Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Griffin Ricky W. (1950- )
(3)
Penc Józef (1939- )
(3)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(2)
Rusiński Michał
(2)
Adamska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Arhipova Nadežda Ivanovna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Covey Stephen R. (1932- )
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hunter Ian (1963- )
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Konieczny Tadeusz (zarządzanie kryzysowe)
(1)
Korzeniowski Leszek (zarządzanie)
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kupczyk Teresa
(1)
Kęsy Marcin
(1)
Latusek-Jurczak Dominika
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Mojs Ewa
(1)
Morawski Mieczysław
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pietrzak Piotr (1988- )
(1)
Postuła Marta
(1)
Sadovnikova Lûdmila
(1)
Silin Anatolij Nikolaevič (1946- )
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Tokarski Stefan (1939- )
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Łukasiewicz Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE
(23)
MENEDŻEROWIE
(11)
KADRY
(7)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(7)
Zarządzanie
(4)
HANDEL
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Asertywność
(1)
DECYZJE
(1)
Decyzje
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MENTORING
(1)
Menedżer
(1)
Motywacja pracy
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACA
(1)
Psychologia
(1)
PŁYNNOŚĆ KADR
(1)
RATOWNICTWO
(1)
SPORT
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
SZPITALE
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TECHNIKI SPRZEDAŻY
(1)
TURYSTYKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Poradnik
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
menedżer
(37)
zarządzanie
(20)
przywództwo
(13)
organizacja
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
motywowanie pracowników
(7)
przedsiębiorstwo
(6)
kontrola
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
planowanie
(4)
podejmowanie decyzji
(4)
kompetencje kierownicze
(3)
komunikacja
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
kultura organizacyjna
(3)
motywacja
(3)
negocjacje
(3)
stres
(3)
wypalenie zawodowe
(3)
zarządzanie jakością
(3)
biznes
(2)
coaching
(2)
dokształcanie
(2)
kadra kierownicza
(2)
kierowanie
(2)
kompetencje
(2)
konflikt
(2)
konkurencja
(2)
konkurencyjność
(2)
kultura organizacji
(2)
mobbing
(2)
ocena pracowników
(2)
prognozowanie
(2)
przedsiębiorczość
(2)
strategia
(2)
szkolenie
(2)
wynagrodzenie
(2)
zarządzanie personelem
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
zarządzanie zespołem
(2)
zatrudnienie
(2)
zmiana organizacyjna
(2)
CRM
(1)
Straż Pożarna
(1)
TQM
(1)
analiza strategiczna
(1)
asertywność
(1)
autorytet
(1)
awans zawodowy
(1)
dialog konstruktywny
(1)
dyskryminacja
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
e-biznes
(1)
e-learning
(1)
e-zdrowie
(1)
efektywność
(1)
executive coaching
(1)
finanse
(1)
fluktuacja kadr
(1)
gmina
(1)
handel
(1)
hotelarstwo
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
jakość
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał obrotowy
(1)
karta płatnicza
(1)
kobiety
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje menedżerskie
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komplementarność usług
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
komunikacja werbalna
(1)
komunikowanie wewnętrzne
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
marketing wewnętrzny
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
menedżer sprzedaży
(1)
mentoring
(1)
modele biznesowe
(1)
molestowanie seksualne
(1)
monitoring
(1)
motywowanie
(1)
mężczyzni
(1)
odpowiedzialność cywilna
(1)
odpowiedzialność zawodowa
(1)
opis stanowiska pracy
(1)
organizacja nonprofit
(1)
organizacja ucząca się
(1)
osobowość
(1)
otoczenie organizacji
(1)
outplacement
(1)
pacjenci
(1)
patologia pracy
(1)
personel medyczny
(1)
pielęgniarstwo
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kierownik w organizacji / Stefan Tokarski. - Warszawa : "Difin", cop. 2006. - 340 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 328-340
Książka stanowi syntezę wiedzy ostatnich kilkudziesięciu lat na temat kierownika i jego pracy. Wykorzystano klasyczne koncepcje badania kierownika (teoria cech, teoria zachowań, teoria sytuacyjna i teoria interakcyjna) do zaprezentowania sposobu oceny efektywności pracy kierownika oraz do usprawnienia działań zespołów zarządzających organizacjami w sytuacjach trudnych. Na podstawie dociekań najwybitniejszych teoretyków i praktyków o uznanym autorytecie światowym, po zweryfikowaniu ich koncepcji, zaproponowano gotowe do zaaplikowania rozwiązania w polskiej formacji gospodarczej. Prezentowana praca jest więc realizowana według paradygmatu - jak jest, jak być powinno i co zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11925 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11924.III.6 [Wypożyczalnia B], P.8819.III.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10298.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka zawiera opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2777.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-258.
Niniejsza monografia posiada wyraźnie interdyscyplinarny charakter. Tworząc ją, spożytkowano dorobek wielu różnych dyscyplin naukowych, takich jak: marketing, teoria organizacji, socjologia i psychologia organizacji, zwłaszcza w aspekcie zarządzania zespołami sprzedawców. Przede wszystkim zaś udało się dokonać identyfikacji luki badawczej, jaką jest kompleksowa ocena fluktuacji sprzedawców z perspektywy menedżerów organizacji sprzedażowych. Przyjmując jako podstawę teoretyczną ("wiodącą teorię") koncepcję upper echelons theory, zmodyfikowano ją i dostosowano do specyfiki zarządzania organizacjami sprzedażowymi. Pozwoliło to z kolei na budowę modelu postrzegania fluktuacji sprzedawców przez menedżerów sprzedaży i w konsekwencji umożliwiło powiązanie rozważań teoretycznych z częścią empiryczną monografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14716.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkryć zarządzanie / Katarzyna Czainska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 255, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 243-249. Indeksy.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką. Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język to niewątpliwe atuty publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11354.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
Bibliogr. s. 177-183.
Celem niniejszej monografii jest ukazanie znaczenia komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu pracownikami. Rola komunikacji interpersonalnej będzie rozpatrywana głównie pod kątem zwiększenia efektywności działań menedżerskich. Zasadniczą tezą przyjętą w pracy jest wskazanie na ścisłą zależność między kompetencjami komunikacyjnymi menedżera a jego zdolnością do efektywnego zarządzania pracownikami. W prezentowanej monografii wykorzystano niektóre wyniki własnych rozważań teoretycznych autora i badań empirycznych prowadzonych nad komunikacją interpersonalną, zarządzaniem i rozwojem człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11293.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12416.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Na każdym etapie rozwoju organizacji główną rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa zarządzanie, czyli umiejętność mądrego wykorzystywania potencjału ludzkiego, finansowego i materialnego. Procesem zarządzania zajmują się menedżerowie: osoby, które planują działania, podejmują decyzje, organizują pracę, motywują ludzi, kontrolują wykorzystywanie zasobów i osiągane wyniki. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5274.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6548.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-244.
Książka ma pokazać rzeczywistą sytuację w szpitalach, prezentując funkcjonowanie pracowników medycznych na stanowiskach kierowniczych i ich zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską oraz zaproponować nowy kształt kompetencji menedżerskich kierowników medycznych. W strukturze książki mozna wyróznić trzy części. Pierwsze dwa rozdziały zawieraja przegląd literatury przedmiotu i stanowią częśc teoretyczną. Po nich następuje część empiryczna obejmująca pięć kolejnych rozdziałów, w których autor analizuje zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę menedżerską. Ostatni rozdział stanowi podsumowanie rozważań teoretyczno-empirycznych oraz zawiera propozycje innowacyjne w metodach szkoleniowych personelu medycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13162.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14280.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kariera Menedżera)
We współczesnym świecie asertywność stała się jedną z podstawowych kompetencji oczekiwanych i wymaganych od menedżera. Asertywność jest umiejętnością posługiwania się w różnych sytuacjach łagodną stanowczością w obronie własnych racji, ale bez wchodzenia w konflikt z racjami innych. Aby być asertywnym, należy nauczyć się: odmawiać, wyrażać własne poglądy i bronić ich, nie bać się krytyki i reagować na nią, bronić się przed agresją, konstruktywnie wyrażać złość, wydawać polecenia i komunikować swoje oczekiwania, chwalić innych, prezentować siebie. Ten poradnik pomaga nauczyć się bycia asertywnym. Można go polecić nie tylko obecnym i przyszłym menedżerom, ale także psychologom, socjologom, dziennikarzom, urzędnikom różnych szczebli oraz studentom wyższych uczelni i słuchaczom studiów podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4393.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka opisuje umiejętności menedżerskie z punktu widzenia ich przydatności w pełnieniu ról kierowniczych. Omawia techniki skutecznego i efektywnego kierowania. Charakteryzuje procesy podejmowania decyzji i procesy komunikowania się, przedstawiając konkretne wskazówki, jak należy postępować, kiedy i jak wykorzystywać narzędzia wpływu, techniki negocjacji i taktyki motywacyjne. Pokazuje również sytuacje konfliktowe, zachowania uczestników tych konfliktów oraz sposoby skutecznego ich rozwiązywania. Książka przedstawia praktyczne podejście do opisywanych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2740.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14047.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14915.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-344.
Publikacja skierowana jest do studentów i doskonalących się menedżerów w polskich warunkach i z uwzględnieniem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autora. Zawartość książki ograniczono do pojęć i zagadnień podstawowych, niezbędnych w procesie uczenia się, ale zgodnych z wymaganiami programowymi dla przedmiotu Zarządzanie dla studiów licencjackich na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, administracja, bankowość i finanse, turystyka i rekreacja, bezpieczeństwo wewnętrzne itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11397.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12596.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Tyt. oryg.: The seven steps of effective executive coaching, 2006.
Bibliogr. s. 181-182.
Książka jest przykładem opracowania problematyki executive coachingu z perspektywy trenera. Przedstawia modelowy sposób postępowania (ACHIEVE coaching model) oparty na 7-rdzeniowych umiejętnościach (kompetencjach) coacha (np. umiejętność słuchania, zadawania pytań, udzielania informacji zwrotnych, jasnego określania celu) i 7-etapowej procedurze realizacji coachingu. Autorzy pracy jasno formułują założenia, budują model działania i z tego modelu wywodzą szczegółowe procedury. Dzięki takiej konstrukcji pracy czytelnik otrzymuje przekaz o wyrazistej strukturze, z uzasadnieniem poszczególnych etapów postępowania. Wskazanie podstawowych kompetencji zawodowych wymaganych w pracy coacha przekonuje Czytelnika, że wbrew obiegowym opiniom nie każdy może być trenerem, co ma duże znaczenie w dobie budowania tożsamości tego zawodu. Książka zawiera liczne przykłady oraz spis popularnych narzędzi psychometrycznych i ich zastosowanie, co ułatwi osobom pracującym w obszarze coachingu planowanie scenariuszy własnych programów i sesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9824 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11350.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 743 strony : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
Indeksy.
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika, z którego skorzystały już ponad dwa miliony studentów przygotowujących się do kariery w biznesie. Autor zachowując wszystkie zasadnicze treści kompleksowej publikacji, które w przeszłości zdecydowały o jej sukcesie, dodał wiele nowych elementów i uwzględnił aktualne prognozy dotyczące przyszłości działalności gospodarczej i zarządzania. W nowym wydaniu nacisk został położony na etykę, zarządzanie globalne i technikę informacyjną. Wśród kluczowych, wyróżniających się tematów poruszono kwestie nadzoru etycznego nad pracą współczesnych menedżerów. Z ogromną uwagą potraktowano tematy takie, jak zasady ładu korporacyjnego, etyczne przywództwo oraz właściwa rola kontroli finansowej firmy. Kolejne wątki to globalny charakter zarządzania uwypuklony za pomocą aktualnych przykładów i analiz sytuacji oraz technologia cyfrowa, wszechobecna w treści całego podręcznika. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność. Cytowane są w niej najnowsze wyniki badań z zakresu biznesu międzynarodowego, przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego, podejmowania decyzji, projektowania organizacji, zmian organizacji, zachowania jednostek, przywództwa, pracy zespołowej, motywacji, nadzorowania, technik informatycznych, produktywności i zarządzania jakością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18817.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18816.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck)
Bibliogr. s. 233-240 i przy rozdz. Indeks.
Zarządzanie jako zbiór systemowo powiązanych koncepcji i metod ma uczyć logicznego, racjonalnego i kreatywnego podejścia do rozwiązywanych problemów w organizacji. Dojrzali specjaliści i menedżerowie, zorientowani na ciągłe doskonalenie swej wiedzy i praktyki zarządzania, powinni posługiwać się swoistym kodem zasad, reguł czy powinności, uwzględniającym humanistyczny i społeczny kontekst podejmowanych decyzji. Proponowany podręcznik łączy sprawdzone klasyczne rozwiązania organizacyjno-zarządcze z tymi koncepcjami współczesnego zarządzania, które w przewidywaniach autorów zostały już (albo zostaną wkrótce) pozytywnie zweryfikowane w praktyce. W związku z tym, że efektywne zarządzanie rozgrywa się obecnie przede wszystkim w sferze czynników wiedzopochodnych, Autorzy kładą zasadniczy nacisk na te koncepcje, metody, modele i procesy, które służą odpowiedniemu zarządzaniu wiedzą, a co za tym idzie – powiększaniu wartości kapitału intelektualnego organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11441.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 1 pt.: Problemy potencjału społecznego organizacji turystycznych i sportowych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Oddana do rąk Czytelnika książka pt. Problemy potencjału społecznego turystycznych, sportowych i ratowniczych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania jest zbiorem artykułów pracowników oraz studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyki Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, a także przedstawicieli zaprzyjaźnionych z nią środowisk naukowych. To już druga część zmagań z nauką, które zdecydowali się oni ponownie podjąć. Zamieszczone w niniejszej monografii publikacje teoretyczne, empiryczne i przeglądowe są rezultatem oryginalnych pomysłów oraz działań naukowych ich autorów. Byli oni tak uprzejmi, by zaprezentować swoje prace w ramach niniejszego opracowania. Adresowana jest dla naukowców, dydaktyków i studentów zgłębiającą problematykę nauka o organizacji i zarządzaniu, praktyków zarządzania w sporcie, turystyce i ratownictwie, a także przedstawicieli innych dyscyplin naukowych oraz branż gospodarki, zmierzających do zapoznania się, a może nawet pogłębienia wiedzy z tego dziewiczego do niedawna obszaru nauki oraz praktyki. Katowicki AWF oraz kilku wizjerów znających od strony praktycznej problemy sportu i turystyki, zapragnęło zapoczątkować budowanie badawczych podstaw dla rozwoju nauki o zarządzaniu, skoncentrowanej na problemach sportu oraz turystyki . Niniejsza publikacja jest wynikiem pojawiania się coraz to nowszych pytań oraz problemów badawczych, kształtowania się specyficznego warsztatu naukowego ze stosowanym instrumentarium metodycznych oraz swoistych teorii i terminologii. Wieloaspektowy charakter przedstawionej książki wynika poniekąd z szerokiego wachlarza problemów, z jakimi rozpoczęły zmagania nauki o organizacji i zarządzaniu w obszarze sportu, turystyki i ratownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16940.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. na s. 289-292 i przy rozdz.
"Człowiek w organizacji" jest publikacją, której treść dobrze oddają dwa podtytuły: pracownicy organizacji i współczesne metody zarządzania pracownikami. W sposób przejrzysty autor prezentuje relacje i zależności menedżera liniowego z pracownikami organizacji oraz wskazuje na niekonwencjonalne metody zarządzania w organizacji. Wiodącym problemem książki jest człowiek w organizacji, traktowany jako najcenniejszy, najważniejszy podmiot organizacji. W zakresie niektórych problemów autor zaznacza swoje wyraźnie odrębne stanowisko, wzmacniając je wynikami własnych badań naukowych. Zapoznanie z treścią książki może pomóc czytelnikowi zrozumieć istotę współczesnych paradygmatów relacji przełożony-podwładny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11910 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11909.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13085.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Człowiek staje w centrum zainteresowania nauki i praktyki zarządzania. Zaczyna być postrzegany w kategoriach kapitału ludzkiego, mogącego przynosić wielką wartość dodaną organizacji. Głównym celem publikacji jest prezentacja poglądów różnych środowisk naukowych na zarządzanie zasobami ludzkimi, a przez to inicjacja przemyślenia roli i miejsca człowieka w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12156.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Niniejszy podręcznik oferuje praktyczne podejście do zarządzania, które pozwala zrozumieć składowe tego procesu (planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie) oraz wykorzystać je w codziennych wyzwaniach. Książka jest przeznaczona dla studentów, początkujących menedżerów oraz wszystkich, którzy rozpoczynają swoją drogę w świecie zarządzania organizacjami. To niezbędne narzędzie dla tych, którzy dążą do sukcesu i wybitności w roli lidera. Autorami poszczególnych rozdziałów są doświadczeni eksperci w dziedzinie zarządzania - wieloletni nauczyciele akademiccy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18740.IX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23004.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23003.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-348. Indeks.
Książka przedstawia najważniejsze aspekty zachowania człowieka w organizacji, a jej celem jest udzielenie menedżerom merytorycznego wsparcia w rozwijaniu umiejętności kierowania ludźmi. W publikacji krytycznej analizie zostały poddane: społeczny podsystem organizacji, uwarunkowania jego sprawności, jak również przyczyny jego niesprawności ujawniające się w postaci różnych dysfunkcji i patologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11258.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12347.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej