Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Widdowson H. G
(2)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Bygate Martin
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chaudron Craig (1946- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lier Leo van
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Macaro Ernesto
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
Nation I.S.P
(1)
Nattinger James R
(1)
O'Malley J. Michael
(1)
Paltridge Brian
(1)
Phakiti Aek
(1)
Reinhardt Jonathon
(1)
Rost Michael
(1)
Skehan Peter
(1)
Stern H. H
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Swain Merrill (1944- )
(1)
Verspoor Marjolijn
(1)
Voller Peter
(1)
Zybert Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(27)
Anglia
(2)
Kiribati
(1)
Niemcy
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(29)
angielski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
JĘZYKI
(6)
JĘZYKOZNAWSTWO
(4)
Językoznawstwo
(3)
Badania naukowe
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
CZYTANIE
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gry komputerowe
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
PRZEKŁADY
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
Technologia
(1)
Terminologia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
applied linguistics
(32)
linguistics
(21)
teaching
(8)
ESL
(5)
learning
(5)
EFL
(4)
language
(4)
ELT
(3)
English language
(2)
SLA
(2)
dictionary
(2)
listening
(2)
methodology
(2)
reading
(2)
second language acquisition
(2)
spoken language
(2)
study
(2)
cognitive theory
(1)
computer games
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
educational technology
(1)
gaming
(1)
language teaching
(1)
lexicon
(1)
research
(1)
research method
(1)
speaking
(1)
vocabulary
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Cambridge Applied Linguistics Series)
This important new book provides a critical overview of recent classroom-centered research and its implications for the teaching and learning of languages. Chaudron synthesizes and evaluates crucial research about the way student and teacher behaviours affect language learning and discusses research methods. Second Language Classrooms will be of vital interest to researchers, language teachers, and curriculum specialists, as well as readers with a general interest in education, linguistics, sociology, or psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3236.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3235.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Reading is designed to help language professionals understand the complex nature of reading. This volume builds connections from research on reading, to sound instructional practices and action research possibilities. Offering an overview of reading theory, it summarises the main ideas and issues in first and second language contexts and covers key research studies. Grabe and Stoller then explicitly link this research to teaching practice. In addition to providing erudite research analysis, this is a practical volume and the authors offer advice for practitioners and researchers including a 12-step procedure for conducting meaningful action research projects on reading-related topics, with 27 outlined models for teacher adaptation and use, and numerous figures which can used for both action research and classroom instruction. Learning aids are also featured in the text, including: - key concept boxes and glossary of key terms - quote boxes highlighting critical issues in the field - index of studies summarised by theme - index of model action research projects organised by theme - resource list of relevant journals, books and websites. Written in an accessible style, Teaching and Researching: Reading is a valuable resource for teacher trainers, practicing teachers, materials writers and researchers. William Grabe is Professor of English and Chair of the English Department at Northern Arizona University. He is currently President of the American Association for Applied Linguistics. Fredricka L. Stoller is Associate Professor of English at Northern Arizona University. She has coauthored two reading textbooks, developed reading curricula, and written teacher-training articles on reading instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3292.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Speaking is a dynamic, interpersonal process and one that strongly influences how we are perceived by others in a range of formal and everyday contexts. Despite this, speaking is often researched and taught as if it is simply writing delivered in a different mode. In Teaching and Researching Speaking, Rebecca Hughes suggests that we have less understanding than we might of important meaning-making aspects of speech such as prosody, gaze, affect (how language makes us feel) and the ways speakers collaborate and negotiate with one another in interaction. The book reviews materials and assessment practices in the light of current knowledge about spoken language, and highlights areas for new work and collaboration between researchers and practitioners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3293.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 251-258
This book traces the historical development of major language teaching methods in terms of theoretical principles and classroom procedures, and provides a critical evaluation of each. Drawing from seminal, foundational texts and from critical commentaries made by various scholars, Kumaravadivelu examines the profession's current transition from method to postmethod and, in the process, elucidates the relationship between theory, research, and practice. The chief objective is to help readers see the pattern that connects language, learning, teaching methods, and postmethod perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9770.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 173-175
This book, by one of the leading figures in applied linguistics, provides a wide-ranging and comprehensive treatment of the major issues. Its six chapters take the reader through the major tenets and debates in the field and are essential reading for anyone involved in applied linguistics and language teaching today. It outlines the historical roots of the field and its major developments over the years, and examines current issues such as language modelling and the analysis of discourse. While not neglecting theory, the book takes a practical approach and language teachers, as well as university level students, will find it a useful read.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7981.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9203.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 177-183
This text introduces teachers to research methods they can use to examine their own classrooms in order to become more effective teachers. Becoming familiar with classroom-based research methods not only enables teachers to do research in their own classrooms, it also provides a basis for assessing the findings of existing research. McKay emphasizes throughout that what a teacher chooses to examine will dictate which method is most effective. Each chapter includes activities to help readers apply the methods described in the chapter, often by analyzing research data.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8389.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9771.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Cambridge Applied Linguistics Series)
O'Malley and Chamot review the literature on learning strategies, describe and classify learning strategies in second language learning, and discuss why learning is affected in a positive manner when such strategies are used. The authors present instructional models for learning-strategy training that teachers can apply to their own classes. The material is based on current research in second language acquisition and cognitive theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3234 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3233.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Listening / Michael Rost. - Harlow : Longman, 2002. - XII, 309 s. ; 23 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Listening provides an up-to-date summary of teaching and researching listening to meet the changing needs of language and linguistics students, teachers and researchers. Firstly discussing the history, context and background to listening, it then looks at key questions which can be addressed through research and provides practical ideas for linking research issues to actual teaching practice. Michael Rost treats listening in language learning as a distinct field of inquiry, arguing that that the traditional way of including listening as part of oral language or communication studies does not give the topic adequate treatment.Teaching and Researching: Listening provides a thorough and practical treatment of both the linguistic and the pragmatic processes that are involved in oral language use from the perspective of the listener.. Through understanding the interaction between these processes, language educators and researchers can develop more insightful, valid and effective ways of teaching and researching listening. The inclusion of a broad range of ideas and practical tools for the construction of teaching and research models will engage and inform all those investigating communicative language use. Written in a highly accessible style, Teaching and Researching: Listening has a variety of learning aids and teaching resources: -definitions of key concepts in psycholinguistics -concept boxes allowing readers to review key ideas -quotes from leading figures in applied linguistics - categorisation of instructional concepts related to oral language teaching - analysis of testing practices - a range of realistic research projects, including procedural guidelines . Michael Rost is a lecturer at the University of California, Berkeley. He has been active in language teaching, program administration, and teacher training around the world for over 20 years; and has worked as a language consultant with several international associations including Save the Children Foundation, the Foreign Ministry in Japan and the Annenberg Foundation in Washington.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3291.XXIV.14.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Autor
Forma i typ
Professor Stern puts applied linguistics research into its historical and interdisciplinary perspective. He gives an authoritative survey of past developments worldwide and establishes a set of guidelines for the future. There are six parts: Clearing the Ground, Historical Perspectives, Concepts of Language, Concepts of Society, Concepts of Language Learning, and Concepts of Language Teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3244.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Professor Henry Widdowson is an internationally acclaimed authority in applied linguistics and language teaching. His many books, articles, and lectures have been seminal in establishing both the field of applied linguistics and its mode of enquiry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3316.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Professor Henry Widdowson is an internationally acclaimed authority in applied linguistics and language teaching. His many books, articles, and lectures have been seminal in establishing both the field of applied linguistics and its mode of enquiry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3315.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Routledge Applied Linguistics / Christopher N. Candlin, Ronald Carter)
Bibliogr. s. 279-297. Index s. 298-303
The book is characterized by an ambitious scope, a well-thought out structure, and a balanced approach. It follows a clear progression from fundamental concepts in linguistics to models of acquisition to practical applications in language teaching. Complex information is presented in an easily accessible format without resorting to oversimplification or generalizations and without losing sight of the intended audience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9772.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book explores the relationship between research, teaching, and tasks, and shows how research and task-based teaching can mutually inform each other and illuminated the areas of task-based course design, methodology, and assessment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7639.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6834.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7982.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9286.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9206.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spoken Language and Applied Linguistics / Michael McCarthy. - Digital printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2005. - VIII, 206 s. ; 23 cm.
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9285.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning Vocabulary in Another Language / I.S.P. Nation. - 10th printing. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. - XIV, 477 s. ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
Index s. 464-477
"Learning Vocabulary in Another Language" provides a detailed survey of research and theory on the teaching and learning of vocabulary with the aim of providing pedagogical suggestions for both teachers and learners. It contains descriptions of numerous vocabulary learning strategies which are justified and supported by reference to experimental research, case studies, and teaching experience. It also describes what vocabulary learners need to know to be effective language users. Learning Vocabulary in Another Language shows that by taking a systematic approach to vocabulary learning, teachers can make the best use of class time and help learners get the best return for their learning effort. It will quickly establish itself as the point of reference for future vocabulary work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7913.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9207.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wykaz publikacji prof. J. Rusieckiego s. 20-32
The book aims to dispel some of the myths surrounding the place of oral and written error correction in language education by providing an exhaustive and up-to-date account of issues involved in this area, taking the stance that the provision of corrective feedback constitutes an integral part of form-focused instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8486.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9880.XXIV.14 [Czytelnia A], 9881.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej