Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Sawicki Jarosław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Auleytner Julian Marian (1948- )
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Chick Anne
(1)
Coulton Gary
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Ratajczak Sabina
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Samul Joanna
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skalik Jan
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Ujwary-Gil Anna
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wosiek Małgorzata
(1)
Węziak-Białowolska Dorota
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Łukasiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(9)
ZARZĄDZANIE
(8)
KADRY
(7)
INNOWACJE
(6)
GLOBALIZACJA
(2)
KONKURENCJA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
ORGANIZACJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HOLDINGI
(1)
INFORMACJA
(1)
KAPITAŁ INTELETUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
Organizacja
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POLSKA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
ROLNICTWO
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
kapitał intelektualny
(34)
przedsiębiorstwo
(15)
zarządzanie
(12)
zarządzanie wiedzą
(10)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(8)
kapitał ludzki
(7)
organizacja
(7)
innowacje
(5)
motywowanie pracowników
(5)
Polska
(4)
Unia Europejska
(4)
rozwój zawodowy
(4)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
nadzór korporacyjny
(3)
organizacja ucząca się
(3)
struktura organizacyjna
(3)
kompetencje
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konkurencyjność
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
kultura organizacyjna
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
ocena pracowników
(2)
przywództwo
(2)
rekrutacja pracowników
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zasoby
(2)
zatrudnienie
(2)
AIDS
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
alkoholizm
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezrobocie
(1)
biznesplan
(1)
controlling
(1)
dywersyfikacja
(1)
edukacja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
grupa kapitałowa
(1)
informacja
(1)
innowacyjność
(1)
jakość kształcenia
(1)
jakość usług
(1)
kapitał rozwoju
(1)
kapitał społeczny
(1)
kapitał strukturalny
(1)
klaster
(1)
knowledge management
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt
(1)
konkurencja
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
konsorcjum
(1)
koszt kapitału
(1)
kryzys
(1)
kryzys gospodarczy
(1)
kwantyfikacja
(1)
marka
(1)
media
(1)
menedżer
(1)
migracje
(1)
motywacja
(1)
narkomania
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena
(1)
ochrona danych osobowych
(1)
opieka zdrowotna
(1)
organizacja charytatywna
(1)
organizacja wirtualna
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
plan marketingowy
(1)
polityka społeczna
(1)
potencjał ludzki
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorczość destruktywna
(1)
przedsiębiorczość społeczna
(1)
przemysł filmowy
(1)
przemysł muzyczny
(1)
przepływy pieniężne
(1)
region
(1)
restrukturyzacja
(1)
rolnictwo
(1)
rozwój regionalny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
rynek finansowy
(1)
rynek pracy
(1)
samoorganizacja
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
segmentacja modułowa
(1)
selekcja
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-196. Indeks.
Autorka swoją książką realizuje trzy ważne cele, mianowicie: cel poznawczy, metodyczny i praktyczny. Ten pierwszy wyraża się w dokonanej próbie systematyzacji pojęć oraz klasyfikacji kapitału intelektualnego. Drugi wyraża się w empirycznej weryfikacji metod KCE i VAIC, służących do pomiaru i oceny kapitału intelektualnego. Trzeci sprowadza się do oceny efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa przez pryzmat tworzenia wartości dodanej z zainwestowanego kapitału intelektualnego i fizycznego oraz określenia zależności między kapitałem intelektualnym a wartością rynkową przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10361.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 238-245, wykaz aktów prawnych i orzeczeń s. 245-246.
O rozwoju każdej organizacji decyduje posiadany przez nią kapitał intelektualny, którego bardzo ważnym elementem jest wiedza podlegająca ochronie. W książce pokazano rolę i znaczenie ochrony wiedzy w tworzeniu i powiększaniu kapitału intelektualnego organizacji, zaprezentowano istotę i podstawowe zasady ochrony wiedzy, przedstawiono również problemy związane z zarządzaniem wiedzą chronioną, a także możliwości i sposoby korzystania z dostępnej w sieciach komputerowych informacji o wiedzy chronionej. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, jak i menedżerów, kierowników, osób odpowiedzalnych za zarządzanie wiedzą, pracowników komórek ochrony wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10274.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Recenzowana książka jest wartościowa zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej. Ujęcie problemu nosi cechy oryginalności, systematyzuje wiedzę na temat kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Świadczy o dobrym przygotowaniu autora i dużym wkładzie pracy. Książka może być skierowana zarówno dla praktyków zarządzania, jak również dla studentów wydziałów ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10311.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 216-231. Indeksy.
Publikacja koncentruje się na zagadnieniu wpływu kapitału intelektualnego na procesy rozwoju województw Polski Wschodniej. W pracy wyodrębniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich przedstawiono definicję kapitału intelektualnego oraz jego składników w odniesieniu do regionów, strukturę kapitału ludzkiego i sposoby jego pomiaru. W rozdziale drugim poruszono kwestie związane z procesami rozwoju regionalnego we współczesnej gospodarce. W rozdziale trzecim scharakteryzowano dane makroekonomiczne (PKB, wydajność pracy, zatrudnienie, infrastruktura społeczna i techniczna), które warunkują akumulację i rozwój zasobów kapitału intelektualnego w Polsce Wschodniej. W rozdziale czwartym dokonano analizy tendencji rozwoju zasobów kapitału intelektualnego we wszystkich jego wymiarach w województwach wschodnich. Rozdział piąty poświęcono zbadaniu zależności między poziomem rozwoju województw a ich wyposażeniem w kapitał intelektualny, poruszono również kwestię oddziaływania polityki regionalnej na rozwój kapitału intelektualnego. W części podsumowującej zawarto najważniejsze ustalenia wynikające ze studiów literaturowych i badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13725.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednim następstwem zmian zachodzących w otoczeniu współczesnego przedsiębiorstwa, w tym w szczególności procesów globalizacyjnych jest: zmiana struktury potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa na korzyść zasobów niematerialnych, wzrost ryzyka prowadzonej działalności, jak również międzynarodowa migracja kapitału w celu poszukiwania nowych źródeł wartości. Dla zarządzania finansowego oznacza to konieczność: rozszerzenia horyzontów poznawczych, wychodzenia poza tradycyjne ujęcia, tworzenie nowych paradygmatów, a co za tym idzie poszukiwania nowych metod, instrumentów i narzędzi zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7711.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8717.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Tyt. oryg.: Harvard Business Review on knowledge management
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10832.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 218-222.
W książce została pokazana historia rozwoju struktur kapitałowych na świecie i na tym tle historia tworzenia i ewolucji grup kapitałowych w Polsce po 1989 r. Autorzy pokazali: istotę grupy kapitałowej jako struktury działalności gospodarczej, internacjonalizację polskich grup kapitałowych, wpływ internacjonalizacji na efektywność grup kapitałowych, dywersyfikację polskich grup kapitałowych, przekształcenia strukturalne grup kapitałowych, kapitał intelektualny polskich grup kapitałowych, wrażliwość społeczną polskich grup kapitałowych. Prowadzone w książce rozważania autorzy wzbogacili wynikami własnych badań empirycznych oraz pokazali badania z tego zakresu zrealizowane przez inne zespoły badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12405.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki zawierający najnowszą wiedzę na temat luki kompetencyjnej polskich przedsiębiorstw, pojawiającej się w warunkach konkurencji globalnej. Autorzy koncentrują uwagę na prawidłowym zdefiniowaniu pojęcia luki kompetencyjnej i sposobach jej identyfikacji w przedsiębiorstwie, na jej analizie w kontekście takich zjawisk organizacyjnych jak: innowacje, kultura organizacyjna, konkurencyjność, procesy uczenia się itp. oraz na metodach jej niwelowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5632.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7119.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 266-273.
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa jest procesem skoncentrowanym na takim kreowaniu rzeczywistości gospodarczej, aby finansowy obraz przedsiębiorstwa, stanowiący podstawę jego wyceny przez rynki kapitałowe, był jak najlepszy. Do tworzenia tego finansowego obrazu są wykorzystywane techniki, których pełne omówienie znajduje się w podręczniku (z uwzględnieniem polskich standardów rachunkowych). Ich znaczenie jest tym większe, że stanowią podstawę do budowy planów strategicznych i systemów motywacyjnych dla zarządu, a przez to służą też do budowy planów operacyjnych i systemów motywacyjnych dla wszystkich pracowników w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8796.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10269.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[156].
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej. W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16147.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16146.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.)
Bibliogr. s. 222-232.
W sektorze szkolnictwa wyższego pytanie „jak kształcić?” jest wciąż aktualne. Czy polskie uczelnie wyższe pozwalają zdobyć studentom wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przydatne na rynku pracy? Po czym poznać, że dana uczelnia kształci na wysokim poziomie? Jakie działania powinna podejmować uczelnia wyższa, by zapewnić wysoką jakość kształcenia? W obliczu masowości kształcenia, zmian wynikających z nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, wdrażania wytycznych Procesu Bolońskiego, spadku liczby studentów i rosnącej konkurencji wśród uczelni wyższych, pytania te nabierają szczególnego znaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15240.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor obszernie omawia kreatywność, innowacyjność oraz kulturę organizacyjną firmy, znakomicie łącząc perspektywę jednostki, zespołu i organizacji. Treść książki oparta jest na obszernej międzykulturowej bazie danych, dzięki czemu Czytelnik otrzymuje swoisty zbiór przepisów na stworzenie w firmie warunków do rozwoju kreatywności i innowacyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10965.IX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9240.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10916.IX.4. [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej