik infrastruktury turystycznej oraz produktów turystycznych. Zawarte w publikacji informacje statystyczne obejmują całą bazę żywieniową działającą w polsce oraz placówki gastronomiczne mieszczące sie w turystycznych obiektach noclegowych. Zasadnicza część analiz zawartych w tekście wykorzystuje wtórnie dane ze sprawozdawczości oraz wyniki badań systematycznie prowadzonych w ramach statystyki publicznej i gromadzonych w zbiorach GUS.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2357.XX.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: produkt turystyczny
Obecnie dynamicznie zmieniają się uwarunkowania działalności podmiotów turystycznych, gdyż zmieniają się potrze-by konsumentów, występuje ostra rywalizacja pomiędzy usługodawcami, pogłębiają się procesy globalizacji na rynku światowym. Dużego znaczenia nabierają problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjność, jak też zasoby konkurencyjne. Nie ma też uniwersalnej teorii określającej pojęcie konkurencyjności," ani też zunifikowanych miar i narzędzi do jej mierzenia. Te pojęcia dotyczą za-równo poszczególnych podmiotów turystycznych, jak i całej branży turystycznej. Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, dotyczących konkurencyjności produktów różnych branż turystycznych. Monografia jest zbiorem ujęć teoretycznych, dotyczących przykładów rozwoju produktów turystycznych, jak też koncepcji analiz i badań zjawisk innowacyjnych oraz zachowań wobec konsumenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9926.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej