Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Chamot Anna Uhl
(4)
Küpper Lisa
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Sanderson Paul
(2)
Willis Dave
(2)
Willis Jane
(2)
Barnhardt Sarah
(1)
Betteridge David
(1)
Brown James Dean
(1)
Buckby Michael
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Chaudron Craig (1946- )
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
El-Dinary Pamela Beard
(1)
Genesee Fred
(1)
Greenall Simon
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
Medgyes Peter
(1)
Nation I.S.P
(1)
Nattinger James R
(1)
Nunan David
(1)
O'Dell Felicity (1947- )
(1)
Phillips Sarah
(1)
Richards Jack C. (1943- )
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rodgers Theodore S
(1)
Scharle Agota
(1)
Sherman Jane
(1)
Swan Michael
(1)
Szabo Anita
(1)
Taylor Eric K
(1)
Wajnryb Ruth
(1)
Wright Andrew
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(12)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(26)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
FRAZEOLOGIA
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
ESL
(28)
teaching
(14)
SLA
(9)
EFL
(7)
applied linguistics
(5)
linguistics
(5)
learning strategies
(3)
reading skills
(3)
children
(2)
reading
(2)
ELT
(1)
English vocabulary
(1)
TESOL
(1)
autonomy
(1)
drama
(1)
games
(1)
learning
(1)
lexicon
(1)
method
(1)
phrasal verb
(1)
research
(1)
task based learning
(1)
task-based learning
(1)
teacher development
(1)
teacher education
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
This important book, with 32 chapters by leading figures in the field, is an up-to-date guide to the central areas of applied linguistics and language studies with particular reference to TESOL. It looks at the current state of TESOL as well as at what is likely to happen in the future.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3623.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This exciting new handbook provides teachers with practical guidelines and classroom-tested lessons and activities to teach ESL students how to use learning strategies. Written by experts in the field, this book is a highly accessible must-have guide for implementing learning strategies in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3628.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning Vocabulary in Another Language / I.S.P. Nation. - 10th printing. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. - XIV, 477 s. ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
Index s. 464-477
"Learning Vocabulary in Another Language" provides a detailed survey of research and theory on the teaching and learning of vocabulary with the aim of providing pedagogical suggestions for both teachers and learners. It contains descriptions of numerous vocabulary learning strategies which are justified and supported by reference to experimental research, case studies, and teaching experience. It also describes what vocabulary learners need to know to be effective language users. Learning Vocabulary in Another Language shows that by taking a systematic approach to vocabulary learning, teachers can make the best use of class time and help learners get the best return for their learning effort. It will quickly establish itself as the point of reference for future vocabulary work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7913.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9207.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This widely-used book presents a clear description and analysis of the major approaches and methods used in second and foreign language teaching. Methods and approaches covered include: grammar translation, the direct method, situational language teaching, the silent way, total physical response, the natural approach and suggestopedia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3218 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1717.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: SLA ESL teaching autonomy
"Learner Autonomy" offers practical guidance on helping learners realise that their contribution to the teaching-learning process is crucial. It also encourages them to take an active role in their own learning. Rather than advocating radical changes in Classroom Management, it focuses on the gradual process of changing learner attitudes. The activities are designed to develop a comprehensive range of skills and attitudes including motivation, learning strategies, self-monitoring and co-operation. The activities can be easily integrated into the regular curriculum as almost all serve some linguistic purpose in addition to learner development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3627.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL SLA ESL teaching
Using film and video in the classroom is motivating and fun but can be daunting for the teacher. This book guides and supports teachers with plenty of practical suggestions for activities which can be used with drama, soap opera, comedy, sports programmes and documentaries. Many of the activities will lend themselves for use with DVD and webcasts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3903.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: SLA EFL ESL teaching
Stories are a wonderful way of helping students learn and acquire language. This book is for teachers who want to use stories in class but need a place to start. Stories is packed full of fun activities using different genres: soap opera, urban myth and newspaper reporting as well as advice on using stories in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3902.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book provides teachers with a better understanding of task-based learning and how it works, including how to incorporate tasks with textbook material.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7906.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9197.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is an easy to digest review of some of the methodological changes in English Language teaching from the 90's including Lexical and Task Based Learning. There are also sections on introducing innovations in your teaching. Jane and David Willis are leading lights in the arena of TBL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2902.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
This is the second edition of the one of the founding titles of the CHLT series. The book features many of the original games but has also been fully revised to include new games for the ELT classroom. The structure of the book has also been revised so that the games are now grouped in a more teacher-friendly format where teachers can search based on language and skill criteria rather than just game type.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4280.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3482.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book draws on research in presenting a language teaching program based on the use of "prefabricated language." It shows that the "lexical phrase" can serve as an effective basis for learning English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7904 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9194.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9193.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej