Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Chamot Anna Uhl
(3)
Küpper Lisa
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Littlewood William T
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Bygate Martin
(1)
Chi Julie C
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Corbett Greville
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hurd Stella
(1)
Johnson Keith
(1)
Kappler Barbara
(1)
Khurshid Ahmad (1948- )
(1)
Kiński Czesław
(1)
Knight Paul
(1)
Lassegard James P
(1)
Lewandowska Ewa
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Lindsay Cora
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mercer Sarah (1974- )
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nasukhah N
(1)
Nowak Sabina A. (filolog)
(1)
Oxford Rebecca L. (1946- )
(1)
Paige R. Michael
(1)
Pressley Michael
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rogers Margaret
(1)
Ryan Stephen
(1)
Seli Helena
(1)
Sussex Roland
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Watkins Peter
(1)
Wharton-McDonald Ruth
(1)
Wingate Jim
(1)
Zemsauer Nicole
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Kiribati
(8)
Anglia
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Hawaje (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(17)
angielski
(14)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(9)
JĘZYKI
(5)
Language and languages
(4)
NAUCZANIE
(4)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Metody nauczania
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Second language acquisition
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
Dwujęzyczność
(1)
English language
(1)
First grade (Education)
(1)
Independent study
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOMPUTERY
(1)
Language acquisition
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Reading (Primary)
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(8)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
learning strategies
(31)
teaching
(11)
language
(9)
study and teaching
(7)
English language
(6)
language acquisition
(5)
language learning
(4)
second language acquisition
(4)
second language learning
(4)
ESL
(3)
foreign language
(3)
language skills
(3)
learning
(3)
psychology
(3)
study
(3)
behaviourism
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
learner
(2)
motivation
(2)
psychological aspects
(2)
reading
(2)
speaking
(2)
anxiety
(1)
behavioral strategies
(1)
classroom activities
(1)
classroom managment
(1)
computer
(1)
conversation
(1)
cross-cultural perspective
(1)
education
(1)
individual differences
(1)
language assessment
(1)
listening
(1)
motivational strategies
(1)
pedagogy
(1)
planning
(1)
pronunciation
(1)
special educational need
(1)
story
(1)
thinking styles
(1)
writing
(1)
young learners
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3059.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3060.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3061.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Human Sciences Series)
The main purpose of this bachelor thesis is to define the characteristics that make a ‘good’, respectively ‘successful’ language learner, dealing with aspects such as ‘learner autonomy’, ‘intelligence’, ‘aptitude’, ‘personality’, ‘motivation’, ‘learner preferences’, and ‘learning strategies’. A particular focus is on learning strategies, as research has shown that they have a major impact on the learner’s success in second language acquisition (SLA). Therefore, two classification systems, one by the Common European Framework of References for Languages (CEFR) and one by Oxford, are characterized and compared. The research focuses on strategies learners use in ‘spoken production’ and ‘spoken interaction’; therefore, the speaking performances of several pupils were recorded and analysed. The analysis of the data is based on the classification system of the CEFR. Moreover, the thesis provides information concerning the ‘good language teacher’ as the role of the language teacher has changed entirely within the last decades. They have to focus on teaching their learners how to learn – and at this point, learning strategies come into play again.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1437.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This guide is designed to provide beginning foreign language students with a general guide to language learning success, and to accompany second language textbooks. An introductory section is addressed to both teachers and students. The first chapter proposes that language learners can take charge of their own language learning experience. Chapter 2 encourages learners to set their own personal goals for learning. Chapters 3, 4, and 5 emphasize the importance of self-confidence in the language learning experience and offer ways to reduce anxiety and take risks. Chapter 6 encourages the learner to take a broad view of the language learning experience. The usefulness of cooperative learning is stressed in chapter 7, and the role of learning style is discussed in chapter 8. Chapters 9 and 10 look at differences between right- and left-brain functions in relation to language learning and use, and outline some "superlearning" techniques. Avoiding interference from one's native language and benefiting from mistakes are the subjects of chapters 11 and 12. Chapters 13 and 14 discuss delving into the target culture. The final chapter urges learners to treat language learning as a game. Each chapter is accompanied by a series of exercises.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1843 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2994.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategies in learning and using a second language / Andrew D. Cohen. - 2nd ed. - Harlow, England ; New York : Pearson/Longman, c2011. - XIV, 425 s. : ill. ; 24 cm.
(Longman applied linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Strategies in Learning and Using a Second Language examines what it takes to achieve long-term success in languages beyond the first language. Distinguishing language learning from language-use strategies, Andrew D. Cohen disentangles a morass of terminology to help the reader see what language strategies are and how they can enhance performance. In this fully revised and substantially rewritten second edition, every chapter has been reworked, with material either updated or replaced. Entirely new material has also been developed based on examples of specific strategies supplied by actual learners, mostly drawn from a website featuring these strategies in the learning of Spanish grammar.Strategies in Learning and Using a Second language will be an invaluable resource for language teachers and researchers, as well as for administrators of second language programmes and for students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.14813.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 15603.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14810.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15589.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The aims of this correlational study were to find out whether or not there was a significant correlation between thinking styles and language learning strategies of the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University, there were significant correlations among each category of thinking styles to each category of languange learning strategies, and there were any contributions of students’ thinking styles to their language learning strategies. The sample of this study was the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University in the Academic Year 2013/2014. To collect the data, Thinking Styles Inventory (TSI) and Strategy Inventory for Language Learning (SILL) were used. The data were analyzed by using correlational and regression analyses. The result showed that there was a positive correlation between students’ thinking styles and language learning strategies. Significant correlations were also shown by each category of thinking styles and languange learning strategies. However, further calculation by using multiple regression analyses showed that the contribution of thinking styles to students’ language learning strategies was only 38.5%, suggesting that thinking styles did not give much contribution to students’ language learning strategies. It is implied that English teacher should pay attention to students’ different thinking styles and language learning strategies. Besides that, English teacher should care of other factors that can influence students’ learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1439.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1438.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technical report ; #13)
Includes bibliographical references.
Language learning strategies are the specific steps students take to improve their progress in learning a second or foreign language. Optimizing learning strategies improves language performance. This ground-breaking book presents new information about cultural influences on the use of language learning strategies. It also shows innovative ways to assess students' strategy use and remarkable techniques for helping students improve their choice of strategies, with the goal of peak language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15587.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Based on current research, this text provides ESL/EFL and foreign language teachers with practical recommendations for developing their students' second language learning strategies. Detailed suggestions for strategy use in each of the four language skills are included as well as case studies and models for setting up similar programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15586 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1714.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book covers the essentials of classroom management, teaching vocabulary, grammar, speaking, listening, reading, writing and pronunciation. There are also chapters on error correction, learner independence, learner variation, planning (including several full lesson plans), teaching in different contexts (ESOL, one-to-one, business, and young learners, and professional development. The appendices contain a summary of terminology to describe grammar, and also the form and main uses of many verb patterns. The book is ideal for people enrolling on, or following a Cambridge CELTA course, a Trinity College London certificate in TESOL course or any other pre-service EFL course.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9061.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10647.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej