Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Chamot Anna Uhl
(3)
Küpper Lisa
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Littlewood William T
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Bygate Martin
(1)
Chi Julie C
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Corbett Greville
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hurd Stella
(1)
Johnson Keith
(1)
Kappler Barbara
(1)
Khurshid Ahmad (1948- )
(1)
Kiński Czesław
(1)
Knight Paul
(1)
Lassegard James P
(1)
Lewandowska Ewa
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Lindsay Cora
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mercer Sarah (1974- )
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nasukhah N
(1)
Nowak Sabina A. (filolog)
(1)
Oxford Rebecca L. (1946- )
(1)
Paige R. Michael
(1)
Pressley Michael
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rogers Margaret
(1)
Ryan Stephen
(1)
Seli Helena
(1)
Sussex Roland
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Watkins Peter
(1)
Wharton-McDonald Ruth
(1)
Wingate Jim
(1)
Zemsauer Nicole
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Kiribati
(8)
Anglia
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Hawaje (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(17)
angielski
(14)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(9)
JĘZYKI
(5)
Language and languages
(4)
NAUCZANIE
(4)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Metody nauczania
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Second language acquisition
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
Dwujęzyczność
(1)
English language
(1)
First grade (Education)
(1)
Independent study
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOMPUTERY
(1)
Language acquisition
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Reading (Primary)
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(8)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
learning strategies
(31)
teaching
(11)
language
(9)
study and teaching
(7)
English language
(6)
language acquisition
(5)
language learning
(4)
second language acquisition
(4)
second language learning
(4)
ESL
(3)
foreign language
(3)
language skills
(3)
learning
(3)
psychology
(3)
study
(3)
behaviourism
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
learner
(2)
motivation
(2)
psychological aspects
(2)
reading
(2)
speaking
(2)
anxiety
(1)
behavioral strategies
(1)
classroom activities
(1)
classroom managment
(1)
computer
(1)
conversation
(1)
cross-cultural perspective
(1)
education
(1)
individual differences
(1)
language assessment
(1)
listening
(1)
motivational strategies
(1)
pedagogy
(1)
planning
(1)
pronunciation
(1)
special educational need
(1)
story
(1)
thinking styles
(1)
writing
(1)
young learners
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3059.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3060.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3061.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Human Sciences Series)
The main purpose of this bachelor thesis is to define the characteristics that make a ‘good’, respectively ‘successful’ language learner, dealing with aspects such as ‘learner autonomy’, ‘intelligence’, ‘aptitude’, ‘personality’, ‘motivation’, ‘learner preferences’, and ‘learning strategies’. A particular focus is on learning strategies, as research has shown that they have a major impact on the learner’s success in second language acquisition (SLA). Therefore, two classification systems, one by the Common European Framework of References for Languages (CEFR) and one by Oxford, are characterized and compared. The research focuses on strategies learners use in ‘spoken production’ and ‘spoken interaction’; therefore, the speaking performances of several pupils were recorded and analysed. The analysis of the data is based on the classification system of the CEFR. Moreover, the thesis provides information concerning the ‘good language teacher’ as the role of the language teacher has changed entirely within the last decades. They have to focus on teaching their learners how to learn – and at this point, learning strategies come into play again.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1437.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej