Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Status
available
(5)
only on-site
(5)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Author
Biel Krzysztof
(1)
Błasiak Anna
(1)
Darowski Roman (1935- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
RODZINA
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
TRZEBINIA (woj. małopolskie)
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(3)
dzieci
(2)
rodzina
(2)
wychowanie moralne
(2)
agresja
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
cielesność
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko trudne
(1)
filozofia
(1)
filozofia człowieka
(1)
historia
(1)
istota religijna
(1)
istota społeczna
(1)
konflikt
(1)
konkubinat
(1)
kultura
(1)
kurator sądowy
(1)
małżeństwo
(1)
mediacja
(1)
młodzież
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
nieletni przestępcy
(1)
nieśmiertelność
(1)
osamotnienie
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pierwiastek duchowy
(1)
pochodzenie
(1)
poradnictwo rodzinne
(1)
poznanie
(1)
prawa człowieka
(1)
profilaktyka
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
religijność
(1)
resocjalizacja nieletnich
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina niepełna
(1)
rodzina zastępcza
(1)
samotne matki
(1)
sekta
(1)
sieroctwo
(1)
tekst
(1)
terapia rodzinna
(1)
umysł ludzki
(1)
wartości
(1)
wartość
(1)
wolność
(1)
wychowanie seksualne
(1)
wychowanie w wierze
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania destrukcyjne
(1)
zwierzęta
(1)
śmierć
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / red. Anna Królikowska)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą podjęcia wybranych zagadnień pedagogiki rodziny, zdaniem autorów zagadnień ważnych i wy-magających ciągłych wyjaśnień, by zatroskany sytuacją współczesnej rodziny i dokonującym się w niej procesem wychowania młodego pokolenia czytelnik mógł odnaleźć wiedzę, propozycje pewnych rozwiązań lub też samodzielnie odkrywać nowe perspektywy i opracowywać własne kategorie opisu i interpretacji złożonych, współczesnych kwestii związanych z rodziną jako środowiskiem opiekuńczo-wychowawczym. Krąg odbiorców niniejszej publikacji wydaje się być szeroki ze względu na podjętą problematykę. Omawia ona bowiem wybrane zagadnienia związane z wychowaniem rodzinnym ujmowanym w szerokim kontekście. Książka może zainteresować nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, teologów, osoby zawodowo zajmujące się pracą z rodziną, jak również i samych rodziców. Rozprawa ta będzie formą pomocy dydaktycznej dla studentów wskazanych kierunków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11521.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Spis treści także ang., fr.
Bibliogr. s. 13-14. Indeks.
Niniejsza książka włącza się w nurt refleksji mających na celu dokładniejsze poznanie człowieka we wszystkich wymiarach i aspektach. Praca pomyślana jest przede wszystkim jako pomoc w pracy dydaktycznej. Wydanie czwarte zawiera modyfikacje i uzupełnienia, dotyczące m.in. definicji człowieka jako animal rationale, metody filozofii człowieka, filozofii chrześcijańskiej, etycznego wymiaru ludzkiej działalności oraz ateizmu Nowością jest syntetyczne opracowanie zagadnienia: Człowiek-Absolut?
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7052.II.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7051.II.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7885.II.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-263. Indeks
Autorka w swojej książce prezentuje stan zjawisk sieroctwa i osamotnienia oraz ich uwarunkowania i konsekwencje. Dokonuje również interpretacji sytuacji rodzinnych, prowadzących do sieroctwa i osamotnienia, zapoznaje czytelnika z rodzajami sieroctwa i zagrożeń tym problemem. Dużą wartością tej książki są konkretne wskazania profilaktyczne -indywidualne i instytucjonalne - obejmujące m.in. Kościół i system szkolny. Książka ma dużą aktualność społeczną i wagę praktyczną, a także znaczenie poznawcze w dziedzinie pedagogiki. Adresowana jest do pedagogów, katechetów, rodziców - wszystkich, którym zależy na dobru współczesnej rodziny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7155 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 8029.IV.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8028.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again